Проблем с охладителна система

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
tapoto
Мнения: 61
Регистриран на: Съб 26 май 2007 11:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Проблем с охладителна система

Мнениеот tapoto » Пон 18 фев 2008 22:17


Знам че има много теми по въпроса но колкото повече чета толкова повече се обърквам .Проблема е следния,струва ми се че когато загрее колата губи мощност,маркучите се втвърдяват понякога изхвърля по малко течност от калачката но рядко.Пробвал съм с друга капачка маркучите пак се втвърдяват когато загрее.Въпроса ми е как да разбера дали е от гарнитура на главата или вдига по висока температура и за това маркучите се втвърдяват(стрелката на таблото при загрят двигател стои но предишната черта преди половинатаи не се вдига повече така че не и вярвам особено,есента се губеше по малко антифриз но непрекъснато капеше от някъде от началото на зимата не бях доливал но от десетина дни пак доливам по малко от време на време)Колата e Голф 2 PN с карбуратор от Ауди. Моля за съвет.




Потребителски аватар
Tinko
Мнения: 3262
Регистриран на: Пет 08 сеп 2006 10:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tinko » Пон 18 фев 2008 22:58


Това е голям признак за Глава тип Макарон. ( Надявам се ме разбра какво имам в предвид )

Провери дали ти отваря термостата, парното изчезва ли ти? Перката включва ли се? До колко си я прегрявал? :roll:


Потребителски аватар
Yonata
Мнения: 325
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 22:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Yonata » Вто 19 фев 2008 5:51


Имай в предвид, че системата работи под налягане т.е. нормално е маркучите да са твърди. Представи си тенджара под налягане.


Потребителски аватар
IvanMan
джедай
джедай
Мнения: 10432
Регистриран на: Пон 23 май 2005 15:12
Автомобил: Golf 7 TDI Estate BlueMotion
Двигател: CRLB
Местоположение: София

Мнениеот IvanMan » Вто 19 фев 2008 7:04


махни капачката на разширителният съд и долей вода до горе, след това без да завиваш капачката запали колата и наблюдавай дали излизат мехурета.ако излизат мехурчета (при празен ход, не трябва да се форсира двигателя) почти сигурно е заминала гарнитурата на главата, а ако няма наличието на мехурчета си търси свястна капачка за разширителния съд.


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Вто 19 фев 2008 7:28


Загуба на антифриз,твърди маркучи,изхвърляне на антифриз през капачката на разширителния съд и(особено важно!)ЗАГУБА НА МОЩНОСТ......огромна вероятност за прегоряла гарнитура.....
Аз не бих карал колата така,а спешно бих отишъл да ми измерят антифриза за съдържание на СО....най-сигурния белег за попадане на изгорели газове дори и в марко количества в охладителната течност...


Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот i.e.i » Вто 19 фев 2008 11:34


Опитай първо с работеща капачка на разширителния съд.


tapoto
Мнения: 61
Регистриран на: Съб 26 май 2007 11:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот tapoto » Вто 19 фев 2008 12:06


Пробвал съм с друга капачка, не е от нея.Другото което ми прави впечатление е че двигателя доста бучи и става нещо като резонанс.


Потребителски аватар
Tinko
Мнения: 3262
Регистриран на: Пет 08 сеп 2006 10:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tinko » Вто 19 фев 2008 13:20


Yonata написа:Имай в предвид, че системата работи под налягане т.е. нормално е маркучите да са твърди. Представи си тенджара под налягане.


При налягане от една атмосфера колега, маркучите хич не са твърди да ти кажа, щото една атмосфера няма сила да ги надуе до твърдост. :wink:


Потребителски аватар
Tinko
Мнения: 3262
Регистриран на: Пет 08 сеп 2006 10:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tinko » Вто 19 фев 2008 13:30


joker написа:Загуба на антифриз,твърди маркучи,изхвърляне на антифриз през капачката на разширителния съд и(особено важно!)ЗАГУБА НА МОЩНОСТ......огромна вероятност за прегоряла гарнитура.....
Аз не бих карал колата така,а спешно бих отишъл да ми измерят антифриза за съдържание на СО....най-сигурния белег за попадане на изгорели газове дори и в марко количества в охладителната течност...


Колега ти каза най голямата смешка за СО.

Никога гарнитурата не може да уплатни така, че да не мине СО, има си норми на СО в охладителната течност С две думи СО има винаги във водата ( мога да ти го докажа ). При теста за СО ако позеленее течността за около 10 секунди значи е драстично над нормите.

И все пак това не е критери, както и капачката.

Стига сте писали бисери едни и същи, само да обърквате народа и да го вкарвате в излишен разход!

От нищо друго, освем пробита гарнитури, или в следствие на ( прегряване ) изкривяване на главата се е образувал отвор, не може да надуе маркучите!

Капачката, как работи тя?
Има два клапана, единият е авариен при налягане приблизително около пет атмосфери да отвори ( сработва като, защита да не избие някой маркуч ), другият е смукателен клапан ( от него системата си дърпа въздух, това се случва най често когато е студена ).
Системата ако всичко е нормално трябва да работи ЗАТВОРЕНА!
Какво се случва с менте капачка? Всмукателният клапан е често отворен, следователно с менте капачка никога няма да ви надуе маркучите и ще си мислите, че е било от капачката, но проблема с главата си остава.
Тук ще критикувам някой колеги с изказвания от сорта "Смени капачката може да и е повреден клапана и да не се отваря когато трябва"! Това са пълни булшитс!

Колега надува ли ти маркучите отивай при майстор, няма какво да му мислиш. Цялостен ремонт на главата е около 100-150лв. Сложи и 50 за работа, сваляне, центровки и т нт. Може и по-мако да ти излезе, зависи от майстора. ;)

ПС. ПОЛЗВАЙТЕ ТЪРСАЧКАТА!!! Много съм писал по тази тема и по-точно последните ми постове. Все пак и аз минах през тази дилема.
Успех! ;) :да:

Последна промяна от Tinko на Вто 19 фев 2008 13:37, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот i.e.i » Вто 19 фев 2008 13:37


За капачката не съм съгласен.Покарай малко с плътна капачка(ефекта от блокирали,залепени клапанчета)и ще видиш ефекта.


Потребителски аватар
Tinko
Мнения: 3262
Регистриран на: Пет 08 сеп 2006 10:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tinko » Вто 19 фев 2008 13:40


i.e.i написа:За капачката не съм съгласен.Покарай малко с плътна капачка(ефекта от блокирали,залепени клапанчета)и ще видиш ефекта.


Колега погледни как е направена капачката и после изказвай подобни мнения!

Системата трябва да работи затворена и ако няма пробив в гарнитурата няма как да надуе!

ТОВА НЕ Е ТЕНДЖЕРА ПОД НАЛЯГАНЕ, ДЕТ СЕ ВАРИ БОБА У НЕЯ!

Охладителната течност както се нагрява, така и се охлажда!


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Вто 19 фев 2008 14:26


Tinko написа:
joker написа:Загуба на антифриз,твърди маркучи,изхвърляне на антифриз през капачката на разширителния съд и(особено важно!)ЗАГУБА НА МОЩНОСТ......огромна вероятност за прегоряла гарнитура.....
Аз не бих карал колата така,а спешно бих отишъл да ми измерят антифриза за съдържание на СО....най-сигурния белег за попадане на изгорели газове дори и в марко количества в охладителната течност...


Колега ти каза най голямата смешка за СО.

Никога гарнитурата не може да уплатни така, че да не мине СО, има си норми на СО в охладителната течност С две думи СО има винаги във водата ( мога да ти го докажа ). При теста за СО ако позеленее течността за около 10 секунди значи е драстично над нормите.

И все пак това не е критери, както и капачката.

Стига сте писали бисери едни и същи, само да обърквате народа и да го вкарвате в излишен разход!

От нищо друго, освем пробита гарнитури, или в следствие на ( прегряване ) изкривяване на главата се е образувал отвор, не може да надуе маркучите!

Капачката, как работи тя?
Има два клапана, единият е авариен при налягане приблизително около пет атмосфери да отвори ( сработва като, защита да не избие някой маркуч ), другият е смукателен клапан ( от него системата си дърпа въздух, това се случва най често когато е студена ).
Системата ако всичко е нормално трябва да работи ЗАТВОРЕНА!
Какво се случва с менте капачка? Всмукателният клапан е често отворен, следователно с менте капачка никога няма да ви надуе маркучите и ще си мислите, че е било от капачката, но проблема с главата си остава.
Тук ще критикувам някой колеги с изказвания от сорта "Смени капачката може да и е повреден клапана и да не се отваря когато трябва"! Това са пълни булшитс!

Колега надува ли ти маркучите отивай при майстор, няма какво да му мислиш. Цялостен ремонт на главата е около 100-150лв. Сложи и 50 за работа, сваляне, центровки и т нт. Може и по-мако да ти излезе, зависи от майстора. ;)

ПС. ПОЛЗВАЙТЕ ТЪРСАЧКАТА!!! Много съм писал по тази тема и по-точно последните ми постове. Все пак и аз минах през тази дилема.
Успех! ;) :да:

Колега ти ми четеш постингите като дявола евангелието.....и не пиши с такъв ултимативен език...самоуверен си ама недей чак толкоз....
естествено,че става дума за ОПРЕДЕЛЕНО КОЛИЧЕСТВО ВЪГЛЕРОДЕН ОКИС ,а не просто за наличие на следи от него....и гледам хипотезата ти не е различна от моята...ГАРНИТУРА.....
Май си падаш по дългите постинги....
Пък колкото до смешки...мога и смешки да пиша :wink:


Потребителски аватар
Tinko
Мнения: 3262
Регистриран на: Пет 08 сеп 2006 10:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tinko » Вто 19 фев 2008 15:12


хехехе, е да ама колега ти си написал малко, ела да видиш че и на нова кола за около 2 мин пак позеленява. Нищо лично но много хора така се лъжат с малко. И все пак на мен ми взеха 10 лв. за този тест който е абсолютно излишен ама аиде. :roll: :wink:

Мен ме гризе едно, че има много глупости из този форум, както и много истини, но знам, че и аз не съм цвете с тях така че.... :wink: :roll:

Пак извинявай и нищо лично! ;)

ПС. За капачката какво ти е мнението?


tapoto
Мнения: 61
Регистриран на: Съб 26 май 2007 11:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот tapoto » Вто 19 фев 2008 20:37


Мерси за отговорите.От прочетеното до тук ми се струва че ще правя ремонт на главата,но все пак има ли и друга възможа причина за втвърдяването на маркучите?


Потребителски аватар
jagler
Мнения: 1215
Регистриран на: Нед 15 юли 2007 14:08
Автомобил: PASSAT B-7 2 TDI
Двигател: CFFB-2014
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот jagler » Вто 19 фев 2008 21:04


tapoto написа:Мерси за отговорите.От прочетеното до тук ми се струва че ще правя ремонт на главата,но все пак има ли и друга възможа причина за втвърдяването на маркучите?
От цялата работа най-лошото е че като тръгнеш на дулъг път и като натовариш двигателя ще ти изхвърли водата и ще загрее и перката на радиатора няма да ти сработи...минал съм през този етап.Така че смяна на гарнитурка пробива може да е малък ,но оказва влияние.Нито ще ти пуши аспуха отзад нито нищо просто ти се губи антифриза и ако я караш на къси разстояния по не се усеща загубата на антифриз и загряване и теориите стават не една а 10... :lol:



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Afn1.9, Bing [Bot] и 101 госта