Имате ли опит с метан?

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
valsn
Мнения: 392
Регистриран на: Съб 09 фев 2008 22:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Имате ли опит с метан?

Мнениеот valsn » Сря 05 мар 2008 9:16


Колеги имате ли опит с метан? Замислям се дали не сложа метан на Golf 3 combi, с двигател 1.6 AEK , 74 kW / 101 HP. Кара се ежедневно София-Банкя-минимум 34 км- отиване и връщане.
Балогодаря предварително за споделен опит! :)




Потребителски аватар
sin orel C20XE
Мнения: 944
Регистриран на: Сря 06 сеп 2006 17:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот sin orel C20XE » Сря 05 мар 2008 10:15


Какво точно те интересува?


Потребителски аватар
valsn
Мнения: 392
Регистриран на: Съб 09 фев 2008 22:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот valsn » Сря 05 мар 2008 11:40


Създава ли някакви проболеми на двигателя / от типа дросел и т.н./ . Върви ли що го добре- мощонст, ускорние и т.н. .Тежи ли много на задната ос-знам че метановата бутилка и доста тежка. И веобще всичко което виждате занете от личен опит или от приятели.
Блаогдаря!


Потребителски аватар
madmen
Мнения: 3037
Регистриран на: Сря 08 дек 2004 10:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливница

Мнениеот madmen » Сря 05 мар 2008 13:22


Нямам опит с метан :lol: , но пък имам с газ и да кажа че бих се замислил доста дали да слагам на тази кола и при тези километри.
34км Х 30дни = 1000км/месец = 12000 км на година което според мен е безмислено да се газифицира/метан
от тези 34км горе долу около 8-10 ще са ти на бензин докато загрее колата + теглото на бутилките + слабото задно окачване на Голфа + малкия като кубатура и капризен двигател ==== абсолютно безмислена интервенция


el_nino
Мнения: 206
Регистриран на: Пет 25 май 2007 21:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот el_nino » Сря 05 мар 2008 16:13


madmen написа:Нямам опит с метан :lol: , но пък имам с газ и да кажа че бих се замислил доста дали да слагам на тази кола и при тези километри.
34км Х 30дни = 1000км/месец = 12000 км на година което според мен е безмислено да се газифицира/метан
от тези 34км горе долу около 8-10 ще са ти на бензин докато загрее колата + теглото на бутилките + слабото задно окачване на Голфа + малкия като кубатура и капризен двигател ==== абсолютно безмислена интервенция

колега какво слабо окачване те гони ..... колегата по горе пише че колата е комби ;)

С добри и опитни маистори всичко става а от газ-та има голяма далавера дори и при 35км на ден ...... само дето от горната сметка .... излиза само ходенето до Банкя ... тя тази колата да не би да не се кара през другото време ;)


Потребителски аватар
doko
Мнения: 487
Регистриран на: Пон 18 сеп 2006 18:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Радомир
Контакти:

Мнениеот doko » Сря 05 мар 2008 16:42


el_nino написа:
madmen написа:Нямам опит с метан :lol: , но пък имам с газ и да кажа че бих се замислил доста дали да слагам на тази кола и при тези километри.
34км Х 30дни = 1000км/месец = 12000 км на година което според мен е безмислено да се газифицира/метан
от тези 34км горе долу около 8-10 ще са ти на бензин докато загрее колата + теглото на бутилките + слабото задно окачване на Голфа + малкия като кубатура и капризен двигател ==== абсолютно безмислена интервенция

колега какво слабо окачване те гони ..... колегата по горе пише че колата е комби ;)

С добри и опитни маистори всичко става а от газ-та има голяма далавера дори и при 35км на ден ...... само дето от горната сметка .... излиза само ходенето до Банкя ... тя тази колата да не би да не се кара през другото време ;)


И според мен при минимум 35 километра на ден годишно ще навъртиш над 15000 километра :)
Щом колата е комби и имаш възможност, задължително бих сложил метан на твое място :)
Място в багажника имаш, една 60 литра бутилка ти стига и изобщо не е толкова тежка :)
Нямам лично наблюдение щото не карам на метан, но от отзиви на други колеги с едно зареждане горе долу около 200 километра можеш да изминеш което е добре :)
Колкото до въпроса с избиването, ще я избиеш мн-бързо :)
1200 лв е уредбата :)
100 километра на бензин при разход 9/100 са ти 19 лв
Метан 100 километра са ти 7 лв :)
Тоест за 10 000 километра си избил 1200 лв колкото е и уредбата.
Вече от теб зависи дали се притесняваш от факта, че колата ще ти се скопи доста :)


Потребителски аватар
golf avenue
Мнения: 359
Регистриран на: Пон 19 фев 2007 17:53
Автомобил: vw golf variant
Двигател: azj 02
Местоположение: Варна

Мнениеот golf avenue » Сря 05 мар 2008 17:33


той като сложи метан ще почне по повечко да я кара колата остави тези 35 км.


Потребителски аватар
valsn
Мнения: 392
Регистриран на: Съб 09 фев 2008 22:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот valsn » Сря 05 мар 2008 17:35


Да така е над 15000 хил. минавам на година , но найстина ли този двигател AEK 1.6 , 74 Kw e толкова капризен?
Досега имам опит с едно Поло 91год 1.3 моно-инж.- на пропан-бутан ,вече 4 години върви, без никакви проблеми с двигател или "ламбда" сонда или други подобни :) .


Потребителски аватар
gyb
Мнения: 217
Регистриран на: Пон 20 фев 2006 22:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот gyb » Сря 05 мар 2008 18:52


за газ е капризен тоя двигател. а щом минаваш толкова км на ден и още повече е комби си направо за метан. щото като го сложиш няма да минаваш вече само толкова :)
метана си е в газообразна форма нямаш изпарение както при газта имаш само намаляване на налягането от редуктора и при температури над нулата е не задължително да караш първо на бензин докато стоплиш водата че тогава да обръщаш за икономия. но трябва да подменяш бензина в резервоара да не замине бенз помпа и оттам цялата икономия отива на кино. има разлика във вървенето както и да се направи, но се прежалва,просто по-бавно набира колата, тъкмо ще караш по-спокойно :)
бутилките колкото литри ~ толкова килограми - тук във форума имаше се продаваха втора употреба - потърси по-евтино ще ти е уредбата


Потребителски аватар
doko
Мнения: 487
Регистриран на: Пон 18 сеп 2006 18:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Радомир
Контакти:

Мнениеот doko » Сря 05 мар 2008 19:08


Колега като не кара на бензин за какво да го подменя ???
Да не се развали ? :)

Иначе дам горе долу колкото литар е бутилката толкова килограма и тежи :)
Демек една 60 литрова бутилка 60 Км +10тина Кг метан в нея та 70 килограма :)
За сравнение пълен резервоар е към 55 :)


Потребителски аватар
The_Machine
Мнения: 3558
Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот The_Machine » Сря 05 мар 2008 21:27


doko написа:Колега като не кара на бензин за какво да го подменя ???
Да не се развали ? :)

Иначе дам горе долу колкото литар е бутилката толкова килограма и тежи :)
Демек една 60 литрова бутилка 60 Км +10тина Кг метан в нея та 70 килограма :)
За сравнение пълен резервоар е към 55 :)


1-во бензина се разлага на тежки фракции, които пък разяждат все що има гума по пътя си...

2-ро 60-литрова бутилка пълна тежи към 60 кг :)


Потребителски аватар
doko
Мнения: 487
Регистриран на: Пон 18 сеп 2006 18:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Радомир
Контакти:

Мнениеот doko » Сря 05 мар 2008 22:12


[/quote]
1-во бензина се разлага на тежки фракции, които пък разяждат все що има гума по пътя си...

2-ро 60-литрова бутилка пълна тежи към 60 кг :)[/quote]

Ок приемам забележката и все пак ми се струва, че определено тая врътка, че чат пат трябва да заредиш бенз не убива далаверата от метана изобщо :)
То и да не беше така пак си трябва от време на време за профилактика да се покара на бенз :)


Потребителски аватар
valsn
Мнения: 392
Регистриран на: Съб 09 фев 2008 22:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот valsn » Чет 06 мар 2008 11:24


O.k- значи повечето са "за" метана!


Потребителски аватар
vladtod®
Мнения: 2080
Регистриран на: Вто 28 мар 2006 15:39
Автомобил: Passat
Двигател:

Мнениеот vladtod® » Чет 06 мар 2008 12:13


The_Machine написа:
2-ро 60-литрова бутилка пълна тежи към 60 кг :)

Moята бутилка 55 лт,пълна тежи 60кг/пропан бутан/


george1988
Мнения: 24
Регистриран на: Пет 28 сеп 2007 14:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот george1988 » Чет 06 мар 2008 17:28


Аз съм със същия модел голф с метанова уредба,от финансова гледна точка добре,но доста бели може да изкочат най вече със свободния ход(гаснене, ниски обороти, товарене от консуматори и тн)



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: К.Одаджийски и 13 госта