сори колега,просто не ми стига времето но до петък ще успея да проверяDan4ote написа:stilko написа:При автоматика темпомата управлява и скоростната кутия. При автомобилите с ръчни скорости какво ще стане ако трябва да намали?
Ами като намалиш, веднага се изключва темпомата
П.с.: Niks76, успя ли да провериш колко струва тази машинка за мен
Пасат Б5 поставяне на темпомат (автопилот)
- niks76
- VW експерт
- Мнения: 5312
- Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Париж
Dan4ote написа:stilko написа:При автоматика темпомата управлява и скоростната кутия. При автомобилите с ръчни скорости какво ще стане ако трябва да намали?
Ами като намалиш, веднага се изключва темпомата
П.с.: Niks76, успя ли да провериш колко струва тази машинка за мен
Не говорех за това. Примерно си му задал скорост от 70км/ч. Спускаш се по надолнище и колата започва да ускорява, макар и да не се подава газ. При автоматика темпомата включва предавка надолу, за да запази скоростта, а при ръчните скорости какво ще направи за да запази скоростта?
- pavlikianov
- Мнения: 300
- Регистриран на: Сря 24 окт 2007 17:48
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
А вярно ли е по-икономично с темпомат? Смисъл ще избият ли някой лев хората с времето? Някой беше писал че определено идва икономия, според мен зависи от терена. Аз не го ползвам въобще, щото точно 2 минути и ти излезе някой пред теб, а тва не е мерцедес да има сензори и да ти намалява и увеличава в зависимост от трафика, а трябва все да си играеш пак да го сетваш...
- pavlikianov
- Мнения: 300
- Регистриран на: Сря 24 окт 2007 17:48
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
- pavlikianov
- Мнения: 300
- Регистриран на: Сря 24 окт 2007 17:48
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30000
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Благодарение на niks76 се сдобих с ето това
След което, vaskoto1 го монтира, а аз документирах, до колкото ми беше възможно. Ето и снимковия материал.
1. Много важна стъпка - откачане на акумулатора, за да няма грешки при демонтирането и монтирането на еърбега
2. Преди това, поне при моя Пасат, за да има лесен достъп до един от болтовете на капака на компютъра, е необходимо да се поставят чистачките в следната позиция:
3. Пристъпва се към сваляне на еърбега, със завъртане на волана, за да има достъп до намиращите се отзад щифтове, първо от едната, после от другата страна, като едновременно се издърпва. Ето резултът:
Жълтата букса на последната снимка се закача отзад в средата на еърбега при обратното му поставяне.
4. Свалят се корите под волана, където са бушоните и окабеляването между тях и конзолата, в която се включва компютъра. Първо се маха капака на бушоните, но той не е показан, мисля повечето знаят как става това. Ето и другите стъпки:
5. Свалят се двете кори, които се намират около контактния ключ и лостчетата за мигачите и чистачките, сваля се и пластмасовата дръжка на лостчето за регулиране на волана.
6. Сваля се воланът:
7. Отстранява се и въртящата се пластина за еърбега, долу в ляво има конектор с двойна защита, оцветен в жълто, и един в черно.
8. Демонтира се целия блок на лостчетата посредством металната скоба, с която е закрепен:
9. Чрез щифтовете, които свързват двата модула - за мигачите и за чистачките, се освобождават един от други и с плъзгане се разделят, като на мястото на старото лостче за мигачите, се поставя новото с бутоните за управление на темпомата. Резултатът:
10. До тук беше лесната част Както вече споменахме в т. 2, чистачките са в позиция, даваща възможност за демонтаж на капака на отделението, в което се намира компютъра, за което си има специален отвор към едно трудно достъпно болтче:
Компютърът се издърпва от кутията,
за да има достъп до ето тази шина, в която са включени конекторите:
11. Откачат се всички табла с релетата, които са под кутията с компютъра вътре в купето:
Така таблата висят на кабелите и са подвижни, за да може спокойно да се работи покрай тях и да се бърка навътре.
12. Шината, която е на третата снимка в т. 10, се демонтира чрез отвиване на два болта отгоре през кутията на компютъра, и се издърпва отдолу под волана за да се работи по нея:
Ето и леглото, на което лежи, това е от едната страна, съвсем под таблото:
13. Посредством ето този инструмент
направен от vaskoto1, се отваря оранжевата букса, и в нея се поставя захранващия кабел от комплекта кабели, които вървят с новото лостче за мигачите:
Същия инструмент си използва и за отваряне на бялата букса, в която се поставят комуникационните кабели към компютъра, общо четири на брой. Ето крайният вариант, с конекторите поставени в шината:
14. По обратният път шината се връща на мястото си и се монтира, след което се включват конекторите, компютърът се прибира обратно в кутията, поставя му се придържащата скоба и се монтира капака:
15. Важно!!! Преди да сложите клемата на акумулатора, излезте от колата и затворете вратите и прозорците. При някаква грешка може да се отвори еърбега, и едва ли искате да сте вътре или наблизо, ако това се случи.
16. Всички табла с релетата се поставят по местата им, монтират се обратно конзолата с новото лостче за мигачите, пластината за еърбега, волана, еърбега, кората отдолу и капака на бушоните.
17. Следва активация на функцията чрез VAG Com, ето и прозореца, въвежда се петцифрен код, който е различен според модела, в случая това е за Пасат 5 и 5.5.
Честито! Готови сме! Прави се пробно кръгче, да се види дали действа правилно темпоматът, т.е. дали изключва при натискане на някой от педалите. Това е.
Искам да ползвам възможността да благодаря на vaskoto1 за работата, която свърши безупречно.
След което, vaskoto1 го монтира, а аз документирах, до колкото ми беше възможно. Ето и снимковия материал.
1. Много важна стъпка - откачане на акумулатора, за да няма грешки при демонтирането и монтирането на еърбега
2. Преди това, поне при моя Пасат, за да има лесен достъп до един от болтовете на капака на компютъра, е необходимо да се поставят чистачките в следната позиция:
3. Пристъпва се към сваляне на еърбега, със завъртане на волана, за да има достъп до намиращите се отзад щифтове, първо от едната, после от другата страна, като едновременно се издърпва. Ето резултът:
Жълтата букса на последната снимка се закача отзад в средата на еърбега при обратното му поставяне.
4. Свалят се корите под волана, където са бушоните и окабеляването между тях и конзолата, в която се включва компютъра. Първо се маха капака на бушоните, но той не е показан, мисля повечето знаят как става това. Ето и другите стъпки:
5. Свалят се двете кори, които се намират около контактния ключ и лостчетата за мигачите и чистачките, сваля се и пластмасовата дръжка на лостчето за регулиране на волана.
6. Сваля се воланът:
7. Отстранява се и въртящата се пластина за еърбега, долу в ляво има конектор с двойна защита, оцветен в жълто, и един в черно.
8. Демонтира се целия блок на лостчетата посредством металната скоба, с която е закрепен:
9. Чрез щифтовете, които свързват двата модула - за мигачите и за чистачките, се освобождават един от други и с плъзгане се разделят, като на мястото на старото лостче за мигачите, се поставя новото с бутоните за управление на темпомата. Резултатът:
10. До тук беше лесната част Както вече споменахме в т. 2, чистачките са в позиция, даваща възможност за демонтаж на капака на отделението, в което се намира компютъра, за което си има специален отвор към едно трудно достъпно болтче:
Компютърът се издърпва от кутията,
за да има достъп до ето тази шина, в която са включени конекторите:
11. Откачат се всички табла с релетата, които са под кутията с компютъра вътре в купето:
Така таблата висят на кабелите и са подвижни, за да може спокойно да се работи покрай тях и да се бърка навътре.
12. Шината, която е на третата снимка в т. 10, се демонтира чрез отвиване на два болта отгоре през кутията на компютъра, и се издърпва отдолу под волана за да се работи по нея:
Ето и леглото, на което лежи, това е от едната страна, съвсем под таблото:
13. Посредством ето този инструмент
направен от vaskoto1, се отваря оранжевата букса, и в нея се поставя захранващия кабел от комплекта кабели, които вървят с новото лостче за мигачите:
Същия инструмент си използва и за отваряне на бялата букса, в която се поставят комуникационните кабели към компютъра, общо четири на брой. Ето крайният вариант, с конекторите поставени в шината:
14. По обратният път шината се връща на мястото си и се монтира, след което се включват конекторите, компютърът се прибира обратно в кутията, поставя му се придържащата скоба и се монтира капака:
15. Важно!!! Преди да сложите клемата на акумулатора, излезте от колата и затворете вратите и прозорците. При някаква грешка може да се отвори еърбега, и едва ли искате да сте вътре или наблизо, ако това се случи.
16. Всички табла с релетата се поставят по местата им, монтират се обратно конзолата с новото лостче за мигачите, пластината за еърбега, волана, еърбега, кората отдолу и капака на бушоните.
17. Следва активация на функцията чрез VAG Com, ето и прозореца, въвежда се петцифрен код, който е различен според модела, в случая това е за Пасат 5 и 5.5.
Честито! Готови сме! Прави се пробно кръгче, да се види дали действа правилно темпоматът, т.е. дали изключва при натискане на някой от педалите. Това е.
Искам да ползвам възможността да благодаря на vaskoto1 за работата, която свърши безупречно.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Shamata и 158 госта