
Ще се опитам да разкажа во кратце как,къде, защо ми се случи.
Неделя- към 9 март следобяд- съединителя ми, с който се дебнахме повече от месец- два, започна сериозно да сдава багажа.
Обадих се на мой приятел да провери дали един "майстор" ( негов близък) може да приеме колата в понеделник или вторник за смяна на съединител и изправяне на една огъната врата.
Вратата няма да я споменавам повече, тъй като тя е изправена и няма проблеми с нея...освен дребни, много дребни забележки.
Всичко се очертава да мине гладко и меко като бебешко дупе - "майстора" свободен и обявил цена за смяна на съединител- 100-120 лв.

Във Вторник сутринта карам колата на уреченото място- ето тук:
http://img515.imageshack.us/my.php?image=garajpv8.jpg
Уговаряме се с "човека"- обяснявам всички симптоми и поведение на фтумобила (с тайната идея да дам максимално информация и да се сведе до минимум вероятността от грешки, поради липсата на такава).
Разбираме се да провери първо жилото и след това да сваля скорости. Казвам, че мога да изчакам 2-3 дни (бързата работа казват била срам за майстора

В късния следобяд на същия ден ми звъни въпросният "майстор" ( М ) и ми съобщава, че жилото е наред и утре щял да сваля скоростите.
Ден Сряда- следобяд- някъде след 15.00 М звъни- От съединителя е! Трябва да го сменим...., аа между другото изправих ти вратата.
- Чудесно!- казвам- Частите аз ли да си ги купувам или ти ще ги вземеш?- питам аз.
Следва кратко мрънкотене и някакъв неразбираем за мен опит да се включи в цялата история моя приятел ( който сам по себе се ми е и малко братовчед).
В крайна сметка казвам на М, че по-добре аз да взема частите, за да не ангажираме и трети човек.
Към 17.00 вече съм собственик на комплект съединител марка SACHS- притискателен диск и аксиален лагер и фродов диск- Clutchmaster( по спомени) и уговорка с продавача, ако има някакви разлики да върна частите.
Четвъртък сутрин нося чарковете. Разопаковаме ги и ги преглеждаме. Моля М да сравни и огледа всичко преди да монтира и да запази опаковките, както съм се разбрал с продавача. Той е съгласен и обещава, че -"точно така ще направи разбирало се".
Също така забелязах, че шийката на оста на новия феродов диск е по-дълга с около 1см.( сигурно не го обяснявам по-най техничния начин) от тази на сваления от колата диск (целия комплект свален от колата ми беше Sachs).
Обърнах внимание на М върху този факт- Няаама проблем!- казва той.
Леко се притесних, повторихме пак цялата история как, ако има някакви неточности той звъни аз идвам и подменям частите.... и те така.
В края на работния ден М ми се обажда- Готов си.
Аз щастлив се засилвам към ето тук:
http://img515.imageshack.us/my.php?image=garajpv8.jpg
Към 19.00 ситуация- влизам в гаража, двама човека пушат до колата ми и гледат тъпо ту към мен , ту към закачения към някакво зарядно акумулатор( моя акумулатор).
Тук историята се развива докъм 22.00- колата не искаше да запали, беше едно чудене...накрая с братовчед ми , който се появи по едно време стигнахме до извода, че при монтажа стартера не е сложен като хората, получило се е някакво усукване и при първото завъртане бендикса е изхвърлил и е станала една приятна картинка.
След като разхлабхме стартера и го стегнахме пак с нужното внимание какво се прави- колата запали. Ура!
И ново 20 - при включена скорост съединителя не отделяше

http://img515.imageshack.us/my.php?image=garajpv8.jpg
След дълга и упорита борба М все пак се вслуша в опасенията ми, че ако не е проверил всичко( и явно не е гледал много- много какво и как монтира)- разликата във феродовите дискове си е казала думата.
За съжаление се оказах прав- това беше единодушното мнение на всички.
Разбрах се с М на следващия ден да свали всичко пак, да ми се обади и аз да заменя проклетия, зъл диск.
Петък. Слънчево е. Аз чакам. Към 15.00 ми звъни М с думите- Готов си. Събрах всичко пак. Сложих ти стария феродов.
Аз приклекнах, щото съм 1,80 см. и ако падна от толкова може да не стана.
Звъня му след 5 минути на моя М и казвам идвам да взема колата, чакай ме там- той измрънква нещо- ... абе аз припилих оста на новия диск и го сложих.
Аз пак приклекнах....и разбрах, че филмът вече е набрал скорост и актьорко действие.
Час по късно в гаража на М- още с влизането видях, че са ми подхвърлили друг феродов диск с цел измама, в стил 3 клас.Разправии, словесни дуели... м/у другото М така ми беше разцъкал скоростния лост, че той горкия са мандахерцаше като джойстик( или изпразнен х.й) във всички посоки.
Всички скорости бяха избягали. Повече от час и половин М се опитваше да фиксира скоростите. Накрая си тръгнах от ето тук:
http://img515.imageshack.us/my.php?image=garajpv8.jpg
Върнаха ми феродовия диск, който бях купил, платих си като първоначално заявих, че ще заплатя само за изправената врата, но в крайна сметка си платих като поп.
170 лв.
След 3 км. имах само 1, 3 и 4 скорост. След още 1 км. колата остана на някаква скорост със лост "ала джойстик"( или изпразнен х.й) и аз в нея по средата на едно кръстовище....смех, смех.
Извинявам се за дългия пост. Но това се случи точно така.
За себе си разбрах веднъж завинаги, че няма да си оставя колата никога повече при сульо и пульо....особено при пульо.
Вярна е приказката, че човек каквото си направи сам....., ама ако има и някой да се осере още по-добре.
А той човека се осира ето тук:
http://img515.imageshack.us/my.php?image=garajpv8.jpg
Също така мога да твърдя, че е некомпетентен, лъже и няма нищо общо с думи като "мъжка приказка", "съвест", "доверие", "честност".
А той човека заяви преди два дни, че пари няма да ми върне въпреки, че след неговия ремонт дадох още 50 лв. ,за да може колата да се движи все пак....макар и с полусменен полусъединител

Чудя се тези мойте права имам ли право да си ги търся в тази ситуация...при Арменския поп ли да ходя !?....