Спомням си че някъде във форума имаше тема със снимки за смяна на амортисьори, но нещо не успях да се справя с търсачката и тъй като снощи сменях тампоните на пасатко и имаше кой да снима реших да пусна какво съм направил.
Да почнем първо от необходими инструменти:
Това първото е ключ който го изимпровизирах от стари водопроводни части и малко пилене на шмиргел за оформяне на две зъбчета за отвиване на гайката която държи тампона, инбус 7, при мен лула 22 също изтънена на шмиргел, звезда 18, скоби за пружината и една хубаво гедоре.
Преди да вдигнете колата на крик е хубаво да се разхлаби горната гайка на макферсона за да се използва тежестта на автомобила за контра. Естествено почти сигурно няма да стане без да държите контра с инбуса.
http://lh6.ggpht.com/_9K5pXHU1ui8/S4LgX ... NY1463.JPG
Сваляте гумата и отвивате и махате тия два болта, които при мен са с ключ 18. Хубаво е преди да се отвиват да почистят резбите с телена четка и да се напръскат с нещо като ВД 40 примерно или масълце някакво.
http://lh6.ggpht.com/_9K5pXHU1ui8/S4LgX ... NY1462.JPG
След като се свалят тези болтове се отвива горната гайка която вече е разхлабена и амортисьора заедно с пружината вече е свален.
Слагаме скобите на пружината и стягаме.
http://lh4.ggpht.com/_9K5pXHU1ui8/S4LgY ... NY1464.JPG
След като вече пружината е прибрана се отвива вътрешната гайка с особеното ключе от първата снимка. Тук също трябва да се държи контра с инбуса.
http://lh6.ggpht.com/_9K5pXHU1ui8/S4LgY ... NY1466.JPG
След като отвиете тази гайка тампона е свободен, сменяте го с новия и събирате в обратен ред.
Понеже тампона който смених е този с който колата си дойде от Германия и имаше номер го снимах
http://lh5.ggpht.com/_9K5pXHU1ui8/S4LgZ ... NY1471.JPG
И накрая ако има кой да направи кафе или да даде по бира довършвате
П.С Отивате на реглаж на преден мост
Passat B3 1989г - Смяна тампон на макферсън
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11922
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Passat B3 1989г - Смяна тампон на макферсън
Последна промяна от К.Одаджийски на Сря 17 окт 2012 9:03, променено общо 2 пъти.
- stancorotax
- Мнения: 159
- Регистриран на: Чет 14 дек 2006 17:24
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Много полезна инфо, особено със снимките!
То с тия скоби ще стане и без сваляне на макферсона и належащия след това реглаж предница:
- слагат се скобите при събрана пружина от тежестта на колата, просто да я държат събрана
- развиват се двете гайки отгоре (тежестта на колата държи пружината)
- вдига се купето, така че макферсона изпада надолу, скобите държат свита пружината
- бърка се изпод калника и се сменя тампона
- после обратния ред- сваля се колата да легне тампона, затягат се двете гайки и се освобождават скобите
само трябва да се внимава да не изплюят скобите (трябват сигунри скоби, не подръчни материали ) и да се стегне добре долната гайка при тампона
То с тия скоби ще стане и без сваляне на макферсона и належащия след това реглаж предница:
- слагат се скобите при събрана пружина от тежестта на колата, просто да я държат събрана
- развиват се двете гайки отгоре (тежестта на колата държи пружината)
- вдига се купето, така че макферсона изпада надолу, скобите държат свита пружината
- бърка се изпод калника и се сменя тампона
- после обратния ред- сваля се колата да легне тампона, затягат се двете гайки и се освобождават скобите
само трябва да се внимава да не изплюят скобите (трябват сигунри скоби, не подръчни материали ) и да се стегне добре долната гайка при тампона
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11922
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11922
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
- Anbuch
- Полохолик
- Мнения: 3278
- Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
- Автомобил: VW POLO 6R
- Двигател: CGGB 2010г
- Местоположение: Хасково
- Контакти:
Да добавя още нещичко към тази тема ако позволите http://forum.vwclub.bg/viewtopic.ph ... C%EE%F0%E8
- kristinobal
- Мнения: 181
- Регистриран на: Чет 18 окт 2007 12:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11922
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
- VW_forever
- Мнения: 558
- Регистриран на: Вто 31 юли 2007 3:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Преди ми се наложи да сменявам лагерчето на тампона и въпросните скоби така и не успях да намеря.
Проблема си го реших, като си направих три скоби от арматурно желязо, двама приятели за тежест (може и един, стига да е около 100-те) и аз закачих скобите на пружината, под формата на мерцедес.
Рисковано беше, но свърши работа.
Иначе скобите са си чиста работа, а и вече се намират...
Проблема си го реших, като си направих три скоби от арматурно желязо, двама приятели за тежест (може и един, стига да е около 100-те) и аз закачих скобите на пружината, под формата на мерцедес.
Рисковано беше, но свърши работа.
Иначе скобите са си чиста работа, а и вече се намират...
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 31 госта