Passat B3 1989г - Смяна тампон на макферсън

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11917
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Passat B3 1989г - Смяна тампон на макферсън

Мнениеот К.Одаджийски » Чет 03 апр 2008 7:56


Спомням си че някъде във форума имаше тема със снимки за смяна на амортисьори, но нещо не успях да се справя с търсачката и тъй като снощи сменях тампоните на пасатко и имаше кой да снима реших да пусна какво съм направил.
Да почнем първо от необходими инструменти:
Изображение
Това първото е ключ който го изимпровизирах от стари водопроводни части и малко пилене на шмиргел за оформяне на две зъбчета за отвиване на гайката която държи тампона, инбус 7, при мен лула 22 също изтънена на шмиргел, звезда 18, скоби за пружината и една хубаво гедоре.

Преди да вдигнете колата на крик е хубаво да се разхлаби горната гайка на макферсона за да се използва тежестта на автомобила за контра. Естествено почти сигурно няма да стане без да държите контра с инбуса.
Изображение
http://lh6.ggpht.com/_9K5pXHU1ui8/S4LgX ... NY1463.JPG

Сваляте гумата и отвивате и махате тия два болта, които при мен са с ключ 18. Хубаво е преди да се отвиват да почистят резбите с телена четка и да се напръскат с нещо като ВД 40 примерно или масълце някакво.
Изображение
http://lh6.ggpht.com/_9K5pXHU1ui8/S4LgX ... NY1462.JPG

След като се свалят тези болтове се отвива горната гайка която вече е разхлабена и амортисьора заедно с пружината вече е свален.

Слагаме скобите на пружината и стягаме.
Изображение
http://lh4.ggpht.com/_9K5pXHU1ui8/S4LgY ... NY1464.JPG

След като вече пружината е прибрана се отвива вътрешната гайка с особеното ключе от първата снимка. Тук също трябва да се държи контра с инбуса.
Изображение
http://lh6.ggpht.com/_9K5pXHU1ui8/S4LgY ... NY1466.JPG

След като отвиете тази гайка тампона е свободен, сменяте го с новия и събирате в обратен ред.
Понеже тампона който смених е този с който колата си дойде от Германия и имаше номер го снимах
Изображение
http://lh5.ggpht.com/_9K5pXHU1ui8/S4LgZ ... NY1471.JPG

И накрая ако има кой да направи кафе или да даде по бира довършвате :lol:
Изображение

П.С Отивате на реглаж на преден мост :idea: :!:

Последна промяна от К.Одаджийски на Сря 17 окт 2012 9:03, променено общо 2 пъти.




Потребителски аватар
chefito
Мнения: 9527
Регистриран на: Сря 02 фев 2005 12:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот chefito » Чет 03 апр 2008 8:13


:bowdown :bowdown :bowdown


Потребителски аватар
Stoi
Вечен БАН
Мнения: 2115
Регистриран на: Пон 03 окт 2005 21:02
Автомобил: Golf2EJettaMk2coupeZZR600
Двигател:
Местоположение: Кричим
Контакти:

Мнениеот Stoi » Чет 03 апр 2008 8:16


Браво , Браво !!!!! Перфектна е темата просто ! :bowdown


P.s

Скобите сам ли си ги правил ?


novia
Мнения: 330
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 11:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот novia » Чет 03 апр 2008 8:32


За скобите питам и аз иначе доста полезно Евала :wink:


Потребителски аватар
stancorotax
Мнения: 159
Регистриран на: Чет 14 дек 2006 17:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот stancorotax » Чет 03 апр 2008 9:22


Много полезна инфо, особено със снимките!
То с тия скоби ще стане и без сваляне на макферсона и належащия след това реглаж предница:
- слагат се скобите при събрана пружина от тежестта на колата, просто да я държат събрана
- развиват се двете гайки отгоре (тежестта на колата държи пружината)
- вдига се купето, така че макферсона изпада надолу, скобите държат свита пружината
- бърка се изпод калника и се сменя тампона
- после обратния ред- сваля се колата да легне тампона, затягат се двете гайки и се освобождават скобите
само трябва да се внимава да не изплюят скобите (трябват сигунри скоби, не подръчни материали :!: ) и да се стегне добре долната гайка при тампона


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11917
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Мнениеот К.Одаджийски » Чет 03 апр 2008 9:42


Stoi написа:Браво , Браво !!!!! Перфектна е темата просто ! :bowdown


P.s

Скобите сам ли си ги правил ?


Скобите са на братчеда, правени са от стругар.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19555
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Чет 03 апр 2008 9:51


:applause: :applause: :applause: Суперско! :да:


Потребителски аватар
Iavor
Мнения: 3233
Регистриран на: Пон 07 фев 2005 17:27
Автомобил: Škoda Octavia VRS
Двигател: CEGA 2008
Местоположение: София

Мнениеот Iavor » Чет 03 апр 2008 11:31


Мисля,че имаше някакъв начин,и без да се минава след това на реглаж.


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Чет 03 апр 2008 11:38


На мен Никси ми ги мени без да сваля нищо на място, после няма и реглаж.
За темата 6


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11917
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Мнениеот К.Одаджийски » Чет 03 апр 2008 16:41


Мислех го и тоя момент със смяната на място, но не бях ходил на реглаж след смяната на амортисьорите. Тогава пък единия тампон който купих кво менте беше не е истина. Как може чисто нов тампон да опира в капака, б**и и частите значи!?


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот Anbuch » Чет 03 апр 2008 17:40


:bowdown :bowdown :bowdown

Да добавя още нещичко към тази тема ако позволите http://forum.vwclub.bg/viewtopic.ph ... C%EE%F0%E8


Потребителски аватар
kristinobal
Мнения: 181
Регистриран на: Чет 18 окт 2007 12:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот kristinobal » Пет 04 апр 2008 21:53


Един въпрос, колко сантиметра са скобити на дължина?


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11917
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Мнениеот К.Одаджийски » Съб 05 апр 2008 7:21


Ще трябва да ги премеря, но около 30 - 40 см.


thpb
Мнения: 38
Регистриран на: Съб 22 дек 2007 10:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот thpb » Съб 05 апр 2008 8:45


Супер тамън се чудих дали да одя при майстор да ми сменя макферсоните ама ще го правя сам!!! Благодаля за инфото


Потребителски аватар
VW_forever
Мнения: 558
Регистриран на: Вто 31 юли 2007 3:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Мнениеот VW_forever » Вто 08 апр 2008 1:47


Преди ми се наложи да сменявам лагерчето на тампона и въпросните скоби така и не успях да намеря.
Проблема си го реших, като си направих три скоби от арматурно желязо, двама приятели за тежест (може и един, стига да е около 100-те) и аз закачих скобите на пружината, под формата на мерцедес.
Рисковано беше, но свърши работа.
Иначе скобите са си чиста работа, а и вече се намират...



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 178 госта