Автомобил- Vento 1.8, 92-ра година с метанова уредба.
Проблем-трудно пали студена и при това с крак на педала на гаэта.След като запали ако не подаваш гаэ се опитва да эагасне.
След дълго четене из нашия форум (защото всичко което знам за моята кола го научих от тук) стигнах до извода или стъпково моторче или температурен датчик.Почнах от по-лесното-датчика.От прочетеното разбрах,че съпротивлението му при 20 GR е около 2500 ома и при увеличаване на температурата намаля.При този модел датчика на охлаждащата течност е двоен за компютъра и за уреда на таблото.След замерването и на двете двойки крачета стана ясно,че този за таблото е горе-долу в рамките,а другия с много по-малко съпротивление.Значи компа си мисли,че колата е загряла и няма нужда да задейства стъпковото моторче.Осени ме една идея,ако при извадена букса на датчика се опитам да запаля- съпротивлението между крачетата ще е безкрайност и оня ще си мисли,че е голям студ.Запалих веднага и наистина всичко си дойде на мястото-стъпковото моторче си работеше нормално.При вкарване на буксата двигателят веднага угасна.
Извод-температурния датчик е за смяна.След смяната му всичко се оправи.
Втори извод-при подобен проблем най-бързо и лесно е при студен двигател и съмнение за неизправност в температурния датчик на антифриза е да извадиш буксата му и да видиш как пали и как работи.
как може да се провери дали температурния датчик работи
-
- Мнения: 39
- Регистриран на: Нед 23 дек 2007 21:21
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Гоце Делчев
-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
milio, двете термо-съпротивления в сензора не са с еднакви характеристики, за твойта кола трябва да е с ЖЪЛТ маркировъчен пръстен, иначе ще показва температурата в Китай, при мен цената излезе 21 сестерции.Ама имаш и МЕТАН, та провери работата на бензин как е и тогава взимай решение.Явно си се оправил , съвета ми е за колегите , които са поствали по темата
- milio
- Мнения: 31
- Регистриран на: Съб 08 дек 2007 16:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
emo-gar написа:milio, двете термо-съпротивления в сензора не са с еднакви характеристики, за твойта кола трябва да е с ЖЪЛТ маркировъчен пръстен, иначе ще показва температурата в Китай, при мен цената излезе 21 сестерции.Ама имаш и МЕТАН, та провери работата на бензин как е и тогава взимай решение.Явно си се оправил , съвета ми
е за колегите , които са поствали по темата
Китай-Индонезия,няма значение.Въпроса е да установиш дали температурния датчик за охлаждащата течност работи нормално без да го замерваш,само с изваждане на буксата.
При моята кола е един датчик със четири крачета.Гледаха му номера,после по каталог и го купих за 26 лв.
А на бензин го пробвах -без разлика с метана.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 58 госта