Мнения за 2.5 ТДИ (АУДИ А6)......?

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
smurf
Мнения: 918
Регистриран на: Пон 13 фев 2006 19:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Димитровград

Мнения за 2.5 ТДИ (АУДИ А6)......?

Мнениеот smurf » Пон 14 апр 2008 19:51


За начало на темата искам да кажа, че сам изчел всичко дето го пише тук и в ауди форума относно този конкретен двигател 2,5 ТДИ(150к.с.).
Стигам до следните изводи:
1. наистина е много проблемен двигател, но пък за А6 други алтернативи има ли в такъв случай?
2. мотора определено има ресурс и при КАЧЕСТВЕНА поддръжка и съвестен предишен собственик има дълъг живот. При това положение обаче се появява въпроса: "Колко е нормалната цена на гледана такава кола?"
Ще бъда благодарен най-вече на собствениците (ако има) и имащите "пряк досег" с автомобили с такъв двигател да споделят кое, как, защо и да оформим една дискусиика :lol:
п.п. много моля нямащите наблюдения и отношение по темата да не пишат глупости, искам наистина сериозни и обосновани мнения
:arrow:




myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот myrshavija » Пон 14 апр 2008 19:59


...наистина беше редно да се държа по-прилично, двигателите, за които говориш са само 2, но, както виждаш, повечето говорят за по-стария дизел на Ц5, който е 140кс и е доста по-известен като ненадежден.
Извинявам се.

Последна промяна от myrshavija на Пон 14 апр 2008 20:52, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Cee
Мнения: 1366
Регистриран на: Нед 09 юли 2006 10:49
Автомобил:
Двигател: AMX
Местоположение: София

Мнениеот Cee » Пон 14 апр 2008 20:03


ще те питам като тръгнеш да си сменяш ремъците mhihi


Потребителски аватар
smurf
Мнения: 918
Регистриран на: Пон 13 фев 2006 19:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Димитровград

Мнениеот smurf » Пон 14 апр 2008 20:03


Колега, ако се поинтересуваш малко, 2,5ТДИ - 150к.с. се слага само на Ц5, а не на Ц4...за ауди А6 Ц5 става дума


Потребителски аватар
Ivo_Dinkov
Мнения: 1352
Регистриран на: Вто 28 дек 2004 10:54
Автомобил: Audi Quattro Turbo
Двигател: BGB
Местоположение: София/Плевен
Контакти:

Мнениеот Ivo_Dinkov » Пон 14 апр 2008 20:05


AEL- а е проблемния двигател. 300 000 според 'вещи лица' му е ресурса, после се разтраква и разтича, галено му казват лейката. Виждал съм и в прекрасно състояние такъв мотор, и тракащ като ГМ дизел от зората на 80- те години.
За съжаление аз не съм голям фен на дизела и за повече информация ще те препратя към Ауди клуба, но щом си чел всичко там знаеш- караш при добър майстор за диагностика и стискаш палци да е читава колата ;)


Потребителски аватар
Cee
Мнения: 1366
Регистриран на: Нед 09 юли 2006 10:49
Автомобил:
Двигател: AMX
Местоположение: София

Мнениеот Cee » Пон 14 апр 2008 20:11


чакайте малко ако говорим за старата а6 дето е като ауди 100 2.5 TDI новия мотор той е 140 коня( 5 цилиндров редови) и това за мен е най здравия и пъргав дизел :wink:

П.П Със такъв съм се пускал на божура mhihi


Потребителски аватар
smurf
Мнения: 918
Регистриран на: Пон 13 фев 2006 19:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Димитровград

Мнениеот smurf » Пон 14 апр 2008 20:12


А6 Ц5 1997-2004 година, V6 мотора.....


Потребителски аватар
Cee
Мнения: 1366
Регистриран на: Нед 09 юли 2006 10:49
Автомобил:
Двигател: AMX
Местоположение: София

Мнениеот Cee » Пон 14 апр 2008 20:16


щом става дума за този според мен (до 2002) двигателите са яко гивгири в смисъл много текът много скъпа подръжка (да не казвам смяна на ремъци колко е ) и не вървят чак толкова (не са двигатели с такъв дебит като старото 2.5 TDI 140 коня ) :wink:


Потребителски аватар
rusty
Мнения: 437
Регистриран на: Чет 23 дек 2004 22:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Oldenburg

Мнениеот rusty » Пон 14 апр 2008 22:40


Аз карам AEL и съм доста доволен, с изключение на разхода но това е от автоматика.
Сега за двигателя за който питаш- модела е А6 4В от 1997 год. Като алтернатива ти препоръчвам АФН 110 к.с., според мен е по доброто решение. Освен че е 4 цил. е и с VP37 помпа която се води по здрава. На 150 к.с. моторите слабото място е помпата, до колкото съм чел. Произвеждат се с VP44 която дава доста дефекти понеже управляващият блок се намира вътре в помпата. Аз лично съм карал кола на 400 хил. с тази помпа и първи двигател (Вектра Б, 2.0 ДТИ) и си работеше горе долу :) добре. Разхода е малко по висок от АЕЛ но имаш 6 цилиндъра и над 300 нм. Моят съвет, ако можеш си вземи АФН.


Потребителски аватар
DimitarBT
Мнения: 744
Регистриран на: Съб 23 фев 2008 8:38
Автомобил: VW Passat B3
Двигател: 2E
Местоположение: Ловеч
Контакти:

Мнениеот DimitarBT » Вто 15 апр 2008 7:21


и аз имах мерак за такова ауди...2.5 TDI 150 кс. но,като се поинтересувах какво,що....потдръжка и така на татък останах с извода че ще си купя кола и ще умра от глад(лично мнение) :sly


Потребителски аватар
bbboiko2004
Мнения: 4295
Регистриран на: Пон 20 фев 2006 21:19
Автомобил: VW Polo 2f
Двигател: 3f - 1993

Мнениеот bbboiko2004 » Вто 15 апр 2008 10:59


Ами незнам колко му е ресурса на тоя мотор но на баща ми приятели си взеха 2 аудита единия автоматик другия с ръчна скоростна кутия като им свалихме да сменяме ремъците и двата бяха с по 5 и 6 съответно белега за смяна на ремъка а ремъците бяха ( не помня името) но бащата каза че са оригиналните които се слагат в оторизираните сервизи и че те се сменяли на повече км и ориентировъчно са на по около 400 - 500 хилядарки км. аудитата и пак не пушат или нещо вярно тракат някакси странно ама вървят. Според мен зависи на каква кола ще попаднеш и какъв е бил предишния собственик . Успех в покупката!


Потребителски аватар
ALESYZ
Мнения: 1155
Регистриран на: Пет 27 апр 2007 19:13
Автомобил: BMW 525d
Двигател: M57D25 -01

Мнениеот ALESYZ » Вто 15 апр 2008 13:52


Мой приятел има А6, комби, V6 мотор, 2.5TDI, 150 к.с., чипосан даже на 180, върви нечовешки тая кошница. Обаче сега го продава и си купи BMW 525D, 2001 г. и ко ми каза: BMW-то било по-евтино за поддръжка. Не повярвах, но в него нямам причини да се съмнявам. Както някой колеги казаха, то за смяна на ремъци, ролки, масла, филтри и т.н. редовни смени, отива към 1000 и отгоре цифрата. Добре помисли.


Потребителски аватар
kacho
Мнения: 735
Регистриран на: Пон 11 юни 2007 20:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот kacho » Вто 15 апр 2008 15:26


що го хранят толкова този двигател незнам :??? :??? :??? , имам приятели, които си карат без проблеми тези машини, и сериозни ядове нямат, естествено класа на колата е малко по-висок и разходите са си разходи


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Вто 15 апр 2008 15:48


Баща ми кара вече май 3 години станаха А6 с AKN мотор 2001ва.Досега за 100к+ километри е сменяна една мембрана на гейта на турбината.Само хубави неща мога да кажа за тоя дето го има вкъщи.Иначе много хора се оплакват от него - една много сериозна причина е ,че хората който карат такива коли не ги карат за икономия и малко километри/допреди няколко години струваха маса пара/+наще автокъщи+поддръжка в Италия и сещай се.Спомням си че когато баща ми си я копуваше през 2005 и гледаше 2001-2002 година 80% бяха на над 300к километри :shock .Цялосто обслужване на ремъци с масла и т.н. е 1000 кинта/В6 е все пак/ ,но е за 120к километри.Хубави неща могат да се кажат много-сравнително икономичен е и е адски пъргав /щото е В6/.1,9 ТДИ е доста по-практичен мотор ,но както сам си забелязал за А6 1.9 ката е адски тъпо :lol: - просто ако зимаш А6 търси с запазен такъв мотор /ще трябва да се бръкнеш повече отколкото пише по масовите обяви/ ,ако парите са ти много си вземи добре оборудвано А4 с 1.9.
P.S.Забравих да спомена нещо друго - тоя мотор не е ПД :) и към нафтата няма никви претенций + добро поддържане понякога може да ти излезне дори по евтин на финала :wink:


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Вто 15 апр 2008 15:51


ALESYZ написа:Мой приятел има А6, комби, V6 мотор, 2.5TDI, 150 к.с., чипосан даже на 180, върви нечовешки тая кошница. Обаче сега го продава и си купи BMW 525D, 2001 г. и ко ми каза: BMW-то било по-евтино за поддръжка. Не повярвах, но в него нямам причини да се съмнявам. Както някой колеги казаха, то за смяна на ремъци, ролки, масла, филтри и т.н. редовни смени, отива към 1000 и отгоре цифрата. Добре помисли.

Ремъка е скъп щото е В6 ,иначе масло с филтри си е стандартно 5В40 с филтрите към ту 100-120 лева.2.5 дизела на БМВ го "хранят" по форуми и т.н. повече дори и от 2.5 ТДИ.



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 47 госта