Как ви работят климатиците на 1-ва степен?

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Uneek
Мнения: 1606
Регистриран на: Пон 15 май 2006 16:14
Автомобил: 1998 VW Polo Variant
Двигател: APQ
Местоположение: Благоевград

Как ви работят климатиците на 1-ва степен?

Мнениеот Uneek » Вто 15 апр 2008 8:58


Миналата седмица имаше няколко топли и слънчеви дни, и карах на климатиче :) Обаче ми беше студено на 2-ра степен и си го бях пуснал на 1-ва и забелязах че периодично си изключва сам климатика. До сега не го бях ползвал на 1-ва степен, а карам колата 2 години вече... Според мен това е направено нарочно, да включва и изключва сам като е на 1-ва степен, за да поддържа що годе някаква температура, но ще се радвам да чуя и други мнения по въпроса :) Пишете как са вашите полота на 1-ва степен на климатика :)




Потребителски аватар
Alek
Мнения: 764
Регистриран на: Сря 12 апр 2006 14:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Alek » Вто 15 апр 2008 9:11


Моя бачка без да се изключва.......без да съм компетентен, мисля че трябва да си провериш нивото на фреона (моето миналата година беше до горе)........


Потребителски аватар
Scout
Мнения: 109
Регистриран на: Пет 04 яну 2008 10:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Scout » Вто 15 апр 2008 9:49


моя и на 4 едва едва духа студено, трябва ми фреон... да се надяваме и диагностика :)


Uneek
Мнения: 1606
Регистриран на: Пон 15 май 2006 16:14
Автомобил: 1998 VW Polo Variant
Двигател: APQ
Местоположение: Благоевград

Мнениеот Uneek » Вто 15 апр 2008 9:54


Фреона ми е на 6... Духа много студено :) Може пък на 1-ва степен нещо да не ми дава хубав контакт, знае ли човек... Но на 2,3,4 степен си работи перфектно, без да изключва


Потребителски аватар
spidergb
Мнения: 200
Регистриран на: Вто 24 юли 2007 18:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Габрово

Мнениеот spidergb » Вто 15 апр 2008 18:22


Scout написа:моя и на 4 едва едва духа студено, трябва ми фреон... да се надяваме и диагностика :)

А скоро сменял ли си филтъра на климатика!!! При понижено съдържание на фреон няма начина да духа по слабо все едно като имаш малко бензин колата да ти върви по-малко


Потребителски аватар
propparo
Мнения: 1078
Регистриран на: Пон 23 май 2005 18:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: По света и у нас

Re: Как ви работят климатиците на 1-ва степен?

Мнениеот propparo » Вто 15 апр 2008 18:30


Uneek написа:Миналата седмица имаше няколко топли и слънчеви дни, и карах на климатиче :) Обаче ми беше студено на 2-ра степен и си го бях пуснал на 1-ва и забелязах че периодично си изключва сам климатика. До сега не го бях ползвал на 1-ва степен, а карам колата 2 години вече... Според мен това е направено нарочно, да включва и изключва сам като е на 1-ва степен, за да поддържа що годе някаква температура, но ще се радвам да чуя и други мнения по въпроса :) Пишете как са вашите полота на 1-ва степен на климатика :)


По скоро май си си открил проблем колега.
Това е и съществената разлика между климатика и климатроника--климатроника /автоматичен климатик/ поддържа някаква температура в рамките на някаква амплитуда и при достигането и се изключва компресора,има датчици външен и вътрешен в купето.Докато климатика ръчно /механично/ се включва и изключва.Ако ще и в колата да стане 3 градуса пак ще блъска студено.
Та по-добре си провери за какво става въпрос.


Потребителски аватар
Scout
Мнения: 109
Регистриран на: Пет 04 яну 2008 10:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Scout » Вто 15 апр 2008 22:15


spidergb написа:
Scout написа:моя и на 4 едва едва духа студено, трябва ми фреон... да се надяваме и диагностика :)

А скоро сменял ли си филтъра на климатика!!! При понижено съдържание на фреон няма начина да духа по слабо все едно като имаш малко бензин колата да ти върви по-малко


отворих го днес ... ЧЕРЕН Е филтъра.... купих си нов има малко разлика, но не е това, което очаквам да ти кажа честно.... нз защо. ще отида някъде на една диагностика да ми го проверят.видях , че за поло фреона е 700+50 мл.пише го отпред като се отвори капака на гредата(ако мога така да се изразя).


maznia
Мнения: 870
Регистриран на: Съб 13 окт 2007 16:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот maznia » Съб 19 апр 2008 15:39


моята също си вклучва и изклучва на 1-ва степен на затворен кръг в купето да варти само вътре там е и смисала .....ако махнеш кръгъ да черпи въздух от вън може и да не щрака колата ти е савсем добре по скоро на онези дет не им щрака са зле то компресора не може само да нагнетява студен фронт без да изключва --аиде със здраве сичко си е в нормите


Потребителски аватар
propparo
Мнения: 1078
Регистриран на: Пон 23 май 2005 18:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: По света и у нас

Мнениеот propparo » Съб 19 апр 2008 16:48


Е стига де колега ти го изкара климатроник това чудо,как така климатика САМ ще си изключва и спира компресора ти чуваш ли се:

Електрониката на климатроника следи непрекъснато разликата между външната и вътрешната (в салона) температура. Водача задава с цифра желаната температурата в салона. Електрониката "взема решение" за изстудяване или затопляне на постъпващия въздух в салона и колко силно да работи вентилатора, който вкарва този въздух. Обикновено се задава желана температура 22 градуса през лятото и 25 градуса през зимата. Пример за лято: Навън е 30 градуса, колата е била паркирана на открито. Тогава температурата в салона става около 40 - 60 градуса. Отварят се за кратко всички врати, за да се "проветри" салона и така да падне температурата. После се пуска климатроника. Вентилатора започва да духа с максимална скорост. После се затварят вратите, но всички стъкла се спускат по 5-6 см, за да се даде възможност на вентилатора да издуха навън топлия въздух. След малко се затварят стъклата догоре. Точно по това се познават "белите хора" - техните коли през лятото са винаги със затворени стъкла. След малко температурата в салона започва да доближава зададените 22 градуса. Електрониката започва да намалява скоростта на вентилатора, защото в противен случай температурата в салона ще продължи бързо да намалява и има опасност от настиване на пътниците. Крайната цел е постигната - температурата в салона е около 22 градуса. В същото време водача спира за качване или слизане на пътници. През отворената за малко врата влиза горещ въздух. Електрониката веднага отчита, че температурата в салона се е повишила и "заповядва" на вентилатора да върти по-бързо. След малко температурата в салона наближава 22 градуса и вентилатора намалява своята скорост.
При климатика водача трябва непрекъснато да задава подходяща скорост на вентилатора. Споменатото настиване може да стане само за 15 минути. Температурата на въздуха вътре във въздуховода е около 6 градуса.
Конструкторите първо са измислили климатика. После са измислили автоматичния климатик. При автоматичния климатик желаната температура се задава с потенциометър, на който копчето или скалата му са разграфени в градуси. После идва ред на климатроника. При климатроника пулта има дигитален дисплей. Със стрелки се корегира зададената желана температура. После идва ред на дву-зоновия климатроник. При него салона мислено е разделен на две зони, за които отделно се задават желани температури. Например 23 градуса за водача и 21 градуса за предна дясна седалка. Друг конструкторски вариант е например 21 градуса за предните седалки и 23 градуса за задната седалка.
В ръководството за експлоатация на автомобила има указания за ползване на климатик и климатроник. Тези указанията са поне на 95 % еднакви за всички коли от едно и също поколение и един и същи клас.

Ей тва го ''откраднах'' от СААБ форума,че не ми се пишеше.


maznia
Мнения: 870
Регистриран на: Съб 13 окт 2007 16:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот maznia » Съб 19 апр 2008 21:21


аз пък ти казвам че сичко си е в нормите така си цъка на 1-ва степен на затворен въздух.. на отворен немам наблудения... но и моята си цъка или колите ни са еднакво развалени ---- не съм запознат с климатиците но нашите определено си цъкат вклучва и изклучва компресора а перката си варти в едно положение ---това е факта и истината


Потребителски аватар
propparo
Мнения: 1078
Регистриран на: Пон 23 май 2005 18:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: По света и у нас

Мнениеот propparo » Съб 19 апр 2008 21:51


Май не четеш колега,ама както и да е.
Уточни ми само по какво разбираш че включва и изключва компресора,без твоя намеса.


myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот myrshavija » Нед 20 апр 2008 6:09


Хайде и аз да се включа с въпросче към мазния:
Как твоя климатик разбира кога да спира и пуска компресора?


asensi
Мнения: 1
Регистриран на: Сря 16 яну 2008 9:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Горна Оряховица

Мнениеот asensi » Нед 20 апр 2008 7:58


По принцип изключва когато направи голямо голямо налягане в компресора,да кажем над 20 атмосфери(зависи от компресора).Смъкни си маската и провери радиатора на климатика,ако се наложи почисти и м/у двата радиатора.Успех :)


Потребителски аватар
propparo
Мнения: 1078
Регистриран на: Пон 23 май 2005 18:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: По света и у нас

Мнениеот propparo » Нед 20 апр 2008 8:30


Айде за последно се вмъквам.
Стига с тея умни климатици,то тогава каква ми е ползата от климатроника ако и климатика си изключва компресора--само да имам още един дисплей за гъзарлък ли????
Това цъкане което се чува най-вероятно е от клапата за управление на въздуха-оная стрелкичка да същата за вътрешен/външен въздух.
Докато при климатроника при зададена функция на студено и определени градуси,контролера на климатроника управлява пряко компресора,когато си реши по показание на датчика за вътрешната температура че е достигната желаната такава--просто изключва компресора и тъй като има остатъчен ''студен фреон'' така да го нареча та да е по-разбираемо,не се налага включването веднага на компресора при покачване на температурата а се използва този запас--от там и климатроника е по-икономичен откъм разход на гориво,защото не нагнетява постоянно.Климатика блъска постоянно само студено,ако ще и да замръзнете в колата.И при двата има датчик в купето-термистор ли ще е какво ще е там,но разликата е че при климатроника температурата се регулира като спира компресора и от там притока на студен въздух,а при климатика той продължава да блъска на студено,но клапата за циркулация на въздуха се затвая и започва да циркулира само въздуха от купето,докато не се затопли над толерансната температура и клапата не се отвори и не започне наново да вкара студен въздух откъм компресора,който си е останал постоянно включен.

За да духа студено от духалките в купето, фреонът трябва да се изпари.След като се е изпарил, за да се изпари отново трябва, преди това, да се втечни.Компресорът повишава налягането му, при което доста се загрява и пак си е в газова фаза. За да се втечни, се използва този радиатора на самата климатична система,където фреоновите пари кондензират след въздушно принудително охлаждане. Поради разликите в налягането, втечненият фреон преминава с голяма скорост, през един клапан с малкък отвор, в следствие на това след клапанът се създава ниско налягане и фреонът се изпарява.Ако радиатора на системата е много мръсен от там се намаля площта на топлоотдаване и няма да духа максимално студено-това обяснява защо и при зареден с фреон климатик,може да не духа пак студено--поддръжката не климатика не е само зареждането му.От този лош топлообмен може да се повоши налягането в радиатора--което все пак си има някакви стойности и не бива да ги превишава.От там ако компресора има някакви защити /това вече не го знам/ може да се изключва за да предпази от по-големи неприятности.Та с това може би се обяснява изключването на компресора при климатици от самосебе си.

Еми това е от мен-много писане дано да е за нещо.Ама с тия ''умни'' климатици :screwy

Последна промяна от propparo на Нед 20 апр 2008 17:18, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
ionov
Мнения: 169
Регистриран на: Вто 17 апр 2007 18:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Елин Пелин

Мнениеот ionov » Нед 20 апр 2008 9:11


propparo написа:...........


и сега вече ако не е ясно :lol: той колегата е като енциклопедия за климатика :wink:



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 39 госта