Айде за последно се вмъквам.
Стига с тея умни климатици,то тогава каква ми е ползата от климатроника ако и климатика си изключва компресора--само да имам още един дисплей за гъзарлък ли????
Това цъкане което се чува най-вероятно е от клапата за управление на въздуха-оная стрелкичка да същата за вътрешен/външен въздух.
Докато при климатроника при зададена функция на студено и определени градуси,контролера на климатроника управлява пряко компресора,когато си реши по показание на датчика за вътрешната температура че е достигната желаната такава--просто изключва компресора и тъй като има остатъчен ''студен фреон'' така да го нареча та да е по-разбираемо,не се налага включването веднага на компресора при покачване на температурата а се използва този запас--от там и климатроника е по-икономичен откъм разход на гориво,защото не нагнетява постоянно.Климатика блъска постоянно само студено,ако ще и да замръзнете в колата.И при двата има датчик в купето-термистор ли ще е какво ще е там,но разликата е че при климатроника температурата се регулира като спира компресора и от там притока на студен въздух,а при климатика той продължава да блъска на студено,но клапата за циркулация на въздуха се затвая и започва да циркулира само въздуха от купето,докато не се затопли над толерансната температура и клапата не се отвори и не започне наново да вкара студен въздух откъм компресора,който си е останал постоянно включен.
За да духа студено от духалките в купето, фреонът трябва да се изпари.След като се е изпарил, за да се изпари отново трябва, преди това, да се втечни.Компресорът повишава налягането му, при което доста се загрява и пак си е в газова фаза. За да се втечни, се използва този радиатора на самата климатична система,където фреоновите пари кондензират след въздушно принудително охлаждане. Поради разликите в налягането, втечненият фреон преминава с голяма скорост, през един клапан с малкък отвор, в следствие на това след клапанът се създава ниско налягане и фреонът се изпарява.Ако радиатора на системата е много мръсен от там се намаля площта на топлоотдаване и няма да духа максимално студено-това обяснява защо и при зареден с фреон климатик,може да не духа пак студено--поддръжката не климатика не е само зареждането му.От този лош топлообмен може да се повоши налягането в радиатора--което все пак си има някакви стойности и не бива да ги превишава.От там ако компресора има някакви защити /това вече не го знам/ може да се изключва за да предпази от по-големи неприятности.Та с това може би се обяснява изключването на компресора при климатици от самосебе си.
Еми това е от мен-много писане дано да е за нещо.Ама с тия ''умни'' климатици
