Смяна лагери и/или дискове задни + предни

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19555
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Смяна лагери и/или дискове задни + предни

Мнениеот radotom » Сря 02 апр 2008 14:51


При мен става въпрос за задни главини с дискови спирачки, на В3, но барабанните се сменят на същия принцип. Разликата е само освобождаването на барабана от накладките.
Необходими са ви: Чук (Главен Оправител)<- задължително mhihi , ключ 24 (лула, камък от гедория), ключ 15 и 13, както и имбус 8
Ето как изглеждат нещата в началото:
Изображение
тук се вижда и следващото, което ще сменям, протеклия ми амортисьор ;)
Обърнете внимание къде е гумата. Под носача ;)
Винаги се застраховайте за случая, когато може да ви испусне крика!! Какво ще стане, ако точно в този момент решите да огледате къде е болтчето отзад?!?
От колега от форума се бях обзавел с нови дискове Brembo на полвин цена :bowdown
Изображение
, освен това си бях подсигурил и нови лагри SNR за 18 лева ремонтния комплект. Кой знае защо, към комплекта не влизаше грес, така, че си купих една кутийка за 2 лева и... не забравих да си подсигуря кафе и цигари ;)
Изображение
Сваляте капачката на лагерчето, обикновено чрез почукване с длето:
Изображение (в моя случай, с нещо, подобно на шабър)
Сваляме спирачния парат с ключетата 13 и 15.
Изображение
С ключе 13 (в моя случай-гедорето) развивам болтчетата на водачите на апарата, а самите водачи ги гържа за контра с ключето 15
Изображение
Ето ги в лявата страна как изглеждат, а в дясно е супорта на спирачния апарат, който ще свалим след малко ;)
Изображение
Супорта се държи за моста отзад с 2 имбусни болта М10 със ситна резба. За тях ни трябва имбусния (шестограмен) ключ 8. Предупреждавам, че тези болтчета се стягат здраво, а и си запичат още по-здраво, така, че ключа трябва да е хубав!
След като вече сме махнали супорта, развиваме гайката на главината с ключа 22, отстраняваме законтрящата шайба и изърпваме главината.
В общия случай, вътрешната черупка на вътрешния лагер остава на оста, но тя не е прекалено стегната, така, че може и на ръка да я отстраним, без скоба. Махаме и семеринга, ако се е измъкнал и е останал на оста.
Изображение
Тук аз лично леко истръпнах: Бях забравил, че на вътрешната част на диска, около централния му отвор се намира... хм... не диск, а по-скоро прорезния барабан, който чете датчика на ABS-а.
Изображение
За мой късмет предположението ми, че той е 'втъкнат' на пружинна сглобка се оказа вярно и след леко съветване с Главния Оправител, пръскане с WD40 и лост от първи род, представляван от здрава отверка този прорезен барабан скоро се мъдреше в/у новия ми диск ;)
Изображение
След внимателно набиване на външните черупки на новите лагери на новите дискове (препоръчвам да стане на преса, ако не- използвайте черупките на старите лагери като дорник), старателно почистване на оста (шенкела), и полагане на грес в самата главина, слагаме вътрешния лагер, надяваме и семеринга и поставяме главината на оста.
Следва вкарване на новия външен лагер (външната му черупка е вече набита на главината), слагаме законтрящата шайба и стягаме гайкката:
Изображение
Тук е много важно да си припомним наученото от тази тема:
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.ph ... 3%E5%F0%E8
Аз не го забравих и на снимката се вижда точно момента на проверката по метода на приплъзващата шайба ;)
Последно остана да сложим шплента, заедно с подсигуряващата капачка на гайката (има си ги в ремонтния комплект), да сложим защитната капачка, да монтираме гумата и... на добър път! :vacation
Само едно допълнение: Има майстори, които не поставят грес в защитната капачка, но в дебелите книги пише, че тя трябва да с напълни до полвината с нова, чиста грес. Така и направих!

А какъв е метода на плъзгащата шайба? :roll:
Предполагам, че се стяга гайката докато спре да се върти шайбата и после леко се разхлабва докато започне да превърта без да хлопа?

bobcho написа:Отговора се крие в самото название на метода.Шайбата трябва да може да се отмести сравнително лесно в радиална посока с отверката...


Поради няколкото въпроса ще се опитам да преразкажа по-подробно какъв е този метод.
Задължително е да се уверите, че лагерите са набити добре, до упор и няма да има опастност да си оемат хлабините.
След като монтирате всички лагери, поставяте специалната законтряща шайба, така, че езичето й да си влезне в канала на оста. Затягате гайката на ръка.
С плоска отверка, както виждате на последната снимка, се пробвате да 'избутате' шайбата перпендикулярно на оста. Гайката се натяга до момента, в който това избутване все още е възможно, без да прилагате твърде много усилие. Просто шайбата трябва да може да се премества така, че да се обира луфта м/у отвора й и по-малката ос достатъчно стегнато, без да се чувства хлопане напред-назад, но и без да налягате здраво отверката.
Слагате осигурителната външна гайка и през 'перата' й прекарвате шплента. На няколко пъти ми се е случвало испразването между перата да не съвпада с отвора за шплента. При това положение предпочитам да врътна гайката една идея към затягане, вместо да я разхлабя.
В чест на истината, в момента гайката на главините ми е доста по-стегната, отколкото се получава при описания метод. При него остава известна хлабина, която се усеща като луфт на монтираната вече гума. Приятел и механик ме агитира да обера този луфт с твърдението, че нищо няма да се влоши. За да реша спора (а и тъй като не е кой знае колко сложно и скъпо да си сменя лагерите, ако се наложи) го послушах.
За момента, вече 6000 км. резултата е 1:1.:lol:
В смисъл, че лагерите все още са здрави, не греят повече от нормалното, а скоро си направих 2 преходчета по 350км и... нямам оплаквания!
При всички случаи след монтажа, при поставена и стегната гума се уверете, че няма никакво задържане при завъртане на колелото на ръка, както и странни стържещи шумове.

Хайде, колеги ;)
Лесно е!



Допълнение след почти 3 години и над 50к км:
Номера на ремонтния комплект на SNR е R154.13
Вътре лагерчетата са 4Т-L45410 и LM11710.
Семеринга е CY 40 с размер 52/58 7.5

Хубаво е да си пише човек какво е правил, та да знае в някой студен и влажен ден след няколко години какъв го чака! mhihi mhihi

Последна промяна от radotom на Нед 20 юли 2008 17:17, променено общо 3 пъти.




Потребителски аватар
Dpop
Мнения: 3400
Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
Автомобил: VW
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Dpop » Сря 02 апр 2008 15:09


Браво Радо, :applause: .

Невероятен си. Който го може, си го може. Търсех място, където да те допълня, но не можах. Е може би нещо не толкова съществено за операцията: почистване на супорта и спирачния апарат преди монтажа, особенно местата където лягат накладките.

Жив и здрав.


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот Anbuch » Сря 02 апр 2008 15:14


:applause: за чудесната тема.Чудесно е когато има снимки - така на хорат им идва повече кураж да се захванат сами да си ремонтират колите. Дано форума се напълни с повечко такива теми.

Само ако може да добавя нещо...понеже резбите на болтовете на спирачните апарати много са загрявали и са се натъпкали с боклуци е добре, профилактично да се пръсне с WD-40 ,преди да започнем да ги мъчим ,че току виж сме прецакали някоя резба и в най-лошият случей резбата на самите спирачни апарати. Не ми се иска да отклонявам темата ,но за капачката : ЕСТЕСТВЕНО ,че трябва да се тъпчи с грес.Това ,че някои не я пълнили за първи път го чувам. Целта е, ако някъде няма добро смазване мястото загрява от триенето - греста се втечнява от температурата и достига по-лесно до мястото където има лошо смазване, тъй че колкото повече грес толкова по-добре :wink:


Потребителски аватар
RS6
Мнения: 138
Регистриран на: Съб 29 яну 2005 17:58
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот RS6 » Сря 02 апр 2008 15:28


Поздравления за темата. :applause: love.vw


Потребителски аватар
chefito
Мнения: 9527
Регистриран на: Сря 02 фев 2005 12:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот chefito » Сря 02 апр 2008 15:38


Ей с такива теми трябва да е пълно тук! :bowdown


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11917
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Мнениеот К.Одаджийски » Сря 02 апр 2008 15:42


Поздравления за темата. Аз в последно време ремонти правих по окачването, включително и вчера, ма нема кой да снима, а я нема си пипнем апаратчето с омзани ръце. Тая :bowdown вечер ще сменям единия тампон на макферсона и ако намерим кой да снима ще пусна тема.
Още веднъж, Радо се е справил перфектно. :077:


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19555
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Сря 02 апр 2008 22:59


Благодаря на всички! :)
К.Одаджийски написа: а я нема си пипнем апаратчето с омзани ръце.

Моя още е целия сиво-черен от греста ;)


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Чет 03 апр 2008 0:11


а дали не беше 24 гайката на главината ;)
така ми говорят моите спомени ;)
И ми се мотат 13 + 14 за апарата.. ама това са подробности..
прупуснал си да споменеш, по въпроса за избиването на старите черупки за лагерите, че има специално изрязани нещо като фазки на 3 места по 120 градуса ако някой иса да пази старите лагери..

тук пресата не е задължителна... /препоръчителна е както сам отбеляза/ защото черупките на лагерите влизат относително лесно...с почуквания с малък Оправител ;)

иначе темата е блестяща...

препоръчвам на всеки хванал се с това занимание
1. Да си приготви латексови ръкавици.. защото е едно от най-мръсните занимания
2. Да си смени капачките на лагерите.. те вървят ремонтен комплект с лагерите...
3. пригответе си стар парцал... но чист .. без прах или песъчинки, въху който да поставяте дисковете /барабаните/ докато набивате/избивате лагерите, за да не влизат малки песъчинки..
4. Преди да монтирате дисковете.. обезмаслете ги хубаво.. с обезмаслител или силен разтворител/не меглио/ а кореселин например.. за да не псувате после как колата не спира...
5. Прибирането на буталцата става с ВЪРТЕЛИВО ДВИЖЕНИЕ по посока на час. стрелка.. + натиск... можете да си направите подходящият Вастул от вложка 32 и флекс ;)


Потребителски аватар
parno
Мнения: 7309
Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот parno » Чет 03 апр 2008 8:48


е лесно е радотом ама ако запече шестограма на спирачния апарат а започва да вали не е много приятно :lol:


Потребителски аватар
ilkomuhata
Мнения: 1662
Регистриран на: Пет 18 май 2007 13:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот ilkomuhata » Чет 03 апр 2008 9:33


Smoke написа:е лесно е радотом ама ако запече шестограма на спирачния апарат а започва да вали не е много приятно :lol:

моят шестограм превъртя във главата без да се развие :cry: и ще играе секача


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19555
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Чет 03 апр 2008 9:38


Smoke написа:е лесно е радотом ама ако запече шестограма на спирачния апарат а започва да вали не е много приятно :lol:

Запече! :(
А като почнах да обезвъздушавам заваля и се стъмни... :(
Хммм... ти да не си ме наблюдавал някъде наоколо ;)
ilkomuhata написа:моят шестограм превъртя във главата без да се развие :cry: и ще играе секача
Същото ми се случи и на мен! Единия вариант е с 12-лъчева звезда №10. Набива се здраво на мястото на имбуса и се пробва с нея.
Така или иначе- и тя ми превъртя, та и при мен игра секача ;)


wili98 написа:а дали не беше 24 гайката на главината ;)
така ми говорят моите спомени ;)
И ми се мотат 13 + 14 за апарата.. ама това са подробности..
прупуснал си да споменеш, по въпроса за избиването на старите черупки за лагерите, че има специално изрязани нещо като фазки на 3 места по 120 градуса ако някой иса да пази старите лагери..

Възможно е и да бъркам... може и 24 да е, ще проверя и коригирам в обедната почивка.
За това, че не е 14- гаранция ;) Даже на снимката май се вижда № на ключа ;)
А за фазките си на 100% прав! Трябваше да го допълня, но забравих, защото аз сменях не само лагерите, та да трябва да избивам старите, а лагери+главини и не ми беше бнужно свалянето на външните черупки.



wili98 написа:а дали не беше 24 гайката на главината ;)...

Проверих!
Беше! Че и още е!
Гайката на главината е 24!


Потребителски аватар
racing_team_vidin
Мнения: 1840
Регистриран на: Съб 09 фев 2008 2:34
Автомобил: BMW E65 Sport Package
Двигател:
Местоположение: Видин

Мнениеот racing_team_vidin » Чет 08 май 2008 18:28


Колега можеш ли да ми кажеш как точно изби Ши**ната гривна за АБСа аз пробвах на един диск ама тя е като заварена, то и той беше НЕмалко ръждясал. И още един въпрос някой знае ли гривна от барабан става ли на диск???


stanev11
Мнения: 734
Регистриран на: Съб 09 фев 2008 16:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Радомир

Мнениеот stanev11 » Чет 08 май 2008 21:41


колега аз избих гривната като първо напръсках с вд40,след това имам едно ножче което аз съм си правил от лист на механична ножовка със почуквания го вкарах във външната част,най отгоре на гривната и след като направих достатъчно широк отвор вкарах една отверка и така до края,важното е да отлепи,а и също почукваш малко гривната


Потребителски аватар
suggar
Мнения: 875
Регистриран на: Нед 19 авг 2007 19:46
Автомобил: Seat Ibiza
Двигател: ASV
Местоположение: Габрово

Мнениеот suggar » Чет 08 май 2008 22:38


Браво колега, темата е супер...
Аз оня ден свалях дисковете от блъснатото ми поло и ще ги слагам на сегашното, понеже са по- добри от сегашните..та останах неприятно изненадан от предния собственик...и 4-те шестограма бяха чисти кръгчета и даже единия беше със заварена гайка зада може да се развие...та ги развивах със тръбен ключ :lol: :lol: :lol: а последния даже го срязах щот не можеше да завърти тръбния :lol:


Потребителски аватар
The_Machine
Мнения: 3558
Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот The_Machine » Чет 08 май 2008 23:44


А какъв е метода на плъзгащата шайба? :roll:



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: lapidus и 184 госта