мнение за пасат б4

Техническа и сервизна информация за Passat
GVG
Мнения: 475
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:53
Автомобил: PASSAT B6 2.0 TDI
Двигател: CBDC 2010
Местоположение: София,

Мнениеот GVG » Сря 14 май 2008 12:27


Абе хубав си е В4, да не му е уроки. Моя е 1.8 Mi, ABS двигател. Аз си го карам вече четвърта година и все още си ме кефи. Газ не съм му слагал за сега, пък и за в близко бъдеще не възнамерявам. На извънградско ми харчи 6.7 - 7.2, зависи от карането и климатика. На градско в София - по маршрута, по който минавам сутрин и вечер, ми гори около 8.5 - 9.0 на сто. Като изключим едно вманиачване от моя страна преди година, което ми излезе около 800 лв. и сега повечето неща, които купих уж за смяна си стоят нови в къщи, някакви значителни разходи за поддръжка, освен задължителните, не ми се е налагало да правя, да чукам на дърво! За тези години освен амортесьори, друго не ми се е налагало да сменям по ходовата част. В сравнение с В3 - по-различен външен вид, по-добро охлаждане на двигателя и малко по-различен интериор. Изборът е твой.




Потребителски аватар
dj_tuhla
Мнения: 1397
Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голо Бърдо

Мнениеот dj_tuhla » Сря 14 май 2008 16:58


GVG написа: На градско в София - по маршрута, по който минавам сутрин и вечер, ми гори около 8.5 - 9.0 на сто.



Абе кви са тези приказки от 1001 нощ - градско да го видя няма да повярвам да смъкне под 10, еле пък зимата. Освен ако маршрута ти не е цариградско цялото в 2 часа през ноща и в 5 часа сутринта, (което си е направо полу-междуградско) не мож ме убеди че не разтягаме лукумите тука. И според мен и моите наблюдения изобщо не е толкоз безпроблемно слагането на газ на 1.8 АБС, колкото се опитвате да го изкарате тука. Аз ако тръгна някога да слагам газ ще направя следното: махам моното, слагам 1 карбуратор Кейхин2 от ауди 100 (пробвано е вече и става), ламбда контрол и тап за газовата и ще имам моно на газ и наистина безпроблемна работа на бензин. Да оставим на страна че така се спестяват еМнайсе датчика и бензинова помпа за 200+ лв.

Мда, така мисля аз..


Потребителски аватар
paralesko
Мнения: 219
Регистриран на: Сря 31 окт 2007 19:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот paralesko » Сря 14 май 2008 20:16


относно данъка 140 лв в данучна служба Горна оряховица .относно разхода зимата при минус 12 гр. да 10 на 100 нормално е при тези темп. и при условие че го карам студен до работа едвали не. Носега ми е 8 на 100 леко каране както писах по горе .затова не мисля за газова уредба поне за сега.Защо се учудваш DJ tuhla :)


Потребителски аватар
dj_tuhla
Мнения: 1397
Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голо Бърдо

Мнениеот dj_tuhla » Сря 14 май 2008 22:13


Не само се учудвам, ами и не вярвам 1.8 ABS комби с климата пусната да гори софийско градско 8, сори ма поло-тата горят по толкоз, (някой и повече). Иначе знам (но не го разбирам), че на приказки на всеки колата му гори 2 литра под истинското. Просто имам такава кола, смея да твърдя в перфектно състояние, и знам колко гори - е не гори 8 :twisted:


Потребителски аватар
markovgolf
Мнения: 149
Регистриран на: Съб 25 ное 2006 21:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен - София

Re: мнение за пасат б4

Мнениеот markovgolf » Сря 14 май 2008 22:56


Здравей колега няма да споря с другите които са писали за разхода не ,че не им вярвам ,но ще ти кажа за моят (личен) пасатко 1.6 АЕК на градско в София гори 14 зимата и 12 лятото на извънградско 10 като си го настъпвам подобавашо (сменени са ми всички кабели- БРЕМИ; свещи - НГК ;също така дистр.капачка палец и така нататък не съм жалил пари и съм му слагал най доброто).
Карам служебен 1.8 АВС разхода му е малко помалък - градско в София гори 13 зимата и 12 лятото на извънградско 10 -9 ,но не е толкова пъргав нито в града нито при изпреварване на извънградско ,все пак има разлика от 10 кончета.Като максимална скорост няма почти никаква разлика и двата вдигат до 180 без проблем повече не съм напъвал -все пак това е комби , а не спортна кола.
И двете коли са на бензин.
Има разлика в цените за частите по двигателя(по скъпи са за 1.6АЕК)
иначе за ходовата част е почти еднакво.
Консумативите за 1.8 са по - евтини и то доста.

п.п. ако караш по спортно и те дразни този пред теб да се влачи помисли за 2.0


Потребителски аватар
Oxyde
Мнения: 1090
Регистриран на: Нед 16 сеп 2007 20:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Надежда

Мнениеот Oxyde » Чет 15 май 2008 8:42


данъка на 2ката 115к. беше 60 лв тая година...1.8 90к.с беше 23лв..


GVG
Мнения: 475
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:53
Автомобил: PASSAT B6 2.0 TDI
Двигател: CBDC 2010
Местоположение: София,

Мнениеот GVG » Чет 15 май 2008 8:53


По отношение на разхода - не напразно съм писал "по маршрута, по който минавам сутрин и вечер". Има познали верния отговор. Маршрута е сутрин - 7.30 ч. Дружба 1 - Цариградско - Народно събрание. Вечер - 17.00 ч. - обратно. В тези часове общо взето големите задръствации все още липсват. Пък и мисля, че центровката на двигателя е уцелена почти на оптимум. А пък разхода е наистина такъв, защото едно от хобитата ми е да го засичам постоянно.


cristooo
Мнения: 29
Регистриран на: Чет 15 май 2008 8:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот cristooo » Чет 15 май 2008 8:59


Здравейте - искам да се вмъкна към тази тема с едно въпросче, та ако може да не откривам излишно нова тема.

Понеже почти всичките ми приятели карат Пасати с 1.8mi, знам колко кадърно са направени тези двигатели. Обаче сега, когато и аз мисля да си взема някое Пасатче от последните Б4 95-96 г., виждам, че обявите за коли с този двигател не са много и съответно изборът ми е ограничен, и затова с цел да разширя избора почнах да се заглеждам и към 1.6i двигателя.
Въпросът ми е точно към собственици на Пасат Б4 с 1.6i - има ли достатъчно запас от мощност този двигател на това тежко купе? Особенно ако е на газ? На хартия 101 коня са добре, обаче за вървенето на една кола мисля че по-голямо значение има въртящият момент, при какви обороти го постига (и то не максималният, а "достатъчният") и колко добре това е напаснато с предавките на скоростите. Не случайно се казва че 1 дизелов кон е равен 1.5 бензинови, защото не всичко е в конете ;)
Та затова се чудя на Пасата тези 101 коня, дали поне се равняват на 90-те коня на 1.8 двигателят или са по-зле. Искам да съзеря малко мнения от собственици, че не ми се обикаля цяла България в търсене на добри 1.8-ци. И още нещо - 1.6i двигателите са AEK и AFT - има ли някаква същесдтвена разлика м/у тях и имам ли основание да избра единият и да бягам от другият?


Потребителски аватар
Oxyde
Мнения: 1090
Регистриран на: Нед 16 сеп 2007 20:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Надежда

Мнениеот Oxyde » Чет 15 май 2008 9:07


Значи аз не карам 1.6...но нещото което трябва да имаш в предвид със сигурност..е че ще ти харчи повече(независимо дали върви повече или по малко)


Потребителски аватар
vladovelin
Мнения: 1323
Регистриран на: Чет 27 дек 2007 11:18
Автомобил: Golf3 GTI
Двигател: 2E 1994
Местоположение: Пазарджик

Мнениеот vladovelin » Чет 15 май 2008 9:15


vpetrovbg написа:Колега, колко ти е данъка на 2,0 - 115 к.с.?

Когато купих GOLF3 GTI 2.0 115 кс платих 58 лв за няколко месеца. Тогава ми казаха, че годишния ще е около 130лв. Вчера проверих в данъчното и казаха 88лв. Не съм го плащал и не съм сигурен дали е истина. Сигурно има някъкво намаление спрямо миналата година. Относно разхода на бензин 95 се върти около 7,3 - 7,5 на 100.


cristooo
Мнения: 29
Регистриран на: Чет 15 май 2008 8:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот cristooo » Чет 15 май 2008 9:50


Oxyde написа:Значи аз не карам 1.6...но нещото което трябва да имаш в предвид със сигурност..е че ще ти харчи повече(независимо дали върви повече или по малко)


не е логично - по-нова конструкция двигател би трябвало да има по-добро горене... 1.8 литровият постига мощтността си при по-ниски обороти (което е добре), обаче 1.6 е по-лек и това трябва да компенсира...
защото си мисля, че за да задвижиш едно тяло с определена скорост от покой, ти трябва все едно и също количество енергия и когато горивото е едно и също, нещата опират до КПД-то на двигателя, а не е логично КПД-то на 1.8mi, конструиран 1988, да е по-добро с толкова от КПД-то на 1.6i, че да компенсира по-ниската собствена маса на 1.6i.
може и да пропускам нещо, ама логиката ми в такава посока ме води.


Volkswangel
Мнения: 627
Регистриран на: Пет 12 окт 2007 7:07
Автомобил: VW GOLF 7 SPORTSVAN
Двигател: 2015
Местоположение: Plovdiv

Мнениеот Volkswangel » Чет 15 май 2008 10:29


Може да ви се стори смешно, но в момента карам петия си Пасат, които е 1,9ТДИ 99г 110кс. Даже ми излезе и прякор покраи манията ми по
Фолксвагените.Имал съм три В4-ки, от които едно комби и два седана.
Първите два с мотори RP 1,8Mi, a последния с ABS 1,8Mi.
Голям опит и наблюдения натрупах и мога да кажа само едно-ЖЕЛЕЗНИ КОЛИ!Малко като че ли се шашкаха от газта, но от време на време изключвах компа и се оправяха.Извън градско на газ горяха около 7-7,5, градското обаче през зимата стигаше и до 14/100.Колегите са прави, че и части се намират много и не са скъпи.
Возията на комбито определено беше по добра а и много функционален.Гласувам с две ръце за 4етворката.Двигателя 1,8 е
направо неизносваем,корав мотор.Ако мотора дръпва малко масълце
не е болка за умирачка-сменяш гумичките на клапаните и забравяш.
Ходовата част също е много яка.Тия моите, на каво съм ги подлагал покраи риболова те си знаят, но не мръднаха.Единствено препоръчвам да са със серво на волана, задължително.
Това, което се е налагало да сменям-пластмасовите щуцери към главата на охладителната уредба и горните опори на Макферсона.


Потребителски аватар
badkor
Мнения: 4
Регистриран на: Сря 16 апр 2008 17:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот badkor » Чет 15 май 2008 14:47


cristooo написа:Здравейте - искам да се вмъкна към тази тема с едно въпросче, та ако може да не откривам излишно нова тема.

Понеже почти всичките ми приятели карат Пасати с 1.8mi, знам колко кадърно са направени тези двигатели. Обаче сега, когато и аз мисля да си взема някое Пасатче от последните Б4 95-96 г., виждам, че обявите за коли с този двигател не са много и съответно изборът ми е ограничен, и затова с цел да разширя избора почнах да се заглеждам и към 1.6i двигателя.
Въпросът ми е точно към собственици на Пасат Б4 с 1.6i - има ли достатъчно запас от мощност този двигател на това тежко купе? Особенно ако е на газ? На хартия 101 коня са добре, обаче за вървенето на една кола мисля че по-голямо значение има въртящият момент, при какви обороти го постига (и то не максималният, а "достатъчният") и колко добре това е напаснато с предавките на скоростите. Не случайно се казва че 1 дизелов кон е равен 1.5 бензинови, защото не всичко е в конете ;)
Та затова се чудя на Пасата тези 101 коня, дали поне се равняват на 90-те коня на 1.8 двигателят или са по-зле. Искам да съзеря малко мнения от собственици, че не ми се обикаля цяла България в търсене на добри 1.8-ци. И още нещо - 1.6i двигателите са AEK и AFT - има ли някаква същесдтвена разлика м/у тях и имам ли основание да избра единият и да бягам от другият?
ДАМ
АЗ ИМАМ AFT 1.6 101 КОНЯ 1997 ГОДИНА ЗДРАВА МАШИНА Е НЯМА СПОР НА МЕТАН Е И БЛАГОДАРЕНИЕ НА АВАНС ПРОЦЕСОРА СЕ ДЪРЖИ КАТО НА БЕНЗИН НЯМА ПОЧТИ КАЗВАМ ПОЧТИ НИКАКВА РАЗЛИКА ОТ БЕНЗИНА Е ВЯРНО НАСТРОЕНА Е В ИТАЛИЯ И ТАМ СА Я НАСТРОИЛИ ДОБРЕ .......ИМА ЗНАЧЕНИЕ КАЧЕСТВОТО НА МАСЛОТО ЗАЩОТ С ЕДНИ МАСЛА ГОРИ 5.35 ЛЕВА НА 100 С ДРУГИ 7.5 ЛЕВА РАЗХОД НА МЕТАН....СЪОТВЕТНО 2000-3000 ОБОРОТА ....... НА БЕНЗИН МНОГО НЕ Я КАРАМ И НЕ ЗНАМ КАК ГОРИ НА 100 НЕ ЗАБРАВЯАЙ ЧЕ 101 КОНЯ ГИ ДАВАТ ЗА БЕНЗИН И ДА МНОГО ПО ЛЕКО МИ Е КОМБИТО ОТ 'B3-ПЛАТФОРМАТА" 18 МОНО ИЖЕКЦИЯ 16V Е ИДЕАЛНА ЗА МЕТАН ..... 2000 КОБИКОВИЯ ЩЕ СЕ ЧУСТВАШ ДОБРЕ МА ГОРИ МАЛКО ПОВЕЧЕ СЕ ПАК ГЪЗАРИЯ И 1.6 ЦАТА СТАВА НО НА МОМЕНТИ ТИ СЕ ИЗКА МАЛЛЛКО ПОВЕ4КО МОЩНОСТ :) ТВА Е МА ИНЧЕ ВСИЧКИТЕ СА ОСИЧКИ ......... (ТРЯАА ДА СЕ ОВЕЛИЧАВАТ PASSATITE НА ГЛАВА ОТ НАСЕЛЕНОИЕТО-ДОЙЧЕ КВААЛИТЕТ) П.С. "А КЛИМАТИКА ДОПЪЛНИТЕЛНО СВАЛЯ МОЩНОСТА ИМАЙ ГО В ПРЕДВИД"[color=red]
[/color]


Потребителски аватар
spot1
Мнения: 75
Регистриран на: Пон 19 фев 2007 16:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Мнениеот spot1 » Чет 15 май 2008 18:56


1.6 101 на голф3 е супер поварвява но друго е варвенето на пасата с тоя двигател


stanev11
Мнения: 734
Регистриран на: Съб 09 фев 2008 16:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Радомир

Мнениеот stanev11 » Чет 15 май 2008 19:41


колега,ако избираш Б4 с 1.6 не забравяй че влизаш и там в категорията за данък като 2.0 защото са над 100 кончета,доколкото знам ,а и от опит на 2.0 може да му се сложи обокновенно газово;ако слагаш такова; а на 1.6 не е препорачително освен ГИ ,а на вървене 2.0 е идеалния баланс купе двигател,подръжката му е доста по евтина от 1.6,почти като на 1.8ми,а за 1.8 се чуват все добри работи и е проверен мотор,щом продължават да го слагат и на Б4,доколкото за 1.6 аз лично съм чувал доста лоши отзиви,но избора си е твой



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 27 госта