Подгряване на всмук. колектори - Решено донякъде - РЕЛЕ №1 ?
-
- Мнения: 33
- Регистриран на: Пет 04 май 2007 16:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Подгряване на всмук. колектори - Решено донякъде - РЕЛЕ №1 ?
Зададох въпроса в края на една друга тема, но ми се иска да дискутираме специално това. Автомобила е 1988 г., RP 1.8 MI (Mono Jetronic). Описвам проблемите си отново: Карам си и ми зацъква реле 1, което стои единствено най-отгоре на ел таблото. Махам релето, пробвам всички консуматори и всичко работи без проблем. Така изминавам 300-400 км (бях на път) и всичко си е 6. След няколко дни колата започва да се форсира сериозно на газ и да се дави на бензин. На газ както си работи добре изведнъж започват резки аномалии все едно някой стои на педала и помпи газта, но си го прави сама. Когато колата е загряла, загасям и когато дам на контакт, стъпковото моторче се побърква да се движи НА ЗАГАСЕН МОТОР. Утре ще го демонтирам, изчистя и тествам, но ме съмнява то да е проблема. Днес замерих според инструкцията за експлоатация на колата няколко елемента и когато замервах съпротивлението на таралежа, който подгрява всмукателните колектори отчете стойност 10 ПЪТИ ПО-ГОЛЯМА ОТ НОРМАТА ПО КНИЖКАТА. Някои колеги тук твърдят, че реле 1 е точно за този таралеж. Елементарната логика сочи него като проблем - реле 1 цъка яко заедно със стъпковия мотор, а таралежа отчита извънземни стойности на съпротивление. Нека се включи някой, който да обясни КАКВО СЕ ОБЪРКВА, КОГАТО ТАРАЛЕЖА СПРЕ ИЛИ ЗАРАБОТИ ЗЛЕ, на какво влияе и може ли да обърка горенето и оборотите, защото явно в момента и на бензин и на газ сместа ми е много богата и колата се дави. Благодаря Ви предварително, колеги!
Последна промяна от A_P_O_C_K на Сря 14 май 2008 15:13, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 1008
- Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
колега преди време си бях правил проба с резистор на мястото на датчика за температура на антифриза.
Мисля, че кабелчетата на резистора бяха добре прикрепени към куплунга, но се наблюдаваше този ефект - прецъква реле вътре в купето и се чува степ мотора, че мести като загубен.
Сложих си буксата отново на датчика и нямаше проблеми.
Провери как стоят нещата с датчика на температурата /който подава инфо на компа/.
Ако там има лоша връзка е възможно гореописания проблем.
Мисля, че кабелчетата на резистора бяха добре прикрепени към куплунга, но се наблюдаваше този ефект - прецъква реле вътре в купето и се чува степ мотора, че мести като загубен.
Сложих си буксата отново на датчика и нямаше проблеми.
Провери как стоят нещата с датчика на температурата /който подава инфо на компа/.
Ако там има лоша връзка е възможно гореописания проблем.
- stoyan0264
- Мнения: 265
- Регистриран на: Пет 26 окт 2007 13:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Моята кола имаше абсолютно същите симптоми.
На газ се изцепва до 3500 оборота!
Някакво си реле се побърка да цъка!
На бензин няма запалия!
Като запали пуши като дизел!
И на бензин хълца като за световно!
Смених датчика за темп.Тои подава инфо на моното и ако е преебан става абсолютен хаос защото той си сменя характеристиките и например на топъл двигател дава инфо като на студен от там обогатена горивна смес и аиде не пали дави се и тнт.
Сменяй!
Моя е Пасат 1992 Моно АБС Комби бензин/газ и е с 1 комбиниран датчик черен с жълт пръстен 47 лева!
Това е за сега !
Успех!
На газ се изцепва до 3500 оборота!
Някакво си реле се побърка да цъка!
На бензин няма запалия!
Като запали пуши като дизел!
И на бензин хълца като за световно!
Смених датчика за темп.Тои подава инфо на моното и ако е преебан става абсолютен хаос защото той си сменя характеристиките и например на топъл двигател дава инфо като на студен от там обогатена горивна смес и аиде не пали дави се и тнт.
Сменяй!
Моя е Пасат 1992 Моно АБС Комби бензин/газ и е с 1 комбиниран датчик черен с жълт пръстен 47 лева!
Това е за сега !
Успех!
-
- Мнения: 33
- Регистриран на: Пет 04 май 2007 16:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Преди малко намерих едно стъпково моторче втора ръка, което замерих и даде по-добро съпротивление от моето. Струваше ми 40 лв. След това извадих стария температурен датчик и го замерих с чисто нов, като разликите в съпротивлението бяха осезаеми
Смених и него... Разкачих акумулатора за 10 мин, за да изчисти грешки (не знам каква му е паметта), въпреки че имам емулатор за газта и след това запалих. Колата мърка като котенце, няма давене, няма високи обороти, но продължава да си поцъква реле 1... Трябва ли да мина определени километри, за да заработи компа в нормален режим или да продължавам да диагностицирам наред? Досега мотора работи 15-20 мин на празен ход и всичко е 6 (освен релето). Притеснявам се да не би да съм пропуснал разковничето на това реле и проблема да се повтори. Никой ли не може със сигурност да каже за какво е това реле??? Връщаме се отново на ТАРАЛЕЖА - РЕЛЕ 1 ЛИ ОТГОВАРЯ ЗА НЕГО? Какво може да му стане и какво може да причини? Подлежи ли на някакъв ремонт?

-
- Мнения: 123
- Регистриран на: Нед 11 май 2008 18:10
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив BKP 2.0TDi 140HP
- Контакти:
аз нямам отговор но искм да разбера за какво става въпрос моя двигател е пф и незнам дали има такова подгряване колеги моля ви като пишете пишете по подробно какво сте установили като данни дайте някакви числа ако сме техници използваме числа за да можем да си бъдем полезни какви и как праите експериментите си аз имам много въпроси чета чета из форума и ненамирам нищо конкретно а това е технически форум
- zdr_spasov
- Мнения: 140
- Регистриран на: Пет 09 юли 2004 18:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Swistow
- Контакти:
Въпросния таралеж се комутира от термопревключвателят, който е монтиран на пластмасовия тройник/фланец, където ти е монтиран и температурния датчик. Датчикът ти е син на цвят, а термопревключвателя - червен.
Предназначението на т.нар. "таралеж" е при студен двигател ( под 40 градуса ) да подгрява смукателния колектор и да не позволява на кондензирането на гориво-въздушната смес по студените метални стени на колектора, а да се засмуква напълно в цилиндрите на двигателя.
При неизправен таралеж ще е затруднено запалването на студен двигател ( особено в студено време - напр. през зимата ). Но при сегашните околни температури едва ли ще се усеща евентуалната му липса.
Цялата тази подгряваща верига няма пряко отношение към моноинжекцията, изправността й не се следи от електронния блок и няма съответен код на грешка. Оборотите ти на двигателя няма да се повлияят пряко от този нагревател и евентуалната му неизправност няма да повлияе на компютъра на колата.
Предназначението на т.нар. "таралеж" е при студен двигател ( под 40 градуса ) да подгрява смукателния колектор и да не позволява на кондензирането на гориво-въздушната смес по студените метални стени на колектора, а да се засмуква напълно в цилиндрите на двигателя.
При неизправен таралеж ще е затруднено запалването на студен двигател ( особено в студено време - напр. през зимата ). Но при сегашните околни температури едва ли ще се усеща евентуалната му липса.
Цялата тази подгряваща верига няма пряко отношение към моноинжекцията, изправността й не се следи от електронния блок и няма съответен код на грешка. Оборотите ти на двигателя няма да се повлияят пряко от този нагревател и евентуалната му неизправност няма да повлияе на компютъра на колата.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 41 госта