Има ли значение за ламбда сондата гърнето след нея.

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Има ли значение за ламбда сондата гърнето след нея.

Мнениеот brum » Чет 22 май 2008 14:03


Значи доста рових и не стигнах до еднозначен отговор. Но ме притеснява това, че попаднах на информация че ламбда сондата се влия от гърнето след нея - дали е катализаторно или резонаторно.

Та ми трябва индормация и съвет относно положението в което съм. Гърнето ми е почнало да заминава. Последният път на газовия анализатор показа данни малко над нормата. Бензина беше хубав уж ( еко, 100 октана ), така че предполагам че му идва времето ( пък и е на 190 000км ) . Та да го сменям ли с резонаторно и какви последици мога да очаквам след смяната? Или направо да сменям цялата генерация че е почнала да гние на места и в последното гърне вече се оформя дупка във най-външният слой...

След смяна евентуално какво мога да очаква като промяна във вървеж/разход?




Потребителски аватар
GUFF
Мнения: 42
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 23:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот GUFF » Чет 22 май 2008 15:12


Това е много добър въпрос, за който несъм се сещал....и несъм чувал да се задава...а и незнам да има "катализаторно или резонаторно", не че съм капацитет...
Лично мое мнение, че НЕ се влияе ламбдата...поне несъм чувал след нахане на катализатор и слагане на резонансно гърне след това, колата (ламбдата)да има проблеми....
След смяна на това гърне, което казваш че е почнало да заминава, с резонансно такова, не би трябвало да има разлика, е някои казват че се отпушва след махане на кат-ра...аз съм пас :)
Ако имаш възможност (финансова) си смени цялата генерация...няма лошо, ако не - сменяш средното и крайното и си 6+

Но нека някой по-запознат се изкаже де...


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19709
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Чет 22 май 2008 16:35


При махане на катализатора се променя скоростта на газовете покрай Ламбдата.
Не зная какво ще се получи, ако се сложи резонаторно гърне, но при права тръба почва да не сработва по най-коректния начин сондата ;)
То за това се 'отпушва' и колата ;) Изгорелите газове срещат много по-малко съпротивление ;)
Аз лично съм без нищо! На мястото на катализатора е празна кутия!
На преглед минавам с много заканителни клатения на главите от страна на проверяващите, ама....


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Мнениеот brum » Пет 23 май 2008 9:37


Идеята е, че се променя съпротивлението на гърнето след ламбда сондата ( нали тя е точно преди катализатора ), и имам спомени, че някой беше обяснявал как това влияело на функциите и. На практика кое е най-доброто решение? Смяна на цялата генерация ли? И никой не каза - какви разлики да очаквам след преминаване от леко запушен катализатор към резонаторно гърне откъм вървене/разход?


Потребителски аватар
Tatrata
Мнения: 588
Регистриран на: Вто 06 фев 2007 10:27
Автомобил: VW Polo 6N1
Двигател: ABF
Местоположение: София

Мнениеот Tatrata » Пет 23 май 2008 10:22


Разхода на дали ще мръдне, но ще стане по-шумна колата, а за вървеж......други работи се правят за да ти тръгне повече колата :wink:


Потребителски аватар
bomber
Мнения: 4315
Регистриран на: Вто 13 дек 2005 17:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Софията

Мнениеот bomber » Пет 23 май 2008 10:35


Tatrata написа:Разхода на дали ще мръдне, но ще стане по-шумна колата, а за вървеж......други работи се правят за да ти тръгне повече колата :wink:

поотпушва се малко :)


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Мнениеот brum » Пет 23 май 2008 11:37


Е все пак няколко процента от мощността на колата могат да се докарат с генерацията. Така че ако това се оправи поне малко повече ще тръгне, защото по-малко работа ще върши за да изважда изгорелите газове.


Потребителски аватар
vasstop
Гадфадъ'
Гадфадъ'
Мнения: 17179
Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
Автомобил: Golf 2 syncro
Двигател: 1P 1990
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vasstop » Пет 23 май 2008 11:42


На 1.8 АБС/ААМ двигатели ламбда сондата се намира на изпускателния колектор, а не точно преди катализатора.


Потребителски аватар
snoopgod
Мнения: 670
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 21:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот snoopgod » Пет 23 май 2008 12:09


bomber написа:
Tatrata написа:Разхода на дали ще мръдне, но ще стане по-шумна колата, а за вървеж......други работи се правят за да ти тръгне повече колата :wink:

поотпушва се малко :)
малко е меко казано,след като катализатора ти е бил доста задръстен :lol:


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Мнениеот brum » Пет 23 май 2008 12:25


Моята не съм сигурен къде е, ама са ми казвали че е преди катализатора. И май трябва да си намеря читав майстор да направи нещата както трябва че да не се наложи после да търся нова ламбда сонда...


Потребителски аватар
dj_tuhla
Мнения: 1397
Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голо Бърдо

Мнениеот dj_tuhla » Пет 23 май 2008 15:00


vasstop написа:На 1.8 АБС/ААМ двигатели ламбда сондата се намира на изпускателния колектор, а не точно преди катализатора.


Добре, а тогава защо фабрично на коли без катализатори слагат сонда с подгряване и с друга форма на отворите ? Има го в книжката на колата:

Изображение


Освен да седи на друго място при варианта без - ако не значи има значение все пак.


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Мнениеот brum » Пет 23 май 2008 15:27


Това да не би да означава, че трябва да сменя ламбда сондата ако махна катализатора... ?


Потребителски аватар
dj_tuhla
Мнения: 1397
Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голо Бърдо

Мнениеот dj_tuhla » Пет 23 май 2008 15:55


А де ? Аз така го разбирам, но ако фабрично на коли без катализатор ламбдата седи примерно някъде надолу по тръбата значи не трябва.

Някой запознат да каже. Иначе знам за приятел дето махна катализатора на 1.8 РП и сложи резонаторно без да сменя ламбдата - разлика във вървеж и разход не се забелязва, но кат. си беше здрав, сигурно за това няма разлика. Абе иди в крафт да ти измерят катализатора и ако е заминал го махай, в последствие ще я мислиш ламбдата.


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Мнениеот brum » Пет 23 май 2008 16:02


Предпочитам първо да знам какво ме очаква.

Представи си следната ситуация - оказва се че за да махна катализатора трябва после да подменя ламбда сондата ( за да работи коректно системата, а не да е просто работеща ) и цялата процедура става по-скъпа отколкото ако си сложа нов катализатор. Или да не е по-скъпа, ако разликата е малка предпочитам с катализатор да си карам.

Все пак това дето го дишаме не е за пренебрегване...


Потребителски аватар
dj_tuhla
Мнения: 1397
Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голо Бърдо

Мнениеот dj_tuhla » Пет 23 май 2008 16:05


Е именно де. В крафт ще ти измерят и ще ти кажат дали е за смяна. Може да е здрав и да няма смисъл да мислиш по въпроса. А ако пък ти е запушен катализатора нямаш избор и трябва да го махнеш ... при всичко положения ще стане по-добре. А за проверката едва ли ще ти вземат повече от 5-10 лв. Смяната на катализатора с гърне при тях е 70лв, като ти дават катализатора да си го продаваш.



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 25 госта