Значи доста рових и не стигнах до еднозначен отговор. Но ме притеснява това, че попаднах на информация че ламбда сондата се влия от гърнето след нея - дали е катализаторно или резонаторно.
Та ми трябва индормация и съвет относно положението в което съм. Гърнето ми е почнало да заминава. Последният път на газовия анализатор показа данни малко над нормата. Бензина беше хубав уж ( еко, 100 октана ), така че предполагам че му идва времето ( пък и е на 190 000км ) . Та да го сменям ли с резонаторно и какви последици мога да очаквам след смяната? Или направо да сменям цялата генерация че е почнала да гние на места и в последното гърне вече се оформя дупка във най-външният слой...
След смяна евентуално какво мога да очаква като промяна във вървеж/разход?
Има ли значение за ламбда сондата гърнето след нея.
Това е много добър въпрос, за който несъм се сещал....и несъм чувал да се задава...а и незнам да има "катализаторно или резонаторно", не че съм капацитет...
Лично мое мнение, че НЕ се влияе ламбдата...поне несъм чувал след нахане на катализатор и слагане на резонансно гърне след това, колата (ламбдата)да има проблеми....
След смяна на това гърне, което казваш че е почнало да заминава, с резонансно такова, не би трябвало да има разлика, е някои казват че се отпушва след махане на кат-ра...аз съм пас
Ако имаш възможност (финансова) си смени цялата генерация...няма лошо, ако не - сменяш средното и крайното и си 6+
Но нека някой по-запознат се изкаже де...
Лично мое мнение, че НЕ се влияе ламбдата...поне несъм чувал след нахане на катализатор и слагане на резонансно гърне след това, колата (ламбдата)да има проблеми....
След смяна на това гърне, което казваш че е почнало да заминава, с резонансно такова, не би трябвало да има разлика, е някои казват че се отпушва след махане на кат-ра...аз съм пас

Ако имаш възможност (финансова) си смени цялата генерация...няма лошо, ако не - сменяш средното и крайното и си 6+
Но нека някой по-запознат се изкаже де...
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19709
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
При махане на катализатора се променя скоростта на газовете покрай Ламбдата.
Не зная какво ще се получи, ако се сложи резонаторно гърне, но при права тръба почва да не сработва по най-коректния начин сондата
То за това се 'отпушва' и колата
Изгорелите газове срещат много по-малко съпротивление
Аз лично съм без нищо! На мястото на катализатора е празна кутия!
На преглед минавам с много заканителни клатения на главите от страна на проверяващите, ама....
Не зная какво ще се получи, ако се сложи резонаторно гърне, но при права тръба почва да не сработва по най-коректния начин сондата

То за това се 'отпушва' и колата


Аз лично съм без нищо! На мястото на катализатора е празна кутия!
На преглед минавам с много заканителни клатения на главите от страна на проверяващите, ама....
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Идеята е, че се променя съпротивлението на гърнето след ламбда сондата ( нали тя е точно преди катализатора ), и имам спомени, че някой беше обяснявал как това влияело на функциите и. На практика кое е най-доброто решение? Смяна на цялата генерация ли? И никой не каза - какви разлики да очаквам след преминаване от леко запушен катализатор към резонаторно гърне откъм вървене/разход?
- dj_tuhla
- Мнения: 1397
- Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Голо Бърдо
vasstop написа:На 1.8 АБС/ААМ двигатели ламбда сондата се намира на изпускателния колектор, а не точно преди катализатора.
Добре, а тогава защо фабрично на коли без катализатори слагат сонда с подгряване и с друга форма на отворите ? Има го в книжката на колата:

Освен да седи на друго място при варианта без - ако не значи има значение все пак.
- dj_tuhla
- Мнения: 1397
- Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Голо Бърдо
А де ? Аз така го разбирам, но ако фабрично на коли без катализатор ламбдата седи примерно някъде надолу по тръбата значи не трябва.
Някой запознат да каже. Иначе знам за приятел дето махна катализатора на 1.8 РП и сложи резонаторно без да сменя ламбдата - разлика във вървеж и разход не се забелязва, но кат. си беше здрав, сигурно за това няма разлика. Абе иди в крафт да ти измерят катализатора и ако е заминал го махай, в последствие ще я мислиш ламбдата.
Някой запознат да каже. Иначе знам за приятел дето махна катализатора на 1.8 РП и сложи резонаторно без да сменя ламбдата - разлика във вървеж и разход не се забелязва, но кат. си беше здрав, сигурно за това няма разлика. Абе иди в крафт да ти измерят катализатора и ако е заминал го махай, в последствие ще я мислиш ламбдата.
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Предпочитам първо да знам какво ме очаква.
Представи си следната ситуация - оказва се че за да махна катализатора трябва после да подменя ламбда сондата ( за да работи коректно системата, а не да е просто работеща ) и цялата процедура става по-скъпа отколкото ако си сложа нов катализатор. Или да не е по-скъпа, ако разликата е малка предпочитам с катализатор да си карам.
Все пак това дето го дишаме не е за пренебрегване...
Представи си следната ситуация - оказва се че за да махна катализатора трябва после да подменя ламбда сондата ( за да работи коректно системата, а не да е просто работеща ) и цялата процедура става по-скъпа отколкото ако си сложа нов катализатор. Или да не е по-скъпа, ако разликата е малка предпочитам с катализатор да си карам.
Все пак това дето го дишаме не е за пренебрегване...
- dj_tuhla
- Мнения: 1397
- Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Голо Бърдо
Е именно де. В крафт ще ти измерят и ще ти кажат дали е за смяна. Може да е здрав и да няма смисъл да мислиш по въпроса. А ако пък ти е запушен катализатора нямаш избор и трябва да го махнеш ... при всичко положения ще стане по-добре. А за проверката едва ли ще ти вземат повече от 5-10 лв. Смяната на катализатора с гърне при тях е 70лв, като ти дават катализатора да си го продаваш.
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 25 госта