Какво според вас е най-хубавото масло... въпроси, отговори..

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Какво според вас е най-хубавото масло... въпроси, отговори..

Мнениеот wili98 » Вто 20 фев 2007 14:42


По повод честото заключване на теми за масло..
Ще е хубаво да направим една ОСНОВНА!!!! много много основна тема за масло..
със постове, похвали, оплювания и прочее към маслата.

и за да са по-малко темите а'ла "какво масло"

нека всеки напише...поне
какъв вискозитет е маслото.. каква кола, какво е мнението му за маслото, и по какво съди за качеството му
цена също би била много подходяща...

да видим...

Статистика за предпочитаните масла използвани от потребители регистрирани във форума!

Изображение
Изображение


mod edit: Tyan




devil_vas
Мнения: 1367
Регистриран на: Съб 08 апр 2006 13:25
Автомобил: BMW 330Cd 261hp 591nm
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот devil_vas » Вто 20 фев 2007 15:52


Като за начало, мога да кажа че залагам на марката MOTUL. Предната кола и сегашната (съответно GOLF 3 GT 1.6 101 коня и OPEL ASTRA 2.0 16V 150 коня) ги карах с МОTUL 6100 10W40 полусинтетика. Маслото беше подходящо както за зимните така и за летните месеци, колите не горяха масло повече от нормалното и като цяло маслото е на добра цена - 63 лева за 4 литра.

След малък ремонт и последвалите промени по главата на Астрата и съобразно с начина на по нататъшно ползване на колата, сега карам с Motul 300V Competition 15W50 (6 литра - 195 лева). Това масло е адски гъсто... преди всяко тръгване на студен двигател е необходима поне 2, 3 минутна работа или начално каране в ниските обороти докато малко позагрее маслото. С него, повдигачите не тракат при студен старт, както ми се беше случвало с предния МОТУЛ. Маслото се ползва за двигатели, които се карат на високи обороти и са подложени на голямо натоварване. Избрах него, предвид честото каране в обороти над 6000 и използването на нитро. надявам се да си свърши работата и да запази двигателя.

надявам се че съм бил полвезен :wink:


Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

Мнениеот K22 » Вто 20 фев 2007 15:56


http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?p=450222 Тук е теоретичната основа за сравнение.
Най- доброто масло е предписаното от производителя.За изправният двигател лошо масло, предписано от производителя няма.
Всичко друго е субективизъм, който най-често почива на опита от 1-2 автомобила.


Потребителски аватар
kav4o
Мнения: 921
Регистриран на: Нед 11 юни 2006 23:27
Автомобил: VW Golf MK2
Двигател: ABF 1988
Местоположение: Разград/Русе,club ProStreet

Мнениеот kav4o » Вто 20 фев 2007 20:39


Според мен ако маслото е подбрано правилно за мотора(да не е прекалено гъсто или рядко)няма да има проблеми,стига да не е гаражпром т.е. да е истинско :D
При положение че е истинско има много реномирани марки-Castrol,Motul,Mobil,Repsol,Total,Liqui Moly,Valvoline,BP,Shell,Agip,Texaco,Aral
И доста по-неизвестни марки са добър избор(при тях вероятноста да е менте е хил.пъти по-малка)-Fuchs(по-горе е споменато),Q8... :079:


Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Мнениеот bobcho » Вто 20 фев 2007 21:46


От както имам колата при всяка смяна на масло съм сипвал различна марка:

1 - Арал минерално - не знам как се прелъгах да го купя ...
2 - Comma 15 в 40 полусинтетика - супер масло и при студен старт и лятото в жегите 45 лв. - 5 литра.
3 - Liqui Moly 10 w 40 MoS2 - останах със смесени чуства от това масло.Наистина е добро, но не е най-доброто. 53 лв. 5 литра.
4 - В събота смених маслото.След обикаляне по магазините и невъзможността да си намеря Comma 10 w 40 най-добрия избор беше Motul 4100 10 в 40 Turbolight (в Монтана няма къде да намеря 6100 серията ).... 61 лв. 4 литра.

Както са написали колегите по-горе важно е маслото покрива изискванията на производителя на колата и да бъде дори и по - безизвестно, но с по-сигурен произход.

По какво съдя за качеството:
Студен старт ( дали тракат повдигачи в яките студове и дали се товари стартера)
Колко бързо почернява маслото
След колко хиляди км. започва да спада нивото му


Потребителски аватар
doko
Мнения: 487
Регистриран на: Пон 18 сеп 2006 18:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Радомир
Контакти:

Мнениеот doko » Съб 05 яну 2008 19:08


Колата е Голф3 1.4 АБД на 206000 км (почти сигурен съм че са реални)
Вече над 20 000 километра я карам с минерално масло BP
15в40
Не знам дали е най-доброто за колата но с минерално дойде от Италия и така продължих и тук.
Доволен съм, не харчи масло изобщо, двигателя работи тихо.
Цената май беше 34 лв 3 литра. :wink:
И искам да апелирам колегите нека се изказват малко по подробно :)
Прочетете хубаво темата какво се иска от нея, а не само както доста казват Castrol, Motul и това е по темата :) :wink:


Потребителски аватар
Biser
Мнения: 95
Регистриран на: Сря 21 дек 2005 22:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Biser » Сря 16 яну 2008 1:46


Аз също съм с Мотул.
5W40 - 50501 стандарта, ма е някво специално за ПД и много ми хареса, разхода ми падна малко от него и колата работи доста по-тихо. Сервиза в който я обслужих се намира на около 30 метра след Сити Кар посока Юнитрейд. Ако ви предстои смяна на масло ви препоръчвам да отидете там, аз останах доволен.


Потребителски аватар
scirocco gt
Мнения: 1135
Регистриран на: Сря 06 апр 2005 19:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот scirocco gt » Вто 19 фев 2008 11:45


Правилното, е това е маслото.Поверяваш какво препоръчва производителя на автомобила(става въпрос за спесификацията, а не за марката), гледаш какво пише на етикета и сипваш без да мислиш.Стига, разбира се маслото да е произведено там където пише на етикета.
Иначе и аз съм фен на една марка.... :wink:


Потребителски аватар
parno
Мнения: 7309
Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот parno » Съб 24 май 2008 8:30


Практика.

MoS2 (дисульфид молибдена)- очень уникальная вещь, которая держит громадные нагрузки в узле трения. Но, только наивный человек может лить молибден себе в двигатель. Ведь прозевал чуть-чуть момент замены масла и двигателю каюк. Почему? Потому что продукты окисления дисульфида молибдена состоят из окиси молибдена (MoO3), обладающей высокой абразивностью и серы - коррозионно-опасного агента. Очень наглядно это видно, когда рвётся пыльник на ШРУСе. ШРУС выходит из строя, не потому, что грязь попала внутрь, а потому, что под воздействием кислорода происходит распад дисульфида. Попадающая влага усугубляет ситуацию, так как при этом образуется серная кислота (H2SO4). Кислота размягчает металл, абразив приводит к износу. В итоге - хруст. Но, ШРУС можно и поменять, а вот двигатель менять хлопотно. Я, кстати, знаю много случаев, когда ранее популярная присадка Liqui-Moly (жидкий молибден) ускоряла путь к капремонту двигателя. И это была весьма высокая плата за ощущения ложного ремонта на 2000-3000 км. Аналогично некоторые умельцы догадываются смазкой ШРУС-4 забивать ступичные подшипники. Категорически опасно!

Выводы.

Во многих странах производство, или импорт масел с добавками дисульфида молибдена (MoS2) обложено повышенными пошлинами (следующий шаг - запрет). Именно из-за этого Liqui-Moly практически отказались от производства препаратов с MoS2. Казалось бы, мы ничего нового не открыли, всё это известные факты, но иногда приходится сталкиваться с некоторыми нечистыми на руку коммерсантами, которые пытаются переписать историю с MoS2 и решить свои материальные проблемы путём обмана покупателей.

малко за лики моли с добавка.


Потребителски аватар
parno
Мнения: 7309
Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот parno » Съб 24 май 2008 20:40


общо взето като начало пише че е добре...после обаче става работата.
ако не се смени на време или нещо от сорта тази добавка става на шит и почва не да помага ми да вреди.
не
нещо имаше че сулфидите са нестабилни съединения и при влага ставало на сярна киселина един вид.
т.е.
след тъпото ми обяснение: такова масло 1 път на 5 смени поне.и смяна на не повече от 7К
сипах елф-а. като мина някой друг километър ще пиша как е


Потребителски аватар
20vTurbo
Мнения: 1034
Регистриран на: Вто 29 мар 2005 23:12
Автомобил: Jetta GLI Mk6 TSI + Octavia VRS
Двигател: 2012 20 TSI CCTA 2003 18 AUQ
Местоположение: София или Някъде в скалистите планини
Контакти:

Мнениеот 20vTurbo » Чет 12 юни 2008 17:08


По принцип най-хубавите масла са тези които немският инжинер и изчислил че работят най-добре в даденият двигател. Тоест, тези които имат сертификати VW502.00, VW505.01 и тнт.

Аз понеже карам с VW502 още не съм намерил токова което да считам за "лошо".

Пробвал съм следните:

Mobil 1 0w40
Castrol Syntec 5w40 (което е маслото с което излизат от завода)
Amsoil 5w40 Euro
Sunoco 5w40
Pennzoil 5w40 Euro
и сега карам с TOTAL Quartz Energy 9000 5W40

До сега като че ли Mobil 1 и Amsoil държат най-ниска температура в двигателя когато натисна турбото (под или поне около 120C), но Mobil 1 май се губи с няколко грама повече от Amsoil. Затова пък Mobil 1 понеже е с по нисък студен вискозитет работи по тихо през зимата като запаля двигателя. За TOTAL ще си кажа мнението след няколко месеца като му дойде времето да го сменям.

Така че "хубаво" и "лошо" са много относителни термини в този контекст. Зависи от двигателя, шофьора, времето и начина на експлоатация.

ПС. Amsoil е най-скъпото от всичките изброени, но ако вкараме и цената във формулата нещата ще станат хептен сложни.


Потребителски аватар
Чудомир
Мнения: 2856
Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата

Мнениеот Чудомир » Чет 31 юли 2008 23:24


Малко офф, но които поназнайва немски, иска да убие скуката и желае да чете много може да погледне тука:

1. http://www.motor-talk.de/forum/welches- ... ost8348904

Темата е на 2 години и в момента са на 904та страница :lol:

Интерсно и концентрирано е тук
http://www.motor-talk.de/forum/welches- ... ost8348904

2. В същия форум търсене по потребител: Sterndocktor и/или unbrakeable (не, не съм се объркал в правописа). Първия явно работи в тима на Mercedes в F1...

Като цяло много изчерпателна и обоснована информация, за жалост на много места за лаици като мен прекалено hardcore


Потребителски аватар
Tyan
Ън Мън
Мнения: 7962
Регистриран на: Вто 14 дек 2004 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tyan » Пон 04 авг 2008 13:51


Така, от 15 страници това са читавите мнения в темата, мненията тип "аз съм с това масло харесва ми" са отразени графично ...... когато се чудите какъв производител на масло да си изберете не е нужно да пускате тема ..... просто погледнете шарените картинки........
мнения за маргарин и масло за филийки няма да се толерират ...имаше двадесет .... ще покажа нагледно как се пише мнение в тази тема ..... а именно:


Автомобил:VW Scirocco GT2 1990
Двигател: 1.8 8 клапана, код на мотора JH
Масло: MOTOREX XPERIENCE FS-X 10W/60, закупено то Хеед-91, цена около 100 лева за 4 литра.
Заключение: Доволен съм, колата се кара постоянно във високи обороти продължително време, държи добри температури, не тропат повдигачи и не го гори. Ще използвам това масло отново.



към първото мнение ще добавя всички читави теми за масло ....идеята е потребителят Х идва да пита за масло ...... вижда графиките, прочита полезните теми и вече не е нужно да пуска тема ..... Благодаря предварително :)


Потребителски аватар
TURL
Мнения: 495
Регистриран на: Вто 20 фев 2007 22:05
Автомобил: Passat
Двигател: AFN
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот TURL » Вто 05 авг 2008 7:46


ползвал съм: Mobil, Aral, Total, Castrol и доста други не толкова известни в BG марки. Като цяло моят ABS работи най-равномерно с Castrol Magnatec 10w40, за момента на по добро не съм попадал :lol: 5 литра за 75 лв. /доставна цена/ по магазините си нямам и идея колко струва :wink:


Потребителски аватар
Ivailo
Мнения: 9497
Регистриран на: Пет 27 апр 2007 15:21
Автомобил: VW Golf mk3
Двигател: AAZ
Местоположение: София/Видин
Контакти:

Мнениеот Ivailo » Нед 10 авг 2008 11:48


Tyan написа:Така, от 15 страници това са читавите мнения в темата, мненията тип "аз съм с това масло харесва ми" са отразени графично ...... когато се чудите какъв производител на масло да си изберете не е нужно да пускате тема ..... просто погледнете шарените картинки........
мнения за маргарин и масло за филийки няма да се толерират ...имаше двадесет .... ще покажа нагледно как се пише мнение в тази тема ..... а именно:


Автомобил:VW Scirocco GT2 1990
Двигател: 1.8 8 клапана, код на мотора JH
Масло: MOTOREX XPERIENCE FS-X 10W/60, закупено то Хеед-91, цена около 100 лева за 4 литра.
Заключение: Доволен съм, колата се кара постоянно във високи обороти продължително време, държи добри температури, не тропат повдигачи и не го гори. Ще използвам това масло отново.



към първото мнение ще добавя всички читави теми за масло ....идеята е потребителят Х идва да пита за масло ...... вижда графиките, прочита полезните теми и вече не е нужно да пуска тема ..... Благодаря предварително :)


:bowdown :bowdown :bowdown :bowdown :bowdown Евала за труда! Понеже предполагам, че няма да се актуализира често графиката може да напиша нещо на PHP, което да си я чертае само... Пари няма да искам, само ако може една таблица в базата и малко място на сървъра да го кача. Ако някой от началството е съгласен да драсне едно ЛС.
Иначе по темата:
Автомобил:VW Golf Mk3, набор '93
Двигател: 1.9 TD (код AAZ) 74 понита и едно муле зад волана
Масло: Midland 10w40 някакъв турбо дизел пишеше на бутилката.. 5 литра масло + маслен и въздушен филтър + смяна = 80 лв.
Заключение: Доволен съм за сега, промяна във вървежа, шума и разхода не намирам (предишното беше Q8 пак 10w40), за 3000 км от смяната не е паднало нивото.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 67 госта