От доста време ми се въртеше в главата да си поставя уред за налягане на маслото в колата - в случая Голф 3 двигател ABS.
Доста се чудих от какво да използвам както уреда, така и датчика. Те трябва да са от един и същ модел автомобил, защото са направени да работят съвместно. Най-накрая по идея на мой познат - решението е Лада 2106 или 2103.
Понеже не ми се даваха 13 лв. за уред и 8 лв. за датчик отидох до моргата за руски автомобили и за 2+2 лв.

Датчика и преходника към него
и уреда
След това ми трябваше и малко по-специален щуцер, с който да закрепя датчика към свободния отвор на тялото на масления филтър. Свободният отвор е отвора, в който се навива датчика за температура на маслото - при мене няма такъв, защото нямам MFA.
Скалъпих набързо скица на щуцера, като предварително трябваше естествено да се съобразя с размерите и особеностите на преходника изобразен по-горе и ето:
Май съм позабравил наученото за олимпиадите по чертане

Отидох при стругар и за 8 лв. ми направи това
Ето как стои на преходника
Взех си и няколко медни пръстена 14х20х1,5 - същите като на пробката за източване на маслото. Струват стотинки
Нужни са 3 броя и ето датчика сглобен с преходника и щуцера заедно с пръстенчетата
Вече поставени на колата
Поставянето на уреда в колата не се получи много добре, но като му измисля нещо по-добро го направя
Уреда се нуждае от ''+'', ''-'', сигнал от датчика и ''+'' за лампата за осветлението. Аварийната лампичка за налягането в уреда я отскубнах - не ми трябва има си на таблото. При свързването му ми погна брат ми. ''+''-а взехме от копчето за отоплението на задното стъкло ''-'' (маса) и захранване на лампата от осветлението на същото копче.
Като цяло съм доволен

Доволен съм и от налягането на маслото
Студен двигател на празен ход 4+ bar
Загрял двигател на празен ход около 1 bar
при около 2000 об/мин (нямам оборотомер) 3+ bar

Всичко ми струваше 2+2+8=12 лв


Успех в начинанието на желащите да си го направят.
