Здравейте.
Имам доста въпросчета, но за сега ще задам само един. Преди месец си взех поло 92-ра , 1.3 моно бензин. Тествах го на дълъг път и ми даде доста голяма икономия. Все пак не зная как се движеха нещата по време на движение и реших да си купя икономайзер. Но ефекта и цената не ми харесаха. За това се сетих че мога да сложа волтметър на входа на инжектора, така че да показва зачестяването на импулсите. Ако добре се оразмери циферблата, може волтметъра да се пригоди с кондензатор и диод за успокояване на стрелката. В комбинация с ел. оборотомер ще се получи нещо добро.
Възможно ли е това?
Благодаря предварително
Разходомер на моно?
- Anbuch
- Полохолик
- Мнения: 3278
- Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
- Автомобил: VW POLO 6R
- Двигател: CGGB 2010г
- Местоположение: Хасково
- Контакти:
Признавам ,че и аз се замислям за нещо подобно. Аз по скоро искам да си сложа един уред който да ми мери вакума. И така напрактика ще ми показва какво е реалното натоварване на двигателят. В смисъл ,че на всички ни е ясно ,че на колкото по-високи обороти караме колите си ,толкова повече те ще харчат,но ако пък ги караме на прекалено ниски обороти ,тогава се получава така ,че двигателят се натоварва повече и похапва повечко гориво - обратен ефект. Идеята ми е да хвана при определено нагорнище на пътя или определен товар на колата ,какви ще са най-ниските обороти при които двигателят ще се натоварва най-малко, а от там нататък и баба знае ,че колкото повече натискам педала толкова повече ще харчи колата. Сега....., при мен е лесно защото при мен има МАП датчик който следи точно налягането и го преобразува в ел сигнал който казва на компютъра какво е реалното натоварване на двигателят. Ти нямаш такъв датчик. Аз, въпреки че имам, няма да го ползвам ,защото ме е шубе ( толкова неща паднаха в жертва на техническото ми израстване.....
) ,а ще си сложа допълнителен към който трябва да закача само един мъркуч за вакум и да го захраня. Така ще съм спокоен ,че няма да има никави последици за колата каквото и да стане с "творението" ми ,тъй като ще е нещо съвсем независимо системата за подаване на гориво на колата. Сега има и още нещо : то хубаво успееш да докараш по някакъв начин броя на циклите на инжектора ,ама точно до него има и един регулатор за налягане и от него зависи и какво количество бенз ще минава през инжектора за еденица време. В интерес на истината за твоята машина незная дали регулатора се управлява или само поддържа определено налягане (по каталог ти го дават да е между 0.8 и 1.2 бара) ,но при мен към регулатора за налягане има вързан и вакумен въркуч ,който оказва влияние върху поддържаното от него налягане.
1- инжектор
2- регулатор
Нещото което не ми харесва на идеята ти е ако по някакъв начин намалиш захранващото напрежение на инжектора това може да е пагубно за него особенно с нашите горива с които всичко се зацапва много по лесно. Незная с какво напрежение точно се захранва инжектора ти ,но съпротивлението му е от 1.2 до 1.6 ома. Ами ако регулатора ти на бензина не поддържа едно и също налягане при различните натоварвания на двигателят....какво става с отчитането на количеството бензин ,само по циклите и времената на инжекторите ....
Иначе правилно си се ориентирал да мериш количеството бензин ,а не количеството въздух ,чрез ТПС-а защото при ускорение бензина е винаги повечко от въздуха и бяга от точка ламбда (1:14.7 - съотношението между бензина и въздуха поддържано от ламбда сондата)
В крайна сметка може аз да бъркам ,а ти да си прав и се надявам темата да се развие като се включат и още хора и да продължим да коментираме по темата

1- инжектор
2- регулатор

Нещото което не ми харесва на идеята ти е ако по някакъв начин намалиш захранващото напрежение на инжектора това може да е пагубно за него особенно с нашите горива с които всичко се зацапва много по лесно. Незная с какво напрежение точно се захранва инжектора ти ,но съпротивлението му е от 1.2 до 1.6 ома. Ами ако регулатора ти на бензина не поддържа едно и също налягане при различните натоварвания на двигателят....какво става с отчитането на количеството бензин ,само по циклите и времената на инжекторите ....

В крайна сметка може аз да бъркам ,а ти да си прав и се надявам темата да се развие като се включат и още хора и да продължим да коментираме по темата
Благодаря за изчерпателният отговор.
По принцип доста се порових из нета за да намеря отговор на въпроса с налягането. Дори успях да открия същия като моя инжектор в един руски
клуб на фолсфаген, хареса ми литературата с която разполагат. Дори и може би от 92, от времето на производство на марката двигател. Открих също и разговор във форум относно дали може да се пусне газ през дюзите на моното и там автора пише че е трудно, защото газта е с по високо налягане около 3 бара. Бензина се подавал в около 1.3 бара с постоянно налягане и ако то се завиши, ще се завишат единиците гориво.
В руската схема която намерих пише, че е същия като моя инжектор и по подробно е описано че само импулсите от генератора (мисля че е това на руски) регулират подаването на гориво към двигателя. Пише също че инжектора е свързан успоредно с блока и педала.
До тук добре, горивото е константа. Смо трябва да питаме някой колега който си е имал зимане даване с измерване на напрежения около инжектора. В краен случай си копувам един уред от 5 лева и го закачам индуктивно някъде по кабелите. Еталона на таблиците на индуктивност е 10v, тъй че лесно ще се определи. Що се отнася до вакуум датчика руснаците пишат че не се мери директно, а изходната резултантна от компютъра.
Отново ще разгледам форумите и ще пиша.

По принцип доста се порових из нета за да намеря отговор на въпроса с налягането. Дори успях да открия същия като моя инжектор в един руски
клуб на фолсфаген, хареса ми литературата с която разполагат. Дори и може би от 92, от времето на производство на марката двигател. Открих също и разговор във форум относно дали може да се пусне газ през дюзите на моното и там автора пише че е трудно, защото газта е с по високо налягане около 3 бара. Бензина се подавал в около 1.3 бара с постоянно налягане и ако то се завиши, ще се завишат единиците гориво.
В руската схема която намерих пише, че е същия като моя инжектор и по подробно е описано че само импулсите от генератора (мисля че е това на руски) регулират подаването на гориво към двигателя. Пише също че инжектора е свързан успоредно с блока и педала.
До тук добре, горивото е константа. Смо трябва да питаме някой колега който си е имал зимане даване с измерване на напрежения около инжектора. В краен случай си копувам един уред от 5 лева и го закачам индуктивно някъде по кабелите. Еталона на таблиците на индуктивност е 10v, тъй че лесно ще се определи. Що се отнася до вакуум датчика руснаците пишат че не се мери директно, а изходната резултантна от компютъра.
Отново ще разгледам форумите и ще пиша.


- Anbuch
- Полохолик
- Мнения: 3278
- Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
- Автомобил: VW POLO 6R
- Двигател: CGGB 2010г
- Местоположение: Хасково
- Контакти:
Това ли е форума за който говориш ? http://volkswagen.msk.ru/forum/index.php
Не е вярно ,че газта се подава с налягане 3 бара. Аз съм с Газова инжекция на сегашната ми кола и налягането ми е малко завишено (1.5 бара) защото ми сложиха мааалко по-малки дузи на газовите инжектори. По принцип се стремят към 1.2-1.3 бара налягане на газта.
Това да се пусне газ през бензиновата дюза е пълна глупост всъщност - ще се запече от раз!
А това мисля ,че е голяма глупост :
" В руската схема която намерих пише, че е същия като моя инжектор и по подробно е описано че само импулсите от генератора (мисля че е това на руски) регулират подаването на гориво към двигателя. Пише също че инжектора е свързан успоредно с блока и педала."
Педала на газта ,напрактика не влияе директно на подаването на горивото ,а на подаването на въздуха. Като натиснеш педала, отваряш дроселовата клапа за да влиза повече въздух. На клапата има един датчик :
TPS(Throttle Position Sensor) или по народному казано : потенциометъра
Датчик за положението на дроселовата клапа (демек колко е отворена тя),и представлява един потенциометър(променливо съпротивление). Захранва се обикновенно с 5V ,а изходният сигнал е 0-5V в зависимост от положението на клапата.Оста му е закрепена на оста на дроселовата клапа.
Така чрез напрежението което излиза от него компютъра горе-долу пресмята и количеството бензин което трябва да подаде. Но нещата не са чак толкова прости защото компютъра следи и показанията на термодатчика за антифриза,ламдасондата и т.н и набазата на всичките тези данни ,определя количеството бензин необходимо за подаденото количество въздух управлявано единствено от шофьора (с изключение на момента в който колата работи на празен ход и тогава стъпковото моторче играе ролята на шофьорския "бальшой пръст")
Идейно е да закачиш уреда индуктивно ,но незнам дали ще успее да хване импулсите заради ниското захранващо напрежение на дюзата (уциствах точно като учихме за индукцията в техникума
). Зная ,че захранващото напрежение на моите инжектори е 4.5 волта и начина на проверка за това дали са задръстени е да им се пусне 2 волта и да се види дали ще цъкат (ако цъкат - значи са чисти). Не ми се вярва твоята дюза да се захранва с повисоко напрежение от 5 волта.
п.п. я дай да видя къде пишат за изходната резултатна от компютъра...
Разбира се аз няма да слоза един вакум метър на мъркучите ,а ще сложа направо МАП сензор в който влиза вакум и излиза напрежение. Колкото по-голям е вакума - толкова по-високо напрежение (в рамките на до 5 волта). Може би това има в предвид руснаците ,че вакумметъра няма да е достатъчно прецизен....?
Не е вярно ,че газта се подава с налягане 3 бара. Аз съм с Газова инжекция на сегашната ми кола и налягането ми е малко завишено (1.5 бара) защото ми сложиха мааалко по-малки дузи на газовите инжектори. По принцип се стремят към 1.2-1.3 бара налягане на газта.
Това да се пусне газ през бензиновата дюза е пълна глупост всъщност - ще се запече от раз!
А това мисля ,че е голяма глупост :
" В руската схема която намерих пише, че е същия като моя инжектор и по подробно е описано че само импулсите от генератора (мисля че е това на руски) регулират подаването на гориво към двигателя. Пише също че инжектора е свързан успоредно с блока и педала."
Педала на газта ,напрактика не влияе директно на подаването на горивото ,а на подаването на въздуха. Като натиснеш педала, отваряш дроселовата клапа за да влиза повече въздух. На клапата има един датчик :
TPS(Throttle Position Sensor) или по народному казано : потенциометъра
Датчик за положението на дроселовата клапа (демек колко е отворена тя),и представлява един потенциометър(променливо съпротивление). Захранва се обикновенно с 5V ,а изходният сигнал е 0-5V в зависимост от положението на клапата.Оста му е закрепена на оста на дроселовата клапа.
Така чрез напрежението което излиза от него компютъра горе-долу пресмята и количеството бензин което трябва да подаде. Но нещата не са чак толкова прости защото компютъра следи и показанията на термодатчика за антифриза,ламдасондата и т.н и набазата на всичките тези данни ,определя количеството бензин необходимо за подаденото количество въздух управлявано единствено от шофьора (с изключение на момента в който колата работи на празен ход и тогава стъпковото моторче играе ролята на шофьорския "бальшой пръст")
Идейно е да закачиш уреда индуктивно ,но незнам дали ще успее да хване импулсите заради ниското захранващо напрежение на дюзата (уциствах точно като учихме за индукцията в техникума

п.п. я дай да видя къде пишат за изходната резултатна от компютъра...
Разбира се аз няма да слоза един вакум метър на мъркучите ,а ще сложа направо МАП сензор в който влиза вакум и излиза напрежение. Колкото по-голям е вакума - толкова по-високо напрежение (в рамките на до 5 волта). Може би това има в предвид руснаците ,че вакумметъра няма да е достатъчно прецизен....?
Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 22 госта