адекватни реакции в случай на инцидент

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
nikiangel
Мнения: 94
Регистриран на: Чет 01 дек 2005 15:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

адекватни реакции в случай на инцидент

Мнениеот nikiangel » Пет 27 юни 2008 8:33


Ако някъде има нещо по повода... пуснете линк моля. Но в тази нова тема бих искал да дискутираме кое е най правилното решение в различни екстремни ситуации на пътя.

Сигурно не само аз съм невежа по този въпрос така че темата ще е полезна и на други.
Нека всеки да попита това което го вълнува а останалите ще четем, експертите и хората с много опит пък ще отговарят и ще коментират.

Ето и двата въпроса които ме накараха да създам темата.

1. Коя е най адекватната реакция ако след като си караш със 70-100 км изведнъж усетиш че педала на спирачките потъне и няма спиране?

2. Какъв ще е резултата ако в такава ситуация (карайки със 70-100) изключиш двигателя но си на скорост.
По бързо ли ще спре... ще се счупи ли двигателя?

Дано на никой никога не се случва но ако ако някога се наложи а тук са дадени компетентни мнения всеки ще се сети веднага за темата и ще реагира правилно най малкото с 1-2 секунди по рано... а това може да спаси човешки живот ... а това пък си струва всяка буква изписана тук.




Потребителски аватар
Tyan
Ън Мън
Мнения: 7962
Регистриран на: Вто 14 дек 2004 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tyan » Пет 27 юни 2008 8:36


ще напомпам няколко пъти бързо може да се освести ..... ще набия зверска трета ..като понамали ще ударя една ръчна и ще подрифтя .... обаче вярвайте ми в екстремни ситуации теорията не важи ;) няма време и мозъка блокира :)


Потребителски аватар
Мартин
Мнения: 1561
Регистриран на: Чет 29 ное 2007 11:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Мартин » Пет 27 юни 2008 8:40


Не съм сигурен дали някой предварително ще може да каже как ще реагира в дадена екстремна ситуация. Токава се действа интуитивно и както го налагат обстоятелствата. Първо много зависи от пътя, по който караш, второ, според мен има голяма разлика от 70 до 100 км/ч.


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Пет 27 юни 2008 8:44


Tyan написа:ще напомпам няколко пъти бързо може да се освести ..... ще набия зверска трета ..като понамали ще ударя една ръчна и ще подрифтя .... обаче вярвайте ми в екстремни ситуации теорията не важи ;) няма време и мозъка блокира :)

Да..... и идва времето на интуицията(по определение интуицията е бързанализ и вземане на решение с прескачане на голяма поредица от логически връзки)......а интуиция се създава с опит и тренировки....като млад шофьор(говаря за 80-те години) всяка зима си избрах някоя широка,заледена и пуста улица в някое село и сам си създавах критични ситуации.....е в смекчен вариант рабира се.....това после ми помогна в поне 3 случая да избегна фаталното....


Потребителски аватар
santo_trafficante
Мнения: 7159
Регистриран на: Сря 21 дек 2005 11:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот santo_trafficante » Пет 27 юни 2008 8:45


като млад шофьор ми се е случвало с една Шкода 120л :twisted:
бях се засилил и педала на спирачката потъна :twisted:
от 4та в 3та + ръчна и спрях на 50см от автобуса :twisted:


Потребителски аватар
dare__devil
Мнения: 171
Регистриран на: Пет 15 фев 2008 12:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот dare__devil » Пет 27 юни 2008 8:45


На първия въпрос....
Аварийките веднага.....втора, ръчната с натиснат бутон,дърпане малко по малко и на тласъци, като намали на 40 бутам първа и се моля да влезе :)
Това е....
На втория не знам ...


Потребителски аватар
nikiangel
Мнения: 94
Регистриран на: Чет 01 дек 2005 15:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот nikiangel » Пет 27 юни 2008 8:49


Tyan написа:ще напомпам няколко пъти бързо може да се освести ..... ще набия зверска трета ..като понамали ще ударя една ръчна и ще подрифтя .... обаче вярвайте ми в екстремни ситуации теорията не важи ;) няма време и мозъка блокира :)


Именно защото няма време за мислене и защото мозака блокира
ако един млад шофьор като мен (3 години стаж) е чел тема като тая въобще няма да мисли ами машинално ще почне да изпълнява това дето са го съветвали хората тука.


Потребителски аватар
Tyan
Ън Мън
Мнения: 7962
Регистриран на: Вто 14 дек 2004 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tyan » Пет 27 юни 2008 8:58


там е работата, че няма машинално да почнеш да правиш.... със сигурност ще въздействаш и корегираш, но накрая когато се омажат нещата всичко опира до едно, а именно .. ще имаш късмет да не се разбиеш или малшанса да се разбиеш......
.... щото като те удари адреналина и мисълта, че губиш контрол бъде осъзната от мозъка.....нито ще знаеш точно колко да корегираш, колко газ спирачка да използваш и тн ...... и проблема расте експонентно с нарастването на скороста
....... чувството за сигурност, умения и майсторство е ужасно измамно..... правил съм всякакви маневри ...пилажи ..врътки.... дрифтове... завъртулки ..... 180 ...360 ..... и бях победен от стълб движейки се с 20 (двадесет) км в час :) и фа съм го правил хиляди пъти на полигони, писти летища ..... и тогава и сега знам какво трябваше да направя ма нъц ;) ....


Потребителски аватар
Ivailo
Мнения: 9497
Регистриран на: Пет 27 апр 2007 15:21
Автомобил: VW Golf mk3
Двигател: AAZ
Местоположение: София/Видин
Контакти:

Мнениеот Ivailo » Пет 27 юни 2008 9:02


Добре де.. как от 5-та при 70-100 примерно ще влезеш във втора? Аз за трета трябва да натискам яката, кво остава за втора?

Полезна тема според мен!


jims
Мнения: 1089
Регистриран на: Вто 26 юни 2007 12:18
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот jims » Пет 27 юни 2008 9:07


-

Последна промяна от jims на Пон 16 юни 2025 11:58, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
vladtod®
Мнения: 2079
Регистриран на: Вто 28 мар 2006 15:39
Автомобил: Passat
Двигател:

Мнениеот vladtod® » Пет 27 юни 2008 9:08


веднъж по един заледен баир карах тико ,сурна се като шейна реакцията ми беше задна и мръсна газ ,стана лесно защото гумите бяха блокирали и задната влезе.


Потребителски аватар
nikiangel
Мнения: 94
Регистриран на: Чет 01 дек 2005 15:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот nikiangel » Пет 27 юни 2008 9:12


jims написа:
ISRalien написа:Добре де.. как от 5-та при 70-100 примерно ще влезеш във втора? Аз за трета трябва да натискам яката, кво остава за втора?

Полезна тема според мен!


От 5-та на 4-та и т.н. по най-бързия начин и с ръчната колкото може да донамалиш.
И колкото и да се пише и обсъжда в една такава ситуация човек реагира по интуиция както казаха колегите по-горе. Просто нямаш време да мислиш кое е по-правилното решение.


За човек с опит е така ...няма време да мисли кое е ПО правилното решение.
Ама човек без опит няма никакво решение...
Та ако е прочел някъде нещо ще почне да го изпълнява дословно и да се моли.
Та затова е и темата


Потребителски аватар
dare__devil
Мнения: 171
Регистриран на: Пет 15 фев 2008 12:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот dare__devil » Пет 27 юни 2008 9:22


Е как пък няма да влезе втора със 80-90 ?!?!?
Вие колко вдигате на втора с колите си?
Втора би трябвало да влезе , ако не лесно, то с междинна газ и малко дърпане :)


Потребителски аватар
Ivailo
Мнения: 9497
Регистриран на: Пет 27 апр 2007 15:21
Автомобил: VW Golf mk3
Двигател: AAZ
Местоположение: София/Видин
Контакти:

Мнениеот Ivailo » Пет 27 юни 2008 9:30


dare__devil написа:Е как пък няма да влезе втора със 80-90 ?!?!?
Вие колко вдигате на втора с колите си?
Втора би трябвало да влезе , ако не лесно, то с междинна газ и малко дърпане :)

И това в ситуация, в която са ти отказали спирачките и летиш към близкия стълб?


:roll:


Потребителски аватар
dare__devil
Мнения: 171
Регистриран на: Пет 15 фев 2008 12:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот dare__devil » Пет 27 юни 2008 9:46


Всички хора са различни, различно се паникьосват, имат различен опит зад волана , различни реакции...Има хора, които никога не са вдигали 60 на втора....Аз казвам моята реакция каква би била...
И да, случвало ми се е да ми потъне педала....с 60-70 след надлез надежда с голф2 1.6 д....хващаше само задно дясно колело...не беше гот , ама голфи не пострада :)
И защо трябва да летя към стълб?!?! Нали карам по пътя... Наистина разлика между 70 и 100 е голяма ама в краен случай, ако намаля до 60-70, ако се наложи може и през чакъла да се мине ако има коли за заобикаляне и насрещно...
Забърсване на мантинела под малък ъгъл ако се наложи...



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 46 госта