Маслена помпа със странно поведение

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Маслена помпа със странно поведение

Мнениеот i.e.i » Пет 18 юли 2008 10:17


Става дума за маслена помпа от мотор (мисля , че е ЧЗ) монтирана на алтернатора на Варбурга на баща ми за да маже работи на ГАЗ.

Историята е следната :
Подобна помпа се повреди след 20 годишна работа и бе заменена с нова.
Странното поведение на новата помпа, е че по време на движение променя посоката си на работа (нагнетява масло в посока масления резервоар).
При смяна на маркучите (от щуцерите) работи абсолютно на обратно докато не реши сама да се обърне .

Някой , ако има обяснение за това моля да пише.




Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот i.e.i » Съб 19 юли 2008 11:26


Никой ли незнае ?


Потребителски аватар
chefito
Мнения: 9527
Регистриран на: Сря 02 фев 2005 12:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот chefito » Съб 19 юли 2008 11:36


батка, ако и останалите чели това не са разбрали абсолютно нищо, не очаквай да има написано...обясни по подробно...

какво маже на газ?
къв е тоя мотор?
вартбурга каква връзка има?


Потребителски аватар
dermeister
Мнения: 805
Регистриран на: Пет 15 сеп 2006 16:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот dermeister » Съб 19 юли 2008 11:54


chefito написа:батка, ако и останалите чели това не са разбрали абсолютно нищо, не очаквай да има написано...обясни по подробно...

какво маже на газ?
къв е тоя мотор?
вартбурга каква връзка има?

До колкото разбрах, на Вартбург е монтирана маслена помпа, за да може да работи на газ.
Проблема е, че по време на работа помпата започва да работи наобратно, демек вместо от А да качва масло към Б, тя го връща от Б към А. За какво служи тая помпа, аз не знам. Защо прави така също не знам.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13543
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот kris11 » Съб 19 юли 2008 12:06


Помпата е да подава масло за смазване в цилиндрите. При 2 тактовите се слага масло в бензина / т.е. прави се т.н. 2 тактова смес /
CZ имаха модел 175 к.см Спорт някъде през 1973-75г , който беше с такава помпа .Имаше отделно резервоарче за масло и зумер за привършване на маслото. На бензиностанция сипваш само бензин и помпата си подава масло в зависимост от оборотите .

За да има такава аномалия - обръщане на посоката - идея си нямам - освен да има някакъв клапан на самата помпа - при повишено налягане да връща маслото в резероара.
Описанието не е пълно


Потребителски аватар
chefito
Мнения: 9527
Регистриран на: Сря 02 фев 2005 12:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот chefito » Съб 19 юли 2008 12:17


kris11 написа:
клапан на самата помпа



или някъв в маркучите....самата помпа е възможно ако е кекава при увеличено натоварване да започва да плюе вместо да смучв....имал съм такъв парадоксален случай...


Потребителски аватар
Ivailo
Мнения: 9497
Регистриран на: Пет 27 апр 2007 15:21
Автомобил: VW Golf mk3
Двигател: AAZ
Местоположение: София/Видин
Контакти:

Мнениеот Ivailo » Съб 19 юли 2008 17:53


добре де
(след превода и аз разбрах за какво иде реч)
тая помпа нали работи на някакъв ток? Предполагам прав. Какво става като обърнем полюсите? Обръща се посоката на въртене на мотора...


Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот i.e.i » Съб 19 юли 2008 18:31


Помпата е зацепена към вала на алтернатора, и до колкото знам в нея няма клапани. Наистина обръщане се получава при максимални обороти, но защо...?


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13543
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот kris11 » Съб 19 юли 2008 21:49


i.e.i написа:Помпата е зацепена към вала на алтернатора, и до колкото знам в нея няма клапани. Наистина обръщане се получава при максимални обороти, но защо...?


Aко е така -само при високи обороти явно помпата е кекава -не може да преодолее нялагането в цилиндрите. Би трябвало м,аслото да се подава през дюзи .Ако е с дюзи налягането в цилиндрите влияе нищожно . Да не би подаването на масло да е реализирано само с маркучи ??


Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот i.e.i » Нед 20 юли 2008 9:06


От помпата маркуч влиза импровизирана дюза (тръбичка със съчма и пружинка) с цел да повиши налягането за да отчита датчика за масло.Сега ми идва на акъл, че щом е възможно от повишено налягане да променя посоката, ако пружинката е блокирала , налягането на маркуча се повишава и затова се обръща.
Ще го проверя, дали ще го прави без пружина.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13543
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот kris11 » Пон 21 юли 2008 10:11


i.e.i написа:От помпата маркуч влиза импровизирана дюза (тръбичка със съчма и пружинка) с цел да повиши налягането за да отчита датчика за масло.Сега ми идва на акъл, че щом е възможно от повишено налягане да променя посоката, ако пружинката е блокирала , налягането на маркуча се повишава и затова се обръща.
Ще го проверя, дали ще го прави без пружина.

:да: :wink:


petkow
Мнения: 129
Регистриран на: Пон 21 апр 2008 20:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот petkow » Пон 21 юли 2008 11:53


На тия помпи се закачаше и жилото на газта.От ръчката за газ отива в помпата на една шайба и от шайбата второ жило отива към дросела.С това се регулира допълнително дебита на помпата,освен от оборотите.Начи като е слагана помпата,тая шайба в какво положение е завъртяна е много важно.И още - трябва да се застопори против самоволно въртене.


Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот i.e.i » Пон 21 юли 2008 12:25


Количеството е регулирано и застопорено.Сега съм дал на стругар да ми направи клапанче , с което ще мога да регулирам налягането - хем да работи датчика , хем да не се "бъгва" помпата.



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 36 госта