Става дума за маслена помпа от мотор (мисля , че е ЧЗ) монтирана на алтернатора на Варбурга на баща ми за да маже работи на ГАЗ.
Историята е следната :
Подобна помпа се повреди след 20 годишна работа и бе заменена с нова.
Странното поведение на новата помпа, е че по време на движение променя посоката си на работа (нагнетява масло в посока масления резервоар).
При смяна на маркучите (от щуцерите) работи абсолютно на обратно докато не реши сама да се обърне .
Някой , ако има обяснение за това моля да пише.
Маслена помпа със странно поведение
- dermeister
- Мнения: 805
- Регистриран на: Пет 15 сеп 2006 16:51
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
chefito написа:батка, ако и останалите чели това не са разбрали абсолютно нищо, не очаквай да има написано...обясни по подробно...
какво маже на газ?
къв е тоя мотор?
вартбурга каква връзка има?
До колкото разбрах, на Вартбург е монтирана маслена помпа, за да може да работи на газ.
Проблема е, че по време на работа помпата започва да работи наобратно, демек вместо от А да качва масло към Б, тя го връща от Б към А. За какво служи тая помпа, аз не знам. Защо прави така също не знам.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13543
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Помпата е да подава масло за смазване в цилиндрите. При 2 тактовите се слага масло в бензина / т.е. прави се т.н. 2 тактова смес /
CZ имаха модел 175 к.см Спорт някъде през 1973-75г , който беше с такава помпа .Имаше отделно резервоарче за масло и зумер за привършване на маслото. На бензиностанция сипваш само бензин и помпата си подава масло в зависимост от оборотите .
За да има такава аномалия - обръщане на посоката - идея си нямам - освен да има някакъв клапан на самата помпа - при повишено налягане да връща маслото в резероара.
Описанието не е пълно
CZ имаха модел 175 к.см Спорт някъде през 1973-75г , който беше с такава помпа .Имаше отделно резервоарче за масло и зумер за привършване на маслото. На бензиностанция сипваш само бензин и помпата си подава масло в зависимост от оборотите .
За да има такава аномалия - обръщане на посоката - идея си нямам - освен да има някакъв клапан на самата помпа - при повишено налягане да връща маслото в резероара.
Описанието не е пълно
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13543
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
i.e.i написа:Помпата е зацепена към вала на алтернатора, и до колкото знам в нея няма клапани. Наистина обръщане се получава при максимални обороти, но защо...?
Aко е така -само при високи обороти явно помпата е кекава -не може да преодолее нялагането в цилиндрите. Би трябвало м,аслото да се подава през дюзи .Ако е с дюзи налягането в цилиндрите влияе нищожно . Да не би подаването на масло да е реализирано само с маркучи ??
От помпата маркуч влиза импровизирана дюза (тръбичка със съчма и пружинка) с цел да повиши налягането за да отчита датчика за масло.Сега ми идва на акъл, че щом е възможно от повишено налягане да променя посоката, ако пружинката е блокирала , налягането на маркуча се повишава и затова се обръща.
Ще го проверя, дали ще го прави без пружина.
Ще го проверя, дали ще го прави без пружина.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13543
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
i.e.i написа:От помпата маркуч влиза импровизирана дюза (тръбичка със съчма и пружинка) с цел да повиши налягането за да отчита датчика за масло.Сега ми идва на акъл, че щом е възможно от повишено налягане да променя посоката, ако пружинката е блокирала , налягането на маркуча се повишава и затова се обръща.
Ще го проверя, дали ще го прави без пружина.


-
- Мнения: 129
- Регистриран на: Пон 21 апр 2008 20:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
На тия помпи се закачаше и жилото на газта.От ръчката за газ отива в помпата на една шайба и от шайбата второ жило отива към дросела.С това се регулира допълнително дебита на помпата,освен от оборотите.Начи като е слагана помпата,тая шайба в какво положение е завъртяна е много важно.И още - трябва да се застопори против самоволно въртене.
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 36 госта