Шаран, 99, TDI, AFN, автоматик - оборотомер, масло ...

Семеен или работен автомобил - вановете на Volkswagen се радват на особен интерес
Потребителски аватар
sharan_1
Мнения: 26
Регистриран на: Пон 30 юли 2007 17:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Свищов
Контакти:

Шаран, 99, TDI, AFN, автоматик - оборотомер, масло ...

Мнениеот sharan_1 » Сря 09 апр 2008 13:52


Здравейте!
Ами.... отскоро си имам Шаран, 99, TDI (110), VIN WVWZZZ7MZXV0ххххх, мотора е AFN, автоматик (кутията е DNP според www.oilshop.ro или 099 ако гледаш в руския форум).
Като го взех му смених консумативите, дори и тези на скоростната кутия, сега ще сменям поленовия филтър.
Проблемите започнаха с подскачане на стрелката на оборотомера произволно от 0 до края на скалата, като двигателя се чува все едно си е на нормални обороти. После светна лампата за налягането на маслото и отидох да видя в сервиз за какво иде реч. Оказа се, че е заминал единия датчик, подмених го, но лампата пак свети а налягане има (2,5-3 бара проверено с манометър). Маслото е колкото трябва по рабуша.
Забелязах, че лампата свети когато оборотомера показва 0, но не съм специалист да го твърдя със сигурност.
Два дни колата стои в гаража и чака свободни дни да иде на сервиз. Междувременно ми дойде кабела за ВАГ-КОМ (USB, v409.1) и реших да видя за какво става въпрос.
Пуснах тест на място и в движение и забелязах че от всички модули намира 01, 03, 08, 09, 17, 25. Забелязах, че автоматика сменя скоростите с лек удар (придърпване), но само в началото и всеки път когато съм с ниска скорост. Сега вече автоматика не сменя нищо. скоростта се вдига а двигателя ръмжи ли ръмжи.
Иначе колицата си я бива. Висок съм 1.90 и не се налага в нея да се свивам на хармоника за да седна. Автоматика е върхът изобретение според жената, а и сме голяма фамилия - всички места обикновено са заети.
Та да попитам: Какво може да е станало?
Защо Вагкома не вижда модул 02- автоматика? Пробвах да закача Vag-com 3.11., 4.09s, Vagtool, VagScope и други които докопах в нета: ефекта е същия. модул 02 не се вижда.
На собствен ход дали ще стигна до Плевен? Това са 70-80- км.
Понеже от към техническата част ме няма хич не мога да кажа дали имам масло в скоротната кутия и др. подробности. ДА спомена и че съм от малък град в който няма VW сервиз а за автоматик не се и надявам да искат да гледат (не искаха и маслото да ми сменят тука та ходих в Аутотехника ПМ - Плевен). Който може да даде съвети и идеи ще съм благодарен.

Последна промяна от dobrin на Сря 04 мар 2009 22:45, променено общо 1 път.
Причина: По-конкретно заглавие!




lambri75
Мнения: 1
Регистриран на: Чет 20 дек 2007 11:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот lambri75 » Чет 10 апр 2008 8:13


Колега, как се развиха нещата с шаранчето?


Потребителски аватар
sharan_1
Мнения: 26
Регистриран на: Пон 30 юли 2007 17:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Свищов
Контакти:

ами никак

Мнениеот sharan_1 » Чет 10 апр 2008 21:40


Стои си в бокса и чака добри дни. Дотук няма промяна. Никой не даде акъл досега. Следва продължение...


Потребителски аватар
sharan_1
Мнения: 26
Регистриран на: Пон 30 юли 2007 17:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Свищов
Контакти:

Мнениеот sharan_1 » Съб 19 апр 2008 18:55


Ами то никой нищо не каза досега а на мен ми идва редът за VW-център плевен.
Макар и нищо да не разбирам от коли реших да видя все пак каква ми е АСК и дали капките масло под колата са от нея.
За целта трябваше да се свали една кора под двигателния отсек, която на първо време ми се видя така леко подпъхната отпред и отзад се крепи на 2 гайки. Махнах гайките и се оказа че освен на тях, кората се крепи и на три болта на "много добре подбрани и леснодостъпни :evil: места". Както и да е.
Ровичкането в гараж/канала ми отне половин ден (оказа се че нямам подходящи инструменти а обикновените ключове не са там).
На кутията пише "14 DNP C2128". То и VIN декодера викаше че е DNP ама аз - не да видя аз...
Колеги.... забелязах че цялата долна част на двигателя + на АСК +някакви маркучи - всичкото беше яко опльокано с масло + пепеляк. Аз такова чудо до сега не бях виждал.
От какво може да тече. Погледнато отгоре, двигателя изглежда пИрИфектно.. отдолу У.Ж.А.С.
Не знам как се постват снимки за да добиете идеята за ужаса.


gezmi
Мнения: 15
Регистриран на: Сря 19 юли 2006 8:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен

Мнениеот gezmi » Сря 23 апр 2008 12:21


Здр. аз имах пасат автоматик (по старичък 92г.) имах същите проблеми със скоростната кутия.Първо при смяна на скоростите леко подскачаше, помислих си че е от тампона двигателя, смених го обаче не се оправи.После започна да не включва, като е студена включи до 3-та и там остава(нито качва нито сваля).сменях масло,филтър, гарнитура и пак капеше масло.Не си заслужаваше да я закарам на сервиз за кутията защото за автоматик ремонтите са много скъпи и я продадох така, човека който я купи си сложи механична скоростна кутия и сега е много доволен.


Потребителски аватар
sharan_1
Мнения: 26
Регистриран на: Пон 30 юли 2007 17:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Свищов
Контакти:

Мнениеот sharan_1 » Сря 23 апр 2008 13:49


Не искам да го продавам..... Прекалено се харесва на фамилията: голямо, удобно. Жената е доволна от автоматика, аз обичам темпомата и комфорта на колата, вариациите със седалките са връх направо, а за прекрване на цялата фамилия - цена няма....
Ще се наложи да го оправям по сервизи. Затова си чакам за VW центъра защото нищо не му разбирам.
Даже не знам дали проблема е в автоматика или другаде. Преди автоматика не искаше да сменя на 4 предавка и се оказа че алармаджията е оголил някакъв кабел към някакъв "менгещелер" от където се олучавал някакъв променен сигнал към управлението на двигателя.
Сега е нещо друго, но знам че се появи след смяна на маслото и филтъра на скор. кутия, което ми направиха във VW център.
Няма проблем да си плащам за услугите по ремонта и частите, стига всичко да се прави като хората и с разум а не просто да ми вземат парите и след ден-два пак да съм там.


gezmi
Мнения: 15
Регистриран на: Сря 19 юли 2006 8:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен

Мнениеот gezmi » Чет 24 апр 2008 10:52


И на мен проблема ми се появи след смяна на маслото.Не те навивам да я продаваш, просто споделям.На пасата ми нямаше букса за комп и откриването на проблема щеше да е много трудно и скъпо.Късмет дано да се окаже нещо малко.


Потребителски аватар
sharan_1
Мнения: 26
Регистриран на: Пон 30 юли 2007 17:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Свищов
Контакти:

Резултатът не е добър

Мнениеот sharan_1 » Пет 09 май 2008 22:00


Днес бях във VW център плевен и ми е заминал компютъра на автоматика.

Нов от VW център: 1732 лв!!!!

Затова помолих приятел докато се прибирах да направи това:
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=90632

Ъпдейт: 13.05.2008г.: Поръчах ЕКУ-то от друга фирма на цена 1200, очаквам го в петък.

Може тази тема и цитираната в този пост да се считат за приключени.


Потребителски аватар
MamaMy
Мнения: 890
Регистриран на: Вто 27 юни 2006 22:33
Автомобил: Galaxy
Двигател: AUY
Местоположение: Едно малко село край Плевен

Мнениеот MamaMy » Чет 17 юли 2008 23:11


Я не бързай със смяната на компа, че ме съмнява генератора. Ако е изгорял компа не бих се изненадал проблема да е свързан с презареждане. Измерете първо как зарежда.


Потребителски аватар
sharan_1
Мнения: 26
Регистриран на: Пон 30 юли 2007 17:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Свищов
Контакти:

Мнениеот sharan_1 » Нед 20 юли 2008 21:04


За съжаление се оказа компа. Имало е вода вътре и е непоправимо увреден. Карам си с новия.


help
Мнения: 9
Регистриран на: Вто 03 мар 2009 17:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofiq

Re: Проблеми с Шаран

Мнениеот help » Вто 03 мар 2009 17:25


Здравей аз сам нов тука и имам голямо йелание ако мога да се свар6а с теб по някакаж на4ин !!! Имам подобнио проблемис Sharana поболях се :( ако можеш да ми дадеш твои кординати бих бил благодарен!!!


help
Мнения: 9
Регистриран на: Вто 03 мар 2009 17:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofiq

Re: Проблеми с Шаран

Мнениеот help » Вто 03 мар 2009 23:53


4ovek,, ако можеш да ми помогнеш направо немам думи ще идвам до Свищов да те черпя.. чета и там за някав клапан N75 нещо на турбото дали това го прецаква, дали няма налягане ъаобще си няма идея. Същата кутия е и моята ,, да ми кажеш този комппютър от къде си го купил и дали това е единственото решение.. ще съм много Благодарен... очаквам отговори скоро , че сам го паркирал горкия пак ми се кара ама многооооооо..



Върни се в “Sharan, Touran & Caddy”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 159 госта