Монтиране на ламбда контрол

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
pemast
Мнения: 12
Регистриран на: Нед 03 юли 2005 11:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Горна Оряховица

Монтиране на ламбда контрол

Мнениеот pemast » Пет 08 авг 2008 22:04


Привет на всички!
Имам Шкода Фелиция 1,3 моноинжекция с горивна уредба Бош мономотроник. Купих си ламбда контрол АЕБ, но все не мога да се наканя да го монтирам. Срещам следните проблеми:
1. Има ли смисъл да прекъсвам още веднъж веригата на дюзата, след като вече е прекъсната от ключа ГАЗ-БЕНЗИН? Ако трябва да се реже още веднъж, това къде трябва да стане преди или след прекъсването за ключа /посоката е от резервоара към дюзата/.
2. Ламбда сондата ми е с подгрев и има четири кабела, три сиви и черен. Кой е сигналния, който трябва да се прекъсне от и към ЛК? Как да го определя със сигурност? В инструкцията за монтиране на Бош ламда сонда пише, че при свързване на кабелите на се допуска запояване, в случая това дали е валидно и как да ги свържа без запояване?
3. От колегата qnis разбрах, че кабела към TPS се свързва на точка 2, има ли значение как /със запояване или само с увиване/?
4. Блока на ЛК ако се монтира в близост до компа дали ще има проблем?
Благодаря предварително за търпението и за евентуалните напътствия!




ivo123
Мнения: 1008
Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот ivo123 » Съб 09 авг 2008 9:33


веригата на дюзата не е необходимо да се прекъсва още веднъж.
Черният кабел на ламбда сондата е за сигнала, белите са за подгрева, другото е маса.
Ако е без запояване, трябва хубаво да вържеш и изолираш кабелите, или да сложиш клемички /мъжка и женска/.
не съм много сигурен че трябва ТПС да се свърже в точка 2, по-скоро мисля че в точка 4. Разрязваш изолацията на оригиналния кабел и запояваш по възможност /ако не можеш да запоиш - увиваш хубаво и добре се изолира/
защото 1 е маса, 2 е от 0 до 24 градуса отворен дросел, 4 е от 18 до 90 градуса отворен дросел, краче №5 е 5 волта.
/пиновете са четири, но по средата има място и са номерирани 1, 2, 4 и 5/.
Попитай отново колегата дали на 2 /малкия ъгъл на отваряне/ или на 4 да свържеш ламбда контрола.
Поне един мой познат вързваше и каза че на 4 го е вързал.
Но като се замисли човек - ако е на пин №2 ще реагира веднага с подаване на газ.
Съжалявам за размишленията си - дано ти помогнат някак си.

Не пречи ламбда контрола да е до компютъра.
Просто е добре магистралата за газта /от изпарителя до плочката да е максимално къса/ - степ мотора да е по-към плочката.


pemast
Мнения: 12
Регистриран на: Нед 03 юли 2005 11:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Горна Оряховица

Мнениеот pemast » Съб 09 авг 2008 10:44


Благодаря, колега, беше достатъчно изчерпателен! Ще изчакам един ден, за още идеи и в неделята стартирам.


ivo123
Мнения: 1008
Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот ivo123 » Съб 09 авг 2008 11:01


ок. няма проблем.
и пиши после резултат ако обичаш :)


pemast
Мнения: 12
Регистриран на: Нед 03 юли 2005 11:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Горна Оряховица

Мнениеот pemast » Съб 09 авг 2008 11:28


ok


radionov
Мнения: 111
Регистриран на: Пет 11 яну 2008 21:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот radionov » Съб 09 авг 2008 12:10


Колега вземи сигнал от 2 краче на ТПС.


pemast
Мнения: 12
Регистриран на: Нед 03 юли 2005 11:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Горна Оряховица

Мнениеот pemast » Съб 09 авг 2008 14:13


Благодаря, така ме посъветва и qnis.
Разбрах, че не е необходимо да се прекъсва още веднъж кабела на дюзата, а двете кабелчета от ламбда контрола към кабелите за ключа ли да ги вържа? Става въпрос за кабелите които се вържат към кабела за дюзата естествено. Идеята ми е, дали ако въобще не ги свържа ще има проблем?


radionov
Мнения: 111
Регистриран на: Пет 11 яну 2008 21:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот radionov » Съб 09 авг 2008 15:15


pemast написа:Благодаря, така ме посъветва и qnis.
Разбрах, че не е необходимо да се прекъсва още веднъж кабела на дюзата, а двете кабелчета от ламбда контрола към кабелите за ключа ли да ги вържа? Става въпрос за кабелите които се вържат към кабела за дюзата естествено. Идеята ми е, дали ако въобще не ги свържа ще има проблем?

Кабелите за дюзата ги остави свободни.


qnis3
Мнения: 328
Регистриран на: Пон 20 ное 2006 0:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик

Мнениеот qnis3 » Пон 11 авг 2008 21:59


ivo123 написа:веригата на дюзата не е необходимо да се прекъсва още веднъж.
Черният кабел на ламбда сондата е за сигнала, белите са за подгрева, другото е маса.
Ако е без запояване, трябва хубаво да вържеш и изолираш кабелите, или да сложиш клемички /мъжка и женска/.
не съм много сигурен че трябва ТПС да се свърже в точка 2, по-скоро мисля че в точка 4. Разрязваш изолацията на оригиналния кабел и запояваш по възможност /ако не можеш да запоиш - увиваш хубаво и добре се изолира/
защото 1 е маса, 2 е от 0 до 24 градуса отворен дросел, 4 е от 18 до 90 градуса отворен дросел, краче №5 е 5 волта.
/пиновете са четири, но по средата има място и са номерирани 1, 2, 4 и 5/.
Попитай отново колегата дали на 2 /малкия ъгъл на отваряне/ или на 4 да свържеш ламбда контрола.
Поне един мой познат вързваше и каза че на 4 го е вързал.
Но като се замисли човек - ако е на пин №2 ще реагира веднага с подаване на газ.
Съжалявам за размишленията си - дано ти помогнат някак си.

Не пречи ламбда контрола да е до компютъра.
Просто е добре магистралата за газта /от изпарителя до плочката да е максимално къса/ - степ мотора да е по-към плочката.

Така се монтира но ТПС се свързва към краче 2. За да може ламбда контрола да знае кога колата е на тихи обороти може и на 4 но само ако не сработи на 2. :D


Потребителски аватар
GOLF@
Мнения: 250
Регистриран на: Чет 24 юни 2004 9:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Evropa

Мнениеот GOLF@ » Вто 12 авг 2008 13:24


Намалява ли наистина разхода на гориво?
Някои разказват точно обратното, че единствено при извънградско, когато мотора работи на почти константни обороти, разхода пада. В градски условия дори се покачвал.
Вярно ли е това? Как е при вас?


ivo123
Мнения: 1008
Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот ivo123 » Вто 12 авг 2008 14:35


GOLF@ написа:Намалява ли наистина разхода на гориво?
Някои разказват точно обратното, че единствено при извънградско, когато мотора работи на почти константни обороти, разхода пада. В градски условия дори се покачвал.
Вярно ли е това? Как е при вас?

В общи линий зависи от крака ти дали намаля разхода.
Като цяло автомобила има по-добра динамика и съответно ако се кефиш и повече настъпваш газта... ще гори повече.
Ламбда контрола по-точно оптимизира подаването на гориво.
На бензин ако я юркаш много колата - икономична ли ще е?
Същото е и с газта.
По-развита е и във всеки един момент като ти потрябва мощност я има /не е скопена да не можеш да изпревариш/
съответно като не ти трябва притваря притока на газта...
това е.


Потребителски аватар
GOLF@
Мнения: 250
Регистриран на: Чет 24 юни 2004 9:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Evropa

Мнениеот GOLF@ » Вто 12 авг 2008 15:26


Ахааа, ok мерси ;)


pemast
Мнения: 12
Регистриран на: Нед 03 юли 2005 11:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Горна Оряховица

Мнениеот pemast » Вто 12 авг 2008 17:47


Благодаря за съветите, но никой не каза нищо по въпроса за запояването. Все пак говорим за напрежение 0,8V, няма ли да му се отрази отрицателно една калаена спойка?
Така и не разбрах защо има кабели към дюзата, след като няма да се ползват, малко ме съмнява тази работа.


Потребителски аватар
The_Machine
Мнения: 3558
Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот The_Machine » Вто 12 авг 2008 19:33


Обикновено тези ламбда контролери са комплект с ключе за превключване и са цялата готова система с кабеляци за монтаж :)
Запояването - доскоро запоявах с индуктивен поялник (!!!) , включително и на ламбда сонди - не съм получавал оплаквания...


pemast
Мнения: 12
Регистриран на: Нед 03 юли 2005 11:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Горна Оряховица

Мнениеот pemast » Вто 12 авг 2008 19:57


OK, мерси!



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 23 госта