Проблем - оборотомер със странни обороти! Голф 4

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
Green_Madness
Мнения: 847
Регистриран на: Нед 12 авг 2007 20:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Проблем - оборотомер със странни обороти! Голф 4

Мнениеот Green_Madness » Вто 12 авг 2008 18:40


Доста ме е яд за колата и тук е мястото да искам съвет и помощ. Шофирах днес през деня - всичко точно. Като тръгнах да се прибирам, на един светофар видях, че на нулева скорост колата седи на 1300-1350 оборота :shock :evil: Съответно като тръгна на 1-ва, 2-а, 3-та и т.н. без да натискам много газта ми показва че съм с 3000-3500 оборота. При изключен двигател стрелката остава на 350 оборота. Направи ми впечатление, че двигателя на нулева скорост работи неравномерно, например вдига и сваля с около 10-15 оборота. Дроселовата клапа е сменена и е още в гаранция, ако това може да помогне да обясня по-подробно за проблема. Ще съм благодарен на всеки, който се отзове с информация, съвети и приблизителни цени. Разчитам на вас колеги, че минах през няколко пишман майстора и вече не искам да давам пари за нищо или за ненужни ремонти.




Потребителски аватар
chefito
Мнения: 9527
Регистриран на: Сря 02 фев 2005 12:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот chefito » Вто 12 авг 2008 20:44


е значи всичко е ток и жици.....на спрял 350 - в движение 1200 = 850 перфект! стрелката може да е мръднала леко...отвори и я нагласи /на тройката ставаше номера/ :idea:


Потребителски аватар
Green_Madness
Мнения: 847
Регистриран на: Нед 12 авг 2007 20:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Green_Madness » Сря 13 авг 2008 4:41


chefito написа:е значи всичко е ток и жици.....на спрял 350 - в движение 1200 = 850 перфект! стрелката може да е мръднала леко...отвори и я нагласи /на тройката ставаше номера/ :idea:


Колега моля за малко по-подробно обяснение :oops: Как точно да ги сваля нещата и да я наместя тая стрелка :? Благодаря предварително.


Потребителски аватар
chefito
Мнения: 9527
Регистриран на: Сря 02 фев 2005 12:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот chefito » Сря 13 авг 2008 5:09


НЕ СЪМ ГО ПРАВИЛ НА ГОЛФ 4 !!!

никак не съм сигурен....на тройката съм калибрирал стрелка, но на 4-ка не знам как става....сваляш таблото...достигаш до стрелката....вероятно там е проблема, защото според мен всички датчици работят... :idea:


Потребителски аватар
Green_Madness
Мнения: 847
Регистриран на: Нед 12 авг 2007 20:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Green_Madness » Сря 13 авг 2008 5:11


chefito написа:НЕ СЪМ ГО ПРАВИЛ НА ГОЛФ 4 !!!

никак не съм сигурен....на тройката съм калибрирал стрелка, но на 4-ка не знам как става....сваляш таблото...достигаш до стрелката....вероятно там е проблема, защото според мен всички датчици работят... :idea:


Благодаря колега. Надявам се да е от стрелката, да няма нищо по двигателя или да трябва да се сменя нещо, че стига вече разходи! Ако не успея сам ще отида някъде на сервиз да я видят. Но съм доволен, че се отзова да кажеш за какво става въпрос. :)


Потребителски аватар
chefito
Мнения: 9527
Регистриран на: Сря 02 фев 2005 12:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот chefito » Сря 13 авг 2008 5:19


Сигурен съм че е от стрелката. Няма как да има повреда, при положение, че в спряло положение е на 350....нормалните обороти са ти около 800-850....при мен са точно 780...но моят матор е много различен....при теб са някъде 840 мисля... :roll:


Потребителски аватар
Green_Madness
Мнения: 847
Регистриран на: Нед 12 авг 2007 20:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Green_Madness » Сря 13 авг 2008 5:27


chefito написа:Сигурен съм че е от стрелката. Няма как да има повреда, при положение, че в спряло положение е на 350....нормалните обороти са ти около 800-850....при мен са точно 780...но моят матор е много различен....при теб са някъде 840 мисля... :roll:


Това за 350 оборота е при абсолютно спряла кола с изключен двигател - в смисъл не пада до долу както трябва да бъде преди да запаля колата. Просто си остава на 350 оборота, което естествено не е нормално, и го нямаше до вчера.


Потребителски аватар
chefito
Мнения: 9527
Регистриран на: Сря 02 фев 2005 12:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот chefito » Сря 13 авг 2008 5:30


Green_Madness написа:
chefito написа:Сигурен съм че е от стрелката. Няма как да има повреда, при положение, че в спряло положение е на 350....нормалните обороти са ти около 800-850....при мен са точно 780...но моят матор е много различен....при теб са някъде 840 мисля... :roll:


Това за 350 оборота е при абсолютно спряла кола с изключен двигател - в смисъл не пада до долу както трябва да бъде преди да запаля колата. Просто си остава на 350 оборота, което естествено не е нормално, и го нямаше до вчера.


да да разбрах го това....имаш 3 варианта...

1. Да може твоята стрелка да се калиброва...което включва сваляне на таблото и отваряне /лесно е/
2. Ново табло втора ръка /тука е добре запознатите да кажат дали ще има някакви проблеми при смяната
3. От старо счупено табло да прехвърлиш само оборотомера...


Потребителски аватар
Green_Madness
Мнения: 847
Регистриран на: Нед 12 авг 2007 20:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Green_Madness » Сря 13 авг 2008 5:33


chefito написа:
Green_Madness написа:
chefito написа:Сигурен съм че е от стрелката. Няма как да има повреда, при положение, че в спряло положение е на 350....нормалните обороти са ти около 800-850....при мен са точно 780...но моят матор е много различен....при теб са някъде 840 мисля... :roll:


Това за 350 оборота е при абсолютно спряла кола с изключен двигател - в смисъл не пада до долу както трябва да бъде преди да запаля колата. Просто си остава на 350 оборота, което естествено не е нормално, и го нямаше до вчера.


да да разбрах го това....имаш 3 варианта...

1. Да може твоята стрелка да се калиброва...което включва сваляне на таблото и отваряне /лесно е/
2. Ново табло втора ръка /тука е добре запознатите да кажат дали ще има някакви проблеми при смяната
3. От старо счупено табло да прехвърлиш само оборотомера...


Трета точка май най-добре ми звучи, че цяло табло :? А това с калиброването - как точна да я върна да си бъде както преди, самата операция каква е?


Потребителски аватар
chefito
Мнения: 9527
Регистриран на: Сря 02 фев 2005 12:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот chefito » Сря 13 авг 2008 5:34


Green_Madness написа:
chefito написа:
Green_Madness написа:
chefito написа:Сигурен съм че е от стрелката. Няма как да има повреда, при положение, че в спряло положение е на 350....нормалните обороти са ти около 800-850....при мен са точно 780...но моят матор е много различен....при теб са някъде 840 мисля... :roll:


Това за 350 оборота е при абсолютно спряла кола с изключен двигател - в смисъл не пада до долу както трябва да бъде преди да запаля колата. Просто си остава на 350 оборота, което естествено не е нормално, и го нямаше до вчера.


да да разбрах го това....имаш 3 варианта...

1. Да може твоята стрелка да се калиброва...което включва сваляне на таблото и отваряне /лесно е/
2. Ново табло втора ръка /тука е добре запознатите да кажат дали ще има някакви проблеми при смяната
3. От старо счупено табло да прехвърлиш само оборотомера...


Трета точка май най-добре ми звучи, че цяло табло :? А това с калиброването - как точна да я върна да си бъде както преди, самата операция каква е?


За съжаление на 4-ка не знам :(

Но вероятно:

таблото се сваля /има снимки в сайта как става/. след това му се маха капака отзад и се достига до оборотомера...с някакво побутва може да се върне на изходна позиция :roll:


Потребителски аватар
Green_Madness
Мнения: 847
Регистриран на: Нед 12 авг 2007 20:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Green_Madness » Сря 13 авг 2008 5:36


Ясно, няма да се оправи само явно :D Благодаря пак колега, сега трябва да изчезвам на работа. Нека и ако някой друг има мнение да пише :)


Потребителски аватар
skotis
Мнения: 1974
Регистриран на: Нед 09 сеп 2007 0:10
Автомобил: VW Golf IV 1.8T GTI
Двигател: AGU
Местоположение: София

Мнениеот skotis » Сря 13 авг 2008 10:32


Според мен няма да ти се наложи нищо да купуваш...сякаш стрелката е прескочила жлебовете в които седи и затова така показва... Би трябвало да се размине със сваляне на таблото и наместване на стрелката. Сега въпросът е къде да отидеш...някъде където са сваляли табло на Г4...някой добър алармаджия е първото което ми идва на ум (на Бул.България ,след Била име едни хора...) Друг въпрос...къде има достатъчно добър, в техническо отношение, човек на който да можеш да се довериш, че няма да изпочупи щипките и после да скърца.. :? Първия човек, за който се сещам и който мога да ти препоръчам от личен опит е Пламен Маджаров (0889 18 20 76) Човека наистина е професионалист, звънни му и го попитай дали ще може да погледне колата :)
Успех...и да пишеш какво е станало :)


Потребителски аватар
golf777
Мнения: 1439
Регистриран на: Пон 27 дек 2004 18:10
Автомобил: mk2 gl 1990
Двигател:
Местоположение: Харманли
Контакти:

Мнениеот golf777 » Сря 13 авг 2008 14:24


а има и др вариянт,че като е сменяна клапата на vag има програма за настройка-разпитай


Потребителски аватар
Green_Madness
Мнения: 847
Регистриран на: Нед 12 авг 2007 20:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Green_Madness » Сря 13 авг 2008 19:47


Привет колеги. Сега се прибрах - значи аз със сигурност ще погледна колата на сервиз! Но най-странното е, че сега вместо на 1350 седи на 1100 и не мръдва нито надолу, нито нагоре :shock :roll: Надявам се да се размина леко, т.е. да не купувам табло. Благодаря на колегата skotis за информацията - записал съм телефона на човека. Днес един колега ми препоръча сервиз на 4 км, където човека и той бил в час - поне вече имам 2 възможности. :) А иначе да отговоря и на колегата golf777 - клапата е сменена преди около година и досега всичко е било перфектно - проблема е от вчера, съмнява ме от дросела да идва това. В момента който оправя проблема ще пиша!


eng.Kostadinov
Мнения: 109
Регистриран на: Сря 13 авг 2008 19:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Възможно решение на проблема

Мнениеот eng.Kostadinov » Сря 13 авг 2008 20:42


Привет
Доколкото разбирам голфарата прави чакмаци ;) .
Това, което ще посъветвам аз е да опиташ да определиш на слух дали оборотите се менят наистина. Ако е така, чак тогава търси проблем в механиката. Лично мен ме съмнява повече дали няма да е проблем в електрониката, така че ще те посъветвам преди да ходиш по майстори и тем подобни направи следния тест. Ако колата не е с аларма или защита (която може да ти блокира електрониката и после да не запали при откачен акумулатор) откачи клемата на акумулатора
или откачи поне буксата на оборотомера и виж дали ще спадне до нула. Ако не спадне значи колегите са прави и ще трябва да я наместиш. Ако обаче спадне като спреш тока на оборотомера ще трябва да търсиш проблема в електрониката. Лично аз те съветвам ако се окаже проблема в електрониката потърси някое табло от четворка назаем за да го пробваш. Ако е от таблото вероятно твоето иска препрограмиране. Имам някъде дъмпове за голф4. Накрая отново ще те предупердя - ако не си свалял акумулатора от колата, не си прави експерименти, тъй като съм чувал за блокирани коли при откачане на акумулатора. В този случай ако не си свалял акумулатора ще е най добре ако можеш да откачиш захранването на оборотомера. Надявам се съм бил полезен.
Поздрави - Тодор



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: SeatSportuser и 22 госта