Реших да сменям маслото но на какво да се спра? Баща ми използваше M10D но като прегледах във форума Бугман пишеше, че на костениците трябва нещо гъсто? И беше дал за пример тези двете долу!
30w 40 или 30w 50
Това ли са варианти или може и други и колко масло ще трябва за 1300, а също филтъра почиства ли се че нещо ми се губи?
Смяна на маслото на 1300
- stenly_r
- Мнения: 323
- Регистриран на: Чет 05 май 2005 14:24
- Автомобил: VW 1300
- Двигател: F
- Местоположение: Банкя
- Контакти:
Маслото трябва да си съхранява мазилните свойства при по-висока работна температура - това колко е гъсто не е толкова важно. Аз съм карал и с 10W40 и сегментите са като нови след 70 000 км. Сериозно.
А филтъра се чисти, да. След като източиш маслото отвиваш ония 6 болтчета около пробката и филтъра ти е в ръцете. Важно е да се измие, защото като се задръсти няма байпас - оставаш без мазане.
2,5 литра. И малко във въздушния филтър(има една тънка червена линия)
А филтъра се чисти, да. След като източиш маслото отвиваш ония 6 болтчета около пробката и филтъра ти е в ръцете. Важно е да се измие, защото като се задръсти няма байпас - оставаш без мазане.
2,5 литра. И малко във въздушния филтър(има една тънка червена линия)
- KokoBoxer
- Мнения: 240
- Регистриран на: Чет 02 мар 2006 20:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: VW Beetle 1300-1972 & VW T2-1979
Реших да не отварям нова тема , така и така има маслена такава...
Въпроса е:
Отдолу на блока където е пробката, капака с 6-те гайки и филтър4ето КОЛКО картонени гарнитурки се слагат:
ЕДНА - между филтра и капака
или
ДВЕ - една между блока и филтъра и още една между филтъра и капачката
Мисля да сложа две... ама защо по дяволите в ремонтния комплект е само една ?! Ще се реже ..
Въпроса е:
Отдолу на блока където е пробката, капака с 6-те гайки и филтър4ето КОЛКО картонени гарнитурки се слагат:
ЕДНА - между филтра и капака
или
ДВЕ - една между блока и филтъра и още една между филтъра и капачката
Мисля да сложа две... ама защо по дяволите в ремонтния комплект е само една ?! Ще се реже ..
- sastezatelya
- Мнения: 1334
- Регистриран на: Сря 08 авг 2007 12:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
- KokoBoxer
- Мнения: 240
- Регистриран на: Чет 02 мар 2006 20:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: VW Beetle 1300-1972 & VW T2-1979
Е сменят се ... аз скоро играх на това хоро. Филтъра и фланеца бяха монтирани със силикон без гарнитурки та видях зор малко докато ги разлепя и почистя.. На всичкото отгоре комплекта дето го купих (
) беше непълен .. та купих си комплект замби + картон и си направих. Не ми се говори какво имаше във филтъра и около него, явно само е точено и наливано без да се чисти...
Марката според мен не е чак толкова от значение - по скоро гарантирания доколкото може произход и вискозитетния клас... Аз сложих минерално 15W50 червен шел - не е кой знае какво, но за 500-1000 км на година не вярвам да се оплаче двигателя.

Марката според мен не е чак толкова от значение - по скоро гарантирания доколкото може произход и вискозитетния клас... Аз сложих минерално 15W50 червен шел - не е кой знае какво, но за 500-1000 км на година не вярвам да се оплаче двигателя.
Не е добре да е по-хубаво от 10W-40, защото самия двигател е конструиран с големи допуски и по-ниските вискозитетни класове масла се процеждат през хлабините. Що се орнася до марката, няма никакво значение. Последно време експериментирах с приста лидер и съм впечатлен. Хубаво масло са направили нашите! Браво! 

- sastezatelya
- Мнения: 1334
- Регистриран на: Сря 08 авг 2007 12:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Колега Коко, истината е, че не съм го давал за изследване, но след продължителна употреба в нови двигатели, се държи стабилно, не губи от вискозитета си в продължение на експлотационния си период, не отделя черен шлам, не се наблюдават прегаряния в зоните с висока температура, чистотата на двигателите е на ниво, въобще бих направил заключение, че е добро масло. Това са ми съображенията и аргументите. Аз в интерес на истината не вярвах също, но с времето все повече започвам да се убеждавам, че от предрасъдаци полза няма. 

Върни се в “Air Cooled & Boxer”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 33 госта