Смяна на маслото на 1300

Форум за всички "въздушни" Volkswagen-и
Потребителски аватар
CrazyTop
Мнения: 122
Регистриран на: Чет 14 апр 2005 8:57
Автомобил:
Двигател:

Смяна на маслото на 1300

Мнениеот CrazyTop » Чет 08 фев 2007 13:45


Реших да сменям маслото но на какво да се спра? Баща ми използваше M10D но като прегледах във форума Бугман пишеше, че на костениците трябва нещо гъсто? И беше дал за пример тези двете долу!

30w 40 или 30w 50

Това ли са варианти или може и други и колко масло ще трябва за 1300, а също филтъра почиства ли се че нещо ми се губи?




Потребителски аватар
stenly_r
Мнения: 323
Регистриран на: Чет 05 май 2005 14:24
Автомобил: VW 1300
Двигател: F
Местоположение: Банкя
Контакти:

Мнениеот stenly_r » Чет 08 фев 2007 16:55


Маслото трябва да си съхранява мазилните свойства при по-висока работна температура - това колко е гъсто не е толкова важно. Аз съм карал и с 10W40 и сегментите са като нови след 70 000 км. Сериозно.
А филтъра се чисти, да. След като източиш маслото отвиваш ония 6 болтчета около пробката и филтъра ти е в ръцете. Важно е да се измие, защото като се задръсти няма байпас - оставаш без мазане.
2,5 литра. И малко във въздушния филтър(има една тънка червена линия)


Потребителски аватар
CrazyTop
Мнения: 122
Регистриран на: Чет 14 апр 2005 8:57
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот CrazyTop » Чет 08 фев 2007 17:48


Благодаря ти... :D


Потребителски аватар
BuGmaN
Мнения: 3037
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот BuGmaN » Пет 09 фев 2007 0:44


На Селения има едно полусинтетика 20W40, дават го с добавки за двигтели с над 100-200000км., но от него най съм доволен за зимно и всесезонно, М10Д пак става, но дава повече сух старт... :wink:


Потребителски аватар
KokoBoxer
Мнения: 240
Регистриран на: Чет 02 мар 2006 20:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: VW Beetle 1300-1972 & VW T2-1979

Мнениеот KokoBoxer » Чет 21 авг 2008 21:46


Реших да не отварям нова тема , така и така има маслена такава...

Въпроса е:
Отдолу на блока където е пробката, капака с 6-те гайки и филтър4ето КОЛКО картонени гарнитурки се слагат:
ЕДНА - между филтра и капака
или
ДВЕ - една между блока и филтъра и още една между филтъра и капачката

Мисля да сложа две... ама защо по дяволите в ремонтния комплект е само една ?! Ще се реже ..


Потребителски аватар
BuGmaN
Мнения: 3037
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот BuGmaN » Чет 21 авг 2008 22:15


KokoBoxer написа:
ДВЕ - една между блока и филтъра и още една между филтъра и капачката



:077: ... :wink:


Потребителски аватар
KokoBoxer
Мнения: 240
Регистриран на: Чет 02 мар 2006 20:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: VW Beetle 1300-1972 & VW T2-1979

Мнениеот KokoBoxer » Чет 21 авг 2008 22:20


:) значи потвърдиха се съмненията ми за дефектен комплект от дефектно място

мдааа случва се..... отново


Потребителски аватар
sastezatelya
Мнения: 1334
Регистриран на: Сря 08 авг 2007 12:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот sastezatelya » Вто 26 авг 2008 20:44


Може ли и аз да попитам нещо :roll: При смяна на маслото задължително ли е да сменя и тези гарнитурки или може да се използват старите :roll: :?: .Другото,което ме интересува е с каква марка масло е препоръчително да се кара.Прочетох по нагоре но освен тази Селения не видях друга марка.Благодаря Ви предварително :wink: :) love.vw


Потребителски аватар
KokoBoxer
Мнения: 240
Регистриран на: Чет 02 мар 2006 20:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: VW Beetle 1300-1972 & VW T2-1979

Мнениеот KokoBoxer » Вто 26 авг 2008 21:40


Е сменят се ... аз скоро играх на това хоро. Филтъра и фланеца бяха монтирани със силикон без гарнитурки та видях зор малко докато ги разлепя и почистя.. На всичкото отгоре комплекта дето го купих ( :dummy: ) беше непълен .. та купих си комплект замби + картон и си направих. Не ми се говори какво имаше във филтъра и около него, явно само е точено и наливано без да се чисти...
Марката според мен не е чак толкова от значение - по скоро гарантирания доколкото може произход и вискозитетния клас... Аз сложих минерално 15W50 червен шел - не е кой знае какво, но за 500-1000 км на година не вярвам да се оплаче двигателя.


Потребителски аватар
pool
Мнения: 64
Регистриран на: Вто 24 юни 2008 22:43
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот pool » Сря 10 сеп 2008 0:09


Не е добре да е по-хубаво от 10W-40, защото самия двигател е конструиран с големи допуски и по-ниските вискозитетни класове масла се процеждат през хлабините. Що се орнася до марката, няма никакво значение. Последно време експериментирах с приста лидер и съм впечатлен. Хубаво масло са направили нашите! Браво! :yeaha:


Потребителски аватар
KokoBoxer
Мнения: 240
Регистриран на: Чет 02 мар 2006 20:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: VW Beetle 1300-1972 & VW T2-1979

Мнениеот KokoBoxer » Сря 10 сеп 2008 7:52


Как разбра че е хубаво да попитам ?


Потребителски аватар
sastezatelya
Мнения: 1334
Регистриран на: Сря 08 авг 2007 12:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот sastezatelya » Нед 14 сеп 2008 22:27


Колеги ако сложа на 20W50 на Приста добре ли ще е за моторчето.Ако не препоръчайте ми конкретна марка да потърся :wink: :) Благодаря Ви предварително love.vw


Потребителски аватар
BuGmaN
Мнения: 3037
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот BuGmaN » Пон 15 сеп 2008 12:17


Точно идва зима и тва масло ще ти дойде оптиламно, тва при здрав мотор де, ако имаш аксиален луфт над 0,5мм по-добре си търси сае30, можеш да намериш такова в някой магазин за трактори и фрезички, те бръмкат с такова... :wink:


Потребителски аватар
pool
Мнения: 64
Регистриран на: Вто 24 юни 2008 22:43
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот pool » Сря 24 сеп 2008 22:36


Колега Коко, истината е, че не съм го давал за изследване, но след продължителна употреба в нови двигатели, се държи стабилно, не губи от вискозитета си в продължение на експлотационния си период, не отделя черен шлам, не се наблюдават прегаряния в зоните с висока температура, чистотата на двигателите е на ниво, въобще бих направил заключение, че е добро масло. Това са ми съображенията и аргументите. Аз в интерес на истината не вярвах също, но с времето все повече започвам да се убеждавам, че от предрасъдаци полза няма. :lol:


hipo
Мнения: 3
Регистриран на: Чет 25 сеп 2008 11:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: montana

Мнениеот hipo » Пет 26 сеп 2008 8:46


колега от 8 години карам със лики моли 10в50 и нямам проблеми това масло се проиэвежда само във германиа и няма вариант да си вэемеш менте



Върни се в “Air Cooled & Boxer”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 33 госта