Вчера забелязах, че пружината, чрез която лостчето на кантара е свързано към задния мост е много хлабава, което ме кара да мисля, че не върши никаква работа. На планката, където се захваща долния й край има един болт, чрез който опъна й може да се регулира.
Въпросът ми е - колко трябва да е опъната тази пружина.
Въпрос - регулиране на "кантара" на задните спирач
-
- Мнения: 475
- Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:53
- Автомобил: PASSAT B6 2.0 TDI
- Двигател: CBDC 2010
- Местоположение: София,
Значи, преди малко четох едно доста постно обяснение в един файл, който бях свалял от руски сайт. Та там пише, че с контролни манометри трябва да се мери налягането на спирачната течност в предно ляво и задно дясно колелета. Не ми стана ясно точно как става. Май трябва да се навият на мястото на пробката за обезвъздушаване. Но, при повишено налягане в задното колело пружината трябвало да се охлаби. При понижено - да се натегне.
При мен пружината направо си играе нагоре-надолу, много е хлабава и даже дрънка гадно. Аз чак такива измервания явно няма да мога да направя, но ме интересува от практическа гледна точка колко е нормално да бъде натегната тази пружина.
При мен пружината направо си играе нагоре-надолу, много е хлабава и даже дрънка гадно. Аз чак такива измервания явно няма да мога да направя, но ме интересува от практическа гледна точка колко е нормално да бъде натегната тази пружина.
-
- Мнения: 740
- Регистриран на: Пон 14 юни 2004 9:31
- Автомобил: E60_LCI_M57TU2_235+Golf4_ASV
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Ако Пасата ти е с АБС направо го махай тоя кантар.Някъде по руските сайтове го бяха нарекли дядото на АБС-а
Аз го махнах и преди месец-два ми се наложи да спра с доста навит надясно волан с висока скорост - АБС-а изтрака, колата спря перфектно, нито поднесе занесе и т.н.
Ако нямаш АБС - по-добре да си го има обаче

Аз го махнах и преди месец-два ми се наложи да спра с доста навит надясно волан с висока скорост - АБС-а изтрака, колата спря перфектно, нито поднесе занесе и т.н.
Ако нямаш АБС - по-добре да си го има обаче
-
- Мнения: 475
- Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:53
- Автомобил: PASSAT B6 2.0 TDI
- Двигател: CBDC 2010
- Местоположение: София,
Току-що се връщам от годишен преглед. Пичовете казаха, че спирачките ми били идеални. При това положение, мисля да направя следната проба: ще проверя дали при натискане на педала лостчето на кантара мърда (четох, че ако лостчето мърда, кантара работел, в противен случай бил за смяна). Ако мърда, ще сложа пружината и ще обера луфта. Ако не мърда, пружината отива в сандъчето с други джунджурии за колата.
Все пак очаквам вашето мнение дали няма да сбъркам. Спирачки са това!
Все пак очаквам вашето мнение дали няма да сбъркам. Спирачки са това!
И мен ме мъчат задните спирачки от доста време. Миналата година на преглед крачната беше слаба а ръчната ковеше. Смених дискове и накладки отзад и ръчната започна да лови на седми-осми зъб, малко преди да я изтръгна. Подозирам накладките. Поливах ги със спирт да няма масло но ефекта не беше впечатляващ. Относно регулатора, пружината имаше луфт от поне половин сантиметър и лостчето му излизаше почти до края. Натегнах я до края и поне не хлопа но задните колела така и не се блокират. Като гледам по снимките витките на пружината трябва да са плътно една до друга а не като при моята. Явно се разтягат.
В книгата за ремонт хората пишат за измерване на налягането и за съотношение предни задни, но по сервизите като им кажа за манометър ме гледат като извънземно. Проучвайки варианта с махане на регулатора говорих с "опелджии" те твърдят, че при тях такъв няма. Казаха ми, че може маркучетата да се раздуят отвътре и да не пропускат нормално спирачната течност. Лошото е, че без манометър трябва да се работи напосоки и не може да се разбере има ли достатъчно налягане назад и ако не, къде се губи.
В книгата за ремонт хората пишат за измерване на налягането и за съотношение предни задни, но по сервизите като им кажа за манометър ме гледат като извънземно. Проучвайки варианта с махане на регулатора говорих с "опелджии" те твърдят, че при тях такъв няма. Казаха ми, че може маркучетата да се раздуят отвътре и да не пропускат нормално спирачната течност. Лошото е, че без манометър трябва да се работи напосоки и не може да се разбере има ли достатъчно налягане назад и ако не, къде се губи.
Winner25 написа:И при мене имаше едно неприятно дрънчене и благодарение на тази тема разбрах че е от пружината на кантара. Сега да я махам или да и обера луфта
Ако махнеш пружината, регулатора ще ограничава максимамално налягането към задните спирачки, тоест няма да спират достатъчно. Трябва да се натегне, но колко може да каже само проклетият манометър. Руснаците пишат да се прави в оторизираният сервиз.
-
- Мнения: 475
- Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:53
- Автомобил: PASSAT B6 2.0 TDI
- Двигател: CBDC 2010
- Местоположение: София,
Както бях писал по-горе, аз махнах пружината на ръка, защото беше много хлабава и дрънкаше и в момента карам без нея. След това минах на годишен преглед и ми казаха, че спирачките ми са ОК. Това обаче при ненатоварена кола. Не знам какво ще е положението при натоварена кола. Оня ден бях решил да я слагам отново, като обера луфта. Реших да проверя лостчето на кантара дали се движи преди да сложа пружината, но то не помръдваше. Ами не я сложих. Чудя се какво да правя.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 42 госта