


Как да махна платката на километража? Б3
- Gencata
- Мнения: 52
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 23:13
- Автомобил: VW Golf Mk5 1.9 TDI
- Двигател: BLS 2006
- Местоположение: София
Как да махна платката на километража? Б3
Пасатът е 91 г. 1.8 без оборотомер. Искам да махна платката с приборите от бялата пластмаса около тях, за да стигна до запойките отзад на самата платка. Някой може ли да ми каже къде се държи платката, на колко места, и трябва ли първо да махна часовника и другите мерилки отгоре или не? Благодаря предварително!
- Gencata
- Мнения: 52
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 23:13
- Автомобил: VW Golf Mk5 1.9 TDI
- Двигател: BLS 2006
- Местоположение: София
Благодаря, успях да го разглобя.
Личи ли си по нещо, че една спойка е студена или не? Проблемът на платката ми е, че често температурата и нивото на горивото падат на нула по време на движение. Също и при вклучване на контакт лампичките за маслото и температурата светят слабо или изобщо не светят. Всичко описано се оправя с удар отгоре по таблото, за това си мисля, че причината е студена спойка. Къде да презапоя за споменатите дефекти или къде най-често се презапойва по платката, защото прочетох, че е често срещан дефект "студената спойка"?

- radotom
- Модератор
- Мнения: 19713
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Да, макар, че си иска леко тренингGencata написа:Личи ли си по нещо, че една спойка е студена или не?

Принципно хубавата спойка е лъскава, добре и отвсякъде обляла крачето на елемента и контактната площадка, за която е запоено и не седи като капка, а по-скоро катооо.... да го кажем като вулкан... или като охладителна кула на ТЕЦ. Конус, ама стените не са прави, а дъги.
Всяко посивяване на тинола означава че той е окислен. Ако спойката седи като топче това води до лушо контактуване с контактната площадка и за толкова време със сигурност ще е окислил отдолу. Много често при механично скъсване на спойката като размърдаш елемента се вижда ясно как крачето се мести от страната на спойките.
По принцип спойки се оправят с много колофон!!! Дори не е задължително да се добавя тинол. Вярно, отстрани се получава ореолче с прегорял (кафяв) колофон, но пък спойката е здрава



Не прегрявай поялника, защото иначе колофона изгаря още преди да си стигнал с него до спойката и нищо не правиш. За случая ще ти трябва поялник с мощност не-повече от 15-20W.
Посмъртно не си и помисляй да исползваш активни (кислинни) флюсове!!! Те се исползват за запояване на метали, различни от мед и задължително след това платките се мият във вода със слаба основа за неутрализация. Иначе за 1/2-1 година спойката кородира и става по-лошо!
Успех!