Въпрос - регулиране на "кантара" на задните спирач

Техническа и сервизна информация за Passat
GVG
Мнения: 475
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:53
Автомобил: PASSAT B6 2.0 TDI
Двигател: CBDC 2010
Местоположение: София,

Въпрос - регулиране на "кантара" на задните спирач

Мнениеот GVG » Пон 01 сеп 2008 8:10


Вчера забелязах, че пружината, чрез която лостчето на кантара е свързано към задния мост е много хлабава, което ме кара да мисля, че не върши никаква работа. На планката, където се захваща долния й край има един болт, чрез който опъна й може да се регулира.
Въпросът ми е - колко трябва да е опъната тази пружина.




Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19721
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Пон 01 сеп 2008 9:22


Моята съзнателно я оставих хлабава.
Предполагам, че като се понатовари отзад- ще си се опъне ;)


Потребителски аватар
vanko_VW
Мнения: 2380
Регистриран на: Сря 03 окт 2007 11:36
Автомобил: Ford Focus
Двигател:
Местоположение: Враца/из България и чужбина

Мнениеот vanko_VW » Пон 01 сеп 2008 9:38




GVG
Мнения: 475
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:53
Автомобил: PASSAT B6 2.0 TDI
Двигател: CBDC 2010
Местоположение: София,

Мнениеот GVG » Пон 01 сеп 2008 9:44


Значи, преди малко четох едно доста постно обяснение в един файл, който бях свалял от руски сайт. Та там пише, че с контролни манометри трябва да се мери налягането на спирачната течност в предно ляво и задно дясно колелета. Не ми стана ясно точно как става. Май трябва да се навият на мястото на пробката за обезвъздушаване. Но, при повишено налягане в задното колело пружината трябвало да се охлаби. При понижено - да се натегне.
При мен пружината направо си играе нагоре-надолу, много е хлабава и даже дрънка гадно. Аз чак такива измервания явно няма да мога да направя, но ме интересува от практическа гледна точка колко е нормално да бъде натегната тази пружина.


GVG
Мнения: 475
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:53
Автомобил: PASSAT B6 2.0 TDI
Двигател: CBDC 2010
Местоположение: София,

Мнениеот GVG » Пон 01 сеп 2008 10:03


Благодаря vanko_VW. Принципът ми стана ясен. Може би трябва да обера малко луфта, за да не дрънка.


WasteLand_TD
Мнения: 740
Регистриран на: Пон 14 юни 2004 9:31
Автомобил: E60_LCI_M57TU2_235+Golf4_ASV
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот WasteLand_TD » Пон 01 сеп 2008 13:11


Ако Пасата ти е с АБС направо го махай тоя кантар.Някъде по руските сайтове го бяха нарекли дядото на АБС-а :)
Аз го махнах и преди месец-два ми се наложи да спра с доста навит надясно волан с висока скорост - АБС-а изтрака, колата спря перфектно, нито поднесе занесе и т.н.
Ако нямаш АБС - по-добре да си го има обаче


GVG
Мнения: 475
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:53
Автомобил: PASSAT B6 2.0 TDI
Двигател: CBDC 2010
Местоположение: София,

Мнениеот GVG » Пон 01 сеп 2008 13:29


Имам си ABS, който даже и работи. В интерес на истината, пружината вече я свалих на ръка, за да не ми дрънка. Днес мисля да мина на преглед и ако всичко е ОК със спирачките, ще видим дали ще я слагам наново. Иначе кантара като такъв си стои. Мисля че ще бъде голяма разправия да се маха физически.


GVG
Мнения: 475
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:53
Автомобил: PASSAT B6 2.0 TDI
Двигател: CBDC 2010
Местоположение: София,

Мнениеот GVG » Пон 01 сеп 2008 16:13


Току-що се връщам от годишен преглед. Пичовете казаха, че спирачките ми били идеални. При това положение, мисля да направя следната проба: ще проверя дали при натискане на педала лостчето на кантара мърда (четох, че ако лостчето мърда, кантара работел, в противен случай бил за смяна). Ако мърда, ще сложа пружината и ще обера луфта. Ако не мърда, пружината отива в сандъчето с други джунджурии за колата.
Все пак очаквам вашето мнение дали няма да сбъркам. Спирачки са това!


Потребителски аватар
ВидиМС
Мнения: 165
Регистриран на: Вто 27 май 2008 14:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот ВидиМС » Пон 01 сеп 2008 23:59


Моя дядо пък няма кантар т.е. явно се е издухал и прредния собственик го е махнал и сега има един тройник.В момента АБС-а не работи(единия датчик е в багажника) но нямам грижи със спирането нито в завой нито направо.Идеи???????????


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19721
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Вто 02 сеп 2008 8:39


ВидиМС написа:Идеи???????????

Идеите са да смениш датчика! :lol:
Хмм... и да се молиш тази зима да няма снегове като миналата, че.... :(
Много е неприятно, като осъзнаеш, че това, което четеш пред теб е твоя си заден номер! mhihi Веднъж усетих тръпката (ама още си карах Трабантчето!)


GVG
Мнения: 475
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:53
Автомобил: PASSAT B6 2.0 TDI
Двигател: CBDC 2010
Местоположение: София,

Мнениеот GVG » Вто 02 сеп 2008 9:29


Абе и аз веднъж си гледах задния номер, и то без видима причина, като изключим леда на пътя, но бях още с Жигулата. За сега Пасатко не ми е въртял подобни номера. На два пъти АБС-а ме е вкарвал в правилния път.


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Мнениеот Winner25 » Пет 05 сеп 2008 19:33


И при мене имаше едно неприятно дрънчене и благодарение на тази тема разбрах че е от пружината на кантара. Сега да я махам или да и обера луфта :roll:


Boro
Мнения: 167
Регистриран на: Чет 22 дек 2005 13:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Boro » Пон 08 сеп 2008 7:56


И мен ме мъчат задните спирачки от доста време. Миналата година на преглед крачната беше слаба а ръчната ковеше. Смених дискове и накладки отзад и ръчната започна да лови на седми-осми зъб, малко преди да я изтръгна. Подозирам накладките. Поливах ги със спирт да няма масло но ефекта не беше впечатляващ. Относно регулатора, пружината имаше луфт от поне половин сантиметър и лостчето му излизаше почти до края. Натегнах я до края и поне не хлопа но задните колела така и не се блокират. Като гледам по снимките витките на пружината трябва да са плътно една до друга а не като при моята. Явно се разтягат.
В книгата за ремонт хората пишат за измерване на налягането и за съотношение предни задни, но по сервизите като им кажа за манометър ме гледат като извънземно. Проучвайки варианта с махане на регулатора говорих с "опелджии" те твърдят, че при тях такъв няма. Казаха ми, че може маркучетата да се раздуят отвътре и да не пропускат нормално спирачната течност. Лошото е, че без манометър трябва да се работи напосоки и не може да се разбере има ли достатъчно налягане назад и ако не, къде се губи.


Boro
Мнения: 167
Регистриран на: Чет 22 дек 2005 13:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Boro » Пон 08 сеп 2008 8:06


Winner25 написа:И при мене имаше едно неприятно дрънчене и благодарение на тази тема разбрах че е от пружината на кантара. Сега да я махам или да и обера луфта :roll:

Ако махнеш пружината, регулатора ще ограничава максимамално налягането към задните спирачки, тоест няма да спират достатъчно. Трябва да се натегне, но колко може да каже само проклетият манометър. Руснаците пишат да се прави в оторизираният сервиз.


GVG
Мнения: 475
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:53
Автомобил: PASSAT B6 2.0 TDI
Двигател: CBDC 2010
Местоположение: София,

Мнениеот GVG » Пон 08 сеп 2008 8:41


Както бях писал по-горе, аз махнах пружината на ръка, защото беше много хлабава и дрънкаше и в момента карам без нея. След това минах на годишен преглед и ми казаха, че спирачките ми са ОК. Това обаче при ненатоварена кола. Не знам какво ще е положението при натоварена кола. Оня ден бях решил да я слагам отново, като обера луфта. Реших да проверя лостчето на кантара дали се движи преди да сложа пружината, но то не помръдваше. Ами не я сложих. Чудя се какво да правя.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 44 госта