Иде зима, провери си алтернатора!
- wili98
- Щраусолог
- Мнения: 7566
- Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
да може отвреме навреме да ти светне лампата за алтернатора..
да ти се усилват намаляват фаровете в зависимост от оборотите/...
да не ти пали ДРЛ... /най-сигурен и ефикасен метод че нещо не е наред.../
но за зимата:
Проверка на акумулатора.. и зареждането.. както каза L&R При двигател работещ на празен ход напрежение измерено м/у клемите на акуто... да е м/у 13.8 - 14.4 V
-със сапунена вода си измиите акумулатора отгоре.. заедно с клемите..
-свалете клемите.. ако са клеясали много връзките.. зачистете с леко шкурка, след което с малко вазелин /за препоръчване технически/ ги смажете и ги стегнете обратно..
същото важи и за връзката при алтернатора.. дебелият + червен обикновенно от акумулатора към алтернатора..
намерете си масата... обикновенно към ск. кутия или към блока..
същото сваляне, почистване, смазване монтаж.. както при акумулатора
-прегледайте си запалителната система /свещи кабели, дистр. капачка/ заменете ако се съмнявате, че нещо не е наред....
напръскайте с контактен спрей /или WD40/ фасунгите на фаровете...
погледнете масата на задните светлини...
погледнете всички светлини..
-поставете чистачки, които чистят нормално
-оправете си парното да не се потят стъклата
-намажете си уплътненията с парафин.. да не залепват порталите
-сменете летните гуми със зимни.. 4 броя
- метнете вериги в багажника
- сложете си някъде в колата стъргалка..
- размразител за ключалки...
- фенерче не е зле да има в колата.. светлоотразителна жилетка...
абе все неща от този род...
да ти се усилват намаляват фаровете в зависимост от оборотите/...
да не ти пали ДРЛ... /най-сигурен и ефикасен метод че нещо не е наред.../
но за зимата:
Проверка на акумулатора.. и зареждането.. както каза L&R При двигател работещ на празен ход напрежение измерено м/у клемите на акуто... да е м/у 13.8 - 14.4 V
-със сапунена вода си измиите акумулатора отгоре.. заедно с клемите..
-свалете клемите.. ако са клеясали много връзките.. зачистете с леко шкурка, след което с малко вазелин /за препоръчване технически/ ги смажете и ги стегнете обратно..
същото важи и за връзката при алтернатора.. дебелият + червен обикновенно от акумулатора към алтернатора..
намерете си масата... обикновенно към ск. кутия или към блока..
същото сваляне, почистване, смазване монтаж.. както при акумулатора
-прегледайте си запалителната система /свещи кабели, дистр. капачка/ заменете ако се съмнявате, че нещо не е наред....
напръскайте с контактен спрей /или WD40/ фасунгите на фаровете...
погледнете масата на задните светлини...
погледнете всички светлини..
-поставете чистачки, които чистят нормално
-оправете си парното да не се потят стъклата
-намажете си уплътненията с парафин.. да не залепват порталите
-сменете летните гуми със зимни.. 4 броя
- метнете вериги в багажника
- сложете си някъде в колата стъргалка..
- размразител за ключалки...
- фенерче не е зле да има в колата.. светлоотразителна жилетка...
абе все неща от този род...
- Anbuch
- Полохолик
- Мнения: 3278
- Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
- Автомобил: VW POLO 6R
- Двигател: CGGB 2010г
- Местоположение: Хасково
- Контакти:
zmej написа:Искам само да допълня Виктор (L&R). Зарядното напрежение на акумулатора би трябвало да зависи от температурата, като напрежението се увеличава при намаляване на температурата. Съответните стойности зависят от типа на акумулатора, през лятото - над 20 С 13.6-13.8V са достатъчни, при отрицателни температури зарядни напрежения под 14V (даже и под 14.4-14.5 - при под -15 С) не са досатъчни. Някъде мисля, че имам и точните таблици за киселинни батерии, но не съм сигурен, че мога да ги намеря.
И понеже не знам някоя от старите ни кошници да има температурен регулатор на напрежението на заряд, резултатът е, че през зимата акумулаторите са постоянно незаредени, а през лятото се презареждат.
A-а-а-а, така-а.........
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?p=741596#741596
- GRUEL
- Мнения: 541
- Регистриран на: Пет 24 авг 2007 17:18
- Автомобил: 1995 Golf III GT
- Двигател: AEK
- Местоположение: София
Видях темата и реших и аз да направя тази операция. Колата от гаража си е ток и жица - 14.2V със 75ma акумулатор , ама какво стана като отидох със служебната 2-ка, дето си я карам - 12V и то с клизма,веднага смяна на динамо и акумулатор - проблема остана и директно я оставих в сервиза да търсят проблемацията къде е...
- vw_Krasi_vw
- Мнения: 667
- Регистриран на: Сря 31 окт 2007 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен - VW GOLF III -1.8 ABS
- Контакти:
- biostrong
- Мнения: 771
- Регистриран на: Нед 22 окт 2006 21:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
искам само да кажа че обикновените мултицети - тези от по 6-8-15 лв. (там някаде им е цената) показват с волт повече отколкото е реалното напрежение ! Аз също смених алтернатор оня ден реших че е по удачно да си взема читаф бош че бях с валео и за реставрацията щяха да отидат доста повече пари - особено като ми казаха за реле в ауто+ 104лв.
- vladovelin
- Мнения: 1323
- Регистриран на: Чет 27 дек 2007 11:18
- Автомобил: Golf3 GTI
- Двигател: 2E 1994
- Местоположение: Пазарджик
- WDW
- Мнения: 1505
- Регистриран на: Чет 12 авг 2004 0:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
ceckoto написа:днес си проверих алтернатора и ми показа следното:
с запален мотор и изгасени фарове и CD ми отчете-14.56
с запален мотор и включени фарове и CD ми отчете -14.50
добре ли е колеги?
Пуска се тема сериозна!
И от там се започва големият спам !
14,5 и 14,56 -- не можеш ли сам да си направиш извода ?
Хора вие само заглавието на темата ли четете ? Не гледате ли какво пише вътре?
Единият пита, а другият вместо него прави извода и отговаря!
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: asuan, Bing [Bot], iwan33, jordan17772, w_smith и 207 госта