ПАРНО ПРОБЛЕМ

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
turlaka
Мнения: 69
Регистриран на: Пон 12 дек 2005 13:41
Автомобил: PASSAT 1.9 TDI 130 hp Tiptronic
Двигател: AVF
Местоположение: София

ПАРНО ПРОБЛЕМ

Мнениеот turlaka » Сря 25 яну 2006 15:49


Имам следният проблем, т.е може и да нямам ама понеже не разбирам ще питам. Не ми загряваше парното дори и като мина 10 километра. Колата е поло 1.3i 1990 година. Казаха ми да погледна да не ми е паднало нивото на охладителната течност и се оказа точно така. Долях и наистина започна да си загрява нормално, но само когато колата е в движение. Когато спра на сфетофар след около 10 секунди започва да духа студено, форсирам и пак започва да духа яко топло. Това нормално ли е и ако не какво става тогава?




Потребителски аватар
maks
Мнения: 2228
Регистриран на: Чет 03 фев 2005 17:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот maks » Сря 25 яну 2006 15:56


Данеби някаде да ти е запушена тръба и само като форсираш понеже се вдигат оборотите а с тях и водното налягане та да ти пробива?


Потребителски аватар
nii
Незабравим член
Мнения: 4234
Регистриран на: Пон 24 яну 2005 13:33
Автомобил: Golf 2 Automatic
Двигател: RP
Местоположение: кръчмата

Мнениеот nii » Сря 25 яну 2006 16:03


мисля че пак трябва да долееш...
и да провериш откъде ти тече


Потребителски аватар
GAD
Мнения: 284
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 10:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот GAD » Сря 25 яну 2006 16:18


Много просто! Имаш въздух в системата! Отърви се от него и всичко ще е ОК!


Потребителски аватар
Pichaga
Антиспамър №1
Антиспамър №1
Мнения: 16339
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:57
Автомобил: Opel Zafira B
Двигател: Z19DT
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Pichaga » Сря 25 яну 2006 16:19


ако не е от въздух или ниско ниво на антифриз, трябва да провериш въздуховодите да не меша със студен въздух


turlaka
Мнения: 69
Регистриран на: Пон 12 дек 2005 13:41
Автомобил: PASSAT 1.9 TDI 130 hp Tiptronic
Двигател: AVF
Местоположение: София

Мнениеот turlaka » Сря 25 яну 2006 16:30


а как да проверя?( сори ако звучи тъпо ама наистина не не разбирам
)


Потребителски аватар
Pichaga
Антиспамър №1
Антиспамър №1
Мнения: 16339
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:57
Автомобил: Opel Zafira B
Двигател: Z19DT
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Pichaga » Сря 25 яну 2006 16:47


разглабяне ....остави го за накрая като махнеш всички останали причини


Потребителски аватар
nii
Незабравим член
Мнения: 4234
Регистриран на: Пон 24 яну 2005 13:33
Автомобил: Golf 2 Automatic
Двигател: RP
Местоположение: кръчмата

Мнениеот nii » Сря 25 яну 2006 16:52


Влез в купето и врътни парното на най-топло.
отваряш предния капак. между двете чистачки имаш един пластмасов капак (кора) захванат със щипки. Махни го. отдолу ще видиш едно голямо черно нещо, това ти е парното. ако застанеш с лице към предното стъкло, на това черно нещо от дясната страна горе има едно малко кранче бяло или жълто.
палиш колата и ЛЕКО И БАВНО го отвиваш докато почне от там да сълзи антифриз. затягаш го обратно и доливаш течност в казанчето колкото е необходимо ВНИМАВАЙ като отваряш казанчето да не те оплиска горещ антифриз.

и да знаеш че от двете духалки на таблото духа винаги студено, топло духа само на краката и на стъклото


turlaka
Мнения: 69
Регистриран на: Пон 12 дек 2005 13:41
Автомобил: PASSAT 1.9 TDI 130 hp Tiptronic
Двигател: AVF
Местоположение: София

Мнениеот turlaka » Сря 25 яну 2006 16:56


благодаря много :)


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Сря 25 яну 2006 16:57


Сваляш пластмасовата кора под чистачките, и ще видиш радиаторчето...
На него има една бяла врътка... точно където влизат маркучите и се свързват жилата.. това е клапана, който спира водата да не минава през радиаторчето...

Развиваш тази бялата врътка.

Отваряш и капачката на разш. съд, и започваш да налииваш охл. течност!

наливаш, докато от онази бялата врътка /обезвъздушител/ започне да излиза течност.
Затягаш я , двигателя работи, изчакваш да загрее да изключи перката, можеш да го правиш и на отворена капачка за охл.теч.
Доливаш пак, ако има нужда, и то доливаш малко в повече от максимума.
Пак отваряш бялото да излезне течност малко и го затваряш...

Сега системата ти е обезвъздушена.!

Още възможни варианти:
-Радиаторчето да се е позапушило /не ми се вярва/
-Кофти работеща водна помпа - /още по-малко вероятно/
-Клапана не отваря напълно - този същият клапан, откачваш жилото, и го даваш в крайно положение /има ограничител/ - гледаш дали има разлика
-Ако и това не помогне този клапан се държи на 2 болта или 3 .. развинтваш, /ще изтече течност!/ разкачваш от маркучите да ти падне в ръцете, след което гледаш какво е положението, дали е отворил напълно.. ако не е смяна... ако е вж. първият вариант :( - ръчкане промиване и т.н. поне радиаторчето се сменя лесно.

Но ако продължава да ти губи вода, пролема е другаде...

Еййй Nii докато пиша ме превари .,.. мръсник...твойто как е..? оправили ли сме го?

ААА и остави го Pichaga.. той голф кара /май вече пасат/.. при него е различно.. не ти се е разкачило нищо.. лесно се проверява, все пак ако искаш да провериш трябва да свалиш радиаторчето + вентилатора и капака.. ама това последно...


Потребителски аватар
Pichaga
Антиспамър №1
Антиспамър №1
Мнения: 16339
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:57
Автомобил: Opel Zafira B
Двигател: Z19DT
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Pichaga » Сря 25 яну 2006 17:07


уфф изложих се, благодаря на Вили за поправката :oops: ама исках да помогна
П.с. Кара на жена си колата :cry:
Мечтае за Пасат :wink:


Потребителски аватар
nii
Незабравим член
Мнения: 4234
Регистриран на: Пон 24 яну 2005 13:33
Автомобил: Golf 2 Automatic
Двигател: RP
Местоположение: кръчмата

Мнениеот nii » Сря 25 яну 2006 17:15


Turlaka, ако случайно ти тече радиаторчето на парното (не че е много вероятно де) ми се обади имам едно здраво на мнгоо добра цена


Потребителски аватар
emils
Мнения: 283
Регистриран на: Чет 19 май 2005 9:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот emils » Пет 27 яну 2006 17:47


само да попитам - охладителната система на тези коли не се ли обезвъздушава сама?!
например, казвали са ми, че е достатъчно да се качи предницата нависоко и двигателят да работи на място 5-10 мин., при което системата се обезвъздушава сама.


Потребителски аватар
nii
Незабравим член
Мнения: 4234
Регистриран на: Пон 24 яну 2005 13:33
Автомобил: Golf 2 Automatic
Двигател: RP
Местоположение: кръчмата

Мнениеот nii » Пет 27 яну 2006 23:47


на голф2 май се самообезвъздушава...
на полото (до '94) си има кранче на радиаторчето на парното за тая работа


turlaka
Мнения: 69
Регистриран на: Пон 12 дек 2005 13:41
Автомобил: PASSAT 1.9 TDI 130 hp Tiptronic
Двигател: AVF
Местоположение: София

Мнениеот turlaka » Сря 01 фев 2006 14:22


е обезвъздуших и си продължава да духа студено, когато съм на място :x
Когато дам газ някъде на 1500 оборота почва да духа топло. Нормално оборотите са ми между 800-900 (всъщност това ли са нормалните обороти или са ниски?)
Май ще се ходи на доктор, някой би ли ми препоръчал къде да отида относно подобен проблем?



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 33 госта