Иде зима, провери си алтернатора!

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
POLO PAVLETI
Мнения: 1675
Регистриран на: Съб 13 авг 2005 20:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Airport Sofia (SOF / LB SF)

Мнениеот POLO PAVLETI » Съб 04 окт 2008 20:57


Четох темата и реших да замеря и аз алтернатора. Положението беше плачевно и дори имах проблеми с паленето сутрин при положение че акумолатора е нов. Купих си нови четки с релерегулатор и полжението стана още по зле. :evil: 13,1 без вклчени никакви консуматори. Един познат ми даде същото реле използвано като ме предупреди че презарежда , сложих го и...... 15,55 :shock :shock .
Не знам с кое от двете релета да карам :?: Карам на кратки разтояния и не много често, колеги дайте съвет. :roll: :roll: :roll:




Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Съб 04 окт 2008 21:01


POLO PAVLETI написа:...
нито един от двата


Потребителски аватар
Бързият
Вечен БАН
Мнения: 1778
Регистриран на: Пет 12 яну 2007 16:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Радомир

Мнениеот Бързият » Съб 04 окт 2008 21:20


13,6 на студен двигател без включени комсуматори на празен ход , добре ли е според вас ? Ако не е къде да търся проблема ? :roll:


Потребителски аватар
vasstop
Гадфадъ'
Гадфадъ'
Мнения: 17178
Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
Автомобил: Golf 2 syncro
Двигател: 1P 1990
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vasstop » Нед 05 окт 2008 8:23


Бързият написа:13,6 на студен двигател без включени комсуматори на празен ход , добре ли е според вас ? Ако не е къде да търся проблема ? :roll:
Не е добре.
Проблема търси в алтернатора, така както пише в заглавието ;)


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4933
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Мнениеот milmar » Нед 05 окт 2008 13:32


Не видях в темата да е засегнат един изключително важен момент - наличието на лош електрически контакт някъде по връзките от плюса и минуса на генератора до съответно - плюс и минус на акумулатора .

Генераторите при почти всички автомобили стабилизират на клемите си (клема "+" и маса ) (14.2-14.6)V . Но при лоша ел. връзка и особено при товар (фарове , чистачки , вентилатор на парно .... ) всяка лоша връзка е причина за пад (загуба) на напрежеие и до акумулатора "достига" :wink: по-малко от колкото е "тръгнало" от генератора (14.4V примерно , колкото е в идеалния случай ) .

Трябва всички връзки да се почистят и притегнат добре , защото зимния сезон е изпитание за акумулаторите , трябва добре да се зареждат :idea: . Проблема е още по-сериозен при "градско" каране - палиш , караш малко .... после пак палиш ... За да може акумулатора да възстанови електрическия си заряд трябва напрежението върху него при товар да не пада под 14.2V .... при мен е 14.4 - 14.5V при включени фарове :wink: .

Друг проблем е боксуващия ремък ( особено ако е трапецовиден , както е при мен :cry: ) .



Мисълта ми беше , че не винаги алтернатора е "крив" :wink:


Потребителски аватар
mariovasi
Мнения: 1787
Регистриран на: Съб 16 фев 2008 17:51
Автомобил: Skoda scala 110kw DSG 2020
Двигател: TSI
Местоположение: Г. Оряховица/В.Търново

Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот mariovasi » Нед 05 окт 2008 16:55


milmar написа:, че не винаги алтернатора е "крив" :wink:

:да:
В четвъртия пост от темата разправях,че при мен е 13.8V ,колегите ме посъветваха да не пипам алтернатора,но да внимавам.
Днес пипнах друго...,видя ми се една клема доста зелена,втора,трета-ръжди,маси,абе всичко.Та почистване на всички връзки,шкурка,контактен спрей.
Следва незабавна проба 14.4-5V. :shock
Знам ли,явно трудът си е заслужавал. :)


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Пон 06 окт 2008 9:20


milmar написа:Не видях в темата да е засегнат един изключително важен момент - наличието на лош електрически контакт някъде по връзките от плюса и минуса на генератора до съответно - плюс и минус на акумулатора .


wili98 написа:-свалете клемите.. ако са клеясали много връзките.. зачистете с леко шкурка, след което с малко вазелин /за препоръчване технически/ ги смажете и ги стегнете обратно..
същото важи и за връзката при алтернатора.. дебелият + червен обикновенно от акумулатора към алтернатора..
намерете си масата... обикновенно към ск. кутия или към блока..
същото сваляне, почистване, смазване монтаж.. както при акумулатора
.......


Ако трапецовидния ремък е изхабен, обикновенно почва да свири.. а това се чува.. и усеща.. ;)


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4933
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Мнениеот milmar » Пон 06 окт 2008 11:29


wili98 написа:
milmar написа:Не видях в темата да е......


wili98 написа:-свалете клемите.. ако са клеясали много връзките
.......


Ако трапецовидния ремък е изхабен, обикновенно почва да свири.. а това се чува.. и усеща.. ;)


:) Добре ! Друг път ще чета по-внимателно :wink: . Но според мен темата тръгна в еднообразна посока " генератора , четкодържатела с четките и регулатора " , а това са част от проблемите , така че не мисля че е лошо това повторение .


BoBiT86
Мнения: 118
Регистриран на: Вто 13 мар 2007 15:54
Автомобил: Golf IV
Двигател: 1600
Местоположение: Разград

"Динамо"

Мнениеот BoBiT86 » Пон 06 окт 2008 20:44


Айде и аз да се изкажа малко непрофесионално...
Скоро 2 години 6те станат от както си вземах моя голфец изкарах 1 година без проблем с тока,но малко след това започнаха да се появяват последиците от инсталацията на едно скромно буферче.Взема да пада акомулатора по чето,в следствие на няколко смъквания и зареждания ре6их че му е до6ъл края.Купих нов цяло лято няма6е проблем до скоро,малко застудя и запо4на да се изклиучва ЦД-то като усиля малко под половината,замерих волтажа :woooow: 12,50 V без никаква консумация странична,на следва6тия ден отказа да пали.Бутнах я запали след което при обороти от над 3 000 запо4ва да свети лоампичката на акомулатора.Последва моментален демонтаж и ремонт.Указа се че липсва едната четка :roll: и ротора ли как му бе6е наименуванието 6те го обесня по-просто една медна конусна джаджа по която се търкат четките бе6е износена до неузнаваемост.Така де цялата галимация ми струва6е 54 лв с новите четки и тази медна джаджа + някой лев за труда на майстора.След монтажа замерихме на тихи обороти(моите са бая тихи :twisted: 600-700) с включени фарове,парно и музика отчита6е стойности към 14,20 :yahoo: Надявам се да даржи фронта о6те толкова колкото до сега. :oops: Аз май се забравих цял роман съм написъл :twisted:


Потребителски аватар
Tinko
Мнения: 3262
Регистриран на: Пет 08 сеп 2006 10:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tinko » Пон 06 окт 2008 22:32


На връщане от калояново, фаровете ми започнаха на импулси да премигват на равни интервали като линейка. :shock Казах си леле тва ако не е алтернатора..... Ама направо нещо от сорта на, за 1 секунда плавно пада на 9-10в и в следващата втора секунда плавно се повишава на 13.5-14. И сега продължава така да работи. Миналата зима отново ми го направи този номер но се оправи.... Къде мога да го рециклират.... Алтернатора е взиман рециклиран някъде в горубляне, преди 4-5 години. Демек свалям този и ми слагат друг рециклиран. Сумата била 50-70лв..... :roll:

Последна промяна от Tinko на Вто 07 окт 2008 13:00, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4933
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Мнениеот milmar » Вто 07 окт 2008 8:26


Tinko написа:..... Сумата била 50-70лв..... :roll:


Точно 15мин. са ти необходими да го свалиш от колата и да го разглобиш . Прегледай пръстените на ротора как са ... понякога (често) четките задират и пръстените се "вкопават" мн. здраво . Ако е така - дори и да смениш четки пак ще имаш проблеми . Даваш ротора на стругар да подравни медните пръстени , сглобяваш и всичко става 6ест :) .

Аз съм ремонтирал пръстени без да ползвам струг - с пила и после с едра шкурка - грубо и накрая с фина шкурка ... последна обработка 500-600 . Това с пилата не го препоръчвам като вариант , защото се получава ексцентричност колкото и да мери човек , но може леко да се пришлайфат със шкурка 500 или по-фина .


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Вто 07 окт 2008 8:28




Потребителски аватар
Tinko
Мнения: 3262
Регистриран на: Пет 08 сеп 2006 10:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tinko » Вто 07 окт 2008 12:55


Браво мерси, надъхахте ме да го сваля. Последния път като го свалих исках да се добарам до втулките но бързах и пак го качих, а те са разбити защото вади онзи звук гаден, дето повечето "майстори" като го чуят и казват "Пренатегната ти е ролката на ангренажа, опасно е ще се скъса ремъка". Но все пак за четките ще го сваля не ми е проблем... Дано да изкара зимата пък полсе ще го мисля.... :wink:
Благодаря ви за съветчето.... :да:


Потребителски аватар
vanbo
Мнения: 146
Регистриран на: Чет 13 дек 2007 17:15
Автомобил: Passat 3 TDI
Двигател: 1. 6 SB 1992
Местоположение: Плевен

Мнениеот vanbo » Вто 07 окт 2008 20:49


Здравейте,
Внимателно следя темата, защото и аз съм май на същото дередже както повече от вас - акумулатора май си е тръгнал вече. То си му е и време - повече от 5 години. Искам като за последно да го заредя - зарядното има и втори режим - импулсен/ така май беше /.С какво се различава от основния и как действа на акумулатора този втори режим на зареждане? Благодаря ви .


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4933
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Мнениеот milmar » Нед 12 окт 2008 23:11


vanbo написа:.....С какво се различава от основния и как действа на акумулатора този втори режим на зареждане?....


Натрупването на електрическа енергия в акумулатора е за сметка на обратим химически процес . Но поради различни "стечения на обстоятелствата" :wink: по плочите на акумулатора се натрупват неразтворими хим. съединения , които след това пречат на протичането на обратимия електрохимичен процес . За предотвратяване или частично възстановяване на акумулатора от този процес ( сулфатизация ) се прилага импулсно зареждане . Този метод представлява непрекъснато повтарящи се цикли на заряд-разряд , доказано е че помага за поне частично възстановяване на акумулатора .

Но в случай че има примерно клетка на късо --> нов акумулатор :wink: .



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: artyom, Svetlix и 218 госта