ЕГР охладител
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
ЕГР охладител
Ето нещо което със сигурност ще се захвана да направя на моят автомобил. Решението е в пъти по-добро от затапване не ЕГР-а. Видях го фабрично реализирано на Опел и Ситроен.
Обеснявам смисъла от всичко това.
Изходящият антифриз от охладителчето е загрят от минаващите изгорели газове и с едното палене имате горещо парно :roll: .Тук ще трябва да се направи малко преустройство по у-нието на ЕГР-а , тъй , като при ситроена ми , ЕЦУ-то принодително отваря ЕГР-а за продължително време ако двигателят е още студен, а си пуснал климатроника на отопление. По този начин гарантират интензивно подгряване на антифриза който минава през него за да си топлите крачката веднага след запалването. До тук ефекта е в благинката за Вас.
Другият + обаче е охлаждането на изгорелите газове, които влизат в всмукателният тръбопровод. Проблема с нагара по всмукателният тръбопровод се получава при срещането на маслото от турбокомпресора с ГОРЕЩИТЕ газове от ЕГР-а, при което маслото прегаря като се образува нагар. Минавайки през ЕГР-кулера, газовете са охладени и нагар не се получава (или поне не толкова интензивен) :wink:
Последна промяна от Dobromirski на Съб 09 фев 2013 16:19, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 529
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 16:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Интересна идея. Но ми идва наум една модификация, от която вероятно ще се нуждае. Електромагнитен клапан, управляван от термодатчик, който да прекъсва притока на антифриз през топлообменника след като колата загрее. Иначе може да се понаруши температурния баланс на охладителната система. Само че при такова отсичане трябва да се помисли как да се изведе остатъкът от антифриза в топлообменника, който иначе ще изкипи.
- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Хитрото в цялата работа е това, че когато караш на ниски обороти и двигателят не е натоварен - ЕГР- отваря. Когато обаче настъпиш, и двигателят почне да работи на по-тежък режим ЕГР-а въобще не отваря и няма да имаш допълнително подгряване в системата .
Ааааа .... И още нещо , освен парното , и самият двигател загрява бързо зимата което си е определено +
- baivan
- Мнения: 273
- Регистриран на: Вто 06 фев 2007 13:49
- Автомобил: Vento
- Двигател: 1.8T
- Местоположение: Разлог
mafiota написа:Съжалявам може би за глуповатия въпрос, но какво е ЕГР?
Има го при дизелите с турбо. Клапан, който регулира рециркулацията на изгорелите газове при някои режими на двигателя. Бута изгорели газове обратно през входащия колектор за доизгаряне. Всичко с цел екология, заради него се натрупват само че най-различни гадости по всмукателния колектор и тнт. Като одъртее, прави само проблеми.
М/у другото това е хубаво измислено, само че "тинята" по колектора пак ще си я има....но наистина има плюсове. И на кои модели Опел и Ситроен казваш че го има тоя охладител?
- snaiperisto
- Мнения: 99
- Регистриран на: Пет 06 юли 2007 20:30
- Автомобил: Skoda Fabia 1.2 12V-METAN
- Двигател: 6Y2 2006
- Местоположение: София
Re: ЕГР охладител
А нещо такова , мога ли да монтирам на ТДИ 1Z ?
- Andonov
- Мнения: 3925
- Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
- Контакти:
Re: ЕГР охладител
Смени го с голф 5 и ще го имаш заводско.
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: ЕГР охладител
По добрият варинат според мен е да се ползва идеята но не с егр а със топлообменник който да затопля антифриза със изгорели газове.Дискутираше се в една тема за подгряването на антифриза.Така хем се използват благинките хем нямаш проблеми със боклуците във въздуховодите.Е разбира се не е екологично но не може всичко да е хубаво.
пп всъшност като се замисля егр ще е идеално да се ползва заради ниждата от клапан на входа на изгорелите газове а по подходящо от егр няма.Но вместо да влизат във всмукателния колектор да се вливат във тръбата след турбото да речем.И така когато трябва да се грее егр клапана е отворен а когато антифриза стигне работна темп егр е затворен - бих казал че е гениално стига да има кой да го управлява де
пп всъшност като се замисля егр ще е идеално да се ползва заради ниждата от клапан на входа на изгорелите газове а по подходящо от егр няма.Но вместо да влизат във всмукателния колектор да се вливат във тръбата след турбото да речем.И така когато трябва да се грее егр клапана е отворен а когато антифриза стигне работна темп егр е затворен - бих казал че е гениално стига да има кой да го управлява де
- racing_team_vidin
- Мнения: 1840
- Регистриран на: Съб 09 фев 2008 2:34
- Автомобил: BMW E65 Sport Package
- Двигател:
- Местоположение: Видин
Re: ЕГР охладител
Само ще напиша, че БМВ го имат това..., но защо има термостат на него и защо, като се преебе малкия термостат колата не загрява хубаво?
-
- Мнения: 106
- Регистриран на: Чет 19 дек 2019 10:17
- Автомобил: VW Touran
- Двигател: BMN TDI 2006 125 kw
- Местоположение: Обл. Враца
Re: ЕГР охладител
Зачетох темата. Интересно е да се прочетат мнения за нещо,но аз не виждам снимките. Проблема дали е при мен или в темата!?Възможно ли е да се качат наново?
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11918
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: ЕГР охладител
Тези снимки са от 2008 година, безвъзвратно са изгубени, освен ако Добромирски не види темата и е запазил снимките за да ги качи пак на ново място
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 143 госта