спирачни дискове
- freestyler911
- Мнения: 2609
- Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
- Автомобил: VW polo
- Двигател: AEX 1996
- Местоположение: София
спирачни дискове
Колеги , мисля , тъй като е началото на зимния сезон , да се поразтършувам и да си сменя дисковете на полото в гаража.
Та въпросите са ми следните ....
1.Кога разбирате че дисковете са за смяна. Четох някъде че при дълбочина на улея от накладките 2мм диска вече е за смяна.
Моите са някаде толкова , но пък нямам проблеми със спирачките откакто съм купил колата *(март месец). Накладките са почти нови , като ги гледам. А дисковете са двойни с отвори помежду им .
2. Ако е необходимо да се сменят , каква марка препоръчвате , и колко пари на диск долу горе ???
3. Амбициран съм , което мога да си свърша сам по колата (не е необходим стенд или специални инструменти) , просто да го правя , както направих с дроселовата клапа , разните дреболии , като ел. стъклата , проверката на алтернатора , смяната на тампоните на макферсона и т.н. Та да ме опътите , дали ще мога сам , и какви инструменти долу горе трябват.
Благодаря ви !
Та въпросите са ми следните ....
1.Кога разбирате че дисковете са за смяна. Четох някъде че при дълбочина на улея от накладките 2мм диска вече е за смяна.
Моите са някаде толкова , но пък нямам проблеми със спирачките откакто съм купил колата *(март месец). Накладките са почти нови , като ги гледам. А дисковете са двойни с отвори помежду им .
2. Ако е необходимо да се сменят , каква марка препоръчвате , и колко пари на диск долу горе ???
3. Амбициран съм , което мога да си свърша сам по колата (не е необходим стенд или специални инструменти) , просто да го правя , както направих с дроселовата клапа , разните дреболии , като ел. стъклата , проверката на алтернатора , смяната на тампоните на макферсона и т.н. Та да ме опътите , дали ще мога сам , и какви инструменти долу горе трябват.
Благодаря ви !
- Anbuch
- Полохолик
- Мнения: 3278
- Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
- Автомобил: VW POLO 6R
- Двигател: CGGB 2010г
- Местоположение: Хасково
- Контакти:
freestyler911 написа: Та да ме опътите , дали ще мога сам , и какви
Щом тампоните на каферсона сам си сменил - товаще е детска игра за теб!
1. Не се мери 2мм от ръба (макарче доста хора го правят ) ,мерич с шублер дебелината на самият диск! Новите са с дебелина 18 мм - води се ,че минималната им допустима дебелина е 16мм - от там на татак производителят не носи отговорност ако диска ти се изкриви или строши. Аз ЛИЧНО бих изкхвърлил дискове не по-дебели от 14.5мм - от там на татак ме е шубе да рискувам С малко креативност ще се сетиш как с шублер да измериш дебелината на дисковете (защото по дебелият им ръб ще ти пречи - жокер : с 2 гайки които да подложиш и после вадиш тяхната дебелина от общата)
2. ZIMMERMAN - само такива съм копувал и останах доволен! Цената е страшна защото са вентилирани 136 лв двато броя общо ги взех преди година
3. Необходими инструменти : Имбусен ключ 6мм (ако прецакаш или вече са прецакани главичките на болтовете които ще развиваш ,ще ти е полезен и един имбусен ключ звездичка с размер Т40), някаква тръбичка която да ползваш за рамо на ключа и спрей за клеясали винтови съединения, крастата отверка средно голяма и евентоално чук с който да "млатиш" по отверката . Без спрей не подхващай ,че ако се прецака резбата става страшно!
не обръщай внимание на другите неща от снимката (ползвана е вече) Теб те интересуват само двата болта отбелязани с дебелите стрелки.Единият не се вижда защото е отдолу ,но лесно ще го откриеш.
Първо пръскай със спрея хубаво там където е резбата на болтовете (отдругата им страна на стрелките).Чакаш малко и започваш да ги мъчиш с ключа. Обикновенно са здраво клеясали и ще ти трябва рамо за по-голяма сила упражнявана от ключа. Като ги развиеш представляват това :
Хващаш спирачните челюсти от долната си част и ги дърпаш нагоре и навън. Като извадиш долният край,после излизат и отгоре.Махаш старите накладки, и после трябва да натиснеш спирчният цилиндър навътре да се прибере за да има място за вече по-дебелият диск и накладки. Прибирането трябва да става чрез плавен натиск с усилваща се с времето сила докато цилиндъра се прибере ,а не да го чукаш с чук рязко и силно (не е нуждо да развиваш винта за обезвъзбушаване на спирачките ,ако цилиндъра се прибира трудно проблема не е в спирачната течност която го "натиска" ). Такааааа остава да паднат само дисковете. Ами те се дъжат на едно единствено обикновенно винтче с крастата глава което ще ти извади очите щом свалич накладките (няма начин да не го видиш). Ако и то е клеясало...пак със спрея -чакаш- пробваш- и ако пак не става слагаш отверката в него и започваш да удряш силно по дръжката на отерката - ще се развие без проблем после! Сглобяването е точно в обратната последователност!
А забравих....Не е нужно да вадиш болтовете изцяло - даже е по-добре , развиваш ги докато им свърши резбата и освободят челустите даже е по-добре.
4. Съветвам те първо да свалиш накладките и дисковете си и стях да отидеш в магазина да купуваш нови защото са толкова много видове ,че няма да ти говоря....(Аз патих!) На нови дискове стари накладки не трябва да слагаш защото дисковете отиват в кофата после! Хубаво си помисли дали ще сменяш дисковете - един хубаш комплект накладки АТЕ е 67 лв. Преди да поставиш новите дискове ги избърши хубаво с корселин за да се обезмаслят ,че иначе 30-50 км спирачки няаш почти никакви Но има едно голямо НО. Чисто новите дискове могат лесно да се изкривят ако изведнаъж ги изпържиш с някакво зверско спиране - хубаво е първо да се позакалят ,чрез постепенно все по-голямо загряване. Ако не махнеш маслото от тях почти 100% можеш да си сигурен ,че няма да се изкривят - ти си решаваш. Освен това е хубаво през първите 100-200 км градско каране да избягваш локвите.
Силно загряд нов спирачен диск + студена вода = крив спирачен диск
- snupeca
- Мнения: 11200
- Регистриран на: Чет 03 юли 2008 8:26
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: ALH
- Местоположение: Смолян
- Контакти:
Наскоро сменях дискове. При натискане на спирачки се чуваше едно стържене (на оборот) придружено с вибрации във волана. Взех Brembo Max (34лв/бр) и накладки Ferodo (45лв) Като ги сменяхме по главините имаше бая ръжда и от нея левия диск беше изяден заедно с накладките. Свалихме мизерията от главините сменихме дисковете и сега всичко е ок Ако ги сменяш сам гледай много добре да изшлайфаш ръждата от главините
-
- Мнения: 1106
- Регистриран на: Пет 16 мар 2007 12:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
RE
всички половери ли имат датчик като този на снимката, щото моито е 98 1,9 D, но не ми е правило впечатление да има.
- bbboiko2004
- Мнения: 4190
- Регистриран на: Пон 20 фев 2006 21:19
- Автомобил: VW Polo 2f
- Двигател: 3f - 1993
за да на пускам нова тема ще използвам тази на колегата ( дано не се сърди), нещо ми малеят спирачките на моето поло преди месец бях уредил задни дискове от 2 ка gti но работата се оплеска и си останах с моите. А сега започнах и да усещам леко тресене при рязко спиране от висока скорост и мяи ще сменям дискове да въпроса ми е на поло 2F какви дискове преди по големи с апарати мога да сложа , голфовете лесно те от един на друг а аз от какво мога да сложа апарати с дискове ( по големи )? И др помпата за спирачките с кавка мога да я сменя за да спирам по добре.
Мерси предварително!
Крис
- bbboiko2004
- Мнения: 4190
- Регистриран на: Пон 20 фев 2006 21:19
- Автомобил: VW Polo 2f
- Двигател: 3f - 1993
Всичко което е трябвало съм сменял но ми слабеят искам да натисна леко и да хванат а не да натискам силно като, че карам някоя жигула.
Накладките задни са на няма 10к предните са 15к макс но си има още много по тях като марка са или бендикс или феродо вече не помня.
А дискове от г40 стават ли на тези апарати или трябва други ?
Накладките задни са на няма 10к предните са 15к макс но си има още много по тях като марка са или бендикс или феродо вече не помня.
А дискове от г40 стават ли на тези апарати или трябва други ?
- bbboiko2004
- Мнения: 4190
- Регистриран на: Пон 20 фев 2006 21:19
- Автомобил: VW Polo 2f
- Двигател: 3f - 1993
Дисковете са за смяна вече, мн са станали тънки и нещо почват да притрисат при спиране от 100 до 40 примерно. И разпитвам за възможностите за upgrade на спирачките та да не зема нови дискове и после да ги сменям с други това ми е идеята. А и не подминавам идеята за гъзарията са друго е да погледнеш и да видиш някой винтилиран диск и някъв единичен
- freestyler911
- Мнения: 2609
- Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
- Автомобил: VW polo
- Двигател: AEX 1996
- Местоположение: София
- digo_pl
- Мнения: 1109
- Регистриран на: Съб 18 юли 2009 10:17
- Автомобил: omega V6
- Двигател:
- Местоположение: Варна/Плевен
- Контакти:
Re: спирачни дискове
Колеги, за да не пиша нова тема, ще попитам тук... пък, ако някой отговори би било супер.
Та въпроса ми е: Мога ли на моето поло 6н 96г. 1.6 АЕЕ, което е с 239мм-ви вентилирани дискове, да ги подменя с 256мм-ови от 16v? И трябва ли да сменям нещо друго? Или просто слагам и толкова
Та въпроса ми е: Мога ли на моето поло 6н 96г. 1.6 АЕЕ, което е с 239мм-ви вентилирани дискове, да ги подменя с 256мм-ови от 16v? И трябва ли да сменям нещо друго? Или просто слагам и толкова
- Dido_Petrov
- Мнения: 400
- Регистриран на: Нед 01 окт 2006 21:50
- Автомобил: Polo 6N
- Двигател: 1.8 20VT
- Местоположение: Стара Загора
Re: спирачни дискове
трябва да смениш целия шенкел защото на твоето не му се делят супортите от шенкела. Препоръчително е да вземеш шенкел от 1.4 16-ка за да е същия захвата на шарнира
П.П. ако те интересува още нещо питай на ЛС минал съм по този път
П.П. ако те интересува още нещо питай на ЛС минал съм по този път
- freestyler911
- Мнения: 2609
- Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
- Автомобил: VW polo
- Двигател: AEX 1996
- Местоположение: София
Re: спирачни дискове
Та... дойде си време за тия дискове + накладки... Вече са си за смяна. Предадоха богу дух. Скоро ще снимам какво купувам и слагам.
Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 119 госта