


проблем с климатроника "помощ иде зима"
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
-
- Мнения: 9
- Регистриран на: Съб 08 ное 2008 22:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас- Пловдив
проблем с климатроника "помощ иде зима"
здр те колеги имам следния проблем,колата е голф 3 tdi 110 ks климатроник парното не бачка смених термостата пак не бачка проверих марку4ите на радиатора ,топли са и тва мислч означава че радиаторчето на парното не е запушено....или не6то такова, някои да има идея от кво може да е?даваите савети кво да сменям кво да правя???мерси предварително
- hristov_GL
- Мнения: 426
- Регистриран на: Пет 01 фев 2008 11:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
перката ли не работи или всичко (под всичко разбирай ,дисплей,датчици,дюзи) .... утични си върпоса ?
ако е перка ... бушон ,самата перка я пробвай директно с кабели към акумулатора,или вече термостати и релета ....
ако е електроника .. не мога да ти помогна (ама е мн зле работата)
ако е радиаторчето ... .. виж не може да се разбере по това че са топли и двата маркуча че радиатора ти не е запушен поради простата причина че дори и да не циркулира водата ще се загреее след загряването на мотора ! така че единствения начин да разбереш дали е запушено е да махнеш маркучите и да пъхнеш в едната дупка марку4а от чешмата
(образно казано) тогава може да си сигурен и да изключиш тази възможност .. но пак провери тези неща които ти казах и пак пиши да видим кво ще правим.
ако е перка ... бушон ,самата перка я пробвай директно с кабели към акумулатора,или вече термостати и релета ....
ако е електроника .. не мога да ти помогна (ама е мн зле работата)
ако е радиаторчето ... .. виж не може да се разбере по това че са топли и двата маркуча че радиатора ти не е запушен поради простата причина че дори и да не циркулира водата ще се загреее след загряването на мотора ! така че единствения начин да разбереш дали е запушено е да махнеш маркучите и да пъхнеш в едната дупка марку4а от чешмата

-
- Мнения: 9
- Регистриран на: Съб 08 ное 2008 22:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас- Пловдив
Re: проблем с климатроника "помощ иде зима"
emh написа:здр те колеги имам следния проблем,колата е голф 3 tdi 110 ks климатроник парното не бачка смених термостата пак не бачка проверих марку4ите на радиатора ,топли са и тва мислч означава че радиаторчето на парното не е запушено....или не6то такова, някои да има идея от кво може да е?даваите съвети кво да сменям кво да правя???мерси предварително
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Добре де ама това понятие "парното не бачка" е много относително.За да мога да ти помогна дай малко информация,която ми е нужна :
-колата с климатроник ли е в действителност или с климатик или и без двете или какво е?
-ако е с климатроник оригиналния ли е или е насаждан допълнително?
-ако е оригиналния пробвал ли си го на самодиарностика дали дава грешки - за инфо ето тук http://vwclub-bg.org/articles.php?id=17
-ако дава грешка коя е тя?
-ако не дава грешки следват още въпроси :
- върти ли изобщо вентилатора на парното?
- въобще ли не вади никакво топло или какъв е случая....духа ама слабо или?
Ще очкавам да отговориш за да можем да ти помогнем.По повод електрониката - и там не е сложно за ремонт стига да се знае точно какво се случва и да се открие проблема.
Успех!
-колата с климатроник ли е в действителност или с климатик или и без двете или какво е?
-ако е с климатроник оригиналния ли е или е насаждан допълнително?
-ако е оригиналния пробвал ли си го на самодиарностика дали дава грешки - за инфо ето тук http://vwclub-bg.org/articles.php?id=17
-ако дава грешка коя е тя?
-ако не дава грешки следват още въпроси :
- върти ли изобщо вентилатора на парното?
- въобще ли не вади никакво топло или какъв е случая....духа ама слабо или?
Ще очкавам да отговориш за да можем да ти помогнем.По повод електрониката - и там не е сложно за ремонт стига да се знае точно какво се случва и да се открие проблема.
Успех!
-
- Мнения: 9
- Регистриран на: Съб 08 ное 2008 22:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас- Пловдив
парно
ами смених термостата вече бачка ! перката вклучва! до 23 градуса духа силно след 24-25 духа леко дори да е на мах и на 29 градуса не духа нито силно нито топло духа лекичко умерен ваздух... казаха ми че имало някви клапи които отварчли или нещо от рода там не разбирам.....
-
- Мнения: 9
- Регистриран на: Съб 08 ное 2008 22:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас- Пловдив
климатроник
колата е с оригинален климатроник!!!
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Дотук общо взето никакъв успех нямаме с колегата.
Установи се,че климатроника е оригинален и е като на Пасат В4 и Голф 3.Особеността е,че има Econ за сметка на копче OFF .
Ровихме из разни сайтове и там има няколко варианта за самодиарностика на такъв климатроник :
-задържане на Econ и копчето за вътрешна циркулация и трябва да изкара грешките - не стана.
-задържане на Fan - ,Temp - и Econ - отново никакъв успех.
Колегата каза,че като тръгне климатроника мига дисплея - значи има някаква грешка ама как да го накараме да си я изпее?
Ако някой има идея как се диарностицира нека да помогне.
Ето за такъв иде реч :

Установи се,че климатроника е оригинален и е като на Пасат В4 и Голф 3.Особеността е,че има Econ за сметка на копче OFF .
Ровихме из разни сайтове и там има няколко варианта за самодиарностика на такъв климатроник :
-задържане на Econ и копчето за вътрешна циркулация и трябва да изкара грешките - не стана.
-задържане на Fan - ,Temp - и Econ - отново никакъв успех.
Колегата каза,че като тръгне климатроника мига дисплея - значи има някаква грешка ама как да го накараме да си я изпее?
Ако някой има идея как се диарностицира нека да помогне.
Ето за такъв иде реч :
- hristov_GL
- Мнения: 426
- Регистриран на: Пет 01 фев 2008 11:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
еми има клапи да ... както се изразих по горе ГРЕШНО "дюзи" едната е тази която регулира потока на въздух към радиаторчето ти и която се отваря постепенно с повишаването на желаната температура ... когато покачваш температурата започва да духа все по слабо защото клапата трябва да се отвори повече а въсщност НЕ СЕ
на моята ,която е клиамтик, и е слаган отделно, първо това жило ми се развали на врътките ... при теб няма видими врътки там за топло студено ,за поток на въздуха и за степен на перката .... както е при мен. Но всичко се управлява от моторчета зад дисплея на климатроника ти .... смисъл ... вместо да въртиш просто натискаш и жилото се задвижва и отваря и затваря .... просто си махни дисплея на климатроника и виж отзад всички жила (те са 4 ) дали са ти наред и хванати за едни колелца .... има едно синьо мисля то е за клапата над перката ... когато е затворена се върти въздуха в купето .. а като е отворена влиза въздух отвън (това жило е най в ляво) ,до него е жилото което ти трябва ако го натиснеш навътре отваря клапата на максимум ... а като го дръпнеш затваря .... виж дали то е вързано и е наред.....
ако е наред ,тогава запали колата и както си извадил всичко и виждаш жилото започни да увеличаваш градусите ! ако нищо не мърда зна4и мотор4ето ти е заминало ! ако мърда и жилото и моторчето работи , значи жилото се е откачило от клапата ! УСПЕХ !

на моята ,която е клиамтик, и е слаган отделно, първо това жило ми се развали на врътките ... при теб няма видими врътки там за топло студено ,за поток на въздуха и за степен на перката .... както е при мен. Но всичко се управлява от моторчета зад дисплея на климатроника ти .... смисъл ... вместо да въртиш просто натискаш и жилото се задвижва и отваря и затваря .... просто си махни дисплея на климатроника и виж отзад всички жила (те са 4 ) дали са ти наред и хванати за едни колелца .... има едно синьо мисля то е за клапата над перката ... когато е затворена се върти въздуха в купето .. а като е отворена влиза въздух отвън (това жило е най в ляво) ,до него е жилото което ти трябва ако го натиснеш навътре отваря клапата на максимум ... а като го дръпнеш затваря .... виж дали то е вързано и е наред.....
ако е наред ,тогава запали колата и както си извадил всичко и виждаш жилото започни да увеличаваш градусите ! ако нищо не мърда зна4и мотор4ето ти е заминало ! ако мърда и жилото и моторчето работи , значи жилото се е откачило от клапата ! УСПЕХ !
-
- Мнения: 206
- Регистриран на: Пет 25 май 2007 21:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t= ... highlight=
Това е една моя тема в която се обсъждат моите въпроси за оригиналния климатроник на Г3 с копче ЕКОН .
Да споделя моя опит ..... от и-нет бях изровил над 10 комбинации от бутони за самодиагностика и нито един не свърши работа .
Най-вече се интересувам от устроиството на климатроника ..... вече от тази тема разбрах че моторчетата са 6 (в тези 6 включва ли се моторчето за контрол на клапата на централната конзола и тя ел ли е или вакумна) - 2 задвижвани от моторчета и 4 от вакум . Колеги моля разяснете кои клапи се задвижват от вакум (примерно за да духа в краката лицето или прозореца ? ) и кои клапи са с моточета ..... и от къде идва този вакум и от къде стига до моторчетата ......
Общо взето устроиството на климатроника
Някои ако знае евентуално цени на тези моторчета ?
Колеги пиша в тази тема защотото голяма част от хората имали проблеми с климатроника и опит с него не посещават раздела за технически Г3 .
Благодаря за разбирането ! Надявам се някои може да даде отговор на въпросите ми !
Това е една моя тема в която се обсъждат моите въпроси за оригиналния климатроник на Г3 с копче ЕКОН .
Да споделя моя опит ..... от и-нет бях изровил над 10 комбинации от бутони за самодиагностика и нито един не свърши работа .
Най-вече се интересувам от устроиството на климатроника ..... вече от тази тема разбрах че моторчетата са 6 (в тези 6 включва ли се моторчето за контрол на клапата на централната конзола и тя ел ли е или вакумна) - 2 задвижвани от моторчета и 4 от вакум . Колеги моля разяснете кои клапи се задвижват от вакум (примерно за да духа в краката лицето или прозореца ? ) и кои клапи са с моточета ..... и от къде идва този вакум и от къде стига до моторчетата ......
Общо взето устроиството на климатроника
Някои ако знае евентуално цени на тези моторчета ?
Колеги пиша в тази тема защотото голяма част от хората имали проблеми с климатроника и опит с него не посещават раздела за технически Г3 .
Благодаря за разбирането ! Надявам се някои може да даде отговор на въпросите ми !
- hristov_GL
- Мнения: 426
- Регистриран на: Пет 01 фев 2008 11:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
puman написа:При климатроника няма жила. Две от клапите се задвижват с моторчета (едното зацепено със зъбчатки а другото с рамо). Има и четири вакуумно задвижвани клапи. На колегата най-вероятно му е изгоряло едното моторче.
може би си прав не знам за климатроника ... просто знам аз кво имам и горе долу кво е

Щом се интересуваш колега nino, мога да ти кажа че едното моторче струва "само" 250 лв. и другото е толкова. Те се наричат също мотор-позиционер. Вакуума се взема от сервото по едно силиконово маркуче (шлаух) и влиза в купето заедно с маркучите за радиаторчето на парното. Едната вакуумна клапа е тази за циркулация на въздуха само в купето (след филтъра за въздуха в купето). Другите са за разпределение на въздуха към стъклото, напред и надолу.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
puman написа:Щом се интересуваш колега nino, мога да ти кажа че едното моторче струва "само" 250 лв. и другото е толкова. Те се наричат също мотор-позиционер. Вакуума се взема от сервото по едно силиконово маркуче (шлаух) и влиза в купето заедно с маркучите за радиаторчето на парното. Едната вакуумна клапа е тази за циркулация на въздуха само в купето (след филтъра за въздуха в купето). Другите са за разпределение на въздуха към стъклото, напред и надолу.
С една дребна поправка :
ако колата е с АБС а не е със сервоусилвател и обикновенна помпа вакуума за клапите се взима от отделен щуцер на входния колектор по същото това маркуче.
-
- Мнения: 206
- Регистриран на: Пет 25 май 2007 21:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Колата е без АБС . Значи доколкото разбрах двете ел.моторчета регулират топлото и студеното а другото моторче кое регулира ....
При мен проблема е с духането в краката го няма никакво => ? че имам проблем с губене на вакум някъде или може да имам проблем и с ел.моторчетата ?
Другия ми проблем е с клапата на централната конзола която духа в лицето тя също се командва от някакво моторче което явно е заминало защотото клапата си прави каквото иска когато иска .... отворено затворено без зададена таква задача ?
При мен проблема е с духането в краката го няма никакво => ? че имам проблем с губене на вакум някъде или може да имам проблем и с ел.моторчетата ?
Другия ми проблем е с клапата на централната конзола която духа в лицето тя също се командва от някакво моторче което явно е заминало защотото клапата си прави каквото иска когато иска .... отворено затворено без зададена таква задача ?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: mironski и 19 госта