глава от DX на двигател ABS ???

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
kofata
Мнения: 216
Регистриран на: Пон 26 май 2008 18:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

глава от DX на двигател ABS ???

Мнениеот kofata » Вто 18 ное 2008 10:30


Колеги здравейте !
От няколко седмици ми се въртят из главата едни работи за моят пасат Б4, АБС мотор, 94г. Та по същество: искам да сложа глава от DX двигател. Един приятел, който е навътре в нещата ми каза, че става, но не бил сигурен само за буталата - били ли еднакви или и тях трябва да сменя (което не е болка за умиране). Питам аз някой правил ли е подобно нещо и или има ли някаква информация? Примерно бенз. помпа сменя ли се? До колкото разбрах на АБС мотора надува по малко от тази на ДХ-а, а и тази на ДХ-а май е механична? Плюс това т.нар. ТПС кой ще го управлява като го няма моното, трябва да го лъжа по някакъв начин или незнам :dontknow: с другите кабелаци мисля, че ще се справя, а и климатроника като го включа оборотите ще се вдигнат ли (или кой ще ги вдигне като я няма електрониката)? Трябва да стане това начинание, хем да съм малко по мощен по баирите хем чичко :cop не може да те барне :dance: (поне не и в България). Иначе бих сменил целият мотор ама трябва всичката дИкИментация на пасат-ко да сменям, така че мисля да мина само с главата. Гледах темички и разните характеристики на тези два (а и на други) мотора и съществена разлика не видях, Нооо на теория едно на практика друго. Мисля даже и да пусна една стружка на главата да свия малко гор. камера, а и тази механика дава много възможности за "пипане", така че помагайте кой с каквото може.




Потребителски аватар
ChimeyJimmey
Мнения: 3877
Регистриран на: Съб 01 окт 2005 8:47
Автомобил: торанага
Двигател: AXQ

Мнениеот ChimeyJimmey » Вто 18 ное 2008 10:43


Колко точно, в предполагаеми цифри, ще е ефектът от тази операция, според вас? :gruebel


Потребителски аватар
kofata
Мнения: 216
Регистриран на: Пон 26 май 2008 18:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот kofata » Вто 18 ное 2008 10:54


това е много относително, този двигател има страхотен запас, така че много зависи от шлайфането на главата и от човека който ти Пипа инжекцията. Разликата може да достигне от порядъка на 30 и повече коне.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Skoda Karoq + Passat B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Вто 18 ное 2008 23:18


По повод климатроника - идеята с двигането на оборотите е много простичка - в момента имаш сигнален кабел от контролера на климатроника до електронния блок на колата,който си има вход за такъв сигнал.Като пуснеш климатроника той си определя кога му трябвакомпресора и кога не....съответно като тръгне компресора на този вход на ЕКУ-то се появява еди сигнал,който го кара да повдбигне оборотите за да не тресе двигателя....и това е цялата философия.
При механичния инжекцион едва ли можеш да си позлваш електронния блок а и там става сложно понеже отпада ТПС-а,отпада моторчето за празен ход и т.н. и дефакто не ти е нужен контролера на АБС мотора....той нито има какво да управлява нито има какво него да го управлява....няма ТПС,няма моторче за празен ход,няма дюза на моноблока,няма датчик за температурата на входящия въздух....нищо няма,което да налага да остава контролера (ЕКУ-то) за новия ти двигател.Там вече трябва да видиш какво е необходимо за да работи той ама това не мога да ти кажа (дали е изцяло механичен инжекцион или си има някаквите му там електрики и контролери и глупости).
Иначе аз съм си мислел за разни подобни неща от типа на глава от 2Е или 1.8 16V ама не съм гледал от какво става,от какво не и т.н.
Подочух,че ако се смени нашия разпределителен вал с такъв от 2Е двигател се повишава мощността ама и разхода се променя в негитвна посока....за цялата лгава не съм ровил да гледам.
Най-лесно е да намериш глава,която е да кажем от 16V двигател или от 2Е ама да става на твоите колектори за да си я бучнеш отгоре на товя блок,да си сложиш твоя колектор и да не пипаш по ЕКУ-то...защото него или трябва да го изринеш цялото или да смениш половината кабели по колата за да стават за новото ти ЕКУ и датчиците по новия двигател (знам,че каза само глава ама ти смениш ли принципа на горивоподаването все едно си сменил целия двигател).
и може да и над 30 коня...зависи кое с какво се подмени така,че да се постигне оптималния вариант.
Успех!


Потребителски аватар
vit_autosofia
Мнения: 2544
Регистриран на: Нед 20 фев 2005 8:13
Автомобил: Мерцедес W210 2002г
Двигател: 2700CDI
Местоположение: Орланденбург
Контакти:

Мнениеот vit_autosofia » Сря 19 ное 2008 12:26


Аз съм с РП матор и му сложих изпускателен колектор и разпределителен вал от 2Е мотор.В разхода някаква промяна не усещам,но в вървежа има.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Skoda Karoq + Passat B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Сря 19 ное 2008 21:22


Изпускателния много по-различен ли е? И защо и него?
Иначе за вала съм чувал и съм се возил не точно в ABS ама в друг 1.8 с вал от 2Е и наистина има разлика.
Това с разхода звучи добре макар,че не е много логично защото вала на 2Е задържа повече време отворени клапаните т.е. влиза повече горивна смес на такт....ама пък така се увеличава мощността и не е нужно толкова много да се облягаш на педала на газта.... ;)
Замислям се и аз да я сътворя тази магия ама засега въздържам.


Потребителски аватар
kofata
Мнения: 216
Регистриран на: Пон 26 май 2008 18:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот kofata » Чет 20 ное 2008 8:51


zfa ясно ми е че няма никаква електроника аз за това питам кой ще повиши оборотите на ДВГ-то като се пусне климатроника?(знам че няма ТПС и т.н.) трябва да се мисли нещо :help: .
vit според мен (а и не само) щом смениш вала пипаш фазите, а щом пипаш и времето за пълнене, а респективно и количеството гориво. При условие, че има разликак във вървенето и се сменил само това, а всичко останало е константа ........ :gruebel ти си знаеш, важното е да си доволен.
zfa гледам да събера колкото се може повече информация преди да "вкарам пасата У боксУ" :maaad: , а колкото се отнася до главата и самият двигател DX има възможност много да се играе с така нареченият механичен инжекцион, а имам човек които го е правил и аз лично съм се возил (е беше golf 1) и да ви кажа не вървеше като единичка, а беше пипал само инжекцията и главата. Страхотен двигател. Колкото до RP мотора не съм се возил не мога да кажа нищо, 2Е има дедата и е идеален по мнение на много хора (за това купе).


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Skoda Karoq + Passat B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Чет 20 ное 2008 10:21


Ами при механичния инжекцион как се регулират оборотите на ПХ...все пак като е студен двигателя оборотите са му по-високи..някак си....може да се ползва това а другия вариант е както беше при мен на уно-то ми така наречената ръчна газ ама трябва да се мисли управление и т.н. Идеята е,че нещо командва някаква джаджа (ще трябва да я помислим като видим как точно се управляват оборотите на механичния инжекцион) и то подава допълнително малко газ.Така да кажем преди да е сработило има някакво подаване на горивна смес на празен ход и педала съответно не е натиснат.Като пуснеш климатика оборотите тръгват да падат и като подадеш още малко газ се закрепват стабилно на някакви.това при моноинжекцията е лесно - степ моторчето.Ама при карбураторите и механичната инжекция незнам как го реализират.Ако се разгеда устройството може да му измислим нещо.
Иначе за вървежа - аз съм карал Пасат В2 1.8 механична инжекция и въртеше гуми на 3-та като го настъпиш....тоя мотор е железен и няма трошене (понеже Пасат-а беше служебен го караха зверски и не е виждал сменяне на масло и т.н. само каране).
Ако имаш възможност пусни някоя снимка да погледна как се управлява горивоподаването да му мисля някаква интервенция.
Успех!


Потребителски аватар
kofata
Мнения: 216
Регистриран на: Пон 26 май 2008 18:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот kofata » Чет 20 ное 2008 10:43


Това със ръчната гас е идея ама не ми звучи добре, виж това със стъпковото моторче, ако може да се сложе и с един байпас със включването на климата да сработва ще е идеално. Като сваля главата от В2-ката ще ти пратя снимки и ще видя какво може да се измисли.
А нещо за бенз. помпа, дай некой линк на колко надува и каква е (механ. или електронна), ако некой има инфо нека пише. За общото (в часност мое) благо love.vw



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: rosenstoilov78 и 45 госта