Наскоро правих тази манипулация сам и реших да позаснема иначе елементарната смяна на термостата и антифриза.Ако модераторите преценят че темата нее полезна да трият
Тъй като наближава зимата и реших даси сменя термостата за да загрява по бързо колата и да духа топличко.Купих си термостат 20лв. и 2 бутилки антикорозионен червен антифриз конзентрат Hepu-22лв.
Маха се кората най-отгоре която е на 3 гайки и се вижда тръбата която излиза от двигателя след термостата
Ето и снимка в общ план, термостата е зад пластмасовия преходник отбелязъл съм мястото му с червени стрелки
После се маха скобата която държи мъркуча
След това се маха пластмасовия преходник който се държи на 2 вътрешни шестограмни болта-номер 5 май бяха (отбелязани са с червени хиксове)
След като се махне преходника се вижда термостата,издърпва се стария термоста и изтича доста от старият антифриз,после се слага новия с новата гумичка и пак по обратния път всичко се зглобява.
Желателно е двигателя дае студен заданеса попарите с горещия антифриз.
След като сте сложили новия термостат,закачите преходника и мъркуча със скобата и вече можете да налеете новия концентрат съобразно съотношението му за разреждане с вода.Пълните малко над максимума и палите двигателя да загрее задасе отвори термостата,след като отвори докрай доливате до нужното ниво и по желание изчакайте дасе включат перките задасте сигурни че системата сее обезвъздушила.
Ето и необходимите неща за цялата работа:
Немога да накарам тъпите снимки да излизат сами и това сие някой да удари едно рамо
mod edit: vaskoto1
Как да си сменим сами термостата- Г4 1.9TDI
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- mafiota
- Мнения: 1544
- Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
- Автомобил: Audi A6 C5
- Двигател: APU
- Местоположение: Козлодуй
spirof написа:Интересно ми е дали температурата варира доста.
Извън града какво е показанието?
От третия път уцелих термостат от тази марка ,който да държи сравнително постоянна температура винаги.
И аз не съм доволен от тази марка, да дълъг път температурата много варираше,сега сложих Беер и ще видим как ще се държи.
- Dorian
- Мнения: 1344
- Регистриран на: Нед 18 мар 2007 19:57
- Автомобил: Golf 4 TDI
- Двигател: AHF
- Местоположение: Варна
gomez написа:Не е ли по-лесно да се запази антифриза като се извади маркуча от дясно долу на радиатора, ако си с лице към колата ?!!
Няма смисъл да се маха мъркуча защото до него си има кранче за изпускане на антифриза колкото искаш,има и мущук за мъркуч да наденеш дори на кранчето и става много лесно и чисто
Иначе за смяната на термостата дори и даси пуснал антифриза от кранчето долу като махнеш термостата пак изтича около 1л. от някъде
- gomez
- Мнения: 1447
- Регистриран на: Пон 26 мар 2007 16:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Dorian написа:gomez написа:Не е ли по-лесно да се запази антифриза като се извади маркуча от дясно долу на радиатора, ако си с лице към колата ?!!
Няма смисъл да се маха мъркуча защото до него си има кранче за изпускане на антифриза колкото искаш,има и мущук за мъркуч да наденеш дори на кранчето и става много лесно и чисто
Иначе за смяната на термостата дори и даси пуснал антифриза от кранчето долу като махнеш термостата пак изтича около 1л. от някъде
Да обновя старата тема и да те питам Дориан, можеш ли да снимаш и да ми пратиш къде се намира кранчето за източване на антифриза, че в тоя студ не ми се олива двигателя?!!
Мерси .... и аз се навих да сменя термостата!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 62 госта