Пасат Б4 комби - реглаж
- stereofonix
- Мнения: 221
- Регистриран на: Вто 19 юни 2007 6:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Нова Загора
Пасат Б4 комби - реглаж
Имам едно питане към вас колеги. Пасата е Б4 комби. Пред няколко дена ходех да сменям отзаде гумите с нови зимни и страрите ми бяха износени от вътрешният ръб. Като ходех на реглаж на предницата попитах дали имам такав реглаж от заде но майстора ми каза 4е няма. Дали наистина няма реглаж от заде и от какво може да се е получило това износване от вътрешната страна на гумите. Или просто като съм вземал колата тези гуми са били отпреде и сега са преместени от заде.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Skoda Karoq + Passat B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
По принцип на много места за В3,В4,и Ауди-тата от тези години казват,че като омекнат пружините с годините или изпуснат амортисьорите а най-вече ако и двете се случат задния мост губи сходимост и започва да износва гумите на една страна....няма точно обяснение ама....така пише по дебелите книги.
Иначе предполагам,че ако човек си е сменил амортисьорите,сменил им е отгоре тампоните,сменил си е и тампоните на самия мост отзад и лагерите на главините са добри няма да има проблем със задния мост.
Успех!
Иначе предполагам,че ако човек си е сменил амортисьорите,сменил им е отгоре тампоните,сменил си е и тампоните на самия мост отзад и лагерите на главините са добри няма да има проблем със задния мост.
Успех!
-
- Мнения: 567
- Регистриран на: Съб 08 мар 2008 18:04
- Автомобил:
- Двигател:
Пасат В4 комби - реглаж
Здравейте колеги! Аз също от доста време се чудя защо ми бяха поизносени задните гуми по вътрешния грайфер???
После реших да се допитам до колеги и майстори и те ме объркаха още повече .
Това което ми става ясно е че имам нещо криво но не моста защото не съм го удрял, не съм и претоварвал колата с багаж!!! Освен да са криви шенкелите!?? Факт е че стои малко с по-голям минусов ъгъл на задните гуми.Направо се вижда с просто око и това ме дразни
Сега всеки ден като карам из града оглеждам задниците....хмм на чуждите Пасати разбира се и мислено ги сравнявам с моя!!! Направо ще откача!!! 





- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Skoda Karoq + Passat B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Пасат В4 комби - реглаж
Hristo Dimov написа:Здравейте колеги! Аз също от доста време се чудя защо ми бяха поизносени задните гуми по вътрешния грайфер???
![]()
После реших да се допитам до колеги и майстори и те ме объркаха още повече .
Това което ми става ясно е че имам нещо криво но не моста защото не съм го удрял, не съм и претоварвал колата с багаж!!! Освен да са криви шенкелите!?? Факт е че стои малко с по-голям минусов ъгъл на задните гуми.Направо се вижда с просто око и това ме дразни
Сега всеки ден като карам из града оглеждам задниците....хмм на чуждите Пасати разбира се и мислено ги сравнявам с моя!!! Направо ще откача!!!
А гледал ли си задните амортисьори и тампоните им? А лагерите? При мен заради износени лагери седеше така....леко разкрачена....като ги разглобих се оказаха износени и от това се бяха поохлабили....ама си и повииваха доста добре

Успех!
-
- Мнения: 567
- Регистриран на: Съб 08 мар 2008 18:04
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Пасат В4 комби - реглаж
Здравей колега! Не са лагери, защото не вият ,а и не са износени ! Преди около месец сменях задни накладки( челюсти ) и всичко си беше ок! обаче наклона в задният профил се появи незнайно откъде???
Сега обмислям варианта - да сваля барабаните и шенкелите и да ги кача на струг! Там поне се вижда дали са криви или не?! Друго възможно е ако подложа нещо в горната част на шенкелите- като шайби на трите горни болта, за да дам лек обратен наклон, но пък незнам дали няма да се окаже твърде сложно? Пък и не съм сигурен, че ще е безопасно!

- Winner25
- Мнения: 7339
- Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
- Автомобил: VW Passat B4 B6
- Двигател: ABS BKC
- Местоположение: Казанлък
bachest написа:Ако случайно на някой му трябват, това са стойностите на задния мост. Отнасят се за всички Пасати B4 с предно предаване (комби/седан)
Camber: -1°30' ±10'
Toe-in (при правилен camber): +20' ±10'
При мен май всичко е в нормални граници.

От както си сложих зимните гуми обаче почна да ми дърпа на ляво. Минах стенд и пак си остана. Възможно ли е да е от гумите? Примерно ако тази която миналата година е била лява, да съм я сложил от дясно

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Skoda Karoq + Passat B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Winner25 написа:bachest написа:Ако случайно на някой му трябват, това са стойностите на задния мост. Отнасят се за всички Пасати B4 с предно предаване (комби/седан)
Camber: -1°30' ±10'
Toe-in (при правилен camber): +20' ±10'
При мен май всичко е в нормални граници.
От както си сложих зимните гуми обаче почна да ми дърпа на ляво. Минах стенд и пак си остана. Възможно ли е да е от гумите? Примерно ако тази която миналата година е била лява, да съм я сложил от дясно
Ако са миналогодишните може да са са изкривили от стоенето - често се случва а ефекта е точно този - тегли на една страна.Иначе и да ги размениш не е от значение по принцип.
Има ли биене на някаква скорост или само това е,че тегли на една страна?
- Winner25
- Мнения: 7339
- Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
- Автомобил: VW Passat B4 B6
- Двигател: ABS BKC
- Местоположение: Казанлък
zfa159 написа:Ако са миналогодишните може да са са изкривили от стоенето - често се случва а ефекта е точно този - тегли на една страна.Иначе и да ги размениш не е от значение по принцип.
Има ли биене на някаква скорост или само това е,че тегли на една страна?
Миналата година ги купих нови и минах около 2000км. Стояли са монтирани на джантите, напомпени, подпряни на една страна.
Няма биене. при равен път не се отклонява от пътя много, но при неравности винаги на ляво.
Преди да отида на реглаж, волана ми беше неправилно поставен, колата вървеше направо а волана беше леко завъртян на ляво. В сервиза са го оправили без да свалят волана

Ще пробвам да ги разменя да видя дали ще има промяна.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Skoda Karoq + Passat B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Winner25 написа:zfa159 написа:Ако са миналогодишните може да са са изкривили от стоенето - често се случва а ефекта е точно този - тегли на една страна.Иначе и да ги размениш не е от значение по принцип.
Има ли биене на някаква скорост или само това е,че тегли на една страна?
Миналата година ги купих нови и минах около 2000км. Стояли са монтирани на джантите, напомпени, подпряни на една страна.
Няма биене. при равен път не се отклонява от пътя много, но при неравности винаги на ляво.
Преди да отида на реглаж, волана ми беше неправилно поставен, колата вървеше направо а волана беше леко завъртян на ляво. В сервиза са го оправили без да свалят воланаВъзможно ли е да е това?
Ще пробвам да ги разменя да видя дали ще има промяна.
добре,размени ги и вiж какво ще се случи.Иначе по повод волана - вероятно са ти приложили една хватка,която ми я сътвориха на мен - отхлабват накрайниците и от тях компенсират това,че волана е на една страна ама така вече рейката не е в средното си полжение и ефекта е - на едната страна ще завива повече отколкото на другата....при мен го бяха изместили толкова много,че джантата ми закачаше в оширението за биалетката на носача като заъвртя пълен десен.
Пробвай го ето така - волана седи прав.Въртиш първо на едната страна и внимателно броиш оборотите.После на другата - не трябва да има разлика или ако има да е минимална....половин или дори четвърт оборот си е сериозна разлика.
Обаче от това няма как да върви на една страна....по-скоро реглаж на друго място


По повод гумите - май е по-добре да седят легнали отколкото изправени защото самата долна част на гумите се изкривява под тежестта на горната част и на джантата - същия ефект когато колата не се кара много дълго време......ама все пак може и аз да съм в грешка - незнам.Знам,че не е хубаво ако не са напомпани да са на камара една върху друга ама при напомпана незнам от значение ли е хроизонтално или вертикално седи.
Успех!
Колеги, помагайте!
Извинявам се, че пиша в на колегата темата.
И аз имам същия проблем с В4 комби. Досега минах на 3 стенда, правени са наклоните на предните колела от шенкелите, смених доста неща по предницата, всички майстори се кълнат че предницата няма проблем в окачването.
Има нещо което ме озадачава - единия майстор каза, че като е въртял волана от гумите, му направило впечатление че надясно е по тегаво завиването на гумите. В движение сякаш наистина волана се върти една идея по трудно надясно.
Възможно ли е да има проблем с кормилната рейка и хидравликата на рейката - според последния майстор това остава като вариант.
Забравих да кажа, че съм пробвал вече с 3 чифта различни предни гуми - проблема си стои!
Извинявам се, че пиша в на колегата темата.
И аз имам същия проблем с В4 комби. Досега минах на 3 стенда, правени са наклоните на предните колела от шенкелите, смених доста неща по предницата, всички майстори се кълнат че предницата няма проблем в окачването.
Има нещо което ме озадачава - единия майстор каза, че като е въртял волана от гумите, му направило впечатление че надясно е по тегаво завиването на гумите. В движение сякаш наистина волана се върти една идея по трудно надясно.
Възможно ли е да има проблем с кормилната рейка и хидравликата на рейката - според последния майстор това остава като вариант.
Забравих да кажа, че съм пробвал вече с 3 чифта различни предни гуми - проблема си стои!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: rayedie и 40 госта