Пасат Б4 комби - реглаж

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
stereofonix
Мнения: 221
Регистриран на: Вто 19 юни 2007 6:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Нова Загора

Пасат Б4 комби - реглаж

Мнениеот stereofonix » Пон 01 дек 2008 20:55


Имам едно питане към вас колеги. Пасата е Б4 комби. Пред няколко дена ходех да сменям отзаде гумите с нови зимни и страрите ми бяха износени от вътрешният ръб. Като ходех на реглаж на предницата попитах дали имам такав реглаж от заде но майстора ми каза 4е няма. Дали наистина няма реглаж от заде и от какво може да се е получило това износване от вътрешната страна на гумите. Или просто като съм вземал колата тези гуми са били отпреде и сега са преместени от заде.




bachest
Мнения: 588
Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот bachest » Пон 01 дек 2008 21:06


Ако пасата ти не е синхро, задния мост не се регулира. Обаче пак имаш стойности на страничен, надлъжен (камбери, кастери, сходимост и т.н.) наклон, които трябва да са с определени стойности. Ако не са както трябва, значи имаш проблеми по ходовата част примерно.


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Мнениеот Winner25 » Пон 01 дек 2008 22:15


И на мене ми се е случвало. Ходих в един сервиз, казаха че всико е наред, възможна причина е амортисьорите да са за смяна. Обаче и гумите ми бяха стари карани доста време отпред затова спрях да търся причината :)


Потребителски аватар
passenger
Мнения: 843
Регистриран на: Пон 30 окт 2006 21:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Б5 1.8 ADR, Газ / Бензин

Мнениеот passenger » Пон 01 дек 2008 22:42


Мисля правилно си постъпил а чембера е вид сходимост, както и "тае ин", но ид вете са на предните колела.
За задните не съм чувал чак толкова да се издребнява.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Skoda Karoq + Passat B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пон 01 дек 2008 23:10


По принцип на много места за В3,В4,и Ауди-тата от тези години казват,че като омекнат пружините с годините или изпуснат амортисьорите а най-вече ако и двете се случат задния мост губи сходимост и започва да износва гумите на една страна....няма точно обяснение ама....така пише по дебелите книги.
Иначе предполагам,че ако човек си е сменил амортисьорите,сменил им е отгоре тампоните,сменил си е и тампоните на самия мост отзад и лагерите на главините са добри няма да има проблем със задния мост.
Успех!


nepreklonniq
Мнения: 567
Регистриран на: Съб 08 мар 2008 18:04
Автомобил:
Двигател:

Пасат В4 комби - реглаж

Мнениеот nepreklonniq » Вто 02 дек 2008 20:06


Здравейте колеги! Аз също от доста време се чудя защо ми бяха поизносени задните гуми по вътрешния грайфер???
:roll: :roll: После реших да се допитам до колеги и майстори и те ме объркаха още повече .:? Това което ми става ясно е че имам нещо криво но не моста защото не съм го удрял, не съм и претоварвал колата с багаж!!! Освен да са криви шенкелите!?? Факт е че стои малко с по-голям минусов ъгъл на задните гуми.Направо се вижда с просто око и това ме дразни :evil: Сега всеки ден като карам из града оглеждам задниците....хмм на чуждите Пасати разбира се и мислено ги сравнявам с моя!!! Направо ще откача!!! :twisted:


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Skoda Karoq + Passat B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Пасат В4 комби - реглаж

Мнениеот zfa159 » Вто 02 дек 2008 20:47


Hristo Dimov написа:Здравейте колеги! Аз също от доста време се чудя защо ми бяха поизносени задните гуми по вътрешния грайфер???
:roll: :roll: После реших да се допитам до колеги и майстори и те ме объркаха още повече .:? Това което ми става ясно е че имам нещо криво но не моста защото не съм го удрял, не съм и претоварвал колата с багаж!!! Освен да са криви шенкелите!?? Факт е че стои малко с по-голям минусов ъгъл на задните гуми.Направо се вижда с просто око и това ме дразни :evil: Сега всеки ден като карам из града оглеждам задниците....хмм на чуждите Пасати разбира се и мислено ги сравнявам с моя!!! Направо ще откача!!! :twisted:

А гледал ли си задните амортисьори и тампоните им? А лагерите? При мен заради износени лагери седеше така....леко разкрачена....като ги разглобих се оказаха износени и от това се бяха поохлабили....ама си и повииваха доста добре ;)
Успех!


nepreklonniq
Мнения: 567
Регистриран на: Съб 08 мар 2008 18:04
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат В4 комби - реглаж

Мнениеот nepreklonniq » Вто 02 дек 2008 22:14


Здравей колега! Не са лагери, защото не вият ,а и не са износени ! Преди около месец сменях задни накладки( челюсти ) и всичко си беше ок! обаче наклона в задният профил се появи незнайно откъде??? :cry: Сега обмислям варианта - да сваля барабаните и шенкелите и да ги кача на струг! Там поне се вижда дали са криви или не?! Друго възможно е ако подложа нещо в горната част на шенкелите- като шайби на трите горни болта, за да дам лек обратен наклон, но пък незнам дали няма да се окаже твърде сложно? Пък и не съм сигурен, че ще е безопасно!


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Skoda Karoq + Passat B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Вто 02 дек 2008 22:27


Оня шенкел за да го изкривиш незнам какво трябва да и причиниш на тази кола....пак питам - гледал ли си как са тампоните на аморитсьорите,кога си ги сменял и т.н. ?
Да нямаш някоя счупена пружина?


bachest
Мнения: 588
Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот bachest » Вто 02 дек 2008 22:49


Ако случайно на някой му трябват, това са стойностите на задния мост. Отнасят се за всички Пасати B4 с предно предаване (комби/седан)

Camber: -1°30' ±10'
Toe-in (при правилен camber): +20' ±10'


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Мнениеот Winner25 » Вто 02 дек 2008 23:09


bachest написа:Ако случайно на някой му трябват, това са стойностите на задния мост. Отнасят се за всички Пасати B4 с предно предаване (комби/седан)

Camber: -1°30' ±10'
Toe-in (при правилен camber): +20' ±10'

При мен май всичко е в нормални граници.
Изображение


От както си сложих зимните гуми обаче почна да ми дърпа на ляво. Минах стенд и пак си остана. Възможно ли е да е от гумите? Примерно ако тази която миналата година е била лява, да съм я сложил от дясно :roll:


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Skoda Karoq + Passat B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Вто 02 дек 2008 23:18


Winner25 написа:
bachest написа:Ако случайно на някой му трябват, това са стойностите на задния мост. Отнасят се за всички Пасати B4 с предно предаване (комби/седан)

Camber: -1°30' ±10'
Toe-in (при правилен camber): +20' ±10'

При мен май всичко е в нормални граници.
Изображение


От както си сложих зимните гуми обаче почна да ми дърпа на ляво. Минах стенд и пак си остана. Възможно ли е да е от гумите? Примерно ако тази която миналата година е била лява, да съм я сложил от дясно :roll:

Ако са миналогодишните може да са са изкривили от стоенето - често се случва а ефекта е точно този - тегли на една страна.Иначе и да ги размениш не е от значение по принцип.
Има ли биене на някаква скорост или само това е,че тегли на една страна?


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Мнениеот Winner25 » Вто 02 дек 2008 23:57


zfa159 написа:Ако са миналогодишните може да са са изкривили от стоенето - често се случва а ефекта е точно този - тегли на една страна.Иначе и да ги размениш не е от значение по принцип.
Има ли биене на някаква скорост или само това е,че тегли на една страна?

Миналата година ги купих нови и минах около 2000км. Стояли са монтирани на джантите, напомпени, подпряни на една страна.
Няма биене. при равен път не се отклонява от пътя много, но при неравности винаги на ляво.
Преди да отида на реглаж, волана ми беше неправилно поставен, колата вървеше направо а волана беше леко завъртян на ляво. В сервиза са го оправили без да свалят волана :roll: Възможно ли е да е това?
Ще пробвам да ги разменя да видя дали ще има промяна.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Skoda Karoq + Passat B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Сря 03 дек 2008 9:22


Winner25 написа:
zfa159 написа:Ако са миналогодишните може да са са изкривили от стоенето - често се случва а ефекта е точно този - тегли на една страна.Иначе и да ги размениш не е от значение по принцип.
Има ли биене на някаква скорост или само това е,че тегли на една страна?

Миналата година ги купих нови и минах около 2000км. Стояли са монтирани на джантите, напомпени, подпряни на една страна.
Няма биене. при равен път не се отклонява от пътя много, но при неравности винаги на ляво.
Преди да отида на реглаж, волана ми беше неправилно поставен, колата вървеше направо а волана беше леко завъртян на ляво. В сервиза са го оправили без да свалят волана :roll: Възможно ли е да е това?
Ще пробвам да ги разменя да видя дали ще има промяна.

добре,размени ги и вiж какво ще се случи.Иначе по повод волана - вероятно са ти приложили една хватка,която ми я сътвориха на мен - отхлабват накрайниците и от тях компенсират това,че волана е на една страна ама така вече рейката не е в средното си полжение и ефекта е - на едната страна ще завива повече отколкото на другата....при мен го бяха изместили толкова много,че джантата ми закачаше в оширението за биалетката на носача като заъвртя пълен десен.
Пробвай го ето така - волана седи прав.Въртиш първо на едната страна и внимателно броиш оборотите.После на другата - не трябва да има разлика или ако има да е минимална....половин или дори четвърт оборот си е сериозна разлика.
Обаче от това няма как да върви на една страна....по-скоро реглаж на друго място ;) На много места са им дефектни стендовете и дават отклонения (моя рекорд за дефектен стенд е 14 градуса ;) ).
По повод гумите - май е по-добре да седят легнали отколкото изправени защото самата долна част на гумите се изкривява под тежестта на горната част и на джантата - същия ефект когато колата не се кара много дълго време......ама все пак може и аз да съм в грешка - незнам.Знам,че не е хубаво ако не са напомпани да са на камара една върху друга ама при напомпана незнам от значение ли е хроизонтално или вертикално седи.
Успех!


Потребителски аватар
Krasi
Мнения: 674
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ПЛЕВЕН

Мнениеот Krasi » Чет 04 дек 2008 19:40


Колеги, помагайте!
Извинявам се, че пиша в на колегата темата.
И аз имам същия проблем с В4 комби. Досега минах на 3 стенда, правени са наклоните на предните колела от шенкелите, смених доста неща по предницата, всички майстори се кълнат че предницата няма проблем в окачването.

Има нещо което ме озадачава - единия майстор каза, че като е въртял волана от гумите, му направило впечатление че надясно е по тегаво завиването на гумите. В движение сякаш наистина волана се върти една идея по трудно надясно.
Възможно ли е да има проблем с кормилната рейка и хидравликата на рейката - според последния майстор това остава като вариант.

Забравих да кажа, че съм пробвал вече с 3 чифта различни предни гуми - проблема си стои!



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 52 госта