упрвление климатроник
- pepi_king
- Мнения: 69
- Регистриран на: Нед 23 ное 2008 11:49
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Перник
упрвление климатроник
Колеги може ли да обясни някои за какво е енкон и за какво е аутомат на климатроника,и как се борави с климатроника.Извинявам се предварително за тъпия въпрос,но досега не съм използвал климатроник.
- Namesata
- Мнения: 728
- Регистриран на: Пон 14 яну 2008 17:31
- Автомобил: VW PASSAT USA
- Двигател: KR 16V 9A
- Местоположение: София
както колегата е казал по горе еконт изключва компресора но не започва да духа топло!!!!
Работата на климатроника е да потдържа зададените от теб градуси в купето.
За да не ти се включва компресора през зимата му задаваш максимални градуси на топло и няма да ти се включва компресора(така правя аз,но има разлика в моделите при теб незнам как е точно) и само си регулираш силата на духане като стане топло в купето.
Колата харчи повече когато се включи компресора(тоест като зададеш определени градуси).
Работата на климатроника е да потдържа зададените от теб градуси в купето.
За да не ти се включва компресора през зимата му задаваш максимални градуси на топло и няма да ти се включва компресора(така правя аз,но има разлика в моделите при теб незнам как е точно) и само си регулираш силата на духане като стане топло в купето.
Колата харчи повече когато се включи компресора(тоест като зададеш определени градуси).
-
- Мнения: 243
- Регистриран на: Вто 10 апр 2007 16:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Ами малко поправки ще внеса
- И на econ и на auto климатроника се опитва да подържа температурата в купето която си задал (автоматично се контролира температурата на въздуха, силата на вентилаторите и от къде да духа)
- Разликата е че при econ не работи компресора на климатика, от което получаваш малка икономия на гориво, но при влажно време може да ти се запотят стъклата (когато работи компресора се изсушава въздуха който влиза в купето)
- При auto компресора автоматично се изкл. ако температурата вън е под 3-4 гр.
Икономията на гориво не съм я засичал но сигурно има разлика 0,7-1,2 литра.
- И на econ и на auto климатроника се опитва да подържа температурата в купето която си задал (автоматично се контролира температурата на въздуха, силата на вентилаторите и от къде да духа)
- Разликата е че при econ не работи компресора на климатика, от което получаваш малка икономия на гориво, но при влажно време може да ти се запотят стъклата (когато работи компресора се изсушава въздуха който влиза в купето)
- При auto компресора автоматично се изкл. ако температурата вън е под 3-4 гр.
Икономията на гориво не съм я засичал но сигурно има разлика 0,7-1,2 литра.
dimitar iv написа:Ами малко поправки ще внеса
- И на econ и на auto климатроника се опитва да подържа температурата в купето която си задал (автоматично се контролира температурата на въздуха, силата на вентилаторите и от къде да духа)
- Разликата е че при econ не работи компресора на климатика, от което получаваш малка икономия на гориво, но при влажно време може да ти се запотят стъклата (когато работи компресора се изсушава въздуха който влиза в купето)
- При auto компресора автоматично се изкл. ако температурата вън е под 3-4 гр.
Икономията на гориво не съм я засичал но сигурно има разлика 0,7-1,2 литра.
Допълнение: И на ECON и на AUTO климатроника работи по един и същ начин - автоматично поддържа зададената температура - ако е студено и си му задал 25 градуса ще духа топло. Ако температурата в купето е примерно 30 градуса и ти си му задал 25 - ще вкарва студен въздух. Разликата - при ECON наистина не работи компресора (икономия на гориво) и тогава не може да ти вкара въздух с температура по-ниска от околната външна температура - през лятото е неефективно охлаждането. Тогава ако се включи на AUTO се включва компресора и вкарвания въздух допълнително се охлажда до по-ниска от външната температура. За затопляне на въздуха климатроника не играе съществена рола - то става като входящия въздух се отклонява и преминава през радиатор през който тече гореща вода от охладителната система на двигателя. Работата на климатроника е само да регулира колко въздух да преминава през този радиатор и при достигане на зададената температура се чувства, че вече не духа така топло. В този смисъл за затопляне е желателно да се включи ECON - харчи по-малко гориво, а автоматичната регулировка си я има. През лятото - AUTO - харчи с около 1 л. повече, но за сметка на това вкарва студен въздух и охлажда. И между другото когато е на AUTO се получава изсушаване на въздуха (виждали сте как капят домашните климатици) и по-ефективно се изсушава замъгленото челно стъкло - при ЖИГУЛИТО, ако ти се изпоти стъклото включваш парното да го духа с топло. Тук още по-бързо и ефективно става с включване в режим AUTO - нищо, че може да духа студен въздух, но той е по-сух.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: rosenstoilov78 и 45 госта