Възможно ли е водната помпа да се повреди от менте антифриз

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Възможно ли е водната помпа да се повреди от менте антифриз

Мнениеот Winner25 » Съб 13 дек 2008 1:36


Възможно ли е това да се получи от некачествен антифриз. Примерно, ако са използвани неподходящи химични вещества за направата му?
Изображение
Това е помпа от ABU мотор.




Потребителски аватар
groznika
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 16 яну 2007 11:23
Автомобил: Bora 1.8T
Двигател: AUM
Местоположение: София

Мнениеот groznika » Съб 13 дек 2008 1:57


:shock

Според мен не!
Но възможно да имаш някакъв боклук в охладителната система (камъче, голяма стружка и тн.) което да е надробило перките...


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2703
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Vasseto » Съб 13 дек 2008 11:21


Просто и е дошло времето на крилатката.


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Съб 13 дек 2008 11:21


не


Потребителски аватар
parno
Мнения: 7309
Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот parno » Съб 13 дек 2008 11:31


колегата mely беше разправял за доста интересна повреда във водната помпа...ама това изби рибата...ако ти е оригиналната може да й е дошло времето...а ако си я сменял сега я смени с друга марка по-качествена..от антифриза не виждам как ще се изпочупят перките


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Мнениеот Winner25 » Съб 13 дек 2008 12:32


Помпата предполагам, че е оригиналната. Причината за смяната беше че протече - защото лятото беше с вода :)
Понеже колата се кара само с евтин антифриз и си помислих че може да е от него. Помпата вече е сменена и за сега няма проблеми.


Потребителски аватар
groznika
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 16 яну 2007 11:23
Автомобил: Bora 1.8T
Двигател: AUM
Местоположение: София

Мнениеот groznika » Съб 13 дек 2008 12:51


Хубаво беше ей така профилактично да промиете цялата система и да налеете нов антифриз при смяната на помпата. Надявам се сте го сторили ;)
Когато си купих полото от гаража един следобед му прекарах около 100 литра вода през всичките маркучи и направо не е за вярване какви неща изпаднаха от вътре :shock


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Мнениеот Winner25 » Съб 13 дек 2008 13:23


groznika написа:Хубаво беше ей така профилактично да промиете цялата система и да налеете нов антифриз при смяната на помпата. Надявам се сте го сторили ;)
Когато си купих полото от гаража един следобед му прекарах около 100 литра вода през всичките маркучи и направо не е за вярване какви неща изпаднаха от вътре :shock

Хубаво беше, ама не е направено :) Колата не е моя, обаче имам преки наблюдения върху поддръжката. Няма начин да няма боклуци вътре - натрошените перки няма къде да отидат.


Потребителски аватар
icoico
Мнения: 3795
Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот icoico » Съб 13 дек 2008 13:42


Winner25 написа:
groznika написа:Хубаво беше ей така профилактично да промиете цялата система и да налеете нов антифриз при смяната на помпата. Надявам се сте го сторили ;)
Когато си купих полото от гаража един следобед му прекарах около 100 литра вода през всичките маркучи и направо не е за вярване какви неща изпаднаха от вътре :shock

Хубаво беше, ама не е направено :) Колата не е моя, обаче имам преки наблюдения върху поддръжката. Няма начин да няма боклуци вътре - натрошените перки няма къде да отидат.

Утаили са се в радиатора :lol: Сега сериозно-шупла в едната перка+вода(ръжда де),едно парче отчупи ли се веднъж нататък става лесно...


Потребителски аватар
GREEN_lADY
Мнения: 3094
Регистриран на: Нед 11 май 2008 21:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот GREEN_lADY » Чет 18 дек 2008 18:15


100% не е от антифриза ,а е от нещо по-твърдо,някоя "отломка" му е съкратила животеца :?


Потребителски аватар
mely
Мнения: 2728
Регистриран на: Пет 26 авг 2005 10:28
Автомобил: Citroen C crosser
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот mely » Чет 18 дек 2008 21:49


groznika написа::shock

Според мен не!
Но възможно да имаш някакъв боклук в охладителната система (камъче, голяма стружка и тн.) което да е надробило перките...


Ама стружка ще трябва да е било :D .Ама не е от антифриза колега.Питай я моята преди време што перките превъртяха на оста........От старост ще да е.Нищо че давам по 12.00лв за 1л антифриз HEPU


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Мнениеот morfei1 » Чет 18 дек 2008 21:58


Winner25 написа:Помпата предполагам, че е оригиналната. Причината за смяната беше че протече - защото лятото беше с вода :)


:shock е как можете да си карате колите с вода, било то и лятно време и после да се чудите що ви се е прецакала водната помпа?

Карах Голф 2 и за 18години нямах проблем с водната помпа.
Карах 190D и за 16години нямах проблем с водната помпа.
Карах A6 и за 11години нямах проблем с водната помпа.

...но винаги използвах антифриз, колкото се може по-скъп. Никой не може да ме убеди, че това е случайност или пък съм страшен късметлия.

Не ментето антфриз (защото каквото и менте да е, е в пъти по-добро от водата), а водата е повредила помпата ти.

Последна промяна от morfei1 на Пет 19 дек 2008 1:04, променено общо 1 път.


stil
Мнения: 534
Регистриран на: Вто 13 юли 2004 9:04
Автомобил: VW Polo 1991
Двигател: NZ
Местоположение: София

Мнениеот stil » Пет 19 дек 2008 0:23


Малко вероятно е да са натрошени перки или чужди тела? Това е нормален процес на износване в следствие на кумулативното въздействие на два фактора - ерозия и корозия. Ерозията в охладителната система на един автомобил се дължи най-вече на кавитацията, а корозията - на окисляването.

Тази помпа вероятно е на повече от 200х и е нормално да изгежда така. Нямаше да е нормално, ако не е на толкова - значи го е карала само на водица, некачествен антифриз или антифризът не е сменян редовно.

Някои от веществата, които се използват като инхибитори в антифризите са способни да образуват тънък но достатъчно твърд филм върху вътешните повърхности на охл. система, който я предпазва до известна степен от пукащите се с огромна скорост каавитационни мехури.


Потребителски аватар
bugster
Мнения: 572
Регистриран на: Сря 05 сеп 2007 19:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот bugster » Пет 19 дек 2008 9:57


morfei1 написа:
Карах Голф 2 и за 18години нямах проблем с водната помпа.
Карах 190D и за 16години нямах проблем с водната помпа.
Карах A6 и за 11години нямах проблем с водната помпа.


Колега ти на колко си години :shock


Потребителски аватар
vanko_VW
Мнения: 2380
Регистриран на: Сря 03 окт 2007 11:36
Автомобил: Ford Focus
Двигател:
Местоположение: Враца/из България и чужбина

Мнениеот vanko_VW » Пет 19 дек 2008 10:28


на баща ми на служебния VW съм сменял водна помпа що то беше блокирала,като я свалих имаше една шайба(незнайно от къде е дошла) която беше блокирала турбинката,та си мисля че ако въпросната шайба е по малка може да направи подобна поразия



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 40 госта