широко познат е проблема,че като се смени температурния датчик и уреда за температуратана таблото(за антифриза) започва да показва по-високи стойности.Проблемът се оправя лесно със съпротивления в диапазона 9 до 18 ома(изибра се чрез пряк опит!)...
Става по два начина...измерва се реалната температур ана охл.течност и се проверява нивото на стрелката...поставя се съпротивлението на кабелчето на датчика на ДВГ-това което отива към таблото и се наблюдава движението на стрелката....избира се това съпротивление,което дава най-точни показания на таблото...и се решавата проблема.По-лесния начин(но по-скъп) е да закачите ДВГ на декодер и да измерите температурата подавана от датчика към компютъра(тя обикновено е точна) ..и пак процедурата със съпротивлението...



корекция на грешно показващ уред за температурата
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- Anbuch
- Полохолик
- Мнения: 3278
- Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
- Автомобил: VW POLO 6R
- Двигател: CGGB 2010г
- Местоположение: Хасково
- Контакти:
Аз направо си парснах потенциометър и опитно се оказа ,че трябва да го настроя на 22 ома. Потенциометъра ми е 47ома - въртиш и нагласяш точното съпротивление без да трябва да разпояваш и запояваш наново (струва левче ),както и да бараникаш таблото
Далавера си е да се занимаваш с таблото ,само ако се случи така ,че новият термпературен датчик показва по-ниска ,а не по-висока температура от каквато е в действителност (и такива случеи бол)
Аз го настройвах на базата на това ,че лесно се разбира кога започва да отваря термостата (при мен е при 84 градуса на антифриза) (,като започне да затопля долният маркуч),както и перката на радиатора се включва при мен на 98-102 градуса ,а се изключва при 92-94
p.p. по горните температури се отнасят за поло 2F 1991 година двигател 1043 kub AAU

Далавера си е да се занимаваш с таблото ,само ако се случи така ,че новият термпературен датчик показва по-ниска ,а не по-висока температура от каквато е в действителност (и такива случеи бол)
Аз го настройвах на базата на това ,че лесно се разбира кога започва да отваря термостата (при мен е при 84 градуса на антифриза) (,като започне да затопля долният маркуч),както и перката на радиатора се включва при мен на 98-102 градуса ,а се изключва при 92-94
p.p. по горните температури се отнасят за поло 2F 1991 година двигател 1043 kub AAU
- jagler
- Мнения: 1215
- Регистриран на: Нед 15 юли 2007 14:08
- Автомобил: PASSAT B-7 2 TDI
- Двигател: CFFB-2014
- Местоположение: Стара Загора
в кой уред...Vasseto написа:Отзад вътре в уреда има една врътка с която може да се направи корекция на уреда.


- Vasseto
- Мнения: 2704
- Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
- Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
- Двигател: CFFB AVF BXE
- Местоположение: Пловдив
jagler написа:...в кой уред...имаш предвид който показва темп./антифриза,...
1.Сваляш таблото.
2.Изваждаш си въпросния уред за температурата.
3.Освабождаваш му стрелката от клечката дето е опряна.
4.Много важно---запомяш и положението.
5.Сваляш стрелката с точно вертикално дърпане.
6.Сваляш циферблата.
7.Ииии тогава се натъкваш а врътката за корекция.
8.Леко на ляво или на дясно в зависимост на къде ти трябва и си в джаза.
Сглобяването става по обратен ред като си поставяш стрелката там където си я запомнил в 4-та точка и я качваш на клечката.
- jagler
- Мнения: 1215
- Регистриран на: Нед 15 юли 2007 14:08
- Автомобил: PASSAT B-7 2 TDI
- Двигател: CFFB-2014
- Местоположение: Стара Загора
Таблото съм го разглобявал поне 30 пъти и стрелката съм махал ,но не съм разглобявал самия уред,ще я видя тази работа.И спрелката на самата ос си влиза само в едно положения фиксирано,вече самата ос отвътре ако се коригира е друг въпроса,хваната е със спираловидна пружинка ,която връща стрелката в крайно ляво положение.
- joker
- Мнения: 5889
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
- Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
- Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
- Местоположение: Варна
Vasseto написа:jagler написа:...в кой уред...имаш предвид който показва темп./антифриза,...
1.Сваляш таблото.
2.Изваждаш си въпросния уред за температурата.
3.Освабождаваш му стрелката от клечката дето е опряна.
4.Много важно---запомяш и положението.
5.Сваляш стрелката с точно вертикално дърпане.
6.Сваляш циферблата.
7.Ииии тогава се натъкваш а врътката за корекция.
8.Леко на ляво или на дясно в зависимост на къде ти трябва и си в джаза.
Сглобяването става по обратен ред като си поставяш стрелката там където си я запомнил в 4-та точка и я качваш на клечката.
Ееееее..далеч по-бързо и лесно става да запоиш едно съпротивленийце на кабела...точно 3 мин....и нищо не разглобяваш....
- Vasseto
- Мнения: 2704
- Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
- Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
- Двигател: CFFB AVF BXE
- Местоположение: Пловдив
joker написа:......
По-оригинално е,но всеки с нравите си.
За колегите които си мислят че термостатите им отварят точно на XX ºC,примерно 87ºC ----- пия едно за вас.
А за колегата Anbuch с последователния потенциометър -- може и да се върже и паралелно и тогава с подбор и настройка можа да постигнеш желаните резултати.
- Anbuch
- Полохолик
- Мнения: 3278
- Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
- Автомобил: VW POLO 6R
- Двигател: CGGB 2010г
- Местоположение: Хасково
- Контакти:
Vasseto написа:......
Защо не ми харесва варианта с паралелното свързване , иначе верно ,че става и така ,ама аз лично бих ръснал нерви с таблото в случея :
При последователното свързване ,при по-ниските температури ,тия 20 ома не оказват никакво влияние на показанията на стрелката.Верно ,че при температури от рода на 110 градуса има известна грешка и е добе човек да знае ,че ако е свързал последователно съпротивление ,при тия 110 градуса ,реалната температура на антифриза му е към 115 градуса :!: Но при паралелно ще става голяма грешка при по-ниските температури ,както и при тези над 95-100 градуса:
примерно: за 90 градуса ,съпротивлението R1 ,трябва да ни е 180 ома ,а то е 250 и затова стрелката ще показва 80 градуса.За да коригираме това ,трябва паралелно да поставим съпротивление R2 което трябва да бъде в случея 650 ома. Така ,при 90 градуса на антифриза, стрелката наистина ще показва 90 градуса. Но какво се случва при ниските температури - R2 ни е константа 650 ома, за да започне да мърда стрелката (обикновенно това става при около 60 градуса) , R1 трябва да бъде около 500 ома. При положение ,че R2 си е 650 ома ,по формулата за паралелно свързване на съпротивления (R1 x R2) / (R1 + R2)= излиза ,че към уреда за мерене на температура ще отиват не 500 ома ,а 282.6 ома което означава ,че при около 60 градуса температура на антифриза ,стрелката ще показва към 75 градуса. С повишаване на температурата грешката ще намалява до достигане на 90 градуса и от там на татака ще започе да лъже ама яко. Примерно при 100 градуса реална температура на антифриза съпротивлението трябва да е около 120 ома ,а то ще е 102.3 ома ,което означва поне 10 градуса лъжа ( в случея преката на радиатора ми щеше да започне да се включва при 110 градуса по показанията на стрелката)
Vasseto, ясно ми е ,че можеш да си направиш сам сметката ,но за да бъде разгледана темата по-подробно се поолях в сметки

В по-горният си пост написах:
Anbuch написа:кога започва да отваря термостата (при мен е при 84 градуса на антифриза)
В интерес на истината, термостата ми наистина започва да отваря при 84-85 градуса (така си пишеше и на него 84 ) и беше напълно отворен при 105 градуса (а трябваше да е при 102 градуса (7 мм)). Бях го свалил и го мерих на котлона в едно канче с вода
- Vasseto
- Мнения: 2704
- Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
- Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
- Двигател: CFFB AVF BXE
- Местоположение: Пловдив
Нищо лично колеги.
Занимавам се с автоматика и виждам какво ли не с тези температури и тяхното мерене и показване.Малко ми е странно защо не сте си чели ръководствата на колите си.Примерно за Г2 пише,че няма значение къде е стрелката т.е. всичко е нормално.Първа зона колата не е загряла а цялата втора зона е нормално.Ако обаче започне да свти лампата тогава препоръчват разни неща,които да направите.С една такава интервенция на допълнителни резистори,без значение как сте го вързали,Вие вкарване нежелана грешка в това измерване.
Истината е че омекват,с течение на годините, пластините в показващия уред и той не показва както трябва.
Занимавам се с автоматика и виждам какво ли не с тези температури и тяхното мерене и показване.Малко ми е странно защо не сте си чели ръководствата на колите си.Примерно за Г2 пише,че няма значение къде е стрелката т.е. всичко е нормално.Първа зона колата не е загряла а цялата втора зона е нормално.Ако обаче започне да свти лампата тогава препоръчват разни неща,които да направите.С една такава интервенция на допълнителни резистори,без значение как сте го вързали,Вие вкарване нежелана грешка в това измерване.
Истината е че омекват,с течение на годините, пластините в показващия уред и той не показва както трябва.
- jagler
- Мнения: 1215
- Регистриран на: Нед 15 юли 2007 14:08
- Автомобил: PASSAT B-7 2 TDI
- Двигател: CFFB-2014
- Местоположение: Стара Загора
Истината е че за да стане както трябва най-добре си е да се коригира грешката от самия уред който е на таблото ,ако има корекция отзад.Моя на загрял мотор ми показва малко над 90гр. може би 93-94гр. и ме дразни и ще го оправя а преди си показваше точно.След смяна на темп.датчик стана така,и както каза колегата по-горе ако има корекция тя за това си е предвидена.Но все пак това показание не е прецизно ,а е ориентировачно дори на голф-2 е по-грубо разграфено
Лампата светва на около 118гр. тогава започва да завира и антифриза. 


- jagler
- Мнения: 1215
- Регистриран на: Нед 15 юли 2007 14:08
- Автомобил: PASSAT B-7 2 TDI
- Двигател: CFFB-2014
- Местоположение: Стара Загора
Сега значи зад уредчето има едно бяло колче за корекция залято е с лепило да не мърда.Най-добре и точно става като се закачи платката на таблото без пластмасовия корпус със стъклото, а само платката с уредите.На загрял мотор вадиш уреда лампата на антифриза започва да мига това да не ви плаши и врътваш колчето с малки клещички наляво или дясно в зависимост дали показва по-вече или по-малко уреда,слагаш уреда на платката сравняваш и така докато получиш желания резултат 90гр.Завъртането е много малко /нищожно/,така става работата 

- kristianatanasov
- Мнения: 1280
- Регистриран на: Сря 14 мар 2007 20:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София][Passat B3,ABS
Я най добре си вземете един оригинален датчик 50 и няколко лева беше-Баща ми направи грашката първо да си вземе един за 25лв.неоригинален и колата започна да показва невероятни неща-100-110градуса.....като сложи оригинален датчик всичко си дойде на място...Вярно 50лв.са си 50лв.но все пак веднъж ги даваш като се има впредвид че предишния ти е изкарал 15+години 

- jagler
- Мнения: 1215
- Регистриран на: Нед 15 юли 2007 14:08
- Автомобил: PASSAT B-7 2 TDI
- Двигател: CFFB-2014
- Местоположение: Стара Загора
Колега тук говорим за много малки отклонения в показанието на уреда дължащо се на новите датчици които може би са с малко по-различно съпротивление,като искаш давай 50лв. за терморезистор залят в корпус,за 50лв. знаеш ли колко неща по-важни по колата си можеш да оправиш...
Най-малкото това че са половината пари за нов акумулатор за зимата
По-добе виж как става работата че другия път да знаеш какво да правиш и не си мисли че /скъпия/ нов датчик ще ти закове точната температура. 


