Проблем с Климатик OSAKA 12

Компютри и интернет, аудио и видео, GSM, електроуреди и всяка друга техника, различна от автомобилната, обзавеждане
Потребителски аватар
filipov
Мнения: 402
Регистриран на: Сря 12 мар 2008 18:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Проблем с Климатик OSAKA 12

Мнениеот filipov » Чет 25 дек 2008 11:00


Проблема е че като пусна климатика на топло да духа ми изписва на дисплея грешка Е4. Вентилатора на вътрешното тяло не се върти а на външното работи. Ако го вкл. на охлаждане или изушаване работи само на отопление го мързи.
Някакви идей от какво може да е и дали мога да го оправя без помоща на техник?




Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Мнениеот morfei1 » Чет 25 дек 2008 11:52


Пробвай едно простичко нещо, преди да викаш техници. Изключи климатика от захранвация кабел, остави го така 5 ~ 10 мин., включи го в мрежата и виж дали ще работи.

Аз така си оправям моят Панасоник, от време на време "забива" и започва да духа студено или пък въобще не духа, само му мигат лампичките. Като го изключа от захранването всичко си идва на мястото, можеби електрониката трупа някакви грешки с времето и след като му се спре тока, явно ресетва, и започва да духа нормално.

Успех :) !


Потребителски аватар
filipov
Мнения: 402
Регистриран на: Сря 12 мар 2008 18:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот filipov » Чет 25 дек 2008 12:01


Не става, на всичкото отгоре като го вкл. след 5-10сек. ми изключва и предпазителя :?


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Мнениеот morfei1 » Чет 25 дек 2008 12:03


filipov написа:Не става, на всичкото отгоре като го вкл. след 5-10сек. ми изключва и предпазителя :?


Е, в такъв случай определено имаш нужда от техник, щом пада и предпазителя, нещо на късо дава :?


Потребителски аватар
KING-T
Мнения: 427
Регистриран на: Пет 13 юли 2007 11:47
Автомобил: VW Bora TDI 90кс
Двигател: AGR 2000г
Местоположение: Русе

Мнениеот KING-T » Чет 25 дек 2008 12:03


Една от причините да не работи на отопление,щом работи на охлаждане ,е бубината на четирипътния вентил.


Потребителски аватар
filipov
Мнения: 402
Регистриран на: Сря 12 мар 2008 18:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот filipov » Чет 25 дек 2008 12:05


KING-T написа:Една от причините да не работи на отопление,щом работи на охлаждане ,е бубината на четирипътния вентил.

лесно ли е за смяна и къде се намира това?


Потребителски аватар
mely
Мнения: 2728
Регистриран на: Пет 26 авг 2005 10:28
Автомобил: Citroen C crosser
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот mely » Чет 25 дек 2008 12:06


filipov написа:Не става, на всичкото отгоре като го вкл. след 5-10сек. ми изключва и предпазителя :?

Викай ги не че ще дойдат днес ама ...Най вероятно заял клапан/винтил/щом работи на студено/да не би само да ти се струва така а той само да си върти въздуха.Ако не духа и на студено фреона е отишъл при дядо коледа

Е4 е проблем в вътрешният тръбен датчик ,тои е 5 килоома ,можеш и да си го поръчаш 10-12 лв.или да си го направиш продават се термистори по магазините ,успех


Потребителски аватар
KING-T
Мнения: 427
Регистриран на: Пет 13 юли 2007 11:47
Автомобил: VW Bora TDI 90кс
Двигател: AGR 2000г
Местоположение: Русе

Мнениеот KING-T » Чет 25 дек 2008 12:21


filipov написа:
KING-T написа:Една от причините да не работи на отопление,щом работи на охлаждане ,е бубината на четирипътния вентил.

лесно ли е за смяна и къде се намира това?


Четитипътния вентил се намира във външнното тяло.Ако проблема е от там се отстранява лесно ,като се се замени въпросната бубина с нова.
Но mely е написал по-вероятния проблем ,щом ти го изкарва като грешка.


Потребителски аватар
filipov
Мнения: 402
Регистриран на: Сря 12 мар 2008 18:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот filipov » Чет 25 дек 2008 12:32


Това което виждам е че като го вкл. на охлаждане или на различно от отопление вътрешния вентилатор се върти, не съм го чакал да ми задуха студено, но и при тези темп. на вън... Като превключа на топло вътр. вент. спира. Бях го оставил цяла нощ на 24 градуса но нямаше ефект и на сутринта ми беше изписало Е4. Както каза колегата morfei1, изкл. го от контакта за 30 мин. и пак го вкл. и ми изкл. предпазителя след 5-10 сек.
mely От къде се купува външния тръбен датчик и къде се намира ? Вътре или във външното тяло? Ще трябва ли да си зарежда наново с фреон?


Uneek
Мнения: 1606
Регистриран на: Пон 15 май 2006 16:14
Автомобил: 1998 VW Polo Variant
Двигател: APQ
Местоположение: Благоевград

Мнениеот Uneek » Чет 25 дек 2008 14:23


И аз имах сага с Осака - моя само че е по-стар модел :evil:
При мен духаше топло 5 минути и след това спираше...
Сменяха бобина, фреон сменяха, какво ли не правеха и се оказа някакъв термодатчик - а иначе бобината явно им е консуматив на осаките, защото 2 пъти я сменяха докато беше гаранционен.


Потребителски аватар
cardan
Мнения: 1582
Регистриран на: Пон 25 юни 2007 15:49
Автомобил: Audi A4 avant
Двигател: ABC
Местоположение: София Лозен

Мнениеот cardan » Чет 25 дек 2008 16:41


колега много е вероятно да си за нов компресор.ероятно компресора е блокирал и вдига консумацията на ток за това пада бушона. а от блокирал компресор може да изгори и power модула. за това по добре не го включвай повече а викни техник. дано климатика ти е в гаранция защото иначе ще излезе доста солено.



Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 22 госта