Как да си направя прекъсвач за бензиновата помпа?

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Как да си направя прекъсвач за бензиновата помпа?

Мнениеот doktora » Чет 16 фев 2006 12:48


След като ми изгоря немската бензинова помпа и сложих нова но китайска, реших да взема мерки да я щадя Китайката, за да ме изкара надявам се по дълго време.
Та оглеждайки кабелите и услушвайки се при работа на двигателя на газ, разбрах че помпата през това време продължава да работи. И взех окончателно решение да си направя нещо като ключе, може и на по скришно място, с което да прекъсвам работата и, когато съм на газ.
Много се е изписало по темата дали е нужно или не изключването и, поради което, ви моля да не давате съвети дали е удачно или не прекъсването и, защото съм решил окончателно да я спирам, но само при работа на газ.В тази връзка ще добавя и следното: винаги паля и ще паля на бензин, което означава че помпата няма да бездейства напълно, само искам да я предпазя от ненужното въртене.

И така, минавам по същината на темата :arrow: :
1. От къде е добре да се прекъсне връзката - веднага след релето (бушончето), от кабелите които отиват към помпата, или от друго място?
2. Кой номер реле е за помпата ?
3. Възможно ли е ключа за ГАЗ/БЕНЗИН да се ползва и като прекъсвач за помпата?Целта е когато превключа на газ, автоматично да се изключва помпата, както и обратното?
4. Ако по горното е невъзможно, какво ключе ще е удачно да се сложи?
5. Ще попитам и за кабелите, какви трябва да са, защото знам че помпата е голям консуматор на ток?

Предполагам че ще имам още въпроси, за сега толкова. Нека ако някой си е направил подобно прекъсване да помага със съвети!




Потребителски аватар
Miki
Мнения: 1031
Регистриран на: Сря 19 яну 2005 16:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Как да си направя прекъсвач за бензиновата помпа?

Мнениеот Miki » Чет 16 фев 2006 13:07


doktora написа:...моля да не давате съвети дали е удачно или не прекъсването и, защото съм решил окончателно да я спирам, но само при работа на газ...


нИдей бе човек, спри си я и на бенц, знаЙш ли колко тънкана ше ти е :lol:

Сега сериозно - беж при Павката, човека няма да ти одере кожата и ще ти свърши работа професионално.
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=5971

Към модераторите - темата май е за този раздел, move не може ли pls?


Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Мнениеот doktora » Чет 16 фев 2006 13:36


Някой казвал ли ти е, че си голям щастливец и не само ти, както и всички други които живеят в София?!Ако не - сега ти го казвам аз! Прочетох отзивите за момчетата в Княжево и ми става още по мъчно че съм в скапаната провинция. Ще ми излезе златно да отида до Сф и да се върна заради един ключ.
Имаш ли си на идея дали тези момчета при газификацията на колите, дали са предвидили прекъсване работата на бензиновата помпа при превключване на газ?


Потребителски аватар
Miki
Мнения: 1031
Регистриран на: Сря 19 яну 2005 16:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Miki » Чет 16 фев 2006 13:53


Ами .... сори, не те знаех от къде си.
Да, моята газова я сложих при тях и помпата ми се изключва автоматично като премина на газ.


Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот i.e.i » Чет 16 фев 2006 14:02


Сложи си едно реле ,което да прекъсва веригата към помпата.
Вържи му + към газовия клапан и готово.


Потребителски аватар
cerosina
Мнения: 279
Регистриран на: Пет 14 окт 2005 10:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот cerosina » Чет 16 фев 2006 14:02


Аз я прекъсвам по следния начин -от бушона.

Първо защо - после как ..

Защо - забелязах че на дълъг път ми гори и бензин ( малко ) и се оказа че помпата върти непрекъснато и така бензина се загрява и изпрарява , парите през един клапан се изгарят. И затова реших да направя така че да си изключвам помпата когато си искам и съм на газ. Принципно ключа за газовата няма връзка с този за помпата , когато съм извънградско или съм сигурен че ще карам по дълго градско , без да превкл. на бензин, щрак ключето и така, помпата я спирам. През останалото време ( когато карам градско или късо разстояние ) ми работи бензиновата помпа.

Как - грозно решение ама просто - заменям бушона за помпата с два кабела прекъснати с ключ + гнездо за 20А бушон. Купих си 3 бушона ( 1 резерва ) какъвто и да е ампераж и ключ , кабели. Единия от бушоните му късам жицата за товара и запоявам към него два кабела на двата края, този бушон се пъха в гнездото на стария, единия кабел го прекъсвам с ключ, и после в другиа им край запоявам 2-рия бушон които с малко въображение го префасонирам на гнездо - където си слагам оригиналния бушон ( по-добре да използваш цокъл за бушон - по-чисто решение ама аз не намерих )

Не е много техн. издържано, но исках възможно най-малко да се намесвам в схемата на колата - т.е. имаш си една външна джаджа която се включва на мястото на бушона ( обаче го използва като му осигурява гнездо където да се сложи ) и прекъсва външно вригата.

Не забраяй да включваш помпата само на изключен двиг. за изкл. може и когато си на газ и двиг. работи.

Успех


Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Мнениеот doktora » Чет 16 фев 2006 14:34


momcho написа:Не забраяй да включваш помпата само на изключен двиг. за изкл. може и когато си на газ и двиг. работи.

:shock :shock :shock Колега, можеш ли да обясниш защо, т. като буквално останах втрещен като прочетох това?!Много пъти ми се е налагало, примерно когато започне да свършва газта, да превключвам от газ на бензин. В такъв случай ако помпата се направи да изключва, то тогава ако изкачвам някакъв баир ще трябва буквално да спирам , да угасям двигателя и така да минавам на бензин?!


Потребителски аватар
cerosina
Мнения: 279
Регистриран на: Пет 14 окт 2005 10:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот cerosina » Чет 16 фев 2006 14:47


Няма фатална причина за това :)
Просто си мисля че така е по-нормално, моито "подобрение" да оказва по малко влияние върху това как се стартира електродвигателя на помпата. Иначе казано гледам да действам с моито ключе, когато колата е изкл. от контакт, там се дискутираха някакви токови удари при вкл. на помпата , затова гледам да я включвам чрез ключа когата няма напрежение на бушона..
Когато си на байр и нямаш газ , естествено е да си вкл. помпата и да подкараш на бенз, просто не ми се е случвало досега.
Принципно много ръчна работа , ама аз така предпочитам да си гася помпата когато си искам, ако искаш направи както ти казва другия колега , прекъсващо реле към плюса на изпарителя/газовия клапан, тогава няма да те е грижа кога е пусната или спряна.


Потребителски аватар
FELIPE
Мнения: 1740
Регистриран на: Нед 24 апр 2005 19:51
Автомобил: VW Bora 2002
Двигател: ASZ
Местоположение: Асеновград

Мнениеот FELIPE » Чет 16 фев 2006 15:24


Докторе според мен не се занимавай с глупости,една бензинова помпа не можеш да я уплашиш с работа(все едно да плашиш куче с кокал).
Според мен ако не е абсолютен ментак настоящата ти помпа ще надживее колата...единственото условие е да има достатъчно бензин в резервоара.


Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Мнениеот doktora » Чет 16 фев 2006 15:41


Еее неее, нали казах че съм решил твърдо и ви помолих да не си губим времето в излишни спорове.Достатъчно мнения съм прочел по този въпрос и съм взел окончателно решение.
Това което ме загложди е за въпросните токови удари, за които и аз бях чел някъде.Останах с впчеатление че те се получават не от начина на прекъсване/пускане на помпата, а при самото и пускане?!Т.е. по често включване/заключване = по чести токови удари, независимо от това дали прекъсването е по начина който обясни i.e.i или по начина на momcho?!


Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот i.e.i » Чет 16 фев 2006 15:48


Честите токови удари при прекъснато захранване как ще се получат?


Потребителски аватар
silent
Мнения: 2618
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Как да си направя прекъсвач за бензиновата помпа?

Мнениеот silent » Чет 16 фев 2006 16:06


doktora написа:След като ми изгоря немската бензинова помпа и сложих нова но китайска, реших да взема мерки да я щадя Китайката, за да ме изкара надявам се по дълго време.
Та оглеждайки кабелите и услушвайки се при работа на двигателя на газ, разбрах че помпата през това време продължава да работи. И взех окончателно решение да си направя нещо като ключе, може и на по скришно място, с което да прекъсвам работата и, когато съм на газ.
Много се е изписало по темата дали е нужно или не изключването и, поради което, ви моля да не давате съвети дали е удачно или не прекъсването и, защото съм решил окончателно да я спирам, но само при работа на газ.В тази връзка ще добавя и следното: винаги паля и ще паля на бензин, което означава че помпата няма да бездейства напълно, само искам да я предпазя от ненужното въртене.

И така, минавам по същината на темата :arrow: :
1. От къде е добре да се прекъсне връзката - веднага след релето (бушончето), от кабелите които отиват към помпата, или от друго място?
2. Кой номер реле е за помпата ?
3. Възможно ли е ключа за ГАЗ/БЕНЗИН да се ползва и като прекъсвач за помпата?Целта е когато превключа на газ, автоматично да се изключва помпата, както и обратното?
4. Ако по горното е невъзможно, какво ключе ще е удачно да се сложи?
5. Ще попитам и за кабелите, какви трябва да са, защото знам че помпата е голям консуматор на ток?

Предполагам че ще имам още въпроси, за сега толкова. Нека ако някой си е направил подобно прекъсване да помага със съвети!

Трябва ти едно реле. Режеш плюса на помпата и го прекарваш през нормално затворените контакти на едно реле. Намотката на релето я връзваш параллно на клапана за газта. Автоматиката е пълна като минеш на газ автоматично спира помпата като минеш на бензин автоматично се включва помпата. Ако искаш и скрито ключе релетата трябва да станат две.


Потребителски аватар
madmen
Мнения: 3032
Регистриран на: Сря 08 дек 2004 10:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливница

Re: Как да си направя прекъсвач за бензиновата помпа?

Мнениеот madmen » Чет 16 фев 2006 16:18


silent написа:Трябва ти едно реле. Режеш плюса на помпата и го прекарваш през нормално затворените контакти на едно реле. ....

Док, колегата ти е отговорил. Само да допълня че ако някой ден имаш проблем с работата на бензин помни за това реле....
Действието е по действителен случай - извадена работеща помпа, заради едно преебано(прекъснало) реле... :shock Ама човек се учи докато е жив.


Потребителски аватар
brother_Tom
Мнения: 166
Регистриран на: Пет 17 сеп 2004 18:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот brother_Tom » Чет 16 фев 2006 20:44


Дълга тема :uuoooh:
Правилно си решил да изключваш помпата :applause:
Silent е написал точно как трябва да се изпълни.
Не се чуди повече.
Сложи силовите кабели >2,5мм2, релето да е читаво(не от сергия!) за ток 20-30А


Потребителски аватар
Даскала™
Мнения: 5449
Регистриран на: Сря 16 мар 2005 23:41
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот Даскала™ » Чет 16 фев 2006 20:56


Хорица,а как може да се направи да изключва помпата без да се щракват разни ключета и други изгъзици,зашото жена ми се метка тея дни на колата и трябва да има възможно по-малко техника по нея :oops: Мисълта ми е да си остане както е сега,пали си на бензин и при 2000 оборота си минава на газ.Така,обаче при минаването на газ автоматично да спре и помпата и обратно при палене на мотора/при подаване на контакт/да заработва.Къде какво трябва да се прекъсне?В момента немога да карам на бензин и правя следната маневра,давам на контакт,ключето е на газ обаче трябва да запали на бензин.Аз връщам към бензина,връщам към газта и паля на газ.Искам и този вариант да си остане при начина на :roll: прекъсването на бензиновата помпа



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 112 госта