Избор на акумулатор. Факти, митове, легенди.

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
juli76
Мнения: 162
Регистриран на: Вто 25 окт 2005 22:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот juli76 » Чет 17 яну 2008 23:29


Аз ползвах словенски "Топ-ла" калциев с усилен пусков ток доволен съм от него но тези дни при студовете замина излезна че се е прекъснала клетка и не може да държи волтаж.Ползвах го точно 3 години но тази зима не издържа.По финансови пречини сега се доверих на "Монбат" пак с усилен стартов ток и контролно око.Чувам противоречиви мнения за тази марка акомулатори но мен това не ме интересува изкара ли 2-3 години ме устройва а и има гаранция 2 години.




boi4eto
Мнения: 1518
Регистриран на: Нед 11 мар 2007 12:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Чипровци

Мнениеот boi4eto » Пет 18 яну 2008 0:00


juli76 написа:Аз ползвах словенски "Топ-ла" калциев с усилен пусков ток доволен съм от него но тези дни при студовете замина излезна че се е прекъснала клетка и не може да държи волтаж.Ползвах го точно 3 години но тази зима не издържа.По финансови пречини сега се доверих на "Монбат" пак с усилен стартов ток и контролно око.Чувам противоречиви мнения за тази марка акомулатори но мен това не ме интересува изкара ли 2-3 години ме устройва а и има гаранция 2 години.

Прав си колега,Монбат не са добри според мен,вече с два нови акумолатора,имах проблем.Така че,взимай нещо чуждо!
пп.Нищо че живея на 36км. от Монтана,просто не стават.


Потребителски аватар
Koksan
Мнения: 1678
Регистриран на: Пет 14 апр 2006 15:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен / 6N 1,4 16V - AFH
Контакти:

Мнениеот Koksan » Пет 18 яну 2008 8:53


Вчера си купих акумулатор! От магазините на Ауто Плюс ... хем да съм по-спокоен с гаранцията хем на добра според мен цена! VARTA 52Ah s 470 или 480A стартов ток ... цената е 159лв с 2 години гаранция!


Потребителски аватар
lozan67
Мнения: 734
Регистриран на: Чет 03 авг 2006 20:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

ak

Мнениеот lozan67 » Пет 18 яну 2008 19:49


Аз сега съм с 55А Искра, но само го чакам да сдаде багажа и си лепвам един 75А. Алтернатора ми е 90А. Мечтата ми 200А алтернатор и два акумулатора един за колата а другия за музиката. Е за износ също трябва да има.


Потребителски аватар
valsn
Мнения: 392
Регистриран на: Съб 09 фев 2008 22:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Акумулатор Panther

Мнениеот valsn » Пет 02 яну 2009 15:59


Колеги използвам темата да задам един въпрос:
Полото ми е внесено от Германия през 2004 с акумулатор Panther +30% - Multistart P+45 ; 45 Ah ; 400A/EN.

На него пише на немски " absolut wartungsfrei" , означава ли това че не изисква абсолютно никаква поддръжка? И ако е така, защо тогава има отгоре отвиващи се пластмасови "винтове" над клетките, както при старите акумулатори-при които имаше електолит и прочие?
Благодаря за всеки отговор!


Потребителски аватар
Lisho
Мнения: 495
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 15:41
Автомобил:
Двигател:

Re: Акумулатор Panther

Мнениеот Lisho » Пет 02 яну 2009 17:04


valsn написа:Колеги използвам темата да задам един въпрос:
Полото ми е внесено от Германия през 2004 с акумулатор Panther +30% - Multistart P+45 ; 45 Ah ; 400A/EN.

На него пише на немски " absolut wartungsfrei" , означава ли това че не изисква абсолютно никаква поддръжка? И ако е така, защо тогава има отгоре отвиващи се пластмасови "винтове" над клетките, както при старите акумулатори-при които имаше електолит и прочие?
Благодаря за всеки отговор!

Австрийските Banner Power Bull също ги водят необслужваеми.И те имат пластмасови "винтове" само, че имат и гумени пръстенчета на тях.Ако винта е затегнат и гуменото пръстенче не е скъсано, няма как да се изпари водата или излее електролита.След като няма загуба на течност няма да има и доливане значи може да се каже, че е не обслужваем.


Потребителски аватар
valsn
Мнения: 392
Регистриран на: Съб 09 фев 2008 22:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Акумулатор Panther-без поддръжка?

Мнениеот valsn » Пет 02 яну 2009 22:54


Днес отворих клетките и те са абсолютно "сухи". Въпреки това и при днешните -5 градуса сутринта си върти ! Но все пак не трябва ли да се долее поне малко дестилирана вода? Въпреки този надпис "absolut wartungsfrei".


Потребителски аватар
tatenceto
Мнения: 781
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Акумулатор Panther-без поддръжка?

Мнениеот tatenceto » Съб 03 яну 2009 9:31


valsn написа:Днес отворих клетките и те са абсолютно "сухи". Въпреки това и при днешните -5 градуса сутринта си върти ! Но все пак не трябва ли да се долее поне малко дестилирана вода? Въпреки този надпис "absolut wartungsfrei".
моето скромно мнение е, че трябва да се долее дестилат.


Потребителски аватар
valsn
Мнения: 392
Регистриран на: Съб 09 фев 2008 22:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот valsn » Пон 05 яну 2009 11:31


Ето го въпростият Panther:

http://www.panther-batterien.de/produkt-1-z_p30.html
До Radi_nrj:
В моя случай има отвори за доливане, съвсем стандартни

И той намира ли се/произвежда както пишеRadi_ndj?/ в България? Защото чичко " Google" го намира само в немски сайтове...

А това е от сайта на Елхим-Искра:
необслужваеми акумулаторни батерии - Са.
Най-новата серия акумулаторни батерии, отговарящи на европейски типов номер (ETN). При производството им се използва нов вид сплав - оловно-калциева и нова технология при производството на активната маса. Тази серия има следните предимства:
# не се нуждаят от поддръжка при нормална експлоатация
# не се нуждаят от доливане на дестилирана вода. Използването на калциева сплав намалява разхода на вода до минимум. Това дава възможност акумулаторната батерия да бъде обявена като освободена от поддръжка.
# имат много малък саморазряд. Това увеличава срока на съхранение в заредено състояние.
# зареждането им в автомобила и стартирането се извършва веднага
# имат по-висок стартерен ток от стандартни

Или пък този цитат от сайта на Монбат:е висококачествена стартерна батерия, конструирана според изискванията на Европейските стандарти.

* Хибридна Sb/Ca технология;
* Занижен разход на вода;
* Използване на джоб сепаратори, осигуряващи удължаване на живота на батерията, подобряване на електрическите и химичните параметри, и най-важното - увеличаване на стартовата способност;
* Ниски нива на саморазряд;

И при цялата тази информация въпросът ми е при положение че в момента клетките са сухи / не зная как са били 2004г. кагато купих полото/ и има съвсем стандартни отвори за доливане на електолит-
трябва ли да предриема нещо за да не му скъся живота на акумулатора?


Потребителски аватар
Lisho
Мнения: 495
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 15:41
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот Lisho » Пон 05 яну 2009 20:57


valsn написа:Ето го въпростият Panther:

http://www.panther-batterien.de/produkt-1-z_p30.html
До Radi_nrj:
В моя случай има отвори за доливане, съвсем стандартни

И той намира ли се/произвежда както пишеRadi_ndj?/ в България? Защото чичко " Google" го намира само в немски сайтове...

А това е от сайта на Елхим-Искра:
необслужваеми акумулаторни батерии - Са.
Най-новата серия акумулаторни батерии, отговарящи на европейски типов номер (ETN). При производството им се използва нов вид сплав - оловно-калциева и нова технология при производството на активната маса. Тази серия има следните предимства:
# не се нуждаят от поддръжка при нормална експлоатация
# не се нуждаят от доливане на дестилирана вода. Използването на калциева сплав намалява разхода на вода до минимум. Това дава възможност акумулаторната батерия да бъде обявена като освободена от поддръжка.
# имат много малък саморазряд. Това увеличава срока на съхранение в заредено състояние.
# зареждането им в автомобила и стартирането се извършва веднага
# имат по-висок стартерен ток от стандартни

Или пък този цитат от сайта на Монбат:е висококачествена стартерна батерия, конструирана според изискванията на Европейските стандарти.

* Хибридна Sb/Ca технология;
* Занижен разход на вода;
* Използване на джоб сепаратори, осигуряващи удължаване на живота на батерията, подобряване на електрическите и химичните параметри, и най-важното - увеличаване на стартовата способност;
* Ниски нива на саморазряд;

И при цялата тази информация въпросът ми е при положение че в момента клетките са сухи / не зная как са били 2004г. кагато купих полото/ и има съвсем стандартни отвори за доливане на електолит-
трябва ли да предриема нещо за да не му скъся живота на акумулатора?

Долей дистилирана вода до белега (всеки акум. има белег до къде трябва да се долива вода).И на моите "необслужваемите" също им доливам дестилирана вода.Иначе точно като им изтече гаранцията ще ме "обслужат" на цяло, точно когато най-няма желание.При сухи клетки живота на акумулатора е на финалната права.Вервай ми - от личен опит.


Потребителски аватар
liuboo
Мнения: 93
Регистриран на: Нед 29 апр 2007 12:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Асеновград

Мнениеот liuboo » Пон 05 яну 2009 21:09


Да ви кажа колеги всичко е късмет,улучи ли се да работи ще работи понякога втора употреба кара повече от нов.


Потребителски аватар
icemans
Мнения: 151
Регистриран на: Пон 30 юни 2008 20:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Избор на акумулатор. Факти, митове, легенди.

Мнениеот icemans » Сря 06 май 2009 19:17


Изчетох много постове по темата, но накрая се обърках! Та моята ситуация е следната. Имах акумулатор ИСКРА 44Ah, който сгъна - умря му едната клетка. Поразгледах по магазините и в момента в който се спрях на ГИГАВАТ, един приятел ми предложи един BOSCH Silver 66 Ah. Взех го, заредих го, тъй като не беше каран известно време и си работи без пробелми. Та какво е Вашето мнение по въпроса - ще имам ли някакви проблеми относно зареждането отстрана на динамото и изобщо какви са минусите! Благодаря!


Потребителски аватар
kusho
Мнения: 288
Регистриран на: Пон 07 яну 2008 20:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Избор на акумулатор. Факти, митове, легенди.

Мнениеот kusho » Сря 06 май 2009 20:29


icemans написа:Изчетох много постове по темата, но накрая се обърках! Та моята ситуация е следната. Имах акумулатор ИСКРА 44Ah, който сгъна - умря му едната клетка. Поразгледах по магазините и в момента в който се спрях на ГИГАВАТ, един приятел ми предложи един BOSCH Silver 66 Ah. Взех го, заредих го, тъй като не беше каран известно време и си работи без пробелми. Та какво е Вашето мнение по въпроса - ще имам ли някакви проблеми относно зареждането отстрана на динамото и изобщо какви са минусите! Благодаря!

няма проблеми...



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 42 госта