Как да си направя прекъсвач за бензиновата помпа?
alexx написа:според мен е напълно ицлишно да се изключва пампата. Само се заблуждавате че и помагате .... най-много да се скапе по бързо /както всичко когато не се ползва /
Чакай ся,обоснови се де Как така не се ползва,като при всяко палене ще работи Е как ли па ше стана роб на помпата и ше и подържам 15 литра бензин,който трябва да го подменям редовно Ше ми се разсърди газовата уредба
- wili98
- Щраусолог
- Мнения: 7566
- Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
така.. я и аз малко да се намешам в темата..
За и против прекъсването:
Значи само едно правило да уточним, че не включчването е изтощаващо за помпата, а изключването.. настъпват едни процеси като самоиндукция, и за туй.. ама да не влизам в подробности.. считам горното за даденост.
хайде да мислим реално:
караш на бенз нали:
Палиш колата работи -> включване
....работа...... време на работа Х
гасиш ->изключване
караш на газ:
палиш колата ...бенз помпата работи щото си на бензин
превключва автоматично и гаси - време на работа 10 сек до 2-3 минути
Гасиш колата.. ми вече нема кво да гасне щото вече е угасена...
Значи къде идва сметката спестяваш време за работа ...
Защо спират помпите?
в 90% от случаите които разбрах ами просто щото им се износват колекторите...
А от какво се износват колекторите.. ами не е от включване и изключване.. а от работа..
Следователно колкото по-малко работа, толкова по-малко износване, толкова по-дълъг живот.
-Помпата няма да седи изключена дълго време поради факта че палиш на бенз.
Дотук добре...
как да я прекъснем?
ще ги нарисувам след малко и ще ги пусна...
като ще квалифицирам кой ми е любимият.
За и против прекъсването:
Значи само едно правило да уточним, че не включчването е изтощаващо за помпата, а изключването.. настъпват едни процеси като самоиндукция, и за туй.. ама да не влизам в подробности.. считам горното за даденост.
хайде да мислим реално:
караш на бенз нали:
Палиш колата работи -> включване
....работа...... време на работа Х
гасиш ->изключване
караш на газ:
палиш колата ...бенз помпата работи щото си на бензин
превключва автоматично и гаси - време на работа 10 сек до 2-3 минути
Гасиш колата.. ми вече нема кво да гасне щото вече е угасена...
Значи къде идва сметката спестяваш време за работа ...
Защо спират помпите?
в 90% от случаите които разбрах ами просто щото им се износват колекторите...
А от какво се износват колекторите.. ами не е от включване и изключване.. а от работа..
Следователно колкото по-малко работа, толкова по-малко износване, толкова по-дълъг живот.
-Помпата няма да седи изключена дълго време поради факта че палиш на бенз.
Дотук добре...
как да я прекъснем?
ще ги нарисувам след малко и ще ги пусна...
като ще квалифицирам кой ми е любимият.
- wili98
- Щраусолог
- Мнения: 7566
- Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
ША ти го направя аз... та после да не запалиш посмъртно...чекай се ориентирам из схемите...
Идеята е да се прасне управляващият кабел и на негово място да се замандахерца + който идва от клапана на газтта.. само не ми е ясно на този клапан + има когато работи на бензин или на газ...
Ако + се подава само на газ, тогава трябва друго да се измисли.. с реле, и да се прекъснат силовите вериги т.е. директно захранването на помпата.
Идеята е да се прасне управляващият кабел и на негово място да се замандахерца + който идва от клапана на газтта.. само не ми е ясно на този клапан + има когато работи на бензин или на газ...
Ако + се подава само на газ, тогава трябва друго да се измисли.. с реле, и да се прекъснат силовите вериги т.е. директно захранването на помпата.
- FELIPE
- Мнения: 1740
- Регистриран на: Нед 24 апр 2005 19:51
- Автомобил: VW Bora 2002
- Двигател: ASZ
- Местоположение: Асеновград
Добре,разбрахме се че Док е решил да изключва и дано ни прости отклоненията.
На Вентото не съм слагал аз газовата,но на предишната ми кола като я правих на газ майстора ме пита кое да изключи -помпата или дюзата.
Разбирам ,че на Док без да го питат по подразбиране са му изключили дюзата(сигурно защото е по лесно).
Та какъв е проблема да иде при въпросния майстор(и) и да му каже какво иска-да му се изключва помпата при работа на газ и той си знае работата.
Е вярно ще вземе някой лев, ама поне ще го направи като хората и ще поеме съответните рискове и гаранции.
Иначе на мен идеята дилетант да се занимава със силовото захранване на помпата ми изглежда като подритване на едни 100,200 или в краен случай 300 лв.
На Вентото не съм слагал аз газовата,но на предишната ми кола като я правих на газ майстора ме пита кое да изключи -помпата или дюзата.
Разбирам ,че на Док без да го питат по подразбиране са му изключили дюзата(сигурно защото е по лесно).
Та какъв е проблема да иде при въпросния майстор(и) и да му каже какво иска-да му се изключва помпата при работа на газ и той си знае работата.
Е вярно ще вземе някой лев, ама поне ще го направи като хората и ще поеме съответните рискове и гаранции.
Иначе на мен идеята дилетант да се занимава със силовото захранване на помпата ми изглежда като подритване на едни 100,200 или в краен случай 300 лв.
- doktora
- Мнения: 813
- Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
- Контакти:
Благодаря на всички за отговорите и съветите.
Обадих се на един газаджия, имам наблюдения че си разбира от работата, т. е. ходя само при него когато имам проблеми с газовата инсталация.Не ми е инсталирвал той газовата, но няма проблеми да направи това което искам, т.като гаранцията на газовата изтече. Утре ( събота ) съм при него и съм решил да му кажа да прекъсне помпата чрез ключа за превключване газ/бензин,т.е. по начина който описа Red_jetta и други колеги!
Газаджията нещо май не беше на същото мнение като моето,т.е. че е нужно да се прекъсва работата на помпата. Но аз пак казвам - решил съм твърдо!!!Ако искате вече може да поспорим по въпроса - трябва или не трябва. Ето моите аргументи, на базата на които взех твърдото решение за прекъсването:
Факт е, че е безмислено помпата да работи когато колата е на газ и то при по-голямо налягане на бензина.
Факт е че помпата се износва най-вече от работа, когато бензина е добър - защо тогава да не и спестим малко работа.
Факт е, че разхода на бензин е голям, нищо че карам на газ - което го отдавам на по големите изпарения на бензина, който се загрява първо от помпата, а после и от двигателя.
Факт е, че колата е измислена и направена да върви само на бензин, защо тогава да не направим малки промени/подобрения, които да удължат живота на елементите, които нямат пряко участие при работата на двигателя на газ.
Факт е, че помпата няма да бъде напълно изключена, т.е. тя пак ще работи толкова време, достатъчно за да се смазва самата тя, както и да не остават за дълго врме сухи всички други бензинови елементи.
Не съм го доказал напълно - но една от вероятните причини да откаже да работи оригиналната помпа е износване, т. като не е изгоряла/стопила от липса на бензин, а проработва от време на време като се понаклони.
Утре ще чуя аргументите на майсорчето, но няма да се отказвам
Обадих се на един газаджия, имам наблюдения че си разбира от работата, т. е. ходя само при него когато имам проблеми с газовата инсталация.Не ми е инсталирвал той газовата, но няма проблеми да направи това което искам, т.като гаранцията на газовата изтече. Утре ( събота ) съм при него и съм решил да му кажа да прекъсне помпата чрез ключа за превключване газ/бензин,т.е. по начина който описа Red_jetta и други колеги!
Газаджията нещо май не беше на същото мнение като моето,т.е. че е нужно да се прекъсва работата на помпата. Но аз пак казвам - решил съм твърдо!!!Ако искате вече може да поспорим по въпроса - трябва или не трябва. Ето моите аргументи, на базата на които взех твърдото решение за прекъсването:
Факт е, че е безмислено помпата да работи когато колата е на газ и то при по-голямо налягане на бензина.
Факт е че помпата се износва най-вече от работа, когато бензина е добър - защо тогава да не и спестим малко работа.
Факт е, че разхода на бензин е голям, нищо че карам на газ - което го отдавам на по големите изпарения на бензина, който се загрява първо от помпата, а после и от двигателя.
Факт е, че колата е измислена и направена да върви само на бензин, защо тогава да не направим малки промени/подобрения, които да удължат живота на елементите, които нямат пряко участие при работата на двигателя на газ.
Факт е, че помпата няма да бъде напълно изключена, т.е. тя пак ще работи толкова време, достатъчно за да се смазва самата тя, както и да не остават за дълго врме сухи всички други бензинови елементи.
Не съм го доказал напълно - но една от вероятните причини да откаже да работи оригиналната помпа е износване, т. като не е изгоряла/стопила от липса на бензин, а проработва от време на време като се понаклони.
Утре ще чуя аргументите на майсорчето, но няма да се отказвам
- FELIPE
- Мнения: 1740
- Регистриран на: Нед 24 апр 2005 19:51
- Автомобил: VW Bora 2002
- Двигател: ASZ
- Местоположение: Асеновград
Утре ще чуя аргументите на майсорчето, но няма да се отказвам
Ами ако вземе,че те откаже?
Независимо от развръзката пиши какви са неговите доводи ''за'' и ''против''.
Между другото решението няма да е еднозначно и в стил ''и вълка сит и агнето цяло''.
На старото ми Опелче след четиригодишно каране на газ и аз хвърлих една помпа,та по мои наблюдения помпите на колите карани на газ си отиват почти неизбежно по следните причини:
1.Немарливо отношение на водача-рано или късно колкото и да се внимава се отива до ниво резерва в резервоара и всеки си казва още малко и ще сложа бензин,още малко...Все пак трудно се дават 30-40 лв за бензин и то при положение че след това трябва да сложиш и газ.
Оттук до оставането на сухо на помпата и нейното изгаряне е една крачка.
2.От дългото стоене на един и същ бензин в резервоара се променя неговия химичен състав.
След като имах проблеми и с втората помпа я извадихме с майстора и се оказа че едно гумено маркуче свързващо помпата с тръбичката в резервоара е почти разядено и самата гума беше станала лепкава като дъвка ,съответно помпата си работеше, но налягане тц.
Не е нужно да казвам че бензина беше едногодишен и приличаше повече(поне по миризма) на керосин.
От тук и точка
3.Комбинацията от калпав бензин и дългото му стоене в резервоара е направо убийствена за помпата.
Та извода-поне според мен- изключването на помпата в чисто психологически план ще доведе до още по-голямо успокоение на водача ''Тя така и така не работи като карам на газ,що да не отложа кихането за бенз още малко...'' и от там т.1,т.2 и т.3
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 134 госта