Здравейте, имам Фолксваген Шаран от няколко месеца. Още при закупуването му работеше на високи обороти /около 1200-1300/. Вчера обаче колата започна сама да се форсира, сякаш и подавах газ. Всичко това се оправяше ако и дам газ до около 4000 об/м. След това проблема пак се появяваше ако подам газ над 2500 об/м. Отидох в оторизирания сервиз на Фолксваген в Благоевград. След някакви манипулации, които траеха 1 час техникът ми обясни, че проблемът е софтуеърен, но за жалост те не разполагали с тази програма. Колата ми е 1998 г /декември/, а те имали софтуеъра за всички автомобили след 2000 г. Човекът изтри натрупаните грешки и колата се оправи, но казаз, че ще е така докато не ги натрупа отново.
Не зная какво да правя сега. Самият той не е сигурен дали ще имат самия софтуеър /или каквото е там/. Ако в официалното представителство не могат да ми помогнат къде тогава??? Това не може да е вярно, просто...
софтуеърен проблем на Фолксваген Шаран - РЕШЕН
софтуеърен проблем на Фолксваген Шаран - РЕШЕН
Последна промяна от mitioto на Чет 05 фев 2009 9:29, променено общо 1 път.
- Plehi
- Мнения: 838
- Регистриран на: Нед 20 май 2007 21:07
- Автомобил: Passat B8 T4 Touareg W140
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: софтуеърен проблем на Фолксваген Шаран
Тоя майстор не каза ли,че трябва да се сменя ЕКУ-то?
-
- Мнения: 1320
- Регистриран на: Пет 03 мар 2006 22:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България, 2006 VW Touran 1.9 TDI DSG
Re: софтуеърен проблем на Фолксваген Шаран
Знаеш ли къде е МАФ сензора? Когато пак започне да прави така, го изключи и виж как ще се държи колата. Също така, дай кода на грешките тук, да ги разчетем.
Re: софтуеърен проблем на Фолксваген Шаран
За Еку-то нищо не са ми казвали. Не знам и какво е Грешките не можах да видя какви са, защото в сервиза е забранено за външни лица. Абе улава работа...
Иначе Шарана е 1998 г. /декември/ бензинов 1,8 Турбо 150 к.с.
Приемчика на колите спомена нещо, че дроселовата клапа трябва да се настрои или нещо от този сорт, но не могат да й зададат параметрите без оная програма.
За съжаление и МАФ сензора не зная къде е... Много съм бос, заеби...
Иначе Шарана е 1998 г. /декември/ бензинов 1,8 Турбо 150 к.с.
Приемчика на колите спомена нещо, че дроселовата клапа трябва да се настрои или нещо от този сорт, но не могат да й зададат параметрите без оная програма.
За съжаление и МАФ сензора не зная къде е... Много съм бос, заеби...
-
- Мнения: 1320
- Регистриран на: Пет 03 мар 2006 22:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България, 2006 VW Touran 1.9 TDI DSG
Re: софтуеърен проблем на Фолксваген Шаран
Добре, това е малко повече инфо Я попитай по-добре дали някой около теб има VAG-COM софтуера, и необходимите знания да ти помогне да направиш адаптацията.
http://www.ross-tech.com/vag-com/tour/a ... creen.html
http://www.ross-tech.com/vag-com/tour/a ... creen.html
Re: софтуеърен проблем на Фолксваген Шаран
Калине, благодаря за отзивчивостта ти... Аз съм от Кюстендил и се уверих, че в тоя град нема свестен майстор. Ще попитам в един сервиз, където знам, че разполагат с нужната им техника, но не могат да работят с нея. Работата е там, че колкото пари ми кажат - толкова ще дам, но да се оправи... Да имаш пари и да си с вързани ръце!!! Бах идиотщината
-
- Мнения: 1320
- Регистриран на: Пет 03 мар 2006 22:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България, 2006 VW Touran 1.9 TDI DSG
Re: софтуеърен проблем на Фолксваген Шаран
mitioto, тогава ги накарай само да прочетат грешките от ECU-то, когато се появят отново, и ги пусни тук, да ги разтълкуваме.
- bobitur
- Мнения: 1172
- Регистриран на: Съб 02 юни 2007 17:26
- Автомобил: ford galaxy 1.9 tdi 90+chip
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Пловдив
Re: софтуеърен проблем на Фолксваген Шаран
Ами колега виж първо да ти направят сигурна диагностика, за предпочитане е колега от форума, преди да сменяш Еку. Иначе и аз имам проблем с Еку-то. И го смених за проба с едно Еку(което също е проблемно - много приличащо на твойте симптоми за високите обороти и форсирането)и се оказа че найстина проблема е в Еку-то. Съвет от мен намери колега със същия Шаран или Галакси (мисля, че няма 1.8Т на Форд, само дизелите са еднакви на Шаран и Галакси, докато алхамбрата се различават по индекси на ДВГ-то "дизели") и Виж след смяна на Еку-то дали ще се оправи. Ама само с Ваг се сменя, че не можеш да е запалиш с новото Еку (имобилайзер).
Виж тази тема viewtopic.php?f=24&t=116587
Виж тази тема viewtopic.php?f=24&t=116587
Последна промяна от bobitur на Пет 23 яну 2009 15:06, променено общо 2 пъти.
Re: софтуеърен проблем на Фолксваген Шаран
колега аз мисля 4е този така наречен "оторизиран"сервиз в Бл-д нямат софтуера за по старите таралясници на VW защото не са оторизирани изобщо!я по добре ходи ж Сф или Пл-в представителствата!Аз знам доста недоволни от Благоевградския "оторизиран" сервиз ,а пък последно като бях в пловдивския там ми казаха че в Бл-д нямат представителство или оторизиран сервиз.........
аиде със здраве
аиде със здраве
Re: софтуеърен проблем на Фолксваген Шаран
Здравеи колега.Как ти гореше преди проблема,и аз имам такова 1.8 т. за сравнение питам.
Re: софтуеърен проблем на Фолксваген Шаран
Благодаря на Калин и на всички отзовали се. Във Фолксваген Благоевград наистина казаха, че няма да могат да я оправят щото била 99 г., а пък те правели по-нови коли. Момчето обаче беше много отзивчиво, направиха ми диагностика, изчисти някакви грешки и колата се оправи. След това каза че не иска да ми взема пари, защото не е решил проблема. Грешките щели отново да се натрупат. Каза ми че трябва да правя адаптация на дроселовата клапа, но те не могли, че колата ми била стара и нямали софтуеъра. Това ми беше много странно. Поне каза с каква програма и как трябва да се направи. Отидох в Кюстендил в един сервиз и им казах всичко стъпка по стъпка... На другия ден колата беше готова. От тогава съм й минал около 3000 км и няма никакъв проблем. Цялото нещо ми излезе 50 лв. Толкова ми взеха в Кюстендилския сервиз. В Благоевград както казах, не ми взеха пари.
Иначе колата си харчи и харчеше като по книжка, та дори и по-малко. Извънградско пада на 9/100 л, та дори на 8 и нещо, а градско си е около 11-12/100 л.
Пак много благодаря на Калин и на всички отзовали се.
Поздрави
Иначе колата си харчи и харчеше като по книжка, та дори и по-малко. Извънградско пада на 9/100 л, та дори на 8 и нещо, а градско си е около 11-12/100 л.
Пак много благодаря на Калин и на всички отзовали се.
Поздрави
Върни се в “Sharan, Touran & Caddy”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 77 госта