WasteLand_TD написа:бензиновите автомобили от нисък,среден и дори висок клас ще отстъпят място на дизелите...
мисля че само расовите автомобили като ферари,порше и т.н ще бъдат бензинови
И бензина не си изпял още песента.
Директното впръскване навлиза много сериозно и при моторите задвижвани от бензин.
FSI на VW, Голф 5 GT който е с двигател 1.4 с директно впръскване, компресор и турбо има изключително добри динамични показатели и харчи колкото нормален 1.4мотор, а разполага с цели 170коня.
За 1.4ФСИ (90коня и 6.2литра на 100км), 1.6ФСИ (115коня и 6.4литра на 100км), 2.0ФСИ (150коня и 7.2литра на 100км), 2.0Т с 200коня, директно впръскване и турбо -> също може да се каже, че са икономични и пъргави, а цената им по-малка от еквивалентните дизели. Да няма спор, че дизела е по-икономичен, но конректно при ФВ-тата разликата варира около 1.5литра в средния разход
Мерцедес също имат C200CGI, CLK 200CGI, те разполат с мощност 163к.с и имат среден разход от 7.7литра за сравнение C220CDI харчи 6.1литра на 100км.
В бензинките има още много хляб. В момента Порше е и първата фирма, която използва турбини с променлива геометрия в бензинов мотор - новото 911 997 Турбо. Би трябвало да и видим тази технология и при други бензинови мотори съвсем скоро, която в комбинация с директно директно впръскване трябва да даде добри резултати.
Не отписвайте бензиновите моторетки - те имат на къде да се развиват още. Лично аз бих си купил Г5 ГТ 1.4 - 170коня с турбо и компресор и директно впръскване пред 2.0ТДИ, ГТ 2.0ТДИ 170коня, 1.9ТДИ - 105коня - върви повече от всичките, а харчи супер малко.
При голф 4 нещата пак седят така бих предпочел 1.8Т 150 или 180коня вместо някой дизел 1.9ТДИ (90, 110, 115, 130, 150) дето не ясно на колко милиона е. Въпрос на избор.
Дизел бих си купил само нов при положение, че правя над 100км на ден.