Колеги шибедаха на голфа се развали (както на много хора май) - проблема беше, че като се отвори до край, после не може да се затвори. Свалих го целия, няколко дена го гледах тъпо и най-накрая схванах как работи и къде е проблема. При мен проблема беше в левия водач, и по-точно в две палчета които закопчават едно в друго.
Ето снимка:
При отваряне, едното палче - ето това: (на него е хванато жилото)
натиска другото така че то да закопчее в него и така се отваря шибедаха. Проблема идва при затваряне: идеята е, че палчето с жилото дърпа другия палец и така се затваря шибедаха. При мен обаче 2-те не искаха да седят закопчани - като почнеше да го дърпа да го затваря второто палче испускаше и откопчаваше веднага => люка почваше да се посуква и спираше.
Имах няколко счупени неща по целия механизъм, но намерих същите от друг шибедах и ги смених, с идеята че това ще реши проблема - да ама не, същата работа (може би имаше малко подобрение но не достатъчно че да си седят закопчени). Така и не разбрах какво причиняваше проблема - може би понеже всичко е толкова финно направено, че и най-малкото износване вече е проблем, или...
Както и да е, на мен ми трябваше да седят закопчани за да може да се прибира шибедаха нормално. За целта на 2-то палче:
пробих една много малка дупка (ползвах бургия 1.5), в която дупка навих едно късичко винтче. Намазах го предварително с епоксидна смола (за всеки случай) и след това изпилих почти всичко което стърчеше от винта, оставих една пъпка около 1мм (може и толкова да няма). Резултата е налице. Тази незначителна пъпка е достатъчна за да задържи двете палчета закопчани докато се затваря шибедаха.
Вече няколко седмици шибедаха работи безпроблемно - аз нарочно го отварям и затварям постоянно и няма никакви проблеми.
Надявам се че ще издържи доста време.
Шибедах Г3 - побългарен!
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- ilkomuhata
- Мнения: 1662
- Регистриран на: Пет 18 май 2007 13:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- icemenn
- Мнения: 504
- Регистриран на: Съб 12 яну 2008 22:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Шибедах Г3 - побългарен!
колега ми ли обеснил как се свалят водачите.болтове щипки и т.н.
- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Re: Шибедах Г3 - побългарен!
Ако огледате по-внимателно механизма и как той работи , ще разберете и от къде идва проблема. Колкото и невероятно да ви се струва , целият проблем идва от 2 гумички и 2 пластмасови колелца с 4мм диаметър. За съжаление на нито една от горните снимки не се виждат въпросните части
Ще се опитам да обесня;
1.гумичките(пръстенчета с Ф2мм) седят на задният край на закопчаващият палец (от 2-та снимка) и го ограничават когато е отворен колко нагоре да се вдига. С времето се сплескват и той се вдига малко по-високо от необходимото, срещат се челно и се троши.(обикновенно се къса няколко милиметра от мястото на захващането му със жилото от 1-та снимка)
Решение: Гумичката се сменя с парче от маркуче.
2.Проблема на колегата е именно в пластмасовото колелце пак на палеца. (полвината от въпросното колеце се вижда на 2-та снимка плътно в дясно точно под пръста на колегата) Когато палеца е "заключен" към люка и тръгне с него назад, единствената опора която го държи да не се вдигне нагоре и да се отключи (както при колегата), е пластмасовото черно колелце което се намира отново в задният край на палеца и се плъзга по шината на люка.За съжаление както казах, се плъзга а не се търкаля , както са го били замислили. В резултат се износва става все по-малко, а палчето се вдига все по-нагоре в закопчано положение, като в един момент започва да се отключва сам.
Решение:Колелцето се сменя с такова от метал.(слага се малко повече гресчица за да не трака по шината)
Мисля , че май имаше пластмасова втулка и на остта спрямо която се върти палеца (цилиндричната част нагоре от 2-та снимка)Проверете дали има луфтове там. Ако има се прави нова втулка.
ПП: препоръчвам откачването и премахването на механизмите за спойлерчето което се отваря , тъй като пластмасовите втулки с които се движи по шината се износват, започват да заклинват , а това напрежение се пренася отново на закопчалките.
ПП2: Закопчалките са от ЦАМ, не подлежат на заваряване, единственият начин е механичен ремонт и залепване. Мястото на скъсването позволява разпробиване на 2 отвора Ф1мм и поставянето на 2 свързващи щифта.
Ще се опитам да обесня;
1.гумичките(пръстенчета с Ф2мм) седят на задният край на закопчаващият палец (от 2-та снимка) и го ограничават когато е отворен колко нагоре да се вдига. С времето се сплескват и той се вдига малко по-високо от необходимото, срещат се челно и се троши.(обикновенно се къса няколко милиметра от мястото на захващането му със жилото от 1-та снимка)
Решение: Гумичката се сменя с парче от маркуче.
2.Проблема на колегата е именно в пластмасовото колелце пак на палеца. (полвината от въпросното колеце се вижда на 2-та снимка плътно в дясно точно под пръста на колегата) Когато палеца е "заключен" към люка и тръгне с него назад, единствената опора която го държи да не се вдигне нагоре и да се отключи (както при колегата), е пластмасовото черно колелце което се намира отново в задният край на палеца и се плъзга по шината на люка.За съжаление както казах, се плъзга а не се търкаля , както са го били замислили. В резултат се износва става все по-малко, а палчето се вдига все по-нагоре в закопчано положение, като в един момент започва да се отключва сам.
Решение:Колелцето се сменя с такова от метал.(слага се малко повече гресчица за да не трака по шината)
Мисля , че май имаше пластмасова втулка и на остта спрямо която се върти палеца (цилиндричната част нагоре от 2-та снимка)Проверете дали има луфтове там. Ако има се прави нова втулка.
ПП: препоръчвам откачването и премахването на механизмите за спойлерчето което се отваря , тъй като пластмасовите втулки с които се движи по шината се износват, започват да заклинват , а това напрежение се пренася отново на закопчалките.
ПП2: Закопчалките са от ЦАМ, не подлежат на заваряване, единственият начин е механичен ремонт и залепване. Мястото на скъсването позволява разпробиване на 2 отвора Ф1мм и поставянето на 2 свързващи щифта.
- icemenn
- Мнения: 504
- Регистриран на: Съб 12 яну 2008 22:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Шибедах Г3 - побългарен!
исках да знам как се сваля всичко
Re: Шибедах Г3 - побългарен!
icemenn написа:исках да знам как се сваля всичко
без да твърдя че обяснението е изчерпателно:
отцепваш мотора, сваляш шейната от тавана, в края на шейната има 2 тапи които се държат с по един болт - отвиваш ги, след това на ръка избутваш целия механизъм към края на шейната (трябва да внимаваш понеже водачите които се плъзгат в шейната са много крехки и ако се напънат малко повече се чупят)
веднъж като извадиш двата механизма от шейната (ляв и десен) и като ги разгледаш внимателно ще разбереш как се раздробяват на отделните си части
Re: Шибедах Г3 - побългарен!
Dobromirski написа:Ако огледате по-внимателно механизма и как той работи , ще разберете и от къде идва проблема. Колкото и невероятно да ви се струва , целият проблем идва от 2 гумички и 2 пластмасови колелца с 4мм диаметър.
...
не е задължително това да е проблема колега, при мен основния проблем беше в плъзгачите които са вътре в шейната - имат някакво покритие което при мен се беше олюпило на места и оттам целият механизъм седеше посукан. И наистина ставаше дума за 1-2 милиметра
Ако е от гумичките или колелцата е по-добре, защото те могат да се сменят
- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Re: Шибедах Г3 - побългарен!
Godzy84 написа:......при мен основния проблем беше в плъзгачите които са вътре в шейната - имат някакво покритие което при мен се беше олюпило на места и оттам целият механизъм седеше посукан. .....
Да така е !
Всички плъзгащи се части са с пластмасово покритие за да не дрънкат. То също се иазносва , но в крайна сметка, това може да се компенсира по описаният начин.
- icemenn
- Мнения: 504
- Регистриран на: Съб 12 яну 2008 22:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Шибедах Г3 - побългарен!
а счупен водач какво се прави?заварка дочух че не ставало?по моргите остава и по магазиние?
Re: Шибедах Г3 - побългарен!
icemenn написа:а счупен водач какво се прави?заварка дочух че не ставало?по моргите остава и по магазиние?
материала от който е направен не позволява заварка, трябва да се вземе нов (втора ръка), по моргите може и да намериш, иначе в магазин - от порше софия ми казаха че продават целия люк комплект, нямали само водач
- radi_nrj
- Мнения: 9331
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
- Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
- Двигател: AEL ALH
- Местоположение: София
Re: Шибедах Г3 - побългарен!
Водач нов 240лв. затова и аз ще търся по моргите.
- бикарбонат
- Мнения: 17
- Регистриран на: Сря 04 фев 2009 14:37
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: с.Крумово(Пловдив)
Re: Шибедах Г3 - побългарен!
колеги водачите се чупят защото искат да се смазват,всички части по колата кадето има въртеливи движения или триене, то неможе само каране каране и после ваикане ,аман от пишман шофьори мойта кола няма панта жило кадето да не е смазана.идр
Re: Шибедах Г3 - побългарен!
бикарбонат написа:колеги водачите се чупят защото искат да се смазват,всички части по колата кадето има въртеливи движения или триене, то неможе само каране каране и после ваикане ,аман от пишман шофьори мойта кола няма панта жило кадето да не е смазана.идр
Колега смазвай си колата и я карай вечно То че без смазка не може - така е, не може, ама няма такъв филм като има смазка да не се износва, все пак говорим за 15+ годишни коли (съотв. шибидах). Аман от пишман разбирачи
- vwpassatblade
- Мнения: 104
- Регистриран на: Съб 27 дек 2008 0:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: VW Passat B4 2.0 115 kc
Re: Шибедах Г3 - побългарен!
и аз имам проблем левия водач неще да се движи и с отверка го бутам и нямам време даго оправе пак и не смея да пипам мн да не се счупи нещо друго иначе като го затворя лопа даже требе да се прави това е шибидах на пасат 4-ка мн куца шибидаха
-
- Мнения: 211
- Регистриран на: Нед 03 фев 2008 16:51
- Автомобил: SEAT IBIAZA 6k2
- Двигател: 1.9 SDI
- Местоположение: Добрич
Re: Шибедах Г3 - побългарен!
и аз имах на скоро проблем сас шибедаха не е мн сложно просто се изискава мн свободно време. както питаха по горе и при мен беше скасан левия водач оправих го като го разпробих с мн малка боргия и след това двете части ги варзах сас стоменена тел. и по моргите има доста шибидаси и не са мн скапи аз купих от варна за 30лв без стакло и ел. мотор и всичко си заспа
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: suzi1973 и 51 госта