


За 1 месец 4 -5 пъти ми изгарят предните габарити
- kossel
- Мнения: 1759
- Регистриран на: Нед 10 апр 2005 3:39
- Автомобил: Fiat Doblo Natural Power
- Двигател: 103 коня 1600 16V
- Местоположение: София
За 1 месец 4 -5 пъти ми изгарят предните габарити
За 1 месец 4 -5 пъти ми изгарят предните габарити .Значи аз съм с релета на фаровете. Пробвах за габарити да слагам диоди и обикновени крушки 2-5 вата все тая изгарят. В ключа за фаровете съм махнал двете малки лампички. Вече не знам какво да правя мисля да сложи 24 волтови крушки за габарити ако има да видя дали ще изгорят ако въобще светят.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: За 1 месец 4 -5 пъти ми изгарят предните габарити
По-добре си смени дилъра на крушките и си премери алтернатора....това не може да стане от релета понеже габаририте не са през тях...пък и дори да бяха няма грижи 
Задните горят ли или само предните?

Задните горят ли или само предните?
- kossel
- Мнения: 1759
- Регистриран на: Нед 10 апр 2005 3:39
- Автомобил: Fiat Doblo Natural Power
- Двигател: 103 коня 1600 16V
- Местоположение: София
Re: За 1 месец 4 -5 пъти ми изгарят предните габарити
Само предните горят, алтернатора го ремонтирах преди 1-2 месеца, но и преди ремонта беше същото
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: За 1 месец 4 -5 пъти ми изгарят предните габарити
А какво точно си му ремонтирал? Да не са ти го върнали както си е бил.
Забелязал ли си от време на време някоя крушка в колата да свети по-силно или други аномалии по електрото...да кажем като работи двигателя лампите да мигат леко и такива неща?
Друга причина не може да има освен алтернатора...крушките колкото и да се смотани трябва да работят поне 2-3 месеца.Аз не съм сменял габаритна крушка откакто имам колата....почти 2 години вече.
Забелязал ли си от време на време някоя крушка в колата да свети по-силно или други аномалии по електрото...да кажем като работи двигателя лампите да мигат леко и такива неща?
Друга причина не може да има освен алтернатора...крушките колкото и да се смотани трябва да работят поне 2-3 месеца.Аз не съм сменял габаритна крушка откакто имам колата....почти 2 години вече.
- L&R
- Мнения: 9371
- Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
- Автомобил: CCC
- Двигател:
- Местоположение: coffeeforums.bg
- Контакти:
Re: За 1 месец 4 -5 пъти ми изгарят предните габарити
Тебе всичко по фара ти гори често , я виж самият фар да не се клати и по дупките да падат спирали. Друго което ми идва наум е да не са херметични фаровете и да влиза влага.
- kossel
- Мнения: 1759
- Регистриран на: Нед 10 апр 2005 3:39
- Автомобил: Fiat Doblo Natural Power
- Двигател: 103 коня 1600 16V
- Местоположение: София
Re: За 1 месец 4 -5 пъти ми изгарят предните габарити
L&R написа:Тебе всичко по фара ти гори често , я виж самият фар да не се клати и по дупките да падат спирали. Друго което ми идва наум е да не са херметични фаровете и да влиза влага.
Фаровете не ми се клатят и не влиза влага, интересно е че никоя друга крушка не ми изгаря освен предните габарите - дразнещо е но вече ги сменям за 2-3 минути. В колата имам телевизорче и антирадар и не съм забелязал да има проблеми със захранването. имам уред мултицет и редовно си меря напрежението 14.1 на клемите на акумулатора при пуснати фарове. От акумулатора през бушони с дебели жици и 4 (четири) релета отива към фаровете, само габаритите са си на старата инсталация. Сетих се и нещо друго, вързал съм един зумер пищялка на ключа на фаровете - габаритите и ключето за отваряне на вратата
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: За 1 месец 4 -5 пъти ми изгарят предните габарити
Нито едно от изброените не е фактор,който да ги кара да изгорят по-бързо 

-
- Мнения: 17
- Регистриран на: Нед 22 фев 2009 9:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: gabrovo
- Контакти:
Re: За 1 месец 4 -5 пъти ми изгарят предните габарити
Много интересно,че не горят други консуматори!!! Ако проблемът е в генератора ,биха изгоряли други консум.Мога само да добавя,че съм имал случаи в които нови релета,диоди,статори и ротори се държат мистериозно.Не се доверявай напълно на ремонтиран генератор.Дори майсторът може да си е свършил работата съвестно,но частите да са подвеждащи.При проба на стенда генераторът работи,на колата те прави луд.Това важи за много други части.Нужно е някой да се запъне и да жертва много време за проби.Това е от моя скромен опит. 24V ще светят по-слабо.Пробвай с други "ментета" 12V.Пиши ако решиш проблема.Успех!
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: За 1 месец 4 -5 пъти ми изгарят предните габарити
stiffart написа:Много интересно,че не горят други консуматори!!! Ако проблемът е в генератора ,биха изгоряли други консум.Мога само да добавя,че съм имал случаи в които нови релета,диоди,статори и ротори се държат мистериозно.Не се доверявай напълно на ремонтиран генератор.Дори майсторът може да си е свършил работата съвестно,но частите да са подвеждащи.При проба на стенда генераторът работи,на колата те прави луд.Това важи за много други части.Нужно е някой да се запъне и да жертва много време за проби.Това е от моя скромен опит. 24V ще светят по-слабо.Пробвай с други "ментета" 12V.Пиши ако решиш проблема.Успех!
Напълно съм съгласен!

-
- Мнения: 17
- Регистриран на: Нед 22 фев 2009 9:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: gabrovo
- Контакти:
Re: За 1 месец 4 -5 пъти ми изгарят предните габарити
На 06.02.09 в една подобна тема Kossel пише:При проблеми с алтернатара, например разбит лагер аз имах такава случка, чувам алтернатора че почва да 'ромоли' ама съм на кръстовището за село Лозен, карам по цариградско с цел да стигна до Раковски и Сливница, беше вечер тъмно, на хотел Плиска ми изгоряха ЕДНОВРЕМЕННО двата къси фара, превключих на дълги - изгоряха и те. Преди това за 1 месец ми горяха 3 пъти габаритите, затова моя съвет е да си направиш една профилактика на алтернатор.
На 24.02.09 пише:За 1 месец 4 -5 пъти ми изгарят предните габарити .Значи аз съм с релета на фаровете. Пробвах за габарити да слагам диоди и обикновени крушки 2-5 вата все тая изгарят. В ключа за фаровете съм махнал двете малки лампички. Вече не знам какво да правя мисля да сложи 24 волтови крушки за габарити ако има да видя дали ще изгорят ако въобще светят.
Пак там:Само предните горят, алтернатора го ремонтирах преди 1-2 месеца, но и преди ремонта беше същото.
Ако Косето е точен ясно се вижда,че горят:къси,дълги и габарити въпреки ремонта на генератора.Релета има само на фаровете.Ако проблем са релетата,защо тогава горят габарити?На лампичките в ключа няма да обръщам внимание,те се махат заради управляващата на релетата.
Смърт без причина няма.От опит мога да споделя,че понякога се заформят "многокомпонентни мистерии",т.е.попадаш едновременно на няколко причини.Ако отстраниш една от тях няма положителен резултат,защото другите не са отстранени и оставаш с погрешни изводи.Докато не се отстранят всички причини СИГУРНО!!!,лудницата е
пълна.
Ако причината е едновременно в генератора и крушки ментета и (имам още една налудничава идея),ще стане такава щафета,че потърпевшия може да полудее и да продаде колата за "нищо".
На 24.02.09 Kossel-Косето пише:Фаровете не ми се клатят и не влиза влага, интересно е че никоя друга крушка не ми изгаря освен предните габарите - дразнещо е но вече ги сменям за 2-3 минути. В колата имам телевизорче и антирадар и не съм забелязал да има проблеми със захранването. имам уред мултицет и редовно си меря напрежението 14.1 на клемите на акумулатора при пуснати фарове. От акумулатора през бушони с дебели жици и 4 (четири) релета отива към фаровете, само габаритите са си на старата инсталация. Сетих се и нещо друго, вързал съм един зумер
пищялка на ключа на фаровете -
Но на 06.02 каза,че горят и фарове!!!???
На 24.02.09 пише:За 1 месец 4 -5 пъти ми изгарят предните габарити .Значи аз съм с релета на фаровете. Пробвах за габарити да слагам диоди и обикновени крушки 2-5 вата все тая изгарят. В ключа за фаровете съм махнал двете малки лампички. Вече не знам какво да правя мисля да сложи 24 волтови крушки за габарити ако има да видя дали ще изгорят ако въобще светят.
Пак там:Само предните горят, алтернатора го ремонтирах преди 1-2 месеца, но и преди ремонта беше същото.
Ако Косето е точен ясно се вижда,че горят:къси,дълги и габарити въпреки ремонта на генератора.Релета има само на фаровете.Ако проблем са релетата,защо тогава горят габарити?На лампичките в ключа няма да обръщам внимание,те се махат заради управляващата на релетата.
Смърт без причина няма.От опит мога да споделя,че понякога се заформят "многокомпонентни мистерии",т.е.попадаш едновременно на няколко причини.Ако отстраниш една от тях няма положителен резултат,защото другите не са отстранени и оставаш с погрешни изводи.Докато не се отстранят всички причини СИГУРНО!!!,лудницата е
пълна.
Ако причината е едновременно в генератора и крушки ментета и (имам още една налудничава идея),ще стане такава щафета,че потърпевшия може да полудее и да продаде колата за "нищо".
На 24.02.09 Kossel-Косето пише:Фаровете не ми се клатят и не влиза влага, интересно е че никоя друга крушка не ми изгаря освен предните габарите - дразнещо е но вече ги сменям за 2-3 минути. В колата имам телевизорче и антирадар и не съм забелязал да има проблеми със захранването. имам уред мултицет и редовно си меря напрежението 14.1 на клемите на акумулатора при пуснати фарове. От акумулатора през бушони с дебели жици и 4 (четири) релета отива към фаровете, само габаритите са си на старата инсталация. Сетих се и нещо друго, вързал съм един зумер
пищялка на ключа на фаровете -
Но на 06.02 каза,че горят и фарове!!!???
-
- Мнения: 17
- Регистриран на: Нед 22 фев 2009 9:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: gabrovo
- Контакти:
Re: За 1 месец 4 -5 пъти ми изгарят предните габарити
Сerosina е в подобна мистерия:Колеги дайте съвет,
на 6 месеца сменям H4 крушки щото ми горят късите , обаче като става горят и двете едновремено. Последно бях с Осрам НБР май че са оригинални.
Това почна да става откакто сложих релета на фаровете и нов акумулатор. Напрежението без консуматори от алтернатора е 14.38.
Много е досадно , изведнъж си в пълен мрак.
Нормално ли е това, според вас. Вече два пъти става. Преди да сложа релета съм сменил 1 Х4 крушка за 3 години.
Cerosina НЕ Е ОТРЯЗАЛ ДВЕТЕ ЛАМПИ НА КЛЮЧА ЗА ГАБАРИТИ,защото пише:
. Релетата не освобождават толкова бързо. даже понякога като превключа на габарит , 1-2 фара продължават да светят къси до безкраиност. Така че имаме верига , и то доста време след като се изключи примерно двигателя.
Ще попитам риторично:изгарят ли едновременно фаровете,ако по време на работа на двиигателя ,свалим клемата на акумулатора? Zfa 159 отговаря:След това пробвайте същото нещо ама с откачен акумулатор - ти да видиш какви пикове по 20-30V и кратковременни до към 60-70 има...сладка работа...добре,че повечето електроники по колите са зашитени от пренапрежение и рядко успяват да изгорят като някой хитрец си откачи акумулатора докато работи колата за да го даде на другарчето си да запали и той
Това с откачената клема много напомня на случая с Косето.ВСИЧКО ИЗГАРЯ ПО ДВЕ щом се
включи!!!???При Cerosina пак по две.
Вероятността да изгорят двете крушки едновременно и то няколко пъти,поради това че са ментета,при един и същи човек е НИЩОЖНО малка,да не кажа никаква.
Прощавайте ако подведа някого с моите "разсъждения"!!!
Съмненията падат върху генератора,но той може да има съучастници.
Релето на генератора може да бъгясва на моменти и да лъже стенда,че е добре, а на колата да прави номера.Ако релето на моменти не ограничава напрежението то ще нарастне фатално и крушките ще светнат силно за последно,ДВЕТЕ ЗАЕДНО.Това СИЛНО СВЕТВАНЕ е отличителен белег,когато изгарят от по високо напрежение.Когато изгарят от "старост" според мен не е така светло.
Напрежението в генератора може да се увеличи при пробив или прекъсване в релето(електронния регулатор).Това може да се провокира от късо във възбудителната намотка на ротора,което води до пробив в спомагателните(малките)диоди.Диод може да пробие при сваляне на клемите на акумулатора по време на работа на двигателя.
Съпротивлението на възбудителната намотка трябва да бъде 3-4 ома.Мери се лесно,като се свали релето и се закачи омметър на контактните пръстени на ротора(кадето контактуват четките на релето).
!!!Понякога пробивът в намотките не е постоянен,проявява се от време на време и е трудно да се хване,защото секторът с нарушена изолация е много малък и няма постоънен контакт.Късото се получава при сътресения(ромолене)или намокряне.В сервизите(в моментн на отчаяние)
намотките се мокрят с гореща вода и се подава 12V
за безспорно доказателство на неуловимо късо съединение(РАЗБОЙНИКЪТ ИЗПУШВА) 
на 6 месеца сменям H4 крушки щото ми горят късите , обаче като става горят и двете едновремено. Последно бях с Осрам НБР май че са оригинални.
Това почна да става откакто сложих релета на фаровете и нов акумулатор. Напрежението без консуматори от алтернатора е 14.38.
Много е досадно , изведнъж си в пълен мрак.
Нормално ли е това, според вас. Вече два пъти става. Преди да сложа релета съм сменил 1 Х4 крушка за 3 години.
Cerosina НЕ Е ОТРЯЗАЛ ДВЕТЕ ЛАМПИ НА КЛЮЧА ЗА ГАБАРИТИ,защото пише:
. Релетата не освобождават толкова бързо. даже понякога като превключа на габарит , 1-2 фара продължават да светят къси до безкраиност. Така че имаме верига , и то доста време след като се изключи примерно двигателя.
Ще попитам риторично:изгарят ли едновременно фаровете,ако по време на работа на двиигателя ,свалим клемата на акумулатора? Zfa 159 отговаря:След това пробвайте същото нещо ама с откачен акумулатор - ти да видиш какви пикове по 20-30V и кратковременни до към 60-70 има...сладка работа...добре,че повечето електроники по колите са зашитени от пренапрежение и рядко успяват да изгорят като някой хитрец си откачи акумулатора докато работи колата за да го даде на другарчето си да запали и той
Това с откачената клема много напомня на случая с Косето.ВСИЧКО ИЗГАРЯ ПО ДВЕ щом се
включи!!!???При Cerosina пак по две.
Вероятността да изгорят двете крушки едновременно и то няколко пъти,поради това че са ментета,при един и същи човек е НИЩОЖНО малка,да не кажа никаква.
Прощавайте ако подведа някого с моите "разсъждения"!!!
Съмненията падат върху генератора,но той може да има съучастници.
Релето на генератора може да бъгясва на моменти и да лъже стенда,че е добре, а на колата да прави номера.Ако релето на моменти не ограничава напрежението то ще нарастне фатално и крушките ще светнат силно за последно,ДВЕТЕ ЗАЕДНО.Това СИЛНО СВЕТВАНЕ е отличителен белег,когато изгарят от по високо напрежение.Когато изгарят от "старост" според мен не е така светло.
Напрежението в генератора може да се увеличи при пробив или прекъсване в релето(електронния регулатор).Това може да се провокира от късо във възбудителната намотка на ротора,което води до пробив в спомагателните(малките)диоди.Диод може да пробие при сваляне на клемите на акумулатора по време на работа на двигателя.
Съпротивлението на възбудителната намотка трябва да бъде 3-4 ома.Мери се лесно,като се свали релето и се закачи омметър на контактните пръстени на ротора(кадето контактуват четките на релето).
!!!Понякога пробивът в намотките не е постоянен,проявява се от време на време и е трудно да се хване,защото секторът с нарушена изолация е много малък и няма постоънен контакт.Късото се получава при сътресения(ромолене)или намокряне.В сервизите(в моментн на отчаяние)



Последна промяна от stiffart на Сря 25 фев 2009 10:06, променено общо 1 път.
- kossel
- Мнения: 1759
- Регистриран на: Нед 10 апр 2005 3:39
- Автомобил: Fiat Doblo Natural Power
- Двигател: 103 коня 1600 16V
- Местоположение: София
Re: За 1 месец 4 -5 пъти ми изгарят предните габарити
stiffart написа:На 06.02.09 в една подобна тема Kossel пише:При проблеми с алтернатара, например разбит лагер аз имах такава случка, чувам алтернатора че почва да 'ромоли' ама съм на кръстовището за село Лозен, карам по цариградско с цел да стигна до Раковски и Сливница, беше вечер тъмно, на хотел Плиска ми изгоряха ЕДНОВРЕМЕННО двата къси фара, превключих на дълги - изгоряха и те. Преди това за 1 месец ми горяха 3 пъти габаритите, затова моя съвет е да си направиш една профилактика на алтернатор.
На 24.02.09 пише:За 1 месец 4 -5 пъти ми изгарят предните габарити .Значи аз съм с релета на фаровете. Пробвах за габарити да слагам диоди и обикновени крушки 2-5 вата все тая изгарят. В ключа за фаровете съм махнал двете малки лампички. Вече не знам какво да правя мисля да сложи 24 волтови крушки за габарити ако има да видя дали ще изгорят ако въобще светят.
Пак там:Само предните горят, алтернатора го ремонтирах преди 1-2 месеца, но и преди ремонта беше същото.
Ако Косето е точен ясно се вижда,че горят:къси,дълги и габарити въпреки ремонта на генератора.Релета има само на фаровете.Ако проблем са релетата,защо тогава горят габарити?На лампичките в ключа няма да обръщам внимание,те се махат заради управляващата на релетата.
Смърт без причина няма.От опит мога да споделя,че понякога се заформят "многокомпонентни мистерии",т.е.попадаш едновременно на няколко причини.Ако отстраниш една от тях няма положителен резултат,защото другите не са отстранени и оставаш с погрешни изводи.Докато не се отстранят всички причини СИГУРНО!!!,лудницата е
пълна.
Ако причината е едновременно в генератора и крушки ментета и (имам още една налудничава идея),ще стане такава щафета,че потърпевшия може да полудее и да продаде колата за "нищо".
На 24.02.09 Kossel-Косето пише:Фаровете не ми се клатят и не влиза влага, интересно е че никоя друга крушка не ми изгаря освен предните габарите - дразнещо е но вече ги сменям за 2-3 минути. В колата имам телевизорче и антирадар и не съм забелязал да има проблеми със захранването. имам уред мултицет и редовно си меря напрежението 14.1 на клемите на акумулатора при пуснати фарове. От акумулатора през бушони с дебели жици и 4 (четири) релета отива към фаровете, само габаритите са си на старата инсталация. Сетих се и нещо друго, вързал съм един зумер
пищялка на ключа на фаровете -
Но на 06.02 каза,че горят и фарове!!!???
Да фаровете изгоряха един път и късите и дългите едновремено , но тогава алтернатора ромолеше и аз карах към работилницата, накрая даже алтернатора съвсем се спече и срязах ремъка за да мога да стигна до майстора (200 метра). Но габаритита си изгаряха и преди това и след ремонта също. А крушки на фарове повече не са ми изгаряли.
-
- Мнения: 17
- Регистриран на: Нед 22 фев 2009 9:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: gabrovo
- Контакти:
Re: За 1 месец 4 -5 пъти ми изгарят предните габарити
Косе ,редактирах предния пост,защото утрото е по-мъдро.Трябва да се хване "човекът "дето изгаря габаритите
,но това не е лесно,особено от 200 км.Някой трябва да се запъне и да рови,и като го хване 
Я погледни контролната лампа на таблото.Даваш контакт-свети,запалваш-загасва.Добре погледни да не свети съвсем слабо,след като запалиш!!!Тази "безобидна" лампичка не трябва да е различна от 2W 12V в никакъв случай.


Я погледни контролната лампа на таблото.Даваш контакт-свети,запалваш-загасва.Добре погледни да не свети съвсем слабо,след като запалиш!!!Тази "безобидна" лампичка не трябва да е различна от 2W 12V в никакъв случай.
Последна промяна от stiffart на Сря 25 фев 2009 10:50, променено общо 3 пъти.
- L&R
- Мнения: 9371
- Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
- Автомобил: CCC
- Двигател:
- Местоположение: coffeeforums.bg
- Контакти:
Re: За 1 месец 4 -5 пъти ми изгарят предните габарити
Ако ти се занимава сложи по един диод 3А на левия и десния клон габарити при ключа на фаровете е най-лесно, така напрежението ще падне с 0,6V и ще се облекчи натоварването на габарита.
- dj_tuhla
- Мнения: 1397
- Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Голо Бърдо
Re: За 1 месец 4 -5 пъти ми изгарят предните габарити
Аз лично съм виждал крушки за габарити, дето от 1 шепа дори 2 дена трудно изкарваха. Сложих си обратно тези дето си дойде колата с тях и още са си живи и здрави. Така че ИМА такива ментета, сега ако си си купил бош или осрам и те горят, друга работа.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: ivailo_slavov, tdi fen и 35 госта