проверка на свещи /подгревни/

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
pako
Мнения: 18
Регистриран на: Нед 27 мар 2005 0:51
Автомобил:
Двигател:

проверка на свещи /подгревни/

Мнениеот pako » Сря 08 мар 2006 20:33


Има ли начин да се направи проверка на свещите дали са здрави без да се свалят имам golf3 TD
:idea3 :idea3 :idea3




Потребителски аватар
PESHERLAN
Мнения: 1112
Регистриран на: Нед 05 фев 2006 1:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен
Контакти:

Мнениеот PESHERLAN » Сря 08 мар 2006 20:59


Да приятрел има начин и тои е седния:отвиваш всички гайки на самите свещи и махаш съединителната метална лента която ги свързва-по нея върви плюса.След това със едно кабелче,допираш на пюсовата клема на акумулатора единия край,а с другия допираш всяка една свещ по отделно там където бяха завити гайките!!!Ако е здрава свещта,като я допреш трябва да прехвърли искра,това означава 4е имаш консумациа,и следователно свещта ти работи.Така проверяваш всяка една по отделно!!!
P.S.
Един савет от мен!!!!
Ако имаш изгоряла свещ,по-добре ги смени и четирите,щтото ще береш ядове пак!!!!!


Потребителски аватар
musura
Сър
Мнения: 7129
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голям Поровец

Мнениеот musura » Сря 08 мар 2006 21:57


pako написа:брато чети че става дума за ДИЗЕЛ



Точно за ДИЗЕЛ говорят колегите!

На бензиновите коли, свещите не се зачервяват, а дават искра
свалена всещ направо на акум. и се зачервява от половината нагоре(а не както му е реда от върха )

- Тука става въпрос за искрата между кабела от + на акумулатора и свеща, а не за искра като на бензинова свещ


Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Мнениеот bobcho » Сря 08 мар 2006 22:13


Най-добре си ги свали и си ги провери свалени.Не вярвам да ти се отвори толкова много работа.


Потребителски аватар
alpine
wheels dealer
Мнения: 3020
Регистриран на: Пон 31 яну 2005 17:41
Автомобил: L-Es
Двигател: 1H-1H-PG-1V-1Z-AJL-Cosworth
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот alpine » Сря 08 мар 2006 22:21


маха се пластината като на последната свещ не се маха естествено за по лесно..и с мултицет-а се замерват като масата се взема някуде по корпуса.

трябва да са около 1/k/ом /ако не се лъжа в единицата/ мойте издухалите бяха около 50kohm


Потребителски аватар
pako
Мнения: 18
Регистриран на: Нед 27 мар 2005 0:51
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот pako » Чет 09 мар 2006 9:32


мерси колеги ще пробвам прво с кабел да видя дали жобще ще ми прескочи нещо ако всичко е наред ще пробвам и другите методи :да:


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Чет 09 мар 2006 12:12




vwgolf
Мнения: 25
Регистриран на: Вто 14 мар 2006 16:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Мнениеот vwgolf » Вто 14 мар 2006 17:05


мериш тока на свеща, трябва да е между 10-20 А


Потребителски аватар
zaio_baio
Мнения: 607
Регистриран на: Сря 11 май 2005 15:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот zaio_baio » Сря 15 мар 2006 7:35


:shock стига писахте глупости ..... vwgolf последно с какво и кога си мерил ток 20А?!?! :No

ето така се прави:
Изображение


ZB
http://www.autodiags.com


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Сря 15 мар 2006 10:38


Zajo.. не знам какво си ни написал..
ама според тази програмка се твърди, че свещта е 0.4 ома нали..
айде ако обичаш да изчислим колко ампера би трябвало да консумира?
при 12.8 V... ->
I = U/R
I= 12.8/0.4 -> 32 A * 4 = 128 A за всичките свещи..!
Ама доколкото си спомням релето издържа 40 ампера, а бушона е 50....

на кой не му е вярна сметката?
Без да се заяждам.. но това говори чичко Ом...

Дори да предположим че акумулатора ще падне на 9 В от голямото натоварване,
тоава пак имаме 9/0.4 ->22.5 А/на свещ...

Според мен в този софтуер който ползваш има някакъв бъг...

А и още нещо... това че съпротивлението на свещта е 0.4 ома, не 100% гаранция , че работи нормално...

И 20 Ампера се мерят дори с мултицет за 5 лева... за 10 секунди издържа.. ;)


Потребителски аватар
zaio_baio
Мнения: 607
Регистриран на: Сря 11 май 2005 15:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот zaio_baio » Сря 15 мар 2006 10:54


Сметката за тока е вярна :mrgreen: именно поради тази причина в методиката на проверка на свещите никъде хората не споменават че се мери ток mhihi - за да се провери подгряването е необходимо да се провери съпротивлението между корпуса и терминала на свеща (ако го има значи си работи :-) другата проверка е на релето/бушона - дали ще задържи напрежението макс. 20 секунди за да има подгряване. Пробвай се да измериш тока на свеща с китайски мултицет от 5лв. - вземи и някой с тебе да снима искам да видя ефекта mhihi :drinking: :bishop

ZB
http://www.autodiags.com


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Сря 15 мар 2006 10:57


Ами точно с китайски съм мерил 19.2 Ампера ток... :)
издържа.. 15 секунди поне.. :)
И още си го ползвам..


Потребителски аватар
zaio_baio
Мнения: 607
Регистриран на: Сря 11 май 2005 15:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот zaio_baio » Сря 15 мар 2006 11:06


Значи си уцелил от "хубавите" китайски. mhihi :drinking:

Последна промяна от zaio_baio на Сря 15 мар 2006 11:08, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
rmk
Мнения: 740
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 19:37
Автомобил: KIA Sportage 3
Двигател: 1.6 GDI
Местоположение: София

Мнениеот rmk » Сря 15 мар 2006 11:07


До колкото знам 0.4 ома може да е съпротивлението на свещта когато е студена (меренето с мултицет не я загрява - тока е малък).
Когато обаче тръгне стабилен ток през нея може в началото да е 0.4 ома, но после се променя от температурата!
Именно заради това аз никога не меря нагревателни свещи с мултицет, само с пробна лампа или извадена свещ и директно на акумулатора и гледам.


Потребителски аватар
zaio_baio
Мнения: 607
Регистриран на: Сря 11 май 2005 15:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот zaio_baio » Пет 17 мар 2006 18:09


И какво точно виждаш като я закачиш на акумулатора? .... как си отива акумулатора ти ... вероятно.

Относно загрятите и студените свещи - когато се загреят логично е съпротивлението им да пада - т.е. да намалява а не да се увеличава :mrgreen:

За сведение - времето за подгяваване основно се определя от температурата (и от оборотите - над 2500 оборота не може да има подгряване) - като максимално не трябва да надвишава 20 секунди (защото ... гледай сметката за тока на другаря wili98). В българските климатични условия макс. време за подгряване е 6-7 секунди ...... не знам както точно се измерват загряти свещи, които всъщност работят 6 секунди ...... :No :No

ЗБ



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 79 госта