Смяна на бобина и датчик на Хол???
- Fripon_X
- Мнения: 534
- Регистриран на: Пон 05 мар 2007 22:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Смяна на бобина и датчик на Хол???
При смяна на бобината и датчика на Хол трябва ли да се пипа, настройва или прави нещо по компютъра??? Колата е Г2 18 16в КР. 
- blue_shadow
- Мнения: 875
- Регистриран на: Съб 29 апр 2006 20:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велинград
- Контакти:
Re: Смяна на бобина и датчик на Хол???
Fripon_X написа:При смяна на бобината и датчика на Хол трябва ли да се пипа, настройва или прави нещо по компютъра??? Колата е Г2 18 16в КР.
Хм, едва ли, това са все пак компоненти с фиксирани стойности.
- Fripon_X
- Мнения: 534
- Регистриран на: Пон 05 мар 2007 22:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Смяна на бобина и датчик на Хол???
Да бе и аз така си мисля ама майстора ми казва че трябва и на комп да се качва, от което ми стана много чудно и за това питам. Иначе за първи път си карам колата на майстор щотот сичко си правя сам иначе. Ако не разбирам от нещо на майстор отива е в случая неможах да хвана от къде иде пробелема и за това отиде при майстора.
- radotom
- Модератор

- Мнения: 19732
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Смяна на бобина и датчик на Хол???
Значи повече н ходи на майстор!
Или поне не и при този майстор!
Нищо не трябва да се прави на компа. Сменяш и караш!
Ааааааа... да не би да ти е казал ЕЛКОН?
Щото при смяна на ХОЛ-датчик ще трябва центровка на запалването- което е вече съвсем друго!
Или поне не и при този майстор!
Нищо не трябва да се прави на компа. Сменяш и караш!
Ааааааа... да не би да ти е казал ЕЛКОН?
Щото при смяна на ХОЛ-датчик ще трябва центровка на запалването- което е вече съвсем друго!
- Fripon_X
- Мнения: 534
- Регистриран на: Пон 05 мар 2007 22:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Смяна на бобина и датчик на Хол???
100% ми каза комп. А и центровка на запалването си правя как сам. Преди малко ми сервираха че трябва да си сменям и комутатора.
Това което ми се случва е нереално
. 
Това което ми се случва е нереално
. 
Re: Смяна на бобина и датчик на Хол???
и накрая ,ще се окаже бобината! леле, нямате ли елкон наблизо?прав е radotom .
- Fripon_X
- Мнения: 534
- Регистриран на: Пон 05 мар 2007 22:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Смяна на бобина и датчик на Хол???
Може и да си прав ама и нея я сменям както съм написал по горе. А за елкон незнам къде наблизо има околу мен.
- m&m16v
- Мнения: 269
- Регистриран на: Вто 23 яну 2007 20:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,с Герман
- Контакти:
Re: Смяна на бобина и датчик на Хол???
И какъв смях накрая ако се окаже прекъснат някой кабел...
На КР комутатор не се предава лесно, виж за бобината е вече друго но пък става от Лада Самара и срещу 15-20 лв си пак в джаза
На КР комутатор не се предава лесно, виж за бобината е вече друго но пък става от Лада Самара и срещу 15-20 лв си пак в джаза
- Fripon_X
- Мнения: 534
- Регистриран на: Пон 05 мар 2007 22:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Смяна на бобина и датчик на Хол???
Е може да си прав за комутатора, но май наистина се оказва прекъснат кабел. Все още няма искара към свещите. Направо съм полудял. Само да поясня и комутатора е сменен.
Бати имам чувството че си разводних темата.
В крайна сметка питането ми за качването на комп започна от това че пуштината му с пуштина престана да подава искра при запалване. Подава искра само при завъртане на контакт но не и при въртене на стартер. По пътя на логиката може да е бобина и хол. След това изникна и комутатор и накрая се оказа че не е нито едно от изброените, и решението още не е намерено.
Бати имам чувството че си разводних темата.
В крайна сметка питането ми за качването на комп започна от това че пуштината му с пуштина престана да подава искра при запалване. Подава искра само при завъртане на контакт но не и при въртене на стартер. По пътя на логиката може да е бобина и хол. След това изникна и комутатор и накрая се оказа че не е нито едно от изброените, и решението още не е намерено.

-
i3v3a3n
- Мнения: 519
- Регистриран на: Вто 18 мар 2008 23:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Смяна на бобина и датчик на Хол???
сам ли си правиш ремонта щтото ако е майстор ...
ега го у майстору
той ще ти смени цялата кола докато намери проблема
системата е проста още повече и при голф 2 би трябвало да открие проблема без да те кара да сменяш и копуваш каквото и да е вси4ко може да се тества и провери дали е наред или не, даже и както го наричаш компютъра
той ще ти смени цялата кола докато намери проблема
системата е проста още повече и при голф 2 би трябвало да открие проблема без да те кара да сменяш и копуваш каквото и да е вси4ко може да се тества и провери дали е наред или не, даже и както го наричаш компютъра
- Fripon_X
- Мнения: 534
- Регистриран на: Пон 05 мар 2007 22:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Смяна на бобина и датчик на Хол???
i3v3a3n написа:сам ли си правиш ремонта щтото ако е майстор ...ега го у майстору
той ще ти смени цялата кола докато намери проблема
системата е проста още повече и при голф 2 би трябвало да открие проблема без да те кара да сменяш и копуваш каквото и да е вси4ко може да се тества и провери дали е наред или не, даже и както го наричаш компютъра
Принципно да сам си правя колата с изключение на ел системата защотот нищо не вдявам. По отношение на назоваването на компютър аз не съм го краштавал така а майстора.
"сам ли си правиш ремонта щтото ако е майстор ...
той ще ти смени цялата кола докато намери проблема" да и аз това му казах че направо да си сменя колата така както е тръгнало.

И в крайна сметка някой да има идея от дека иде проблема и дали трябва да се качва както каза мастура на "комп"????
-
valeri_m
- Мнения: 112
- Регистриран на: Нед 14 дек 2008 19:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив Бг- Монтреал.Canada
Re: Смяна на бобина и датчик на Хол???
Вземи един кабел от свещите и го сложи нз бобината и виш дали дава искра.ако да прекъснат кабел
Ако не ще го мислим друго... 
Ако не ще го мислим друго... 
- Fripon_X
- Мнения: 534
- Регистриран на: Пон 05 мар 2007 22:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Смяна на бобина и датчик на Хол???
Когато врътна на контакт дава искра когато въртя на стартер не дава. Интересно нали. Ако даваше искра когато въртя то е ясно какво трябва да се направи. 

-
i3v3a3n
- Мнения: 519
- Регистриран на: Вто 18 мар 2008 23:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Смяна на бобина и датчик на Хол???
глей сега и аз се борих едно време с тея простотии докато разбера че беше жица да една от жичките тази която подава импулси от компа (то не е комп а една интегрална схема която изработва импулсите спрямо оборотите на двигатела и прави изпреварването) та тази жичка ми беше с леко наранена изолация и от там по някакъв начин все ми гореше датчика на хол , ядосах се и смених цялата инсталация до компа и захранването на датчика.
Сега ще се опитам да ти помогна въпреки че при голф 2 може да е малко по различно .Важно е да схванеш принципа на действие
имаш бобина , датчик на хол , делко и доста кабели
проверка на бобината в нея ти влизат обшщо 3 жици или поне при мен е така има някои и с 4 четвъртата незнам за какво е (извинете ме за неточностите но съм го правил преди 2 години и вече ми се губят детаилности) до бобината трябва да имаш налично захранване по тънките две жици + и - 12в третата дебела жица която отива на дистрибуторната капачка ти е изхода на бобината няколко киловолта, най бързият начин да провериштая система дори без мултицет е следния вадиш кабела от капачката на делкото тоя дето ти идва от бобината зимаш една дебела гумена ръкавица и караш някой да ти врътне стартера на контакт доближаваш леко до минуса на акумолатора на около 10 сантиметра може и по близо ти постепенно приближаваш трябва да ти хвърли искра гледай да си с ръкавици инече те е хвърлило на два метра пред колата високото напрежение аз направих тая грешка
ако сичко е наред по системата комп , датчик на хол , бобина , кабели от и към бобината трябва да ти хвърли искра и ти ще я видиш а може и да я усетиш
ако обаче няма искра една от вероятните причини е датчик на хол или жиците към него
В датчика ти влизат три жици и са надписани даже + - 12в , щом заъртиш контакт на стартера там винаги трябва да ги има те са постоянни, третия извод обикновено средния ти е изход или по точно вход към компа на него ако е на контакт стартера и си извадил жиците от датчика на хол имаш 5в те минават през буферно съпротивление от около 500 ома то е в самия комп това ти е един вид защита (може и то да е прекъснало малковероятно)сега когато дадеш контакт на стартера да запали колата, компа очаква на тези 5волта да се подаде логическа нула тогава разбира че вала на двигателя се върти и изработва от своя страна импулсите които се подават като оправление на бобината . Как работи датчика на хол средния му извод сигналния при движението на разпределителния вал периодично се замасява изработват се импулси логически нули които се подават на компа тяхната периодичност зависят от обототите на двигателя. какво ще направиш ти взимаш една тънка жичка и на извода на датчика (при изваден от датчика кабел) даваш накъсо средния извод и минусовия там дето пише минус така ти сам ще му генерираш импулс ако сичко останало е наред в системата дори и от един импулс е достаттчен за да герира компа сигнал към бобината която ще хвърли искра трябва да държиш кабела високоволтовия на 5 сантиметра от минуса на акумолатора .
Въпроса е да накараш системата да хвърли искра от там нататък вече сичко е ясно
Сега как работи бобината там имаш една плочка в която има един мощен транзистор който играе ролята на ключ (включва и изключва) бобината като на нея съответно се подава сигнал от компа при някои е през трети проводник при други е чрез самото захранване . въпроса е там на самите захранващи жици да се види че има захранване и управление (това ти дава гаранция че инсталацията е здрава)
за датчик на хол няма да пиша как се тества дали е здрав щом не е в него проблема...
Сега ще се опитам да ти помогна въпреки че при голф 2 може да е малко по различно .Важно е да схванеш принципа на действие
имаш бобина , датчик на хол , делко и доста кабели
проверка на бобината в нея ти влизат обшщо 3 жици или поне при мен е така има някои и с 4 четвъртата незнам за какво е (извинете ме за неточностите но съм го правил преди 2 години и вече ми се губят детаилности) до бобината трябва да имаш налично захранване по тънките две жици + и - 12в третата дебела жица която отива на дистрибуторната капачка ти е изхода на бобината няколко киловолта, най бързият начин да провериштая система дори без мултицет е следния вадиш кабела от капачката на делкото тоя дето ти идва от бобината зимаш една дебела гумена ръкавица и караш някой да ти врътне стартера на контакт доближаваш леко до минуса на акумолатора на около 10 сантиметра може и по близо ти постепенно приближаваш трябва да ти хвърли искра гледай да си с ръкавици инече те е хвърлило на два метра пред колата високото напрежение аз направих тая грешка
ако обаче няма искра една от вероятните причини е датчик на хол или жиците към него
В датчика ти влизат три жици и са надписани даже + - 12в , щом заъртиш контакт на стартера там винаги трябва да ги има те са постоянни, третия извод обикновено средния ти е изход или по точно вход към компа на него ако е на контакт стартера и си извадил жиците от датчика на хол имаш 5в те минават през буферно съпротивление от около 500 ома то е в самия комп това ти е един вид защита (може и то да е прекъснало малковероятно)сега когато дадеш контакт на стартера да запали колата, компа очаква на тези 5волта да се подаде логическа нула тогава разбира че вала на двигателя се върти и изработва от своя страна импулсите които се подават като оправление на бобината . Как работи датчика на хол средния му извод сигналния при движението на разпределителния вал периодично се замасява изработват се импулси логически нули които се подават на компа тяхната периодичност зависят от обототите на двигателя. какво ще направиш ти взимаш една тънка жичка и на извода на датчика (при изваден от датчика кабел) даваш накъсо средния извод и минусовия там дето пише минус така ти сам ще му генерираш импулс ако сичко останало е наред в системата дори и от един импулс е достаттчен за да герира компа сигнал към бобината която ще хвърли искра трябва да държиш кабела високоволтовия на 5 сантиметра от минуса на акумолатора .
Въпроса е да накараш системата да хвърли искра от там нататък вече сичко е ясно
Сега как работи бобината там имаш една плочка в която има един мощен транзистор който играе ролята на ключ (включва и изключва) бобината като на нея съответно се подава сигнал от компа при някои е през трети проводник при други е чрез самото захранване . въпроса е там на самите захранващи жици да се види че има захранване и управление (това ти дава гаранция че инсталацията е здрава)
за датчик на хол няма да пиша как се тества дали е здрав щом не е в него проблема...
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 101 госта