Здравейте колеги,
имам следният въпрос. При подаване на газ на автомобила, дори когато не е на скорост се чува дрънчене като на вибрираща ламарина. Не става въпрос за високи обороти над 3000, а дори и при подаване на газ до 1500 оборота. Въпросът ми е това турбо компресора ли е или катализатора се е скапал - нещо по тръбите на системата за изгорелите газове.
Иначе колата не хвърля и не гори масло, имам съвсем малко масло по турбокомпресора, но в рамките на нормалното за пасатите от този тип.
Благодаря ви предварително за отнетото време.
Съвет за турбокомпресор на ПАСАТ 1.8Т 20в 1999
-
- Мнения: 26
- Регистриран на: Нед 19 апр 2009 14:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна / По света
-
- Мнения: 5553
- Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Съвет за турбокомпресор на ПАСАТ 1.8Т 20в 1999
На задната лява врата ти е разхлабено четвъртото болтче от долу на горе и затова дрънчи.
Ако не е това, значи турбината е за смяна.
П.С. надявам се, че не си приел поста ми сериозно. Както аз не приех сериозно това, че очакваш в нета някой да познае какво ти дрънчи по колата.
Ако не е това, значи турбината е за смяна.
П.С. надявам се, че не си приел поста ми сериозно. Както аз не приех сериозно това, че очакваш в нета някой да познае какво ти дрънчи по колата.
Последна промяна от myrshavija на Сря 06 май 2009 17:21, променено общо 2 пъти.
-
- Мнения: 9
- Регистриран на: Вто 07 апр 2009 17:49
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Съвет за турбокомпресор на ПАСАТ 1.8Т 20в 1999
Здравей, колега!
Проблема би могъл да стане МНОГО сериозен - при мен със същите индикации се оказа точно турбото, но с това уточнение, че предизвика маслен удар и увреди и двигателя, след което - половин основен ремонт...
И всичко това само за около 2 км. каране (транспортиране до сервиза на собствен ход при макс. 2000 оборота натоварване...) Моят съвет е ВЕДНАГА карай колата на "лекар"!
Дано да съм бил полезен! Успех
Проблема би могъл да стане МНОГО сериозен - при мен със същите индикации се оказа точно турбото, но с това уточнение, че предизвика маслен удар и увреди и двигателя, след което - половин основен ремонт...


Дано да съм бил полезен! Успех

- ChimeyJimmey
- Мнения: 3877
- Регистриран на: Съб 01 окт 2005 8:47
- Автомобил: торанага
- Двигател: AXQ
Re: Съвет за турбокомпресор на ПАСАТ 1.8Т 20в 1999
Сигурен ли си, че в катализатора има нещо? Да не е изтърбушен?
Провери и около него да не би да се е сцепила някоя заварка/тръба и оттам да пърди дрънчащо...
Аз имах подобен "проблем", който разреших с цялостна смяна на ауспуха от-до. Та, точно след ламбда-сондата беше сцепена тръбата/заварката и дрънчеше при подаване на газ.
Провери и около него да не би да се е сцепила някоя заварка/тръба и оттам да пърди дрънчащо...
Аз имах подобен "проблем", който разреших с цялостна смяна на ауспуха от-до. Та, точно след ламбда-сондата беше сцепена тръбата/заварката и дрънчеше при подаване на газ.

-
- Мнения: 26
- Регистриран на: Нед 19 апр 2009 14:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна / По света
Re: Съвет за турбокомпресор на ПАСАТ 1.8Т 20в 1999
Благодаря до тук. Катализаторът не е сменян никога на колата. Аз си мисля, че е от това, а и може би има дупка по тръбите на ауспуха. Силно се надявам да не е турбината, а за врата също ще проверя!
-
- Мнения: 26
- Регистриран на: Нед 19 апр 2009 14:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна / По света
Re: Съвет за турбокомпресор на ПАСАТ 1.8Т 20в 1999
Колеги закарах я на майстор и той ми каза точно това, че и той не знае дали е турбината или катализаторът. Каза, че единственият начин да разбереза тубината е като я разглоби.
Просто ми е интересно дали има някакви външни признаци да се познае дали турбината е пред умиране.
Просто ми е интересно дали има някакви външни признаци да се познае дали турбината е пред умиране.
- dimmit
- Мнения: 47
- Регистриран на: Пон 13 апр 2009 20:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София/Трън
Re: Съвет за турбокомпресор на ПАСАТ 1.8Т 20в 1999
какво означава в рамките на нормалното ако по турбото има масло значи е за ремонт
- STEFFO
- Мнения: 96
- Регистриран на: Нед 29 юли 2007 10:48
- Автомобил: VW Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 98
- Местоположение: София
Re: Съвет за турбокомпресор на ПАСАТ 1.8Т 20в 1999
Здравейте, при мен се появи същия проблем. Когато запаля двигатела и подам рязко газ, се чува глухо дрънчене, все едно ламарина дрънка. След 10-15 минути работа на двигателя, дрънченето изчезва. Колкото и да я настъпвам в каквито и обороти да я държа - не се чува нищо. Като загася двигателя и го запаля след 30 мин. пак същата работа. Колкото и да не ми се иска, почти съм убеден че турбината си заминава. Просто дрънченето се чува когато турбото се товари най-много.
Чувал съм че турбините се рециклират и даже се продават комплекти (ротор, гарнитури и т.н.), за "сервизно обслужване". Моля колегите които разбират от тези турбини и имат информация за преодоляването на този проблем, да помогнат.
Чувал съм че турбините се рециклират и даже се продават комплекти (ротор, гарнитури и т.н.), за "сервизно обслужване". Моля колегите които разбират от тези турбини и имат информация за преодоляването на този проблем, да помогнат.
-
- Мнения: 15
- Регистриран на: Пет 20 фев 2009 18:21
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: kazanlak
Re: Съвет за турбокомпресор на ПАСАТ 1.8Т 20в 1999
Колега иаз го имам абсолютно същия проблем (д-л 1.8Т АЕВ).Като запаля двигателя и подам рязко газ,се чува едно "фърр..." от задната част на турбината,което със загряване на д-ля(може би не на двигателя,защото това се получава след всяко ново палене) намалява и почти изчезва.Не знам дали е турбина или катализатор,но 90% съм за турбината,така че ако решиш този проблем те моля да споделиш какво е било. 

- kirhadj
- Мнения: 719
- Регистриран на: Съб 19 май 2007 14:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Съвет за турбокомпресор на ПАСАТ 1.8Т 20в 1999
В раздел продажби видях, че се продава една турбинка.
- STEFFO
- Мнения: 96
- Регистриран на: Нед 29 юли 2007 10:48
- Автомобил: VW Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 98
- Местоположение: София
Re: Съвет за турбокомпресор на ПАСАТ 1.8Т 20в 1999
Май ще се окаже веригата, която върти втория разпределителен вал. Повече от година го имам този проблем и ако беше от турбината, до сега 3 пъти да се е счупила. Не ми остава време да отида при майстора, но като отида ще пиша какво е станало.
П.П. Въпросната верига е с хидравличен обтегач и някакви тефлонови втулки, които се износват с времето, от където се получава луфт. Офертата за верига, втулки, обтегач, гарнитура и труд е към 400лв.
П.П. Въпросната верига е с хидравличен обтегач и някакви тефлонови втулки, които се износват с времето, от където се получава луфт. Офертата за верига, втулки, обтегач, гарнитура и труд е към 400лв.
- kirhadj
- Мнения: 719
- Регистриран на: Съб 19 май 2007 14:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Съвет за турбокомпресор на ПАСАТ 1.8Т 20в 1999
STEFFO написа:Май ще се окаже веригата, която върти втория разпределителен вал. Повече от година го имам този проблем и ако беше от турбината, до сега 3 пъти да се е счупила. Не ми остава време да отида при майстора, но като отида ще пиша какво е станало.
П.П. Въпросната верига е с хидравличен обтегач и някакви тефлонови втулки, които се износват с времето, от където се получава луфт. Офертата за верига, втулки, обтегач, гарнитура и труд е към 400лв.
Напиши, какво е станало, въпреки, че аз доста често свалях капака на главата (сменях повдигачи) и съм оглеждал веригата, но при мен е оптегната и не може да мръдне наникъде.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19721
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Съвет за турбокомпресор на ПАСАТ 1.8Т 20в 1999
На изпускателния колектор, преди да минат тръбите вече под купето, трябва да има 2 ламарини отгоре и отдолу, като топлинен щит.
При мен долния болт се беше скъсал, ламарините вибрираха на студен ауспух при обороти до около 1 500-2 000 и ме вкарваха в ебаси размислите!
Я се качвайте всичките на по един канал и гледайте какво е положението...
При всички случаи- по-добре е от възможните причини, които обсъждате..
При мен долния болт се беше скъсал, ламарините вибрираха на студен ауспух при обороти до около 1 500-2 000 и ме вкарваха в ебаси размислите!

Я се качвайте всичките на по един канал и гледайте какво е положението...
При всички случаи- по-добре е от възможните причини, които обсъждате..

- kretenia
- Мнения: 111
- Регистриран на: Съб 02 юни 2007 8:51
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Съвет за турбокомпресор на ПАСАТ 1.8Т 20в 1999
Имах сходен проблем-дрънчене,което се чуваше откъм турбината и катализатора.При мен се оказа турбината и по-точно отвън има един клапан,който се уптавлява с вакуум и механично отваря и затваря един друг клапан вътре в турбото,който е на пътя на изгорелите газове и целта му е при много силна струя на газовете да се отвори и част от тях отиват директно в катализатора без да въртят турбината,един вид я предпазва от прекалено повишаване на оборотите,та този клапан при мен си беше винаги леко отворен и понеже той е едма метална пластина,която прилепва в чугунения корпус на турбината се чува дрънчене.Не се налага никакъв сериозен ремонт,този вакуум клапан има една дълга ос,която завършва накрая с резба и две гайки,трябва да се регулира.Дано съм бил ясен,щото нямам снимки да покажа нагледно.
- kretenia
- Мнения: 111
- Регистриран на: Съб 02 юни 2007 8:51
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Съвет за турбокомпресор на ПАСАТ 1.8Т 20в 1999
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/K04-TURB ... rsQ5fCarQ5
fTruckQ5fPartsQ5fAccessories
На первата снимка добре се вижда,вакуум клапана,за който писах в предния пост
fTruckQ5fPartsQ5fAccessories
На первата снимка добре се вижда,вакуум клапана,за който писах в предния пост
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 58 госта